Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > ochrana spotřebitele

ochrana spotřebitele

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Žaneta Fidlerová
Šetření:16. 10. 2014 - 06. 11. 2014
Počet respondentů:113
Počet otázek (max/průměr):23 / 19.17
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:54 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:48
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Žaneta Fidlerová a jsem autorkou tohoto dotazníku. Studuji Ekonomickou fakultu na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. V rámci bakalářské práce na téma Vybrané problémy ochrany spotřebitele provádím dotazníkové šetření. Ráda bych Vás požádala o vyplnění dotazníku, jehož časová náročnost je přibližně pět minut. Tento dotazník je zcela anonymní. Vybírejte, prosím, vždy jen jednu odpověď. V případě jakéhokoliv dotazu se na mě můžete obrátit na email: fidlerza@gmail.com.

Předem děkuji za vyplnění dotazníku.

Odpovědi respondentů

1. Vyberte, prosím, správnou definici pojmu „ochrana spotřebitele“.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Činnost snažící se chránit spotřebitele před různými úskalími. Touto problematikou se zabývá především zákon o ochraně spotřebitele.10290,27 %90,27 %  
Činnost spojená pouze s právní ochranou spotřebitele.97,96 %7,96 %  
Činnost chránící spotřebitele před kapesními zloději.21,77 %1,77 %  

Graf

2. Znáte některá spotřebitelská práva?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 3, Neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8676,11 %76,11 %  
Ne2723,89 %23,89 %  

Graf

3. Uveďte, která spotřebitelská práva znáte.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- přečíst si smlouvu než ji podepíšu - na vrácení zboží do dvou let pro vadu, pokud se nejedná o potraviny - znát původ potravin - být informován o konečné ceně služby před uzavřením smlouvy (určitě jsou něco z toho povinnosti prodejce, plete se mi to)

- reklamace do 14ti dnů; nárok na vrácení peněz po třetí reklamaci

-právo reklamace -právo informovat o vlastnostích produktů

...

1. Právo na ochranu před klamavou reklamou. 2. Právo znát původ, popř. kompetní složení prodávaného produktu. 3. Právo na právní ochranu v případě porušení práv spotřebitele. 4. Právo reklamace.

14-ti denní lhůta na vrácení zboží bez udání důvodu, 2-letá záruka

Informace o uplatnění reklamace, zákaz diskriminace spotřebitele

informační povinnost, reklamace, záruky, podomní prodej...

Konečná plná cena Záruka Reklamace

Muzu vratit zbozi do nejake doby, muzu reklamovat

na ochranu spotřebitele

na reklamaci, záruka

např. reklamace, vrácení zboží..., která se řídí Zákonem o ochraně spotřebitele

např. spotřebitel má právo vrátit do 14 dnů nepoškozený zakoupený výrobek, bez udání důvodu s nárokem na vrácení peněz

Nárok na reklamaci, vrácení zboží...

Nechce se mi vypisovat

Odstoupeni od smlouvy, reklamace vad

odstoupení od smlouvy, reklamace, výměna zboží, vrácení zboží

odstoupení od smlouvy; informační povinnost podnikatele; reklamace; zákaz zneužívajících klauzulí ve smlouvách atd.

Odstoupení, záruka

Ochrana ekonomických zájmů spotřebitele před zneužíváním moci

ochrana osobních údajů..

Ochrana spotřebitele ve smyslu špatného nákupu, reklamace, vrácení zboží...

právo být informován, právo být vyslyšen

Právo na bezpečnost, právo být odškodněn, právo být informován.

právo na informace

právo na informace, právo na záruku, vrácení peněz do 14ti dnů

právo na informace, na odškodnění

právo na informace, právo znát konečnou kupní cenu, právo na ochranu slabší smluvní strany, právo ze smluv uzavíraných mimo provozovnu či distančním způsobem

Právo na navrácení peněz za nepoužité zboží do třiceti dnů, právo na dva roky záruky na zboží, právo na neklamavou reklamu

právo na ochranu osobních údajů

právo na ochranu osobních údajů, právo na reklamaci

Pravo na ochranu pred klamavou reklamou; vsemozne povinne nalezitosti oznacovani a uvadeni cen; pravidla uznani zaruk atd.

právo na reklamaci

právo na reklamaci, právo být o produktu informován

Právo na reklamaci, Právo na ochranu osobních údajů, Právo o bezpečnosti výrobků

právo na reklamaci, právo na vrácení zboží do určité doby

právo na reklamaci, právo na vrácení zboží koupené přes internet, právo na odstoupení od smlouvy,

právo na reklamaci, právo na vrácení zboží, právo na pravdivé informace o výrobku...

Právo na reklamaci, předvedení funkčnosti zakoupené veci

právo na vrácení vadného zboží, právo na pravdivé informace, právo na pravdivou reklamu

Právo na vrácení zboží bez udání důvodu. Ochrana spotřebitele před padělky, nebezpečným zbožím...

právo na vrácení zboží, právo na kompletní informace ke smlouvě, čas na prostudování nabízené smlouvy, právo od smlouvy odstoupit, právo na reklamaci, náhradu vad, výměnu zboží

Právo na vrácení zboží, právo na reklamaci

právo na výběr, odškodnění

Právo na záruku, odstoupení od kupní smlouvy v časové lhútě

Právo neuzavřít smlouvu. To naprosto stačí.

právo odstoupit do 14 dnů od smlouvy uzavřené distančním způsobem nebo mimo obchodní prostory, povinně sdělované informace podnikatelem, apod.

Právo odstoupit od kupní smlouvy

právo odstoupit od smlouvy atd.

právo odstoupit od smlouvy, reklamovat poškozené či nefunkční zboží,

Právo reklamovat věc, na kterou máme ještě záruku

právo vrátit výrobek do 14 dnů od koupení přes internet.

Právo vrátit zboží z e-shopu bez udání důvodu do 14 dnů

reklamace

Reklamace

Reklamace

reklamace

reklamace

reklamace

Reklamace s pojená s nákupem na internetu (možnost vrácení zboží do 14 dní)

Reklamace, možnost vrátit zboží

reklamace, odstoupení od smlouvy, právo na kvalitu, na dodržení smlouvy

reklamace, vrácení zboží, podmínky aj..

reklamácia

Reklamacni lhuta

Reklamovat zboží

Reklamovat zboží, být správně informován, u zboží koupemého mimo provozovnu odstoupit od smlouvy

složení a původ výrobků, informace o ceně, dodržování hygienických zásad

smluvní právo

tak těch je docela dost, záleží na tom, jakým způsobem spotřebitel nakoupil (přes internet, v kamenném obchodě či jinak), záleží, jestli do toho zahrnujete i ochranu před nevyžádanou poštou v emailu, ve schránce. Pak bych tu musela vypsat, u kterých všech soudů, se dá za práva spotřebitele bojovat, na které všechny kontrolní státní úřady se dá obrátit a to bych nad tím strávila den.

ustanovení o kupní smlouvě

Vrácení zakoupeného zboží na internetu do 14 dní dní od převzetí

vrácení zboží

vrácení zboží reklamace apod.

vrácení zboží bez udání důvodu do 14 dnů

vrácení zboží, odstoupení od smlouvy

Vrátit zboží do 14 dnů bez udání důvodu - nepoškozené a s původním obalem K reklamaci stačí pouze faktura - nemusí být obal Mám nárok na návod ve svém jazyce (dle země, kde byl výrobek prodáván) Mohu vyžadovat technický list a další prohlášení o shodách o bezolovnatosti apod.

Vrátit zboží do 14 dnů při nákupu přes internet, nárok na reklamaci do 2 let od zakoupení

vypovězení smlouvy

vznik nároku reklamovat nově zakoupenou věc (právo na odškodnění spotřebitele), měla by být u výrobku zajištěna bezpečnost při užívání

Zákazník má právo svobodného výběru, právo vrácení zboží, právo na informace o zboží,

Zákon na ochranu spotřebitele ve znení na internetu. Při koupi je kupující strana oprávněna využít 14ti denní výpovědní lhuty ke kupní smlouvě. Tzn. že bez udání důvodu může v této době předmět vrátit a požadovat zpětné plnění. Předmět musí být ale nepoškozen. (v případě, že je poškozený, může prodávající vrátit jen poměrnou část plnění). (předmět musí být předán prostřednictvím třetí osoby). Pokud nedodrží prodávající nějakou ze sjednaných podmínek prodeje, tato lhůta je pozastavena a běží až ve chvíli, kdy dojde k nápravě..

záruční doba

záruční lhůty, odstoupení od slouvy, reklamace, složení výrobků, návody v češtině

záruka, informovanost

4. Odkud nejčastěji čerpáte informace o Vašich spotřebitelských právech?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- z pořadů v TV, které se zabývají problematikou práv spotřebitele - z denního tisku - z webu ČOI

D-test

dtest

inernet

inetrnet

internet

internet

Internet

internet

internet

internet

Internet

internet

internet

Internet

Internet

internet

internet

internet

internet

internet

internet

internet

internet

internet, časopisy, brožury

internet, denní tisk, časopis D-test

internet, rodiče

internet, televize

internet, tv

internet, TV, Tisk

Internet, zkušenosti vlastní i cizí

Media

media - Tv zprávy, internet

media, internet

mezi známými, z novin a televize, časopisy, internet

Najdu si v zákoně

nečerpám

Net

od lidí, kteří o tom vědí více; z internetu

Od známých

Od znamych

Online zákony

smluvní podmínky

škola

škola, internet

TV pořad Černé ovce

tv-černé ovce, dtest, internet

v zákonech

Ve společnosti

Vetsinou nikde, nejaka obecna znam. Kdyz uz, tak napriklad z TV (Cerne ovce atd). a samosebou internet.

z informačního letáku o výrobku, u prodejde, na internetu

z internetu

z internetu

z internetu

Z internetu

Z internetu

z internetu

z internetu

z internetu

Z internetu

z internetu

z internetu

Z internetu

z internetu - články, obchodní podmínky

z internetu a ze zákonů

Z internetu.

Z logiky

Z medii

Z MÉDIÍ - 1. Televize (Černé ovce, Občanské judo atp.) 2. Internet (Blogy, Zpravodajské portály, facebook atp.) 3. Noviny OD PŘÁTEL, PŘÍBUZNÝCH

Z Občanského zákoníku

Z právních příruček.

z přednášek

z televize

z televizních zpráv, ze zákonů, z literatury, z novin

z uzavřené smlouvy, popřípadě v zákoně o ochraně spotřebitele

zákon

zákon

Zákon na ochranu sptřebitele

zákon, judikatura

Zákony, internet, TV

Ze své mysli

ze školy

ze zákonů

ze zákonů

ze zákonů, z internetu, z evropských směrnic

Zpravy, obecne znalosti

5. Znáte některé instituce v ČR, které zabezpečují ochranu spotřebitele?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6658,41 %58,41 %  
Ne4741,59 %41,59 %  

Graf

6. Uveďte instituce v ČR, které zabezpečují ochranu spotřebitele.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Ceska obchodni inspekce

ceska potravinarska inspekce

Česká národní banka

Česká obcodní inspekce

Česká obchodní inspekce Česká zeměd.potr. inspekce hygienické stanice živnostenské úřady

Česká obchodní inspekce

Česká obchodní inspekce

Česká obchodní inspekce

Česká obchodní inspekce

Česká obchodní inspekce

česká obchodní inspekce

česká obchodní inspekce

Česká obchodní inspekce

Česká obchodní inspekce

Česká obchodní inspekce, Česká národní banka, Sdružení obrany spotřebitelů

Česká obchodní inspekce, spotřebitelské organizace

Česká obchodní inspekce; soudy

česká obchodní instituce, veterinární správa

český hygienický ústav, policie ČR, soudy ČR,

čoi

ČOI

ČOI

ČOI

ČOI

ČOI

ČOI

ČOI

ČOI

ČOI

ČOI

ČOI

ČOI

ČOI

ČOI

ČOI

ČOI

ČOI

ČOI

ČOI

ČOI,

ČOI, dTest, SOS

ČOI, finanční úřad-daně, pojišťovny,

ČOI, Sdružení obrany spotřebitelů, MPO

ČOI, STÁTNÍ HYGIENICKÁ SPRÁVA, POTAŽMO KRAJSKÁ/OKRESNÍ, METROLOGICKÁ INSTITUCE/ORGANIZACE, SOUDNÍ SYSTÉM - VRCHNÍ SOUD

ČOI, ÚOOÚ, soudy, hygiena, potravinářská inspekce...

ČOI, Veterinarni sprava

ČOI, Živnostenský úřad,

ČOI, živnostenský úřad, sdružení jednotlivých skupin prodejců (asociace cestovních agentur apod.)

D-test

dTest

dTest, ČOI, česká zemědělská a potravinářská inspekce

Hodně, záleží na druhu spotřeby, nechce se mi vypisovat.

Hospodářská komora, Česká obchodní instituce, ...

Ministerstvo průmyslu a obchodu

Ministerstvo průmyslu a obchodu, Česká obchodní inspekce

Neznám přesné názvy: sdruženi na ochranu spotřebitelů, případně se obrátit na ČOI, SPZI...

Policie CR, ministerstvo obchodu, urad pro ochranu hospodarske soutěže a hadam, ze existuje i Urad na ochranu spotřebitele.

Potravinářská inspekce, hygienické stanice

Sdružení obrany spotřebitelů

Sdružení Obrany Spotřebitelů, Sdružení TEST, Česká Obchodní Inspekce, Česká zemědělská a potravinářská inspekce

Sos

sos

SOS

SOS, ČOI

Úřad ochránce lidských práv

Ustav pro ochranu spotrebitelu, obory?

7. Znáte některé spotřebitelské organizace působící v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 8, Neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8070,8 %70,8 %  
Ano3329,2 %29,2 %  

Graf

8. Uveďte spotřebitelské organizace, které působí v ČR.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

COI, hospodářská komora

Česká obchodní inspekce

ČOI

ČSOB

D-test

D-test, Klasa

D-Test, Potraviny na pranýři

dTest

Dtest

dTEST

dtest

dTest

dTest

dTest, sdružení obrany spotřebitele

dTest, sdružení ochrany spotřebitelů

Ff

Klasa

různé časopisy, hodnotící výrobky, pořady v TV i na internetu, přesné názvy si nevzpomenu

sdruzeni obrany spotrebitelu

Sdružení českých spotřebitelů

Sdružení českých spotřebitelů (SČS)

Sdružení českých spotřebitelů, D-test

sdružení českých spotřebitelů, sdružení na obranu spotřebitele

Sdružení na ochranu spotřebitele

Sdruženi na ochranu spotřebitelů (nejsem si jistá, že se tak přesně jmenuje)

Sdružení obrany spotřebitelů, Sdružení TEST, Česká obchodní inspekce, Státní zemědělská a potravinářská inspekce

SOR, dTest

SOS

Sos

SOS

SOS, dtest

Svaz spotřebitelů

x

9. Máte povědomí o některých povinnostech prodávajících?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 10, Neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8373,45 %73,45 %  
Ne3026,55 %26,55 %  

Graf

10. Uveďte některé povinnosti prodávajících.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- uvést zemi původu produktu, deklarovat energetické údaje u elektrospotřebičů, přikládat návod v češtině k produktům, uvést nebezpečí pro skupiny obyvatel (malé děti - polknutí malých částí), uvést varování (nezacházet v blízkosti otevřeného ohně), uvést recyklační skupinu obalu (piktogram trojúhelníku s písmenem), uvést obchodní podmínky nebo je sdělit na požádání, vydat potvrzení o prodeji, na jehož základě lze podat reklamaci (účtenka)... ...

1. POVINNOST NEZATAJOVAT INFORMACE O PRODÁVANÉM PRODUKTU, KTERÉ JE DLE LEGISLATIVY ČR VŽDY UVÁDĚT. 2. NEPROVÁDĚT KLAMAVOU REKLAMU 3. ODVÁDĚT DANĚ

cerstvost a kvalita vyrobku

Čerstvost zboží, pravdivé informace o produktu

Český návod, vysvětlení ovládání, správní míra.

Dat kupujicimu paragon.

dat ucet

Dodržet uzavřenou smlouvu. To naprosto stačí.

dodržovat spotřební lhůty, řádně zboží skladovat, poskytovat spotřebitele přesné a neklamavé informace o zboží...

dodržovat určené normy

hygiena, ceny, odvod daní, ...

Informace

informační povinnost

informační povinnost při sjednání služby nebo prodeje

informační povinnost; zákaz smluvních ujednání nápadně nevýhodných pro spotřebitele

Informovat kupujícího o záruční době a způsobu reklamace

informovat o možné reklamaci výrobku, měl by nám říci o celkových právech spotřebitele, také by nám měl říci o správném používání výrobku, aby nedošlo k jeho poškození a případné reklamaci, informace o záruční době, informovat o ponechání paragonu

Informovat o vlastnostech zboží, o možnostech vrácení zboží a reklamace, vystavení dokladu o koupi

informovat spotřebitele o obsahu výrobku

informovat spotřebitele o právech a povinnostech

informovat, být asertivní, usmívat se :)

informovat, uvadet konecnou cenu, pripadne cenu za mernou jednotku

je povinen dodat zboží na němž se s kupujícím dohodli, zajistit předání/dopravu, poskytuje záruku,...

je povinen informovat spotřebitele o vlastnostech výrobku; musí zajistit, aby byl na výrobku označen výrobce a dovozce; musí se vyhnout klamavé reklamě; na žádost spotřebitele je povinen vystavit doklad o zakoupení výrobku

jednat poctivě, neklamavě

již zmíněno... je to na dlouhé vypisování a je toho hodně, většinu snad jakožto podnikatel znám :)

mít ceník na viditelném místě

museji predkladat ruzne technicke spicifikace kontrolnim uradum pro dovoz, museji predkladat puvod zbozi.. museji prodavat zbozi nezavadne kvalitne zabalene, musi dodrzet dle svych obch. podminek dodaci lhuty, mimo jine jsou povinni v pripade eshopu mit k nahledu sve obchodni podminky atd..

Musí nám daný produkt vyreklamovat kdyz je treba

Musi udavat na prodavany predmet pravdive info, ruzne od predmetu

např. prodejce je povinen přikládat k výrobku český návod

neobtěžovat lidi nevyžádanou emailovou poštou, nevhazovat letáčky do schránek s označením "nevzhazovat letáčky", prodávající má povinnost platit daně z příjmu, povinnosti podle zákona o odpadech, o obalech, podle občanského zákoníku a dalších zákonů, povinnost poskytnout součinnost podle kontrolního řádu....

neskrývat vady

ochrana soukromí a práv člověka

Podat informace o prodávaném zboží, informovat o ceně, poskytnout informace o sobě nebo o své firmě

poskytnout informace o ceně, návod v české jazyce

Poskytnout obchodní podmínky

poskytování informací

Povinnost informovat, uvádět konečnou cenu, povinnosti při vadném plnění, povinnosti při reklamaci

povinnost podávat pravdivé a kompletní informace, reklamační doba atd.

povinnost utřít podlahu

pravdivě informovat zákazníka, návody k použití v češtině, umožnění vrácení zboží, vyřízení reklamace

Prodat nepoškozenou věc

Prodávat zboží nebo služby kvalitní, nechat zboží přezkoušet, poskytnout reklamaci.

prodejní smlouva

Předat zakoupené zboží, poskytnou doklad o nákupu, poskytnout záruku, vynahradit vadné zboží

předvést funkci prodávaného zboží, podat komplexní informaci, přijmout reklamaci

převzít reklamované zboží

Přezkoušení výrobku na místě Upozornění na záruční dobu

reklamace

reklamace zboží

řádné označení výrobku, pokud se jedná o potraviny - uvedení složení, dodržení trvanlivosti, vystavení daňového dokladu

říci pravdivé informace o výrobku

seznámit kupujícího o všech důležitých informacích o zakoupené věci

složení a původ výrobků

smlouva návod v čj apod.

u potravin přepočet ceny na měrné jednotky, na výrobku uvést složení, dovozce/výrobce, varování před případnými nebezpečími, alergeny

Udávat pravdivé informace o výrobcích, nediskriminovat

udávat pravdivé informace o výrobku

udávat složení výrobku, cenu, zemi původu, vystavit daňový doklad

uvádět cenu v Kč, vystavit doklad

Uvádět pravdivé informace o složení, původu a stavu

uvádět pravdivé informace, správné označení zboží (min. trvanlivost, značka...)

Uvedeni ceny, množství, kvality, příjem reklamace

uvést cenu distribuci - výrobce bezpečnostní údaje

uvést konečnou kupní cenu, poskytovat zákonem stanovené informace o výrobku, jeho původu...

Uvést zemi původu, pravdivé a kompletní informace

Velikost cen, udaje na vyrobcich, specialni povinnosti v pripade vystavovani a prodavani lihovin a tabakovych vyrobku, udrzovani spravnych hygienickych podminek, vydavani danoveho dokladu... v pripade takto zesiroka podane otazky pak take radne platit dane, zamestnance, pojisteni, mit nutna opravneni, ohlasit pripadny monopol, vyzadovat u dodavatelu specialni certifikaty (je-li to u daneho zbozi nutné), neprodavat zbozi, ktere bylo oznaceno za vadne nebo nebezpecne atd.

Vrácení peněz bez udání důvodu do 14 dní od prodeje

vrácení zboží, poskytnutí informací o výrobku

vybavenie reklamácie

Vydat účetní doklad. Označovat výrobky (např. u potravin zemi původu, či že se jedná o rozmrazený výrobek).

vYDAT ÚČTENKU

vyřízení reklamace do 30 dnů, přijmout zboží zpět do 14 dnů

x

zajistit reklamační služby a servis

zákaz klamavé reklamy, ..

Zákaz klamavé reklamy, poskytnutí zákonem stanovené informace o produktech...

Zákaz klamavé reklamy, Zákaz nekalé soutěže, povinnost předat věc kupujícímu, vystavení dokladu, povinnosti plynoucí z reklamací, apod.

Základní povinností prodávajícího je odevzdat spotřebiteli (kupujícímu) zboží v požadované, případně právními předpisy stanovené jakosti, množství, míře nebo hmotnosti. Věc musí být bez vad, zejména musí odpovídat závazným technickým normám.

záruka 2 roky u elektra uvádět složení potravin

zboží by mělo mít záruku

Zhodnotit například, zda výrobek může být reklamován.

11. Vyberte správnou definici pojmu „závdavek“, který je definován v novém občanském zákoníku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je to sjednaná platba druhé straně při uzavření smlouvy. Potvrzuje uzavření smlouvy a strana, které jej dala, poskytuje jistotu, že dluh splní.10088,5 %88,5 %  
Je to finanční hotovost, ke které není potřeba uzavření smlouvy.97,96 %7,96 %  
Je to předmanželská smlouva.43,54 %3,54 %  

Graf

12. Máte zkušenost s reklamacemi zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 13, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9584,07 %84,07 %  
Ne1815,93 %15,93 %  

Graf

13. Je tato zkušenost spíše negativní (neuznání reklamace, zpoždění vyřízení apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, není negativní6467,37 %56,64 %  
Ano, je negativní3132,63 %27,43 %  

Graf

14. Dokážete odhadnout, kolik procent z veškerého zakoupeného zboží jste již reklamoval/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 – 5 %6467,37 %56,64 %  
6 – 10 %2324,21 %20,35 %  
11 – 20 %66,32 %5,31 %  
21 – 100 %22,11 %1,77 %  

Graf

15. Máte zkušenost s reklamacemi služeb?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 16, Neotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9382,3 %82,3 %  
Ano2017,7 %17,7 %  

Graf

16. Je tato zkušenost spíše negativní (neuznání reklamace, zpoždění vyřízení apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, je negativní1155 %9,73 %  
Ne, není negativní945 %7,96 %  

Graf

17. Dokážete odhadnout, kolik procent z veškerých zakoupených služeb jste již reklamoval/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 – 5 %1575 %13,27 %  
6 – 10 %315 %2,65 %  
11 – 20 %210 %1,77 %  

Graf

18. Využijete možnosti reklamace zboží nebo služeb pokaždé, je-li k tomu důvod?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6053,1 %53,1 %  
Ne5346,9 %46,9 %  

Graf

19. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6961,06 %61,06 %  
Muž4438,94 %38,94 %  

Graf

20. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16 - 25 let7667,26 %67,26 %  
26 - 40 let2623,01 %23,01 %  
41 - 60 let97,96 %7,96 %  
Méně než 16 let21,77 %1,77 %  

Graf

21. Maximální dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské5145,13 %45,13 %  
Středoškolské5044,25 %44,25 %  
Základní76,19 %6,19 %  
Jiné54,42 %4,42 %  

Graf

22. Bydliště (kraj):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jihočeský5851,33 %51,33 %  
Praha108,85 %8,85 %  
Ústecký87,08 %7,08 %  
Středočeský87,08 %7,08 %  
Olomoucký76,19 %6,19 %  
Jihomoravský43,54 %3,54 %  
Moravskoslezský43,54 %3,54 %  
Liberecký32,65 %2,65 %  
Plzeňský32,65 %2,65 %  
Pardubický21,77 %1,77 %  
Zlínský21,77 %1,77 %  
Vysočina21,77 %1,77 %  
Královéhradecký10,88 %0,88 %  
Karlovarský10,88 %0,88 %  

Graf

23. Velikost obce podle počtu obyvatel, ve které máte trvalé bydliště:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10 001 – 50 000 obyvatel3833,63 %33,63 %  
Méně než 1 001 obyvatel2118,58 %18,58 %  
100 001 a více obyvatel2017,7 %17,7 %  
1 001 – 5 000 obyvatel1311,5 %11,5 %  
50 001 – 100 000 obyvatel1210,62 %10,62 %  
5 001 – 10 000 obyvatel97,96 %7,96 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Znáte některé instituce v ČR, které zabezpečují ochranu spotřebitele?

  • odpověď Ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi čoi na otázku 6. Uveďte instituce v ČR, které zabezpečují ochranu spotřebitele.
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 7. Znáte některé spotřebitelské organizace působící v ČR?

15. Máte zkušenost s reklamacemi služeb?

  • odpověď Ano:
    • 5.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, je negativní na otázku 16. Je tato zkušenost spíše negativní (neuznání reklamace, zpoždění vyřízení apod.)?
    • 5.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0 – 5 % na otázku 17. Dokážete odhadnout, kolik procent z veškerých zakoupených služeb jste již reklamoval/a?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vyberte, prosím, správnou definici pojmu „ochrana spotřebitele“.

2. Znáte některá spotřebitelská práva?

4. Odkud nejčastěji čerpáte informace o Vašich spotřebitelských právech?

5. Znáte některé instituce v ČR, které zabezpečují ochranu spotřebitele?

6. Uveďte instituce v ČR, které zabezpečují ochranu spotřebitele.

7. Znáte některé spotřebitelské organizace působící v ČR?

9. Máte povědomí o některých povinnostech prodávajících?

11. Vyberte správnou definici pojmu „závdavek“, který je definován v novém občanském zákoníku?

12. Máte zkušenost s reklamacemi zboží?

13. Je tato zkušenost spíše negativní (neuznání reklamace, zpoždění vyřízení apod.)?

14. Dokážete odhadnout, kolik procent z veškerého zakoupeného zboží jste již reklamoval/a?

15. Máte zkušenost s reklamacemi služeb?

16. Je tato zkušenost spíše negativní (neuznání reklamace, zpoždění vyřízení apod.)?

17. Dokážete odhadnout, kolik procent z veškerých zakoupených služeb jste již reklamoval/a?

18. Využijete možnosti reklamace zboží nebo služeb pokaždé, je-li k tomu důvod?

19. Pohlaví:

20. Věk:

21. Maximální dosažené vzdělání:

22. Bydliště (kraj):

23. Velikost obce podle počtu obyvatel, ve které máte trvalé bydliště:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vyberte, prosím, správnou definici pojmu „ochrana spotřebitele“.

2. Znáte některá spotřebitelská práva?

4. Odkud nejčastěji čerpáte informace o Vašich spotřebitelských právech?

5. Znáte některé instituce v ČR, které zabezpečují ochranu spotřebitele?

6. Uveďte instituce v ČR, které zabezpečují ochranu spotřebitele.

7. Znáte některé spotřebitelské organizace působící v ČR?

9. Máte povědomí o některých povinnostech prodávajících?

11. Vyberte správnou definici pojmu „závdavek“, který je definován v novém občanském zákoníku?

12. Máte zkušenost s reklamacemi zboží?

13. Je tato zkušenost spíše negativní (neuznání reklamace, zpoždění vyřízení apod.)?

14. Dokážete odhadnout, kolik procent z veškerého zakoupeného zboží jste již reklamoval/a?

15. Máte zkušenost s reklamacemi služeb?

16. Je tato zkušenost spíše negativní (neuznání reklamace, zpoždění vyřízení apod.)?

17. Dokážete odhadnout, kolik procent z veškerých zakoupených služeb jste již reklamoval/a?

18. Využijete možnosti reklamace zboží nebo služeb pokaždé, je-li k tomu důvod?

19. Pohlaví:

20. Věk:

21. Maximální dosažené vzdělání:

22. Bydliště (kraj):

23. Velikost obce podle počtu obyvatel, ve které máte trvalé bydliště:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Fidlerová, Ž.ochrana spotřebitele (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://42492.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.