Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Preference zákazníků cestovního ruchu

Preference zákazníků cestovního ruchu

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Robert Húšťava
Šetření:27. 05. 2014 - 06. 06. 2014
Počet respondentů:115
Počet otázek (max/průměr):14 / 14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:88,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:30
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený pane, vážená paní,

provádím průzkum preferencí zákazníků cestovního ruchu. Chci Vás požádat o chvilku Vašeho času na vyplnění tohoto dotazníku. Dotazník je anonymní.

Děkuji Vám za Vaši ochotu. 

Odpovědi respondentů

1. Kdy nejraději jezdíte na dovolenou (možno více odpovědí)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Léto7262,61 %62,61 %  
Podzim2925,22 %25,22 %  
Zima2622,61 %22,61 %  
Jaro2219,13 %19,13 %  

Graf

2. Jakou formu stravování upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Se snídaní a večeří (polopenze)3530,43 %30,43 %  
Allinclusive (plná penze s další konzumací zdarma)2925,22 %25,22 %  
Se snídaní1815,65 %15,65 %  
Se snídaní, obědem a večeří (plná penze)1714,78 %14,78 %  
Bez stravy1613,91 %13,91 %  

Graf

3. Jaké ubytování preferujete (možno více odpovědí)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hotely6052,17 %52,17 %  
Penziony4942,61 %42,61 %  
Apartmány3833,04 %33,04 %  
stan, celta, širák21,74 %1,74 %  
stan21,74 %1,74 %  
bothies10,87 %0,87 %  
podle možností10,87 %0,87 %  
ubytovny10,87 %0,87 %  
Chaty, chatky, kempy10,87 %0,87 %  
chaty10,87 %0,87 %  
kempy, v přírodě10,87 %0,87 %  
podle okolností10,87 %0,87 %  
na vlastní pěst10,87 %0,87 %  
soukromé ubytování10,87 %0,87 %  

Graf

4. V případě zájezdu, který je nabízen se slevou upřednostňujete (možno více odpovědí)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Last minute (doprodej)7262,61 %62,61 %  
Slevu za včasný nákup4034,78 %34,78 %  
Věrnostní slevu2017,39 %17,39 %  

Graf

5. Kde Vás nejvíce osloví nabídka určité cestovní kanceláře/agentury (možno více odpovědí)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na internetu9078,26 %78,26 %  
V katalogu4034,78 %34,78 %  
V letácích s nabídkou produktu, roznášených do poštovních schránek119,57 %9,57 %  
V tisku108,7 %8,7 %  
ve výloze10,87 %0,87 %  
nejezdím s cestovkou 10,87 %0,87 %  

Graf

6. Co Vás nejvíce přiměje k nákupu produktu od určité cestovní kanceláře/agentury (max. 3 odpovědi)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena7666,09 %66,09 %  
Předchozí zkušenosti5245,22 %45,22 %  
Reference od přátel a známých4438,26 %38,26 %  
Prestiž CK/CA2824,35 %24,35 %  
Propagace/reklama1513,04 %13,04 %  
Flexibilita nabídky1412,17 %12,17 %  
Dosažitelnost CK/CA86,96 %6,96 %  
platí pro poznávačky, protože jenom na ty chodím: že nedají za den hodně věcí, ale max. 3, na které je dostatek času (tohle najít, je zázrak)10,87 %0,87 %  
téměř nejezdím s CK 10,87 %0,87 %  
kvalitní webové stránky, dostatečný popis místa a dostatek fotografií z okolí i pláží nejen hotel a apartmány.10,87 %0,87 %  
reference ostatních zákazníků10,87 %0,87 %  

Graf

7. Kde nakupujete dovolenou (možno více odpovědí)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V cestovní kanceláři4438,26 %38,26 %  
Na internetu - stránky cestovních kanceláří3328,7 %28,7 %  
Na internetu - slevové portály2925,22 %25,22 %  
V cestovní agentuře2925,22 %25,22 %  

Graf

8. Znáte cestovní kancelář Atis a.s.?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8573,91 %73,91 %  
ano3026,09 %26,09 %  

Graf

9. Víte o cestovní kanceláři Atis a.s. něco bližšího? (Pokud nevíte, napište - ne. Pokud víte, napište konkrétně)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

CK s dlouholetou tradicí, Bruntál, zájezdy převážně po střední Evropě

česká ck, pobyty v čr i zahraniční, pronájem chalup...... celkem solidní firma

je v Bruntále :D

lázeňské pobyty

lázně

lázně- welness pobyty

má tématické zaměření

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

neznám to :-)

pobočka v \ol, specializuje se na konkrétní oblast cestování

pořádá welness

poskytuje rekreační dovolenou v Česku, na Slovensku a v Maďarsku

pouze vím, že existuje..nikdy jsem jejich služeb nevyužila

Zájezdy po ČR, jako jedni z mála.

10. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7766,96 %66,96 %  
Muž3833,04 %33,04 %  

Graf

11. V jakém okrese bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

brno

Brno

Brno město

Brno-venkov

Bruntál

bruntál

Bruntál

Bruntál

Bruntál

Bruntál

Bruntál

Bruntál

Bruntál

Bruntál

bruntál

bruntál

bruntál

Břeclav

Břeclav

CB

České Budějovice

České Budějovice

České Budějovice

DC

F-M

Frýdek-Místek

havířov

hl.m.Praha

Hl.m.Praha

Hodonín

Hradec Králové

hradec králové

cheb

Jeseník

jeseník

jeseník

JMK

Karlovy Vary

Karviná

karviná

KH

Kladno

Kolín

Kroměříž

město Turnov

moravskoslezský

moravskoslezsky - ostrava

Moravskoszlezky

Náchod-město Jaroměř

NJ

Olomouc

Olomouc

Olomouc

olomouc

olomouc

olomouc

Opava

Opava

opava

Opava

Opava

Opava

opava

opava

ostrava

Ostrava

Ostrava

Ostrava

Ostrava

ostrava

ostrava

ostrava

Ostrava - město

Ostrava-město

Pardubice

Pardubice

Pardubice

Pelhřimov

Plzeň mesto

Poděbrady

Praha

Praha

Praha

Praha

praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

praha

praha západ

Prostějov

prostějov

Prostějov

Prostějov

Přerov

Přerov

Středočeský

Středočeský kraj

sy

Šumperk

šumperk

šumperk

šumperk

ústí nad labem

Ústí nad Labem

Vsetín

Vsetín

vsetín

Vyškov

zlín

Zlín

12. Jakého jste dosáhl/a vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské5346,09 %46,09 %  
Středoškolské4942,61 %42,61 %  
Vyučen97,83 %7,83 %  
Základní43,48 %3,48 %  

Graf

13. Zaměstnání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnanec5749,57 %49,57 %  
Student3328,7 %28,7 %  
Podnikatel1210,43 %10,43 %  
V domácnosti108,7 %8,7 %  
Důchodce32,61 %2,61 %  

Graf

14. Jaký máte věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 – 305346,09 %46,09 %  
31 – 402622,61 %22,61 %  
41 – 502017,39 %17,39 %  
Nad 50119,57 %9,57 %  
15 – 2054,35 %4,35 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Jaké ubytování preferujete (možno více odpovědí)?

  • odpověď Penziony:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi V letácích s nabídkou produktu, roznášených do poštovních schránek na otázku 5. Kde Vás nejvíce osloví nabídka určité cestovní kanceláře/agentury (možno více odpovědí)?

13. Zaměstnání:

  • odpověď Zaměstnanec:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 31 – 40 na otázku 14. Jaký máte věk?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kdy nejraději jezdíte na dovolenou (možno více odpovědí)?

2. Jakou formu stravování upřednostňujete?

3. Jaké ubytování preferujete (možno více odpovědí)?

4. V případě zájezdu, který je nabízen se slevou upřednostňujete (možno více odpovědí)?

5. Kde Vás nejvíce osloví nabídka určité cestovní kanceláře/agentury (možno více odpovědí)?

6. Co Vás nejvíce přiměje k nákupu produktu od určité cestovní kanceláře/agentury (max. 3 odpovědi)?

7. Kde nakupujete dovolenou (možno více odpovědí)?

8. Znáte cestovní kancelář Atis a.s.?

9. Víte o cestovní kanceláři Atis a.s. něco bližšího? (Pokud nevíte, napište - ne. Pokud víte, napište konkrétně)

10. Pohlaví:

11. V jakém okrese bydlíte?

12. Jakého jste dosáhl/a vzdělání?

13. Zaměstnání:

14. Jaký máte věk?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kdy nejraději jezdíte na dovolenou (možno více odpovědí)?

2. Jakou formu stravování upřednostňujete?

3. Jaké ubytování preferujete (možno více odpovědí)?

4. V případě zájezdu, který je nabízen se slevou upřednostňujete (možno více odpovědí)?

5. Kde Vás nejvíce osloví nabídka určité cestovní kanceláře/agentury (možno více odpovědí)?

6. Co Vás nejvíce přiměje k nákupu produktu od určité cestovní kanceláře/agentury (max. 3 odpovědi)?

7. Kde nakupujete dovolenou (možno více odpovědí)?

8. Znáte cestovní kancelář Atis a.s.?

9. Víte o cestovní kanceláři Atis a.s. něco bližšího? (Pokud nevíte, napište - ne. Pokud víte, napište konkrétně)

10. Pohlaví:

11. V jakém okrese bydlíte?

12. Jakého jste dosáhl/a vzdělání?

13. Zaměstnání:

14. Jaký máte věk?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Húšťava, R.Preference zákazníků cestovního ruchu (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://40933.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.