Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv reklamy na děti

Vliv reklamy na děti

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Helena Simonová
Šetření:18. 10. 2014 - 16. 11. 2014
Počet respondentů:190
Počet otázek (max/průměr):22 / 19.23
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:69,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:37
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den!

Chtěla bych Vás požádat o vyplnění dotazníku na téma vliv reklamy na děti. Dotazník je zcela anonymní.

Odpovědi respondentů

1. Myslíte si, že reklama ovlivňuje děti?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano18496,84 %96,84 %  
ne63,16 %3,16 %  

Graf

2. Jak reaguje Vaše dítě na televizní reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sleduje je se zaujetím11560,53 %60,53 %  
nevím4925,79 %25,79 %  
nebaví ho2613,68 %13,68 %  

Graf

3. Co si myslíte, že děti při reklamě nejvíce zaujme?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
animace11258,95 %58,95 %  
hudba3820 %20 %  
produkt3015,79 %15,79 %  
prezentovaný pocit - máš naši věc - bavíš se, je ti skvěle, máš kamarády10,53 %0,53 %  
Claim, slogan..10,53 %0,53 %  
nevím, moje dítě reklamu zatím nevidělo10,53 %0,53 %  
slibované vlastnostnosti, které jsou většinou nereálné10,53 %0,53 %  
obraz i zvuk10,53 %0,53 %  
vše dohromady10,53 %0,53 %  
rychle se střídající obrazy, podprahové vjemy10,53 %0,53 %  
vsechny slozky10,53 %0,53 %  
obrazové efekty a slovní spojení10,53 %0,53 %  
nějaká legrační situace, chytlavá melodie10,53 %0,53 %  

Graf

4. Jaká reklama Vaše dítě nejvíce zaujme?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
reklama na hračky9751,05 %51,05 %  
reklama, kde vystupují zvířata3216,84 %16,84 %  
reklama, kde vystupují děti2412,63 %12,63 %  
animovaná reklama2211,58 %11,58 %  
reklama na potraviny42,11 %2,11 %  
Nemám děti31,58 %1,58 %  
jiné21,05 %1,05 %  
ještě reklamu nevnímá 10,53 %0,53 %  
nevím, nedíváme se na reklamy10,53 %0,53 %  
hračky,pladkosti10,53 %0,53 %  
nevím, nenechávám sledovat10,53 %0,53 %  
žere všechny ty sračky10,53 %0,53 %  
s nějakým dějem10,53 %0,53 %  

Graf

5. Jaký je Váš názor na reklamu zaměřenou na děti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
měla by být zakázána8243,16 %43,16 %  
nevadí mi7841,05 %41,05 %  
nevím2312,11 %12,11 %  
líbí se mi73,68 %3,68 %  

Graf

6. Myslíte si, že je správné, aby reklama byla cílená na děti?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím8243,16 %43,16 %  
nesouhlasím5629,47 %29,47 %  
nevím2312,11 %12,11 %  
spíše souhlasím2111,05 %11,05 %  
souhlasím84,21 %4,21 %  

Graf

7. Víte, že lze podat stížnost proti neetické reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 8, neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11862,11 %62,11 %  
ano7237,89 %37,89 %  

Graf

8. Víte, u které organizace lze podat stížnost na reklamu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím2028,17 %10,53 %  
ne1216,9 %6,32 %  
Rada pro reklamu1014,08 %5,26 %  
-79,86 %3,68 %  
Úřad na ochranu spotřebitele34,23 %1,58 %  
rada pro rozhlasové a televizní vysílání22,82 %1,05 %  
nevím asi u rady pro vysílaní22,82 %1,05 %  
Ano11,41 %0,53 %  
Asi Rada pro televizní a rozhlasové vysílání11,41 %0,53 %  
Úřad pro ochranu spotřebitele a hospodářské soutěže11,41 %0,53 %  
ostatní odpovědi čoi
rada pro tv a rozhlasové vysílání
RRTV
ceska obchodni inspekce
OSS
rada pro radiové a televizní vysílání?
soud
Nie neviem.
nevím, ale nebyl by problém dohledat, kdybych měla tento úmysl
Rada pro tv vysílání
netuším, možná u televizní a rozhlasové rady ?
nazev jsem vedela, ted si nevzpomenu
1216,9 %6,32 % 

Graf

9. Vybavuje si konkrétní reklamu cílenou na děti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 10, neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13571,05 %71,05 %  
ne5528,95 %28,95 %  

Graf

10. O jakou reklamu jde?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hračky139,63 %6,84 %  
Kinder čokoláda118,15 %5,79 %  
hračka 85,93 %4,21 %  
Brumík75,19 %3,68 %  
Paula64,44 %3,16 %  
Barbie42,96 %2,11 %  
kinder32,22 %1,58 %  
bobik21,48 %1,05 %  
na vitamíny21,48 %1,05 %  
vitamíny21,48 %1,05 %  
ostatní odpovědi Nesquick
-
nevím
Fidorka
všechny reklamy na hračky - lego, transformers
Lidl - stikeez
Billa a ti jejich plyšáci
jogurt Paula
Marťánci
Lipánek, Paula, My little ponny, Barbie...
Téměř na všechny hračky
panenka barbie, lego
reklama na furbyho
na Lego
Nim's bonbony, Brumík
kinder čokoláda a haribo
pribináček
duplo
kinder cokolada
Paula jogurt
Kinder vajíčko
Lego city
na hracky
reklama na sladkosti, hračky
Kinder vajicka a cokolada,hracky...
baby born
Bartbie
hračky Barbie, lego
Monte
Hračky - Transformers
Nerff
skitlles
Farbi
hračka - Transformers
Panenky Hasbro
reklama na hračky v Bille, Albertu
Skittles
milka čokoláda
Panenky
Na dezert paula, kostíci, pribináček, hračky - lego různé druhy, barbie, různé hračkářské blbosti jako hnusáci lepáci, petshopáci, akce v bille - za body plyšáci, angry birds - plyšáci jako akce v bille, seriál na TV stanici pro děti,oblečení,časopis, atd
Reklama na Brumíka
little pony
bebe brumík
reklama na lipánek
O reklamu na vitamíny
šampon
slizovar, barbie,
mraky
reklamy na hračky v ranních hodinách, jsou jich spousty
Kinder mléčný řez
pribináček, mléčný řez
kofola
Paula, Monte
dětská výživa
Kinder, Kostíci, reklamy na hračky ( před vánoci častějši, o víkendu mezi pohádkami rovněž)
je jich mnoho
Můj malý ponny
reklama na jogurt
třeba jogurt paula
reklama na hračky - Farby
panenky - mořské pany
jakoukoli na smetánky, hračky a pod...
ku příkladu vymívaní mozgu na disney channel
kterákoliv na hračky a sladkosti
na hračky, kofola (zlaté prasátko)
Paula Dr.Oetker
panenka Baby Born
Nesquik
sladkosti
vánoční reklama na hračky - transformers auta pro chlapce, sněžítka pro dívky
vymezený řádek by nestačil. Nejhnusnější byla fidorka když musíš tak musíš, nebo kofolové ..
jogurty paula
kinder pingui
7757,04 %40,53 % 

Graf

11. Myslíte si, že děti umí odlišit reklamu od reality?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14978,42 %78,42 %  
ano4121,58 %21,58 %  

Graf

12. Chtěly děti po Vás někdy koupit výrobek, který viděly v reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 13, neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano16385,79 %85,79 %  
ne2714,21 %14,21 %  

Graf

13. O jaký výrobek se jednalo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hračka9860,12 %51,58 %  
sladkosti3420,86 %17,89 %  
elektronika74,29 %3,68 %  
potraviny53,07 %2,63 %  
hračky, sladkosti21,23 %1,05 %  
všechno výše uvedené21,23 %1,05 %  
oblečení21,23 %1,05 %  
všechny z výše uvedených10,61 %0,53 %  
vše uvedené10,61 %0,53 %  
všechno10,61 %0,53 %  
hračka, sladkosti, potraviny, elektronika10,61 %0,53 %  
hračky, sladkosti, sušenky a slané krekry10,61 %0,53 %  
Hračka, oblečenie a elektronika10,61 %0,53 %  
hracka,sladkosti10,61 %0,53 %  
více možností10,61 %0,53 %  
všemozni sračky to byli10,61 %0,53 %  
hračky, cereálie, sladkosti, vitamíny pro děti10,61 %0,53 %  
věechno10,61 %0,53 %  
furby10,61 %0,53 %  
několik druhů10,61 %0,53 %  

Graf

14. Myslíte si, že reklamy zaměřené na děti a mládež jsou etické?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím6634,74 %34,74 %  
nevím5931,05 %31,05 %  
spíše souhlasím3116,32 %16,32 %  
nesouhlasím2513,16 %13,16 %  
souhlasím94,74 %4,74 %  

Graf

15. Vybavíte si konkrétní reklamu, která byla podle Vás neetická?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 16, neotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne16787,89 %87,89 %  
ano2312,11 %12,11 %  

Graf

16. O jakou reklamu se jednalo?

Napište konkrétní reklamu

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Fidorka

Fidorka

Fidorka

Fidorka, ale byla stažena

Fiídorka

KB - udělej se

Kofola

Kofola

McDonnald

Na hracky

nepamatuji se

Nerf

nerf

nevím

Paula

prakticky jakákoli zaměřená přímo na děti nebo na rodiče v souvislosti s dětmi

reklama na barvy

reklama na barvy

reklama na clavin

reklama na plyšáka, do kterého dítě může rychle schovat nepořádek

Stickies Lidl - a všechny podobné reklamy supermarketů vycházejících z principu "rodič platí - dítě sbírá hračky, s nimiž bude super zábava a bude úspěšné v kolektivu"

víte to sami dobře, nemusíte se ptát

všechny na hračky

17. Znáte nějakou reklamu, která byla prohlášena za neetickou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 18, neotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne15983,68 %83,68 %  
ano3116,32 %16,32 %  

Graf

18. Jaká reklama to byla?

Napište konkrétní reklamu

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Fidorka412,9 %2,11 %  
Kofola39,68 %1,58 %  
reklama na barvy26,45 %1,05 %  
nepamatuji se26,45 %1,05 %  
Nevím13,23 %0,53 %  
Paradontax - krvaceni dasni13,23 %0,53 %  
Kofola - učitelka zamilovaná do žáka13,23 %0,53 %  
Na Fidorku, jak ta holčička hodí tím medvídkem na auto....13,23 %0,53 %  
skittles13,23 %0,53 %  
na Fidorku 13,23 %0,53 %  
ostatní odpovědi kofola - láska učitele a žáka
Fidorka - děvče uhodí do auta
reklama na banku
konkrétní nevím, sexualně zaměřená o dětské nevím
nebyla pro děti
reklama na clavin
reklama na kondom
Bonton - posranej život
Propaganda ODS
netýká se to tak dětí, ale byla to tištěná reklama na marlboro - kde byly na obrázku dítě s cigaretami
beneton - novorozenec
nátěrová hmota s dlouhou trvanlivostí "až to budeme znovu natírat, vy už tu nebudete"... (pro dospělé)
kinder
bobik
1445,16 %7,37 % 

Graf

19. Ovlivňuje Vás reklama při nakupování?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím7941,58 %41,58 %  
spíše nesouhlasím3518,42 %18,42 %  
nesouhlasím3417,89 %17,89 %  
nevím3015,79 %15,79 %  
souhlasím126,32 %6,32 %  

Graf

20. Máte děti?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13068,42 %68,42 %  
ne6031,58 %31,58 %  

Graf

21. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena13772,11 %72,11 %  
muž5327,89 %27,89 %  

Graf

22. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 30 let8142,63 %42,63 %  
31 - 40 let6936,32 %36,32 %  
41 - 50 let2814,74 %14,74 %  
51 a více126,32 %6,32 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Co si myslíte, že děti při reklamě nejvíce zaujme?

  • odpověď animace:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 8. Víte, u které organizace lze podat stížnost na reklamu?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi animovaná reklama na otázku 4. Jaká reklama Vaše dítě nejvíce zaujme?

5. Jaký je Váš názor na reklamu zaměřenou na děti?

  • odpověď měla by být zakázána:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 6. Myslíte si, že je správné, aby reklama byla cílená na děti?

7. Víte, že lze podat stížnost proti neetické reklamě?

  • odpověď ano:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 8. Víte, u které organizace lze podat stížnost na reklamu?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 8. Víte, u které organizace lze podat stížnost na reklamu?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rada pro reklamu na otázku 8. Víte, u které organizace lze podat stížnost na reklamu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Myslíte si, že reklama ovlivňuje děti?

2. Jak reaguje Vaše dítě na televizní reklamy?

3. Co si myslíte, že děti při reklamě nejvíce zaujme?

4. Jaká reklama Vaše dítě nejvíce zaujme?

5. Jaký je Váš názor na reklamu zaměřenou na děti?

6. Myslíte si, že je správné, aby reklama byla cílená na děti?

7. Víte, že lze podat stížnost proti neetické reklamě?

8. Víte, u které organizace lze podat stížnost na reklamu?

9. Vybavuje si konkrétní reklamu cílenou na děti?

10. O jakou reklamu jde?

11. Myslíte si, že děti umí odlišit reklamu od reality?

12. Chtěly děti po Vás někdy koupit výrobek, který viděly v reklamě?

13. O jaký výrobek se jednalo?

14. Myslíte si, že reklamy zaměřené na děti a mládež jsou etické?

15. Vybavíte si konkrétní reklamu, která byla podle Vás neetická?

17. Znáte nějakou reklamu, která byla prohlášena za neetickou?

19. Ovlivňuje Vás reklama při nakupování?

20. Máte děti?

21. Pohlaví

22. Věk

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Myslíte si, že reklama ovlivňuje děti?

2. Jak reaguje Vaše dítě na televizní reklamy?

3. Co si myslíte, že děti při reklamě nejvíce zaujme?

4. Jaká reklama Vaše dítě nejvíce zaujme?

5. Jaký je Váš názor na reklamu zaměřenou na děti?

6. Myslíte si, že je správné, aby reklama byla cílená na děti?

7. Víte, že lze podat stížnost proti neetické reklamě?

8. Víte, u které organizace lze podat stížnost na reklamu?

9. Vybavuje si konkrétní reklamu cílenou na děti?

10. O jakou reklamu jde?

11. Myslíte si, že děti umí odlišit reklamu od reality?

12. Chtěly děti po Vás někdy koupit výrobek, který viděly v reklamě?

13. O jaký výrobek se jednalo?

14. Myslíte si, že reklamy zaměřené na děti a mládež jsou etické?

15. Vybavíte si konkrétní reklamu, která byla podle Vás neetická?

17. Znáte nějakou reklamu, která byla prohlášena za neetickou?

19. Ovlivňuje Vás reklama při nakupování?

20. Máte děti?

21. Pohlaví

22. Věk

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Simonová, H.Vliv reklamy na děti (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://42587.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.