Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spotřební chování při nákupu VÍNA

Spotřební chování při nákupu VÍNA

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ivana Kotálová
Šetření:14. 10. 2014 - 28. 10. 2014
Počet respondentů:106
Počet otázek (max/průměr):24 / 22.72
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:70,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:30
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím o vyplnění krátkého dotazníku pro mou diplomovou práci, která se týká tématu chování spotřebitele při výběru vína. 

 

Prosím o vyplnění pouze respondety, kteří jsou starší 25 let

 

Předem moc děkuji

Odpovědi respondentů

1. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8075,47 %75,47 %  
muž2624,53 %24,53 %  

Graf

2. Do jaké věkové kategorie spadáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25-357671,7 %71,7 %  
36-451413,21 %13,21 %  
46-55109,43 %9,43 %  
55-6543,77 %3,77 %  
65 a více21,89 %1,89 %  

Graf

3. Jaký je Váš měsíční příjem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10 001 - 20 0004239,62 %39,62 %  
20 001 - 35 0002826,42 %26,42 %  
0-10 0002523,58 %23,58 %  
35 001 a více1110,38 %10,38 %  

Graf

4. Z jakého kraje jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hl. město Praha2927,36 %27,36 %  
Středočeský1816,98 %16,98 %  
Severomoravský1514,15 %14,15 %  
Jihomoravský1312,26 %12,26 %  
Východočeský109,43 %9,43 %  
Severočeský87,55 %7,55 %  
Jihočeský76,6 %6,6 %  
Západočeský65,66 %5,66 %  

Graf

5. Jak často konzumujete víno?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-2 krát týdně4340,57 %40,57 %  
1-2 krát za měsíc3835,85 %35,85 %  
měně než jedenou za měsíc1514,15 %14,15 %  
denně109,43 %9,43 %  

Graf

6. Upřednostňujete vína

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
bílá6561,32 %61,32 %  
červená2523,58 %23,58 %  
růžová1110,38 %10,38 %  
šumivá54,72 %4,72 %  

Graf

7. K jakým příležitostem nejčastěji nakupujete víno?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pro běžnou konzumaci6460,38 %60,38 %  
ke zvláštním příležitostem3129,25 %29,25 %  
jako dar1110,38 %10,38 %  

Graf

8. V jakém cenovém rozmezí nejčastěji nakupujete víno? (myšleno za lahev)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100-149 Kč4340,57 %40,57 %  
60-99 Kč3331,13 %31,13 %  
150-199 Kč1716,04 %16,04 %  
200-299 Kč65,66 %5,66 %  
do 59 Kč54,72 %4,72 %  
300 Kč a více21,89 %1,89 %  

Graf

9. Jaké nejdražší víno jste doposud zakoupil/a? (lahev)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
200 – 399 Kč4643,4 %43,4 %  
400 – 599 Kč2119,81 %19,81 %  
100 – 199 Kč2018,87 %18,87 %  
600 a více1816,98 %16,98 %  
do 99 Kč10,94 %0,94 %  

Graf

10. K jaké příležitosti to bylo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jako dar5350 %50 %  
ke zvláštní příležitosti4037,74 %37,74 %  
pro běžnou konzumaci1312,26 %12,26 %  

Graf

11. V jakých prodejnách nejčastěji inakupujete víno?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
supermarket/hypermarket5047,17 %47,17 %  
vinotéka4542,45 %42,45 %  
přímo od soukromého vinaře1110,38 %10,38 %  

Graf

12. V jaké formě víno nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
lahvové8983,96 %83,96 %  
stáčené1413,21 %13,21 %  
V demižónu32,83 %2,83 %  

Graf

13. Co Vás nejvíce zajímá při nákupu vína?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chuť5955,66 %55,66 %  
kvalita2422,64 %22,64 %  
původ98,49 %8,49 %  
cena87,55 %7,55 %  
chuť + kvalita10,94 %0,94 %  
Původ a kvalita, nejraději kupuji produkty, které již znám10,94 %0,94 %  
značka10,94 %0,94 %  
Vše uvedené + obsah siřičitanů10,94 %0,94 %  
zkušenost10,94 %0,94 %  
cena, kvalita a chuť10,94 %0,94 %  

Graf

14. Jaká vína nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
polosuchá3835,85 %35,85 %  
suchá3734,91 %34,91 %  
polosladká2523,58 %23,58 %  
sladká65,66 %5,66 %  

Graf

15. Zajímáte se o původ vína při výběru vín?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 16, neotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8681,13 %81,13 %  
ne2018,87 %18,87 %  

Graf

16. Vína jakého původu nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [tuzemskáotázka č. 17, zahraničníotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tuzemská7181,61 %66,98 %  
zahraniční1618,39 %15,09 %  

Graf

17. Z jaké oblasti nejčastěji nakupujete víno?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nezáleží mi na tom2230,99 %20,75 %  
mikulovská2230,99 %20,75 %  
velkopavlovická1825,35 %16,98 %  
znojemská57,04 %4,72 %  
mělnická34,23 %2,83 %  
litoměřická11,41 %0,94 %  

Graf

18. Jaký druh vín nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Stolníotázka č. 20, Jakostní vínaotázka č. 20, Jakostní vína s přívlastkemotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jakostní vína4643,4 %43,4 %  
Jakostní vína s přívlastkem4037,74 %37,74 %  
Stolní2018,87 %18,87 %  

Graf

19. Jaké víno s přívlastkem máte nejraději?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pozdní sběr2152,5 %19,81 %  
výběr z hronů820 %7,55 %  
výběr z bobulí512,5 %4,72 %  
ledové víno37,5 %2,83 %  
výběr z cibéb25 %1,89 %  
slámové víno12,5 %0,94 %  

Graf

20. Čtete při nákupu vína etiketu a informujete se o původu a kvalitě vína?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 21, neotázka č. 22].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9084,91 %84,91 %  
ne1615,09 %15,09 %  

Graf

21. Jaké informace z etikety Vás zajímají?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
původ vína7178,89 %66,98 %  
odrůda vína5257,78 %49,06 %  
druh vína4853,33 %45,28 %  
rok sklizně4853,33 %45,28 %  
oblast4853,33 %45,28 %  
výrobce3437,78 %32,08 %  
cukernatost1921,11 %17,92 %  

Graf

22. Jste ochotni si za kvalitní vína připlatit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9387,74 %87,74 %  
ne1312,26 %12,26 %  

Graf

23. Věnujete pozornost jakým uzávěrem je láhev vína opatřena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7267,92 %67,92 %  
ne3432,08 %32,08 %  

Graf

24. Jaký dojem máte z vína opatřeného šroubovacím uzávěrem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
lahev s vínem působí lacině5148,11 %48,11 %  
nevěnuji tomu pozornost1816,98 %16,98 %  
může se jednat o kvalitní víno1615,09 %15,09 %  
jedná se o nekvalitní víno76,6 %6,6 %  
víno pro rychlou spotřebu10,94 %0,94 %  
-10,94 %0,94 %  
kupuji nejčastěji stáčené, takže to neřeším, ale jako dar jen s korkem10,94 %0,94 %  
může se jednat o kvalitní víno, avšak je třeba jej rychle spotřebovat10,94 %0,94 %  
vím, že na kvalitu vína nemá vliv, ale mám raději korek10,94 %0,94 %  
Časy se mění. Kam se poděly amfory? 10,94 %0,94 %  
Vím, že neovlivňuje chuť u vína co není určeno k archivaci, ale korek je korek.10,94 %0,94 %  
vím, že na kvalitu to nemá vliv, přesto z toho nemám dobrý pocit10,94 %0,94 %  
výrobce snad myslí ekologicky ! (nebo jen na svou peneženku?) , hodnotím jako plus, ale nepodřizuji uzávěru výběr láhve. 10,94 %0,94 %  
nevěřím jim10,94 %0,94 %  
..někdy se to dost hodí :)))10,94 %0,94 %  
Nesvědčí to nic o kvalitě vína..10,94 %0,94 %  
stejná kvalita jako s korkem10,94 %0,94 %  
k archivaci bych jej nepoužila, ale některá mohou být velmi chuťově dobrá, hlavně ta sladčí10,94 %0,94 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. K jakým příležitostem nejčastěji nakupujete víno?

  • odpověď pro běžnou konzumaci:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi denně na otázku 5. Jak často konzumujete víno?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi může se jednat o kvalitní víno na otázku 24. Jaký dojem máte z vína opatřeného šroubovacím uzávěrem?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi stáčené na otázku 12. V jaké formě víno nejčastěji nakupujete?

11. V jakých prodejnách nejčastěji inakupujete víno?

  • odpověď vinotéka:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi stáčené na otázku 12. V jaké formě víno nejčastěji nakupujete?

18. Jaký druh vín nejčastěji nakupujete?

  • odpověď Jakostní vína s přívlastkem:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi pozdní sběr na otázku 19. Jaké víno s přívlastkem máte nejraději?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste

2. Do jaké věkové kategorie spadáte?

3. Jaký je Váš měsíční příjem

4. Z jakého kraje jste?

5. Jak často konzumujete víno?

6. Upřednostňujete vína

7. K jakým příležitostem nejčastěji nakupujete víno?

8. V jakém cenovém rozmezí nejčastěji nakupujete víno? (myšleno za lahev)

9. Jaké nejdražší víno jste doposud zakoupil/a? (lahev)

10. K jaké příležitosti to bylo?

11. V jakých prodejnách nejčastěji inakupujete víno?

12. V jaké formě víno nejčastěji nakupujete?

13. Co Vás nejvíce zajímá při nákupu vína?

14. Jaká vína nejčastěji nakupujete?

15. Zajímáte se o původ vína při výběru vín?

16. Vína jakého původu nejčastěji nakupujete?

17. Z jaké oblasti nejčastěji nakupujete víno?

18. Jaký druh vín nejčastěji nakupujete?

19. Jaké víno s přívlastkem máte nejraději?

20. Čtete při nákupu vína etiketu a informujete se o původu a kvalitě vína?

21. Jaké informace z etikety Vás zajímají?

22. Jste ochotni si za kvalitní vína připlatit?

23. Věnujete pozornost jakým uzávěrem je láhev vína opatřena?

24. Jaký dojem máte z vína opatřeného šroubovacím uzávěrem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste

2. Do jaké věkové kategorie spadáte?

3. Jaký je Váš měsíční příjem

4. Z jakého kraje jste?

5. Jak často konzumujete víno?

6. Upřednostňujete vína

7. K jakým příležitostem nejčastěji nakupujete víno?

8. V jakém cenovém rozmezí nejčastěji nakupujete víno? (myšleno za lahev)

9. Jaké nejdražší víno jste doposud zakoupil/a? (lahev)

10. K jaké příležitosti to bylo?

11. V jakých prodejnách nejčastěji inakupujete víno?

12. V jaké formě víno nejčastěji nakupujete?

13. Co Vás nejvíce zajímá při nákupu vína?

14. Jaká vína nejčastěji nakupujete?

15. Zajímáte se o původ vína při výběru vín?

16. Vína jakého původu nejčastěji nakupujete?

17. Z jaké oblasti nejčastěji nakupujete víno?

18. Jaký druh vín nejčastěji nakupujete?

19. Jaké víno s přívlastkem máte nejraději?

20. Čtete při nákupu vína etiketu a informujete se o původu a kvalitě vína?

21. Jaké informace z etikety Vás zajímají?

22. Jste ochotni si za kvalitní vína připlatit?

23. Věnujete pozornost jakým uzávěrem je láhev vína opatřena?

24. Jaký dojem máte z vína opatřeného šroubovacím uzávěrem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kotálová, I.Spotřební chování při nákupu VÍNA (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://42510.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.