Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
dělám jednoduchý průzkum o šikaně a budu Vám moc vděčná za zodpovězení několika otázek.
Odpovědi respondentů
1. Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
21-35
109
57,98 %
57,98 %
16-20
44
23,4 %
23,4 %
35 a více
25
13,3 %
13,3 %
10-15
10
5,32 %
5,32 %
2. Jste?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
132
70,21 %
70,21 %
muž
56
29,79 %
29,79 %
3. Ze kterého kraje pocházíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Hlavní město Praha
32
17,02 %
17,02 %
Jihomoravský kraj
24
12,77 %
12,77 %
Moravskoslezský kraj
17
9,04 %
9,04 %
Ústecký kraj
17
9,04 %
9,04 %
Středočeský kraj
16
8,51 %
8,51 %
kraj Vysočina
14
7,45 %
7,45 %
Zlínský kraj
13
6,91 %
6,91 %
Plzeňský kraj
11
5,85 %
5,85 %
Olomoucký kraj
10
5,32 %
5,32 %
Liberecký kraj
10
5,32 %
5,32 %
Královéhradecký kraj
9
4,79 %
4,79 %
Pardubický kraj
6
3,19 %
3,19 %
Karlovarský kraj
5
2,66 %
2,66 %
Jihočeský kraj
4
2,13 %
2,13 %
4. Dosavadní ukončené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Střední škola - maturita
77
40,96 %
40,96 %
Vysoká škola
61
32,45 %
32,45 %
Základní škola
38
20,21 %
20,21 %
Střední škola - výuční list
6
3,19 %
3,19 %
Vyšší odborná škola
6
3,19 %
3,19 %
5. Víte co je to šikana?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 6, Ne → otázka č. 6].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
186
98,94 %
98,94 %
Ne
2
1,06 %
1,06 %
6. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a ano, krátce šikanu definujte:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
psychické týrání
2
1,55 %
1,06 %
ponižování, fyzické i psychické, vyčlenění z kolektivu
1
0,78 %
0,53 %
psychycké nebo fyzické vydírání slabších jedinců
1
0,78 %
0,53 %
sada bičíků v černém kufříku
1
0,78 %
0,53 %
fyzické i psychické omezování či týrání slabšího jedince v kolektivu
1
0,78 %
0,53 %
jednání vedoucí k psychickému nebo fyzickému omezování a trýznění, zpravidla je šikanován jednotlivec kolektivem
1
0,78 %
0,53 %
je to vyhrožování, ubližování slabším nebo jejich zneužívání
1
0,78 %
0,53 %
psychické či fyzické týrání osoby
1
0,78 %
0,53 %
nechce se mi
1
0,78 %
0,53 %
Cílené (fyzické/psychické) ubližování druhému, obvykle slabšímu jedinci.
1
0,78 %
0,53 %
ostatní odpovědi
psychické i fyzické týrání člověka Fyzické či psychické trýznění jedince, často vyčleňovaného z kolektivu Ubližování slabším a jejich ponižování za účelem zvyšování vlastního sebevědomí Fyzické, psychické, popřípadě sexuální či kombinované týrání jiných osob v kolektivu. omezování, vydírání, mlácení je nezákonné ubližování jiných Fyzické nebo psychycké omezování svobody úmyslné týrání člověka, fyzické i psychické... většinou před zraky ostatních, zesměšňování, posmívání,... záměrné ponižování donucení obejktu k činnosti, kterou sám by nekonal opakované napadání, ubližování fyzické či psychické vůči určité osobě týrání a zesměšňování povětšinou slabších a odlišných jedinců fyzické nebo psychické ubližování druhé osoby omezování svobody jedince pod výmluvou tzv. zábavy většiny, fyzicjé nebo psychické soustavne ublizovani. Psychické či fyzické "týrání" utoky na druhou osobu omezování svobody slabšího jedince bití, ponižování a ubližování slabšímu Psychické nebo fyzické ponižování člověka člověkem Fyzické nebo psychické týrání slabšího jedince větší skupinou lidí nucení druhého člověka provádět činnosti, které sám nechce za využití vydírání, strachu Týrání psychické či fyzické týrání člověka zneužití síly či jiné nadřazenosti (i psychické) nad jiným člověkem (spolužákem, zaměstnancem) omezování, zastrašování člověka za účelem kompenzování osobních nedostatků či vybití vzteku fyzické či psychické obtěžování neprijemne jednani, proti kteremu se sikanovany nema sanci branit fyzické či psychické napadání psychicke nebo fyzicke utlacovani slabsi osoby úmyslné zesměšňování, ponižování, psychického či fyzického rázu ponižování, urážení jedince omezování svobody jiného, potenciálně slabšího silnějším, použití psychického i fyzického násilí záměrné chování, jež druhému ubližuje citově, fyzicky nebo i finančně JE VĚDOMÉ NAPADÁNÍ AT UŽ SLOVNÍ ČI FYZICKÉ JINÉ OSOBY ponižování, psychické nebo fyzické Je to psychické či fyzické týrání druhé osoby. 55 pravidelně někoho trápit, zpravidla v rámci kolektivu šikana je, když jedinec nebo více lidí psychicky nebo fyzicky někomu pravidelne ubližuje účelné omezování svobody, násilí, určitý způsob omezování jedince, nevhodné chování a postoje, v některých případech se dá šikana nazvat NAPADENÍM a především TÝRÁNÍM agresivita vůči jinému člověku (často skupinová) za účelem zesměšnění, ponížení Neustálé "týrání" - fyzické nebo psychické. fyzické či psychické týrání v rámci kolektivu Ubližování druhému, ať už fyzicky nebo psychicky ke svému vlastnímu potěšení. Více lidí na jednoho zneužívání své moci nad jinou osobou fyzické, nebo psychické omezování slabšího jedince. Dlouhodobe tyrani at uz psychickeho nebo fyzickeho razu agresivní, nekončící útrapy, strach fyzické, psychické ublížení je to upírání práv jedince, fyzické nebo psychické týrání psychichké nebo fyzické týrání jiné osoby Osočovani fyzicky a psychicky natlak Jakákoli forma ubližování či ponižování jiné osoby (zejména nějaké "slabší", odlišné apod.) psychické nebo fyzické ubližování s cílem poškodit obět Soustavné psychické a fyzické terorizování slabšího jedince silnějším (případně více osobami) psychicky či fyzicky napadat člověka...nadávky, facky, braní věcí soustavne slovni ci fyzicke napadani skupinou ci jednotlivcem jedne osoby ci vice za ucelem zesmesneni, ponizeni apod. dlouhodobé a opakované fyzické nebo psychické týrání člověka s cílem ponížit Jeden či více agresorů opakovaně a cíleně provádí psychickou či fyzickou újmu oběti. Psychické, případně fxzické, týrání jednotlivce kolektivem chování vůči jiné osobě, které je této osobě nepříjemné, obtěžuje ji, a původce i přes upozornění nehodlá svého chování zanechat, popř. své chování stupňuje. Jedná se cílené ubližování, ponižování a shazování druhého člověka. Může být psychická i fyzická, a nejen ve škole, ale i v kolektivu nebo od nadřízeného apod. Bezdůvodné psychické či fyzické týrání slabšího člověka. psychické a fyzické ubližování jedná se o psychické či fyzické napadání jedince jiným jedincem či skupinou osob Úmyslné fyzické či psychické utlačování. psychické či fyzické týrání týrání druhého bez zjevného důvodu úmyslné ubližování druhé osobě záměrné ubližování jedinci omezování práv druhého...npř. ve škole, na pracovišti Fyzické či psychické ubližování druhému člověku ve škole, na pracovišti,... psychické či fyzické ubližování druhému fyzická nebo psychická forma agrese, která může mít různépodoby a závažnost psychické terorizování zastrašování a zesměšňování slabších využívání slabších jedinců silnějšími různým způsobem opakované ubližování (nejen fyzické) slabšímu i stejně rovnému člověku Fyzické nebo/a psychické týrání někdo si hojí mindrák na druhém (stručně řečeno) no coment psychické nebo fyzické omezování Působení na druhého takovým způsobem, který je mu nepříjemný a nedobrovolný . Povyšování,ponižování,psychické týrání psychické alebo fyzické týranie, časté až pravidelné, v rámci nejakej komunity alebo lokality Vydírání, omezování práv jedince jiným jedincem či skupinou v pozici síly. ubližování, nadávky, psychický nátlak, výhružky,... šikana je fyzický nebo psychický trest silnějšího jedince na slabšího zesměšňování, urážení a i fyzické napadání jedince který se vymiká psychické, fyzické obtěžování daného člověka psychické či fyzické napadání druhého jedince Nejcasteji se jedna o opakovane narusovani suverenity jedince. ponižování, fyzické či psychické, mladších jedinců staršími či neúspěsné úspěšnými a pod. K šik. osobě se někdo chová nehezky, obtěžuje ho a i když to ví, dělá mu to stále naschvál. Může jít buď o fyzickou - např. kopání, podrážení nohou, mlácení, nebo je psychická, např. vydírání kvůli penězům, má mu udělat nějakou službu, nebo ho čeká trest. psychické či fyzické ubližování účelová nadřazenost jedince nad druhým jedincem a zneužívání své fyzické síly nebo duševní týrání chování, které vede k opakovanému ubližování nebo zastrašování Týrání někoho, psychické i fyzické Psychické či fyzické trýznění jiné osoby spojené s jejím ponižováním. Psychické a fyzické týrání odlišného jedince od skupiny fyzické i psychické týrání slabšího jedince obět šikany je jako živý terč pro děti/lidi, kteří se vyžívají ve slovním či fyzickém napadání jiných jednotlivec nebo skupina lidí fyzicky nebo psychicky týrají slabou osobu opakované způsobování fyzického nebo psychického násilí jednotlivce nebo skupiny vůči jinému člověku, zpravidla na základě odlišnosti šikanové osoby - vzhledové, sociální, inteligenční Záměrné ubližování danému jedinci, skupinou nebo silnějším. ubližování zdánlivě nezávadným způsobem fyzicky útok, nekdy i psychický utiskování, vydírání, fyzické i psychické týrání psychické i fyzické ubližování ostatním Jedná se o fyzické či psychické týrání dítěte nejčastěji starším a silnějším jedincem jde o psychické či fyzické ubližování psychicke ci fyzicke tyranie, obmedzovanie záměrné ubližování druhé osobě Psychicky či fyzicky vyvinutý nátlak na jedince nebo skupinu.
118
91,47 %
62,77 %
7. Zažil/a jste šikanu někdy osobně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
113
60,11 %
60,11 %
Ne
75
39,89 %
39,89 %
8. Znáte někoho kdo se stal obětí šikany?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
152
80,85 %
80,85 %
Ne
36
19,15 %
19,15 %
9. Znáte způsob jak šikanu řešit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 10, Ne → otázka č. 10].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
104
55,32 %
55,32 %
Ne
84
44,68 %
44,68 %
10. Pokud jste v předchozí otázce zvolil/a odpověď ano, napište prosím, jak byste šikanu řešil/a vy?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
oznámení šikany rodičům, popřípadě ve škole, nebo se obrátit na linku bezpečí
1
1,28 %
0,53 %
nabonzovat
1
1,28 %
0,53 %
vyřešil bych to fyzicky
1
1,28 %
0,53 %
šikanu oznámit (učiteli, vedení, policii), poskytnout psychickou oporu oběti a naučit ji obranným mechanismům proti manipulaci a agresi, pracovat s agresory i klimatem skupiny, případně odchod z šikanujícího prostředí
1
1,28 %
0,53 %
vždy se musí šikanovaný obrátit na autoritu a také se bránit
ostatní odpovědi
Kontakt rodičů a učitelů u dětí, kontakt zaměstnavatele v práci. dotyčné osobě se postavit za děti já s učitelem a osobně postupně: nápomenutí, upozornění učitele, upozornění rodiče,... Jestliže jde o šikanu dítěte, lze řešit se zákonným zástupcem, učitelem či důvěrníkem oného dítěte, popřípadě existují stránky s proškolenými mentory, kam se tito lidé mohou obracet. domluvit se a dát těm šikanovačům přes držku více informací o ní a případné potrestání viníků postavit se agresorovi s policií oznámením - řediteli školy, rodičům, případně policii Nebát se a říct to. S rodiči, učiteli pokud jde o šikanu ve škole, řešit přes rodiče, učitele a ředitele problém je vždy v rodičích, musí se začít u nich, pokud jsou rodiče ignoranti, děti budou ještě horší oosobnosti velmi komplikovaná otázka oznámit u psychické formy šikany je často účinné tzv. obrátit útočníkovy zbraně proti němu samému, u fyzické těžko říci Pokud by nepomohl rozhovor k člověkem, který šikanuje, je třeba obrátit se na jiné. (rodinu, přátele, odborníky) 55 někdy ještě lze komunikací, někdy je nutné změnit prostředí důležité je se někomu svěřit a pak záleží na tom v jakém stadiu se šikana nachází - změna školy, vyloučení agresora ze školy, speciální pedagog, policie záleží na tom, kde by byla vyhledat pomoc (učitel, rodič, kamarád, kolega), svěřit se a hledat řešení (kárný postih, přechod na jinou školu/pracoviště jeli to nutné) Jestliže se odehrává ve škole, okamžitě se musí nahlásit. Svěřit se někomu důvěryhodnému (rodičům, učiteli) a zajistit trest pro šikanistu podáním trestního oznámení Nezvratne dukazy, pohovory s agresory, obeti, komunikace... jako jediná a účinná se osvědčila tvrdá odezva. nebát se ! a agresora napadnout a tvrdě uzemnit, nic jiného nefungovalo, bohužel ! záleží na tom kdo šikanuje pokud je to spolužák řešit s rodiči a školou, pokud je to učitel řešit s policií jako šikanované dítě jsem východisko neznala, nyní jako dospělá kdybych zjistila, že někdo šikanuje mé dítě, tak bych se nejprve snažila promluvit se zák.zástupcem dítěte, případně vedením školy, pokud by to nepomohlo, tak bych dala dítěti co proto! fyzicky Nahlásit rodičům, učitelům - jedná-li se o školu; dále v práci řešit s nadřízenými Doživotí v kamenolomu s pracovní dobou 20 hod/denně. 1x týdně suchý chleba, 1x měsíčně možnost se umýt (možná). Soustavná buzerace a šikana ze strany ozbrojených psychopatických dozorců. Klicove je resit sikanu v soukromi pouze se subjekty, kterych se tato problematika tyka. Nechat obe strany promluvit, co je vedlo k jejich chovani a najit kompromis. Pokud toto nepomuze na miste je pomoc psychologa, ktery bude jak s agresorem ci obeti pra individuální intervence s postiženým a agresorem promluva s nadřízeným (učitel, vedoucí, šéf), rada odborníka (pedagogicko-psychologická poradna), linka důvěry, nahlášení policii Šikana ve škole. Kontaktovala jsem ředitele školy, popsala situaci, ten situaci vyřešil. Vyslechl postupně útočníky i oběť, zajistil nápravu. při opakování stejný postup + kontaktování rodiče dítěte. Řekla bych, že otázka byla položena špatně. Jsou různé druhy šikany a je zřejmá, že každá šikana má různé druhy řešení. Školní šikanu, kdy je šikanováno dítě od učitele nebo od žáků, je třeba řešit doma i ve škole. Mělo by se začínat s prevencí. Snažila bych se vyzvednout pozitivní vlastnosti šikanovaného, případně bych se obrátila na kolegy o radu či pedagogicky psychologickou poradnu vyřešila jsem to osobně, slovně a ten člověk už si to nikdy nedovolil mlátit a mlátit Požádat někoho o pomoc. domluvou, oznámením Nahlásila bych šikanu na vyšších místech nebo odešla z prostředí šikany - změnila školu, zaměstnání.. nenechávat si to pro sebe dle metodické pokynu MŠMT, knih Koláře apod. rozbít dotyčné osobě hubu tělesný trest nahlášení, žádost o pomoc kdokoli (když to dotyčný nedokáže sám, tak přítel, známí nebo jenom člověk z okolí) by to měl ohlásit rodičům, učiteli ve škole nebo jiné autoritě u svých šikanovaných dětí - udělal jsem ve škole povyk + zveřejnění a škola je nucena to trvale řešit s psychologickou pomocí... nejlepší je prevence, snažit se působit tak, aby si potenciální útočník radši šikanu rozmyslel, když to nefunguje, nedávat najevo strach a razantně se bránit, případně se nebát ohlásit to prevence, komunikace Systematicky prevenciou, udržiavaním morálky a zavedením exemplárnych trestov za šikanu šla bych to nahlásit učiteli, případně bych se pokusila slabšímu pomoci, či silnějšího zesměšnit, před jeho kamarýdy tomu kdo šikanuje bych odepřel všechna jeho práva, peníze, sladkosti, hezké oblečení, mobil, pc, hry, soukromí, nedostával by sladkosti, ani dárky dokud by neukázal, že si to zaslouží Snažit se to vyřešit nejprve domluvou (zjistit příčiny šikany), když to nepomůže tak to řešit trestem či psychologem Pokud by se jednalo o někoho jiného, snažila bych to říci nějaké spolehlivé osobě a spolu s ní nějak pomoci. Kdyby se to stalo mně, nejspíš bych to nikomu nedokázala říct, ale napsala bych do nějaké internet. poradny,v obou případech by mě to trápilo. šikanovat šikanujícího, aby věděl jaké to je osobním přispěním, zjistit potřebné informace, dodat pocit důvěry, izolovat oběť od agresora Snažit se to co nejdříve řešit s někým, kdo nám může pomoc říct to rodičům, učitelovi, výchovnýmu poradci Udělala bych jim to samé aby poznali jaké to je zastat se oběti před agresorem, nahlásit šikanu povolané osobě (učitel, školní psycholog, vedoucí skupiny, kde k šikaně dochází) škola, rodina svěřit se někomu kdo vám může pomoct, nebo se vzepřít a dokázat jim že jste lepší než oni nahlášení sveření se někomu kompetentnímu, kdo nám může pomoci Požádal bych o pomoc člověka kterému věřím (rodič, starší kamarád, vyučující,..)
68
87,18 %
36,17 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
4.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 10-15 na otázku 1. Váš věk?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Váš věk?
2. Jste?
3. Ze kterého kraje pocházíte?
4. Dosavadní ukončené vzdělání?
5. Víte co je to šikana?
7. Zažil/a jste šikanu někdy osobně?
8. Znáte někoho kdo se stal obětí šikany?
9. Znáte způsob jak šikanu řešit?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Váš věk?
2. Jste?
3. Ze kterého kraje pocházíte?
4. Dosavadní ukončené vzdělání?
5. Víte co je to šikana?
7. Zažil/a jste šikanu někdy osobně?
8. Znáte někoho kdo se stal obětí šikany?
9. Znáte způsob jak šikanu řešit?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.