Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Staropramen

Staropramen

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kamil Ausficír
Šetření:27. 11. 2009 - 03. 12. 2009
Počet respondentů:206
Počet otázek (max/průměr):16 / 15.56
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:72,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:04
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, jsme studenti VŠB-TU Ostrava , ekonomické fakulty. Tento dotazník je vytvořen pro naši seminární práci z předmětu Statistikých metod v marketingu. Cílem našeho výzkumu je zjistit, do jaké míry znají respondenti značku piva Staropramen a jak tyto znalosti závisí na věku, pohlaví, vzdělání, výši platu respondenta. Průzkum dále zkoumá, jaké vlastnosti by tato značka měla mít (cena, dostupnost, informovanost...) a jak si stojí na trhu oproti konkurenci. Děkujeme Vám za pomoc a za Váš strávený čas.

Odpovědi respondentů

1. Zajímáte se o nabídku značek piva na trhu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne6732,52 %32,52 %  
Určitě ano5928,64 %28,64 %  
Spíše ano5828,16 %28,16 %  
Určitě ne2210,68 %10,68 %  

Graf

2. Kterou značku piva jste ochutnali ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Radegast17183,01 %83,01 %  
Gambrinus15474,76 %74,76 %  
Pilsner Urquell14871,84 %71,84 %  
Staropramen13866,99 %66,99 %  
Velkopopovický kozel13264,08 %64,08 %  
Budějovický Budvar12058,25 %58,25 %  

Graf

3. Ohodnoťte známost následujících značek. (1- nejlepší, 5- nejhorší)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Pilsner Urquell1.7911.388
Gambrinus2.3011.424
Radegast2.3451.439
Velkopopovický kozel2.7621.307
Budějovický Budvar2.8641.583
Staropramen2.5241.249

Graf

4. Jak jste spokojeni s nynější nabídkou piv od následujících značek?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Pilsner Urquell1.9561.226
Gambrinus2.491.386
Radegast2.3111.195
Velkopopovický kozel2.6071.103
Budějovický Budvar2.8251.319
Staropramen2.5871.223

Graf

5. Jaký máte vztah ke značce Staropramen?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je to značka jako jakákoliv jiná12661,17 %61,17 %  
Nejsem spokojen se značkou4320,87 %20,87 %  
Je to má oblíbená značka2612,62 %12,62 %  
Neznám tuto značku115,34 %5,34 %  

Graf

6. Navštěvujete hospody?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano18388,83 %88,83 %  
ne2311,17 %11,17 %  

Graf

7. Znáte značkové hospody (bary) Potrefená husa?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 8, Neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano11656,31 %56,31 %  
Ne9043,69 %43,69 %  

Graf

8. Myslíte si, že zavedením značkových hospod (barů) Potrefená husa se zvýšila známost značky Staropramen?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano4538,79 %21,84 %  
Spíše ne4135,34 %19,9 %  
Určitě ano2218,97 %10,68 %  
Určitě ne86,9 %3,88 %  

Graf

9. Které z následujících televizních reklam na Staropramen jste již viděl/-a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oslav narozeniny svého křečka13866,99 %66,99 %  
Vyraž na rande bez peněz11053,4 %53,4 %  
Párty pro expřítelkyně10249,51 %49,51 %  
Na co Myslíš?9445,63 %45,63 %  
Masérky 6531,55 %31,55 %  

Graf

10. Myslíte si, že uvedené reklamy, dostatečně propagují značku Staropramen? (1- nejlepší, 5- nejhorší)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Oslav narozeniny svého křečka2.2621.698
Na co Myslíš?2.6991.375
Masérky2.9561.362
Párty pro expřítelkyně2.5191.541
Vyraž na rande bez peněz2.4131.388

Graf

11. Odkud znáte značku Staropramen?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hospoda8440,78 %40,78 %  
TV reklama6933,5 %33,5 %  
Restaurace3516,99 %16,99 %  
Jiné94,37 %4,37 %  
Rádio94,37 %4,37 %  

Graf

12. Jaké je Vaše ukončené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou12058,25 %58,25 %  
Vysokoškolské3918,93 %18,93 %  
Středoškolské bez maturity3115,05 %15,05 %  
Základní167,77 %7,77 %  

Graf

13. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena11254,37 %54,37 %  
Muž9445,63 %45,63 %  

Graf

14. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
213918,93 %18,93 %  
202914,08 %14,08 %  
22178,25 %8,25 %  
19125,83 %5,83 %  
27104,85 %4,85 %  
18104,85 %4,85 %  
25104,85 %4,85 %  
23104,85 %4,85 %  
24104,85 %4,85 %  
3441,94 %1,94 %  
ostatní odpovědi 28
31
29
32
49
26
36
33
35
46
43
48
17
41
65
51
15
44
50
72
69
71
56
10000
45
42
63
5526,7 %26,7 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:25.38
Minimum:18
Maximum:50
Variační rozpětí:32
Rozptyl:57.54
Směrodatná odchylka:7.59
Medián:22
Modus:21

Graf

15. Jaký je čistý měsíční příjem domácnosti, ve které bydlíte? (vKč)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
200002110,19 %10,19 %  
300002110,19 %10,19 %  
35000136,31 %6,31 %  
40000125,83 %5,83 %  
25000104,85 %4,85 %  
4500094,37 %4,37 %  
5000083,88 %3,88 %  
183,88 %3,88 %  
1500083,88 %3,88 %  
1000073,4 %3,4 %  
ostatní odpovědi 38000
21000
33000
70000
30.000
20
17000
32000
23000
20.000
28000
1000
6000
12000
18000
60000
100000
25.000
5000
22000
16000
29000
34000
150000
15
900000
24000
4
2000
2000000000000
27.000
62000
42000
9000
11000
1200
26000
29
39000
41000
43
54000
30598
28999
56000
25555
13650
14000
13000
19000
8943,2 %43,2 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:25781.56
Minimum:20
Maximum:60000
Variační rozpětí:59980
Rozptyl:198685640.99
Směrodatná odchylka:14095.59
Medián:25277.5
Modus:20000

Graf

16. V jakém kraji bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Moravskoslezský kraj5928,64 %28,64 %  
Zlínský kraj3717,96 %17,96 %  
Olomoucký kraj3617,48 %17,48 %  
Jihomoravský kraj167,77 %7,77 %  
Hlavní město Praha125,83 %5,83 %  
Plzeňský kraj83,88 %3,88 %  
Královéhradecký kraj83,88 %3,88 %  
Liberecký kraj73,4 %3,4 %  
Vysočina52,43 %2,43 %  
Pardubický kraj52,43 %2,43 %  
Středočeský kraj41,94 %1,94 %  
Ústecký kraj41,94 %1,94 %  
Jihočeský kraj31,46 %1,46 %  
Karlovarský kraj20,97 %0,97 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Kterou značku piva jste ochutnali ?

  • odpověď Budějovický Budvar:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Budějovický Budvar=1 na otázku 4. Jak jste spokojeni s nynější nabídkou piv od následujících značek?

7. Znáte značkové hospody (bary) Potrefená husa?

  • odpověď Ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ano na otázku 8. Myslíte si, že zavedením značkových hospod (barů) Potrefená husa se zvýšila známost značky Staropramen?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ne na otázku 8. Myslíte si, že zavedením značkových hospod (barů) Potrefená husa se zvýšila známost značky Staropramen?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Určitě ano na otázku 8. Myslíte si, že zavedením značkových hospod (barů) Potrefená husa se zvýšila známost značky Staropramen?

12. Jaké je Vaše ukončené vzdělání?

  • odpověď Středoškolské s maturitou:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 20 - 21 > na otázku 14. Jaký je Váš věk?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pilsner Urquell=4 na otázku 4. Jak jste spokojeni s nynější nabídkou piv od následujících značek?

13. Jaké je Vaše pohlaví?

  • odpověď Žena:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Neznám tuto značku na otázku 5. Jaký máte vztah ke značce Staropramen?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Zajímáte se o nabídku značek piva na trhu?

2. Kterou značku piva jste ochutnali ?

3. Ohodnoťte známost následujících značek. (1- nejlepší, 5- nejhorší)

4. Jak jste spokojeni s nynější nabídkou piv od následujících značek?

5. Jaký máte vztah ke značce Staropramen?

6. Navštěvujete hospody?

7. Znáte značkové hospody (bary) Potrefená husa?

8. Myslíte si, že zavedením značkových hospod (barů) Potrefená husa se zvýšila známost značky Staropramen?

9. Které z následujících televizních reklam na Staropramen jste již viděl/-a?

10. Myslíte si, že uvedené reklamy, dostatečně propagují značku Staropramen? (1- nejlepší, 5- nejhorší)

11. Odkud znáte značku Staropramen?

12. Jaké je Vaše ukončené vzdělání?

13. Jaké je Vaše pohlaví?

14. Jaký je Váš věk?

15. Jaký je čistý měsíční příjem domácnosti, ve které bydlíte? (vKč)

16. V jakém kraji bydlíte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Zajímáte se o nabídku značek piva na trhu?

2. Kterou značku piva jste ochutnali ?

3. Ohodnoťte známost následujících značek. (1- nejlepší, 5- nejhorší)

4. Jak jste spokojeni s nynější nabídkou piv od následujících značek?

5. Jaký máte vztah ke značce Staropramen?

6. Navštěvujete hospody?

7. Znáte značkové hospody (bary) Potrefená husa?

8. Myslíte si, že zavedením značkových hospod (barů) Potrefená husa se zvýšila známost značky Staropramen?

9. Které z následujících televizních reklam na Staropramen jste již viděl/-a?

10. Myslíte si, že uvedené reklamy, dostatečně propagují značku Staropramen? (1- nejlepší, 5- nejhorší)

11. Odkud znáte značku Staropramen?

12. Jaké je Vaše ukončené vzdělání?

13. Jaké je Vaše pohlaví?

14. Jaký je Váš věk?

15. Jaký je čistý měsíční příjem domácnosti, ve které bydlíte? (vKč)

16. V jakém kraji bydlíte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Ausficír, K.Staropramen (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://3977.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.