Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Věrnostní programy

Věrnostní programy

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Bc. Přemysl Dvořák
Šetření:21. 08. 2014 - 22. 08. 2014
Počet respondentů:66
Počet otázek (max/průměr):9 / 6.36
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:69,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:16
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem ankety je zmapování zákaznického prostředí obchodních řetězců s důrazem na preference zákazníka ohledně využívání věrnostního programu. (Např. Tesco Club Card).

Anketa má 8 otázek na zhruba 2-3 minuty.

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

U některých otázek jsou vysvětlivky nad otázkou.

Odpovědi respondentů

1. Jste členem některého věrnostního programu obchodních řetězců?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4669,7 %69,7 %  
Ne2030,3 %30,3 %  

Graf

2. Kterého obchodního řetězce?

Pokud je jich více, uveďte jeden nejoblíbenější program.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tesco1531,25 %22,73 %  
DM drogerie1122,92 %16,67 %  
jiný612,5 %9,09 %  
IKEA612,5 %9,09 %  
Billa48,33 %6,06 %  
Teta drogerie36,25 %4,55 %  
Globus24,17 %3,03 %  
Penny12,08 %1,52 %  

Graf

3. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena2756,25 %40,91 %  
Muž2143,75 %31,82 %  

Graf

4. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-353879,17 %57,58 %  
36-651020,83 %15,15 %  

Graf

5. Proč jste se rozhodl/a vstoupit do věrnostního programu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Očekával jsem výhody.4185,42 %62,12 %  
Přesvědčila mě prezentace programu obchodníkem.36,25 %4,55 %  
Ze zvědavosti.36,25 %4,55 %  
nikam jsem nevstoupil12,08 %1,52 %  

Graf

Cílem otázky je zjistit, co je podle Vás u věrnostních programů nejdůležitější.

6. Seřaďte jednotlivé výhody věrnostních programů pro vás od nejméně důležitých po nejdůležitější.

1bod - nejméně důležité, 4 body - nejvýznamnější

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Úspora peněz3.4381.163
Nárok na dárky od obchodního řetězce2.0830.868
Speciální služby a přístup2.4170.785
Lepší přístup k informacím o speciálních nabídkách a akcích2.0630.934

Graf

Cílem otázky je zjistit, co Vám váš věrnostní program reálně přináší.

7. Seřaďte od nejméně významných k nejvýznamnějším jednotlivé výhody Vašeho věrnostního programu, které Vám program reálně přináší.

1bod - nejméně významný, 4body - nejvýznamnější

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Úspora peněz2.6251.776
Nárok na dárky od obchodního řetězce2.5630.788
Speciální služby a přístup2.3960.989
Lepší přístup k informacím o speciálních nabídkách a akcích2.4171.41

Graf

Cílem otázka je zjistit, jestli byste něco na programu vylepšili nebo Vám něco chybí.

8. Jakou formu dalších výhod věrnostního programu byste preferoval?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Více slevových kupónů za nasbírané body.1939,58 %28,79 %  
Možnost využít přednostních V.I.P. pokladen.1225 %18,18 %  
Mobilní aplikace pro snažší nákupy a efektivnější získávání slev.714,58 %10,61 %  
Kulturně-zábavné akce zdarma pro členy věrnostního programu.510,42 %7,58 %  
Více dárků za nasbírané body.48,33 %6,06 %  
...na prvním místě úspora, ale ta mobilní aplikace by taky nebyla špatná12,08 %1,52 %  

Graf

9. Co by Vás přimělo (jaké výhody) vstoupit do věrnostního programu? Co programům chybí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Více úspor než nabízejí844,44 %12,12 %  
Mobilní aplikace pro snažší nákupy a efektivnější získávání slev.633,33 %9,09 %  
Speciální přístup a služby211,11 %3,03 %  
Karta, kterou si nabiju kredity, za které pak nakupuji výhodněji, než za normální ceny (když se to chytne, mám u tebe provizi) :)15,56 %1,52 %  
nic15,56 %1,52 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Pohlaví

  • odpověď Žena:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi DM drogerie na otázku 2. Kterého obchodního řetězce?

4. Věk

  • odpověď 19-35:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi DM drogerie na otázku 2. Kterého obchodního řetězce?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Speciální služby a přístup=2 na otázku 6. Seřaďte jednotlivé výhody věrnostních programů pro vás od nejméně důležitých po nejdůležitější.
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Úspora peněz=4 na otázku 7. Seřaďte od nejméně významných k nejvýznamnějším jednotlivé výhody Vašeho věrnostního programu, které Vám program reálně přináší.

5. Proč jste se rozhodl/a vstoupit do věrnostního programu?

  • odpověď Očekával jsem výhody.:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nárok na dárky od obchodního řetězce=3 na otázku 6. Seřaďte jednotlivé výhody věrnostních programů pro vás od nejméně důležitých po nejdůležitější.
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nárok na dárky od obchodního řetězce=3 na otázku 7. Seřaďte od nejméně významných k nejvýznamnějším jednotlivé výhody Vašeho věrnostního programu, které Vám program reálně přináší.
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Lepší přístup k informacím o speciálních nabídkách a akcích=1 na otázku 7. Seřaďte od nejméně významných k nejvýznamnějším jednotlivé výhody Vašeho věrnostního programu, které Vám program reálně přináší.

6. Seřaďte jednotlivé výhody věrnostních programů pro vás od nejméně důležitých po nejdůležitější.

  • odpověď Úspora peněz=4:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Speciální služby a přístup=2 na otázku 6. Seřaďte jednotlivé výhody věrnostních programů pro vás od nejméně důležitých po nejdůležitější.
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nárok na dárky od obchodního řetězce=1 na otázku 6. Seřaďte jednotlivé výhody věrnostních programů pro vás od nejméně důležitých po nejdůležitější.
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi DM drogerie na otázku 2. Kterého obchodního řetězce?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste členem některého věrnostního programu obchodních řetězců?

2. Kterého obchodního řetězce?

3. Pohlaví

4. Věk

5. Proč jste se rozhodl/a vstoupit do věrnostního programu?

6. Seřaďte jednotlivé výhody věrnostních programů pro vás od nejméně důležitých po nejdůležitější.

7. Seřaďte od nejméně významných k nejvýznamnějším jednotlivé výhody Vašeho věrnostního programu, které Vám program reálně přináší.

8. Jakou formu dalších výhod věrnostního programu byste preferoval?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste členem některého věrnostního programu obchodních řetězců?

2. Kterého obchodního řetězce?

3. Pohlaví

4. Věk

5. Proč jste se rozhodl/a vstoupit do věrnostního programu?

6. Seřaďte jednotlivé výhody věrnostních programů pro vás od nejméně důležitých po nejdůležitější.

7. Seřaďte od nejméně významných k nejvýznamnějším jednotlivé výhody Vašeho věrnostního programu, které Vám program reálně přináší.

8. Jakou formu dalších výhod věrnostního programu byste preferoval?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Přemysl Dvořák, B.Věrnostní programy (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://41907.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.