Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Preference ve spotřebě piva

Preference ve spotřebě piva

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Vít Brandejský
Šetření:22. 11. 2014 - 20. 12. 2014
Počet respondentů:225
Počet otázek (max/průměr):18 / 18
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:76,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:46
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento průzkum má za cíl zjistit preference ve spotřebě piva. Je určen pro starší 18 let, kteří pijí pivo.

Odpovědi respondentů

1. Jaký typ piva preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
světlé17979,56 %79,56 %  
tmavé3314,67 %14,67 %  
řezané135,78 %5,78 %  

Graf

2. Pivo jaké stupňovitosti preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ležáky 11-12°13660,44 %60,44 %  
výčepní 8-10°4520 %20 %  
speciály 13° a více3013,33 %13,33 %  
nezáleží na tom146,22 %6,22 %  

Graf

3. Pijete piva z lokálních pivovarů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano17678,22 %78,22 %  
ne4921,78 %21,78 %  

Graf

4. Jakou preferujete značku piva?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
lokální pivovary6629,33 %29,33 %  
Pilsner Urquell4821,33 %21,33 %  
Velkopopovický Kozel4118,22 %18,22 %  
ostatní4118,22 %18,22 %  
Staropramen188 %8 %  
Gambrinus114,89 %4,89 %  

Graf

5. Kolik piv jste vypil minulý týden?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než 210245,33 %45,33 %  
2-56729,78 %29,78 %  
6-103716,44 %16,44 %  
11 a více198,44 %8,44 %  

Graf

6. Kolik jste utratil za pivo minulý měsíc? (v Kč)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 - 50016874,67 %74,67 %  
501 - 10003716,44 %16,44 %  
1001 - 1500135,78 %5,78 %  
1501 - 200041,78 %1,78 %  
2001 a více31,33 %1,33 %  

Graf

7. Pokud by se cena piva zvýšila o 10%. Jaká by byla Vaše reakce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na mou spotřebu piva to nebude mít vliv16975,11 %75,11 %  
Budu pít méně piva3816,89 %16,89 %  
Budu pít levnější značky piva114,89 %4,89 %  
Budu pít něco jiného než pivo73,11 %3,11 %  

Graf

8. Změnila se Vaše spotřeba piva za poslední 3 roky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, zvýšila se9843,56 %43,56 %  
ne7332,44 %32,44 %  
ano, snížila se5424 %24 %  

Graf

9. Kde nejčastěji pijete pivo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
restaurační zařízení16874,67 %74,67 %  
doma3917,33 %17,33 %  
oslavy156,67 %6,67 %  
ostatní31,33 %1,33 %  

Graf

10. Jak moc Vás ovlivňuje značka při výběru piva?

hodnocení 1 - ovlivňuje mne silně až 5 - neovlivňuje mne vůbec

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
17734,22 %34,22 %  
26930,67 %30,67 %  
35323,56 %23,56 %  
5146,22 %6,22 %  
4125,33 %5,33 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.1
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:0.95
Směrodatná odchylka:0.98
Medián:2
Modus:1

Graf

11. Jak moc Vás ovlivňuje vlastní zkušenost při výběru piva?

hodnocení 1 - ovlivňuje mne silně až 5 - neovlivňuje mne vůbec

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
114966,22 %66,22 %  
25424 %24 %  
3114,89 %4,89 %  
462,67 %2,67 %  
552,22 %2,22 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:1.37
Minimum:1
Maximum:3
Variační rozpětí:2
Rozptyl:0.34
Směrodatná odchylka:0.59
Medián:1
Modus:1

Graf

12. Jak moc Vás ovlivňuje cena při výběru piva?

hodnocení 1 - ovlivňuje mne silně až 5 - neovlivňuje mne vůbec

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
38236,44 %36,44 %  
45223,11 %23,11 %  
24921,78 %21,78 %  
52611,56 %11,56 %  
1167,11 %7,11 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.11
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:0.88
Směrodatná odchylka:0.94
Medián:3
Modus:3

Graf

13. Jak moc Vás ovlivňuje reklama při výběru piva?

hodnocení 1 - ovlivňuje mne silně až 5 - neovlivňuje mne vůbec

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
512455,11 %55,11 %  
45524,44 %24,44 %  
33013,33 %13,33 %  
2114,89 %4,89 %  
152,22 %2,22 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:4.36
Minimum:2
Maximum:5
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.68
Směrodatná odchylka:0.82
Medián:5
Modus:5

Graf

14. Jak moc Vás ovlivňuje místo konzumace při výběru piva?

hodnocení 1 - ovlivňuje mne silně až 5 - neovlivňuje mne vůbec

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26930,67 %30,67 %  
36428,44 %28,44 %  
14017,78 %17,78 %  
43013,33 %13,33 %  
5229,78 %9,78 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.63
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.15
Směrodatná odchylka:1.07
Medián:3
Modus:2

Graf

15. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena13560 %60 %  
muž9040 %40 %  

Graf

16. Kolik Vám je let

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 2515066,67 %66,67 %  
26 - 355323,56 %23,56 %  
36 - 50198,44 %8,44 %  
51 a více31,33 %1,33 %  

Graf

17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou11450,67 %50,67 %  
vysokoškolské - bakalářské5725,33 %25,33 %  
vysokoškolské - magisterské3515,56 %15,56 %  
základní146,22 %6,22 %  
středoškolské - výuční list52,22 %2,22 %  

Graf

18. Jaký je Váš měsíční příjem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 - 10 00011249,78 %49,78 %  
10 001 - 20 0006026,67 %26,67 %  
20 001 - 30 0003917,33 %17,33 %  
30 001 a více146,22 %6,22 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

13. Jak moc Vás ovlivňuje reklama při výběru piva?

  • odpověď 5:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

15. Jaké je Vaše pohlaví?

  • odpověď muž:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 30 001 a více na otázku 18. Jaký je Váš měsíční příjem
  • odpověď žena:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 4 na otázku 10. Jak moc Vás ovlivňuje značka při výběru piva?

16. Kolik Vám je let

  • odpověď 18 - 25:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

18. Jaký je Váš měsíční příjem

  • odpověď 0 - 10 000:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký typ piva preferujete?

2. Pivo jaké stupňovitosti preferujete?

3. Pijete piva z lokálních pivovarů?

4. Jakou preferujete značku piva?

5. Kolik piv jste vypil minulý týden?

6. Kolik jste utratil za pivo minulý měsíc? (v Kč)

7. Pokud by se cena piva zvýšila o 10%. Jaká by byla Vaše reakce?

8. Změnila se Vaše spotřeba piva za poslední 3 roky?

9. Kde nejčastěji pijete pivo?

10. Jak moc Vás ovlivňuje značka při výběru piva?

11. Jak moc Vás ovlivňuje vlastní zkušenost při výběru piva?

12. Jak moc Vás ovlivňuje cena při výběru piva?

13. Jak moc Vás ovlivňuje reklama při výběru piva?

14. Jak moc Vás ovlivňuje místo konzumace při výběru piva?

15. Jaké je Vaše pohlaví?

16. Kolik Vám je let

17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

18. Jaký je Váš měsíční příjem

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký typ piva preferujete?

2. Pivo jaké stupňovitosti preferujete?

3. Pijete piva z lokálních pivovarů?

4. Jakou preferujete značku piva?

5. Kolik piv jste vypil minulý týden?

6. Kolik jste utratil za pivo minulý měsíc? (v Kč)

7. Pokud by se cena piva zvýšila o 10%. Jaká by byla Vaše reakce?

8. Změnila se Vaše spotřeba piva za poslední 3 roky?

9. Kde nejčastěji pijete pivo?

10. Jak moc Vás ovlivňuje značka při výběru piva?

11. Jak moc Vás ovlivňuje vlastní zkušenost při výběru piva?

12. Jak moc Vás ovlivňuje cena při výběru piva?

13. Jak moc Vás ovlivňuje reklama při výběru piva?

14. Jak moc Vás ovlivňuje místo konzumace při výběru piva?

15. Jaké je Vaše pohlaví?

16. Kolik Vám je let

17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

18. Jaký je Váš měsíční příjem

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Brandejský, V.Preference ve spotřebě piva (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://43704.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.