Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jak nakupujeme?

Jak nakupujeme?

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martina Mikulenková
Šetření:20. 03. 2014 - 10. 04. 2014
Počet respondentů:195
Počet otázek (max/průměr):8 / 8.04
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:66,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:11
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

s podporou prodeje se setkáváme každý den v nejrůznějších podobách.

Jak je vnímáte v prodejnách?

 

 

Odpovědi respondentů

1. Vadí Vám, pokud je zboží umístěno mimo regál?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9246,94 %47,18 %  
ano7538,27 %38,46 %  
nevím2914,8 %14,87 %  

Graf

2. Reklamní materiály sloužící k propagaci výrobků v prodejně mi usnadňují nákup.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím6734,18 %34,36 %  
spíše nesouhlasím5829,59 %29,74 %  
nevím3618,37 %18,46 %  
nesouhlasím199,69 %9,74 %  
souhlasím168,16 %8,21 %  

Graf

3. Jaká pobídka je pro vás zajímavá? (ohodnoťte jako ve škole)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
akční cena1.7141.071
design stojanu na produkt3.5511.666
barva stojanu na produkt3.9741.372
novinka2.8781.199
speciální edice2.7451.496

Graf

4. Přijde Vám, že je reklamy na podporu prodeje výrobků v prodejně hodně?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím6734,18 %34,36 %  
souhlasím5729,08 %29,23 %  
nevím3517,86 %17,95 %  
spíše nesouhlasím3316,84 %16,92 %  
nesouhlasím42,04 %2,05 %  

Graf

5. Jaký druh stojanu na zboží by vás nejvíce zaujal?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dřevěnný na víno7035,71 %35,9 %  
kartonový na čaj5327,04 %27,18 %  
plastový na čokoládu5025,51 %25,64 %  
kovový na kosmetiku2311,73 %11,79 %  

Graf

6. Kterého z následujících podlahových reklamních prostředků si v prodejně všimnete? (ohodnoťte míru pozornosti jako ve škole)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
červený policový stojan2.4541.585
stojan ve tvaru písmene A - Apetito2.9851.474
podlahový poutač, totem - Natur House3.1431.449
podlahová grafika - pero Pilot3.0311.652
reklamní brána - tatranky2.5711.449
paletový ostrov, dekorace - Pepsi2.6171.563
promostolek, reklamní pult - Aquila2.6121.39
mini obchodní ostrov - Tchibo2.8211.351
stojan na letáky nebo obrázky3.8871.331

Graf

7. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena14372,96 %73,33 %  
muž5327,04 %27,18 %  

Graf

8. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-259447,96 %48,21 %  
26-353919,9 %20 %  
36-452613,27 %13,33 %  
15-182211,22 %11,28 %  
46-55115,61 %5,64 %  
66+21,02 %1,03 %  
56-6521,02 %1,03 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Jaká pobídka je pro vás zajímavá? (ohodnoťte jako ve škole)

  • odpověď barva stojanu na produkt=5:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi design stojanu na produkt=5 na otázku 3. Jaká pobídka je pro vás zajímavá? (ohodnoťte jako ve škole)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vadí Vám, pokud je zboží umístěno mimo regál?

2. Reklamní materiály sloužící k propagaci výrobků v prodejně mi usnadňují nákup.

3. Jaká pobídka je pro vás zajímavá? (ohodnoťte jako ve škole)

4. Přijde Vám, že je reklamy na podporu prodeje výrobků v prodejně hodně?

5. Jaký druh stojanu na zboží by vás nejvíce zaujal?

6. Kterého z následujících podlahových reklamních prostředků si v prodejně všimnete? (ohodnoťte míru pozornosti jako ve škole)

7. Jaké je Vaše pohlaví?

8. Kolik je Vám let?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vadí Vám, pokud je zboží umístěno mimo regál?

2. Reklamní materiály sloužící k propagaci výrobků v prodejně mi usnadňují nákup.

3. Jaká pobídka je pro vás zajímavá? (ohodnoťte jako ve škole)

4. Přijde Vám, že je reklamy na podporu prodeje výrobků v prodejně hodně?

5. Jaký druh stojanu na zboží by vás nejvíce zaujal?

6. Kterého z následujících podlahových reklamních prostředků si v prodejně všimnete? (ohodnoťte míru pozornosti jako ve škole)

7. Jaké je Vaše pohlaví?

8. Kolik je Vám let?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Mikulenková, M.Jak nakupujeme? (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://38802.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.