Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Interaktivní marketing v bankovnictví

Interaktivní marketing v bankovnictví

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Zuzana Vaníková
Šetření:08. 11. 2014 - 17. 11. 2014
Počet respondentů:110
Počet otázek (max/průměr):16 / 14.93
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:72,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:02
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

chtěla bych Vás požádat o vyplnění krátkého dotazníků, který je určen klientům českých bank. Dotazník obsahuje 16 otázek a jeho cílem je zjistit, jak klienti bank vnímají prezentaci svých bank na internetu.

 

Odpovědi respondentů

1. Kterou z těchto bank využíváte?

Pokud jich využíváte více, označte prosím tu, kterou používáte nejčastěji

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká spořitelna5146,36 %46,36 %  
Air Bank1513,64 %13,64 %  
GE Money Bank1110 %10 %  
Komerční banka87,27 %7,27 %  
ČSOB65,45 %5,45 %  
Poštovní spořitelna54,55 %4,55 %  
MBank54,55 %4,55 %  
Fio banka43,64 %3,64 %  
Raiffeisenbank10,91 %0,91 %  
Equa bank10,91 %0,91 %  
ČSOB, UniCredit, ČS10,91 %0,91 %  
UniCredit bank10,91 %0,91 %  
ING bank10,91 %0,91 %  

Graf

2. Jak jste se o Vaší bance dozvěděl/a:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Doporučení od známých6760,91 %60,91 %  
Reklama v televizi2018,18 %18,18 %  
Webové stránky banky87,27 %7,27 %  
Na sociální síti (např. Facebook, Twitter)65,45 %5,45 %  
Reklama banky na jiné webové stránce32,73 %2,73 %  
nasé jsem si ji sám 10,91 %0,91 %  
Pracovala jsem zde10,91 %0,91 %  
Jiná tady ani před 25 lety nebyla10,91 %0,91 %  
nevim, prostě někde nějak10,91 %0,91 %  
potkal jsem ji10,91 %0,91 %  
uz nevim10,91 %0,91 %  

Graf

3. Pokud hledáte nějaké informace o své bance, co nejčastěji využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Webové stránky banky7164,55 %64,55 %  
Osobní kontakt na pobočce1816,36 %16,36 %  
E-mailovou komunikaci87,27 %7,27 %  
Diskuze či chat na sociálních sítích (např. Facebook, Twitter)87,27 %7,27 %  
Telefon43,64 %3,64 %  
První 4 možnosti podle toho o co jde a jak moc to spěchá a je důležité10,91 %0,91 %  

Graf

4. Navštívil/a jste někdy webové stránky Vaší banky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, častootázka č. 5, Ano, ale minimálněotázka č. 5, Neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, často5751,82 %51,82 %  
Ano, ale minimálně4843,64 %43,64 %  
Ne54,55 %4,55 %  

Graf

5. Jsou pro Vás webové stránky banky přehledné?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9794,17 %88,18 %  
Ne65,83 %5,45 %  

Graf

6. Jsou pro Vás informace na webových stránkách banky srozumitelné?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8583,33 %77,27 %  
Ne1716,67 %15,45 %  

Graf

7. Stalo se Vám někdy, že jste na webových stránkách banky nemohl/a najít nějakou Vámi hledanou informaci?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5353 %48,18 %  
Ne4747 %42,73 %  

Graf

8. Má Vaše banka stránky na Facebooku či Twitteru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5650,91 %50,91 %  
Nevím5449,09 %49,09 %  

Graf

9. Sledujete Vaši banku na Facebooku či Twitteru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 10, Neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8779,09 %79,09 %  
Ano2320,91 %20,91 %  

Graf

10. Jsou podle Vás příspěvky Vaší banky na Facebooku či Twitteru užitečné?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2295,65 %20 %  
Ne14,35 %0,91 %  

Graf

11. Sledoval/a jste někdy videa Vaší banky na YouTube?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7568,18 %68,18 %  
Ano3531,82 %31,82 %  

Graf

12. Používáte u Vaší banky internetové bankovnictví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, pravidelněotázka č. 13, Ano, ale pouze občasotázka č. 13, Neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, pravidelně8779,09 %79,09 %  
Ano, ale pouze občas1715,45 %15,45 %  
Ne65,45 %5,45 %  

Graf

13. Je pro Vás internetové bankovnictví přehledné?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10298,08 %92,73 %  
Ne21,92 %1,82 %  

Graf

14. Využíváte mobilní aplikace Vaší banky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6660 %60 %  
Ano4440 %40 %  

Graf

15. Dostáváte od Vaší banky nevyžádané e-maily?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne10191,82 %91,82 %  
Ano54,55 %4,55 %  
Nemám zřízený e-mail43,64 %3,64 %  

Graf

16. Viděl/a jste někdy reklamy Vaší banky na jiné webové stránce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6962,73 %62,73 %  
Ne4137,27 %37,27 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Pokud hledáte nějaké informace o své bance, co nejčastěji využíváte?

  • odpověď Webové stránky banky:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi GE Money Bank na otázku 1. Kterou z těchto bank využíváte?

7. Stalo se Vám někdy, že jste na webových stránkách banky nemohl/a najít nějakou Vámi hledanou informaci?

  • odpověď Ano:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 6. Jsou pro Vás informace na webových stránkách banky srozumitelné?

8. Má Vaše banka stránky na Facebooku či Twitteru?

  • odpověď Ano:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 9. Sledujete Vaši banku na Facebooku či Twitteru?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 10. Jsou podle Vás příspěvky Vaší banky na Facebooku či Twitteru užitečné?
  • odpověď Nevím:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi GE Money Bank na otázku 1. Kterou z těchto bank využíváte?

9. Sledujete Vaši banku na Facebooku či Twitteru?

  • odpověď Ano:
    • 4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 10. Jsou podle Vás příspěvky Vaší banky na Facebooku či Twitteru užitečné?

10. Jsou podle Vás příspěvky Vaší banky na Facebooku či Twitteru užitečné?

  • odpověď Ano:
    • 4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 9. Sledujete Vaši banku na Facebooku či Twitteru?

16. Viděl/a jste někdy reklamy Vaší banky na jiné webové stránce?

  • odpověď Ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 10. Jsou podle Vás příspěvky Vaší banky na Facebooku či Twitteru užitečné?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 9. Sledujete Vaši banku na Facebooku či Twitteru?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kterou z těchto bank využíváte?

2. Jak jste se o Vaší bance dozvěděl/a:

3. Pokud hledáte nějaké informace o své bance, co nejčastěji využíváte?

4. Navštívil/a jste někdy webové stránky Vaší banky?

5. Jsou pro Vás webové stránky banky přehledné?

6. Jsou pro Vás informace na webových stránkách banky srozumitelné?

7. Stalo se Vám někdy, že jste na webových stránkách banky nemohl/a najít nějakou Vámi hledanou informaci?

8. Má Vaše banka stránky na Facebooku či Twitteru?

9. Sledujete Vaši banku na Facebooku či Twitteru?

10. Jsou podle Vás příspěvky Vaší banky na Facebooku či Twitteru užitečné?

11. Sledoval/a jste někdy videa Vaší banky na YouTube?

12. Používáte u Vaší banky internetové bankovnictví?

13. Je pro Vás internetové bankovnictví přehledné?

14. Využíváte mobilní aplikace Vaší banky?

15. Dostáváte od Vaší banky nevyžádané e-maily?

16. Viděl/a jste někdy reklamy Vaší banky na jiné webové stránce?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kterou z těchto bank využíváte?

2. Jak jste se o Vaší bance dozvěděl/a:

3. Pokud hledáte nějaké informace o své bance, co nejčastěji využíváte?

4. Navštívil/a jste někdy webové stránky Vaší banky?

5. Jsou pro Vás webové stránky banky přehledné?

6. Jsou pro Vás informace na webových stránkách banky srozumitelné?

7. Stalo se Vám někdy, že jste na webových stránkách banky nemohl/a najít nějakou Vámi hledanou informaci?

8. Má Vaše banka stránky na Facebooku či Twitteru?

9. Sledujete Vaši banku na Facebooku či Twitteru?

10. Jsou podle Vás příspěvky Vaší banky na Facebooku či Twitteru užitečné?

11. Sledoval/a jste někdy videa Vaší banky na YouTube?

12. Používáte u Vaší banky internetové bankovnictví?

13. Je pro Vás internetové bankovnictví přehledné?

14. Využíváte mobilní aplikace Vaší banky?

15. Dostáváte od Vaší banky nevyžádané e-maily?

16. Viděl/a jste někdy reklamy Vaší banky na jiné webové stránce?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vaníková, Z.Interaktivní marketing v bankovnictví (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://43251.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.