Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama na českém spotřebitelském trhu

Reklama na českém spotřebitelském trhu

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michaela Budková
Šetření:23. 03. 2014 - 31. 03. 2014
Počet respondentů:38
Počet otázek (max/průměr):16 / 16
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:50,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.10:48
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

TENTO DOTAZNÍK JE URČEN PRO STUDENTY VYSOKÝCH ŠKOL

(denního i kombinovaného studia)

Dobrý den,

jmenuji se Michaela Budková a jsem studentkou Elektrotechnické fakulty Českého vysokého učení technického v Praze. V současné době pracuji na diplomové práci, jejíž téma zní „Reklama na českém spotřebitelském trhu“. Součástí této práce bude i dotazníkové šetření, jehož prostřednictvím bych chtěla zjistit některé skutečnosti týkající se vnímání reklamy a postojů spotřebitelů - studentů vysokých škol.
Obracím se proto na vás s prosbou o vyplnění přiloženého dotazníku, který by vám neměl zabrat více jak 10 minut.

Děkuji za vaši spolupráci.

Michaela Budková

Odpovědi respondentů

1. Myslíte si, že na následujících místech je v současné době reklamy:

1 - příliš mnoho

2 - přiměřeně

3 - mohlo by být více

4 - nevím

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
v rozhlase1.7370.825
v České televizi2.1580.501
na Nově1.0790.125
na Primě1.1050.147
v ostatních televizích1.6840.9
v novinách1.9740.447
v časopisech1.5790.454
na tištěných plakátech a billboarcech1.4740.512
na digitální venkovní reklamě2.0791.073
letáků v poštovních schránkách1.2370.339
písemných pozvánek do spotřebitelských soutěží1.9471.629
na internetu1.2890.258
v e-mailech1.4740.618
v kinech2.0530.524
v mobilních telefonech2.2370.97
zvýrazněného používání značkových výrobků ve filmech, seriálech - tzv. product placement20.842

Graf

2. Která média mají u Vás největší šanci, že si reklamu skutečně prohlédnete nebo poslechnete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na internetu1950 %50 %  
v časopisech1334,21 %34,21 %  
v kinech1026,32 %26,32 %  
v rozhlase1026,32 %26,32 %  
letáků v poštovních schránkách923,68 %23,68 %  
na Nově923,68 %23,68 %  
v novinách615,79 %15,79 %  
na tištěných plakátech a billboardech513,16 %13,16 %  
na Primě410,53 %10,53 %  
v České televizi37,89 %7,89 %  
v e-mailech37,89 %7,89 %  
v ostatních televizích25,26 %5,26 %  
zvýrazněného používání značkových výrobků ve filmech, seriálech - tzv. product placement25,26 %5,26 %  

Graf

3. Jaký je Váš názor na reklamu na alkohol?

1 - reklamu na tento druh výrobku je třeba naprosto zakázat

2 - taková reklama by měla být provozována jen s určitým omezením

3 - ať si každý dává takovou reklamu, jakou chce a kde chce

4 - nevím

 

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
pivo2.4210.296
víno včetně sektu2.4210.296
destiláty, tvrdý alkohol2.2630.615

Graf

Prohlédněte si prosím obrázek znázorňující lahev naplněnou autovraky. Tato stavba stojí u dálnice.

4. Jak na Vás působí stavba na obrázku?

Zkuste prosím hodnotit stavbu, ne fotografii.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
negativně1539,47 %39,47 %  
neutrálně1539,47 %39,47 %  
positivně821,05 %21,05 %  

Graf

5. Myslíte si, že tato stavba je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
reklama upozorňující na nebezpečí alkoholu za volantem2873,68 %73,68 %  
expozicí industriálního umění1026,32 %26,32 %  

Graf

6. Je podle vás forma reklamy, která šokuje, odstrašuje či upozorňuje:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
efektivní2771,05 %71,05 %  
neumím posoudit615,79 %15,79 %  
neefektivní513,16 %13,16 %  

Graf

7. Je podle Vás šokující, odstrašují či upozorňující reklama týkající se problematiky alkoholu za volantem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vhodná3489,47 %89,47 %  
nevhodná410,53 %10,53 %  

Graf

Prohlédněte si prosím následující TV spoty. Nezapomeňte si zapnout zvuk.  

Reklama č. 1 

Reklama č. 2 

Volný překlad sloganu: "Stále dál".

Reklama č. 3 

Reklama č. 4 

 

8. Která z těchto reklam Vás osobně nejvíce oslovila?

1 - nezaujala mě

2 - zaujala mě, nebudu se zajímat o výrobek, výrobek nezakoupím

3 - zaujala mě, budu se zajímat o výrobek

4 - irituje mě

 

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Reklama č. 1 - skleněná formule20.474
Reklama č. 2 - erotická2.2630.983
Reklama č. 3 - handicapovaný sportovec2.1050.726
Reklama č. 4 - vývoj1.8420.659

Graf

9. Jaké je podle Vás hlavní sdělení každé z těchto reklam?

1 - vytrvalost, vnitřní síla, chuť do života

2 - posun dopředu, nezůstávat na místě, rozvoj

3 - neustálý vývoj, inovace, kreativita

4 - společenská zodpovědnost

 

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Reklama č. 1 - skleněná formule3.1581.238
Reklama č. 2 - erotická2.0530.681
Reklama č. 3 - handicapovaný sportovec1.3680.706
Reklama č. 4 - vývoj2.7370.457

Graf

10. Myslíte si, že tyto reklamy mají oslovit

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neumím posoudit1539,47 %39,47 %  
aktivního, impulzivního člověka, milující změnu1436,84 %36,84 %  
zralého, rozvážného člověka513,16 %13,16 %  
úspěšného, kariérně zaměřeného člověka410,53 %10,53 %  

Graf

11. Koupil/a jste si v poslední době, tj. asi v posledních třech měsících, nějaký výrobek na základě reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano1744,74 %44,74 %  
Ne1334,21 %34,21 %  
Nevím821,05 %21,05 %  

Graf

12. Pokud jste si koupil/a něco na základě reklamy, kde jste tuto reklamu viděl/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nic jsem nekoupil1539,47 %39,47 %  
na internetu1026,32 %26,32 %  
v místě prodeje (na nákupních vozících, na stojanech, na regálech atd.)923,68 %23,68 %  
v letácích (v poštovních schránkách, v obchodech)923,68 %23,68 %  
v televizi821,05 %21,05 %  
v časopise nebo novinách (reklama i články)718,42 %18,42 %  
v e-mailu37,89 %7,89 %  
v kině12,63 %2,63 %  

Graf

13. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena3284,21 %84,21 %  
muž615,79 %15,79 %  

Graf

14. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
22 - 262155,26 %55,26 %  
18 - 221026,32 %26,32 %  
více než 26718,42 %18,42 %  

Graf

15. Jaké je Vaše společenské zařazení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student denního studia VŠ1539,47 %39,47 %  
student denního studia VŠ se zaměstnáním/brigádou1231,58 %31,58 %  
zaměstnanec studující VŠ v kombinované formě1128,95 %28,95 %  

Graf

16. Jakou vysokou školu studujete?

Název uveďte zkratkou např. ČVUT-FEL.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ČVUT-FEL25,26 %5,26 %  
MUP25,26 %5,26 %  
MU25,26 %5,26 %  
VŠE25,26 %5,26 %  
FMK-UTB25,26 %5,26 %  
ČZU-PEF25,26 %5,26 %  
UPOL - FZV12,63 %2,63 %  
VŠMIEP 12,63 %2,63 %  
ČVUT-FIT12,63 %2,63 %  
CZU - PEF12,63 %2,63 %  
ostatní odpovědi muni
ZČU fpe
VŠMIE
žádnou
UJEP
PedF MUNI
nic nestuduji,nevěděla jsem ,že musím něco studovat,abych to mohla vyplnit
ČZU PEF
VŠMVV-PR
UPOL-PdF
SVŠE Znojmo
UJAK
VŠB
JU-FF
PdF UP
VŠH
JČU
UK-FSV
všb-tu
ČZU - PEF
VŠTE
VŠE - FMV
2257,89 %57,89 % 

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Budková, M.Reklama na českém spotřebitelském trhu (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://38893.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.