Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Školní uniformy

Školní uniformy

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Malá
Šetření:06. 12. 2014 - 20. 12. 2014
Počet respondentů:105
Počet otázek (max/průměr):7 / 7
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:17
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

Ráda bych Vás požádala o vyplnění krátkého dotazníku zkoumajícího názor veřejnosti na školní uniformy. Účelem je zjistit zda by lidé měli zájem o školní uniformy ve školách a také na jejich názor ohledně šikany kvůli rozdílnosti oblečení. Dotazník Vám zabere jen malou chvíli. Prosím odpovídejte pravdivě a své odpovědi předem pečlivě zvažte. Budeme Vám vděční, pokud chvíli ze svého volného času věnujete nám. 

Předem děkuji za Váš čas a námahu.

Odpovědi respondentů

1. Měli byste zájem o zavedení Školních uniforem na Středních a základních školách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, všude4643,81 %43,81 %  
Ne4139,05 %39,05 %  
Ano, ale pouze na Základních školách109,52 %9,52 %  
Ano, ale jen na Středních školách54,76 %4,76 %  
Jiné (vypište)10,95 %0,95 %  
měla by o tom rozhodnout škola sama10,95 %0,95 %  
podle zájmu studentů10,95 %0,95 %  

Graf

(1-velký rozdíl 5-žádný rozdíl)

2. Jak velký je podle vás rozdíl mezi nejchudšími a nejbohatšími dětmi ve třídách?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
33937,14 %37,14 %  
12725,71 %25,71 %  
22624,76 %24,76 %  
4109,52 %9,52 %  
532,86 %2,86 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.35
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.87
Směrodatná odchylka:0.93
Medián:2
Modus:3

Graf

3. Myslíte si, že by stejnokroje pomohly snížit tento rozdíl?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5956,19 %56,19 %  
Ne3735,24 %35,24 %  
Nevím98,57 %8,57 %  

Graf

4. Za školní uniformu byste byli ochotni zaplatit: (ceny jsou uvedeny v KČ)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než 8003028,57 %28,57 %  
méně než 15002927,62 %27,62 %  
méně než 20001312,38 %12,38 %  
na ceně mi nezáleží87,62 %7,62 %  
043,81 %3,81 %  
nic 43,81 %3,81 %  
více než 200021,9 %1,9 %  
Ani korunu. Je-li povinná, musí ji plně hradit škola.10,95 %0,95 %  
jsem proti uniformám10,95 %0,95 %  
0 Kč10,95 %0,95 %  
Vůbec nic10,95 %0,95 %  
nejsem ochotná za ni platit10,95 %0,95 %  
nic, jsem zásadně proti uniformám10,95 %0,95 %  
Měla by hradit škola10,95 %0,95 %  
ani korunu, sama bych na střední s uniformami nikdy nešla a svoje dítě bych do školy s uniformami nedala10,95 %0,95 %  
poskytla by škola10,95 %0,95 %  
Nic. Když chce stát uniformy, ať je rozdává. 10,95 %0,95 %  
bezplatně od školy nebo zaplatit 500-150010,95 %0,95 %  
nejsem ochoten platit10,95 %0,95 %  
což takhle školní uniformy, mají přispět ke snížení rozdílu, nízka kvalita by urážela bohaté, vysokou kvalitu oblečení by nezaplatili chudí, chce to střední cestu hrazenou školou10,95 %0,95 %  
nejsem pro10,95 %0,95 %  
nejsem pro uniformy10,95 %0,95 %  

Graf

1-Vůbec 5-nemohl/a bych to vystát

5. Vadilo by vám, kdyby dívky musely nosit sukni po celý školní rok?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
53735,24 %35,24 %  
32120 %20 %  
11918,1 %18,1 %  
41716,19 %16,19 %  
21110,48 %10,48 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.44
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:2.06
Směrodatná odchylka:1.43
Medián:4
Modus:5

Graf

(1-žádný 5-Vůbec bych ji nechtěl/a)

6. Jak velký problém byste měl/a s bílou košilí?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
13331,43 %31,43 %  
52624,76 %24,76 %  
32019,05 %19,05 %  
21615,24 %15,24 %  
4109,52 %9,52 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.79
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:2.32
Směrodatná odchylka:1.52
Medián:3
Modus:1

Graf

7. Máte pocit že, by uniformy spíše uškodily, nebo pomohly? A proč?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pomohly6662,86 %62,86 %  
Uškodily3533,33 %33,33 %  
podobný debility na mě zkoušeli komunisti, říkalo se tomu pionýrský stejnokroj10,95 %0,95 %  
Uniformita, ztráta individuality10,95 %0,95 %  
nic by neřešily10,95 %0,95 %  
uniformita ničemu nepomůže, mezi lidmi hmotné rozdíly jsou a je lépe, když se je děti odmala naučí akceptovat jako okrajové a oceňovat spíše osobnostní kvality10,95 %0,95 %  
nevín10,95 %0,95 %  
Nemožnost projevit svou osobnost oděvem. Po škole jde člověk také někam za koníčky a nechce jít v uniformě.10,95 %0,95 %  
Myslím, že by nepomohly ani neuškodily. Rozdíl by byl stále viditelný např. dle mobilů, školních pomůcek a jiných věcí.10,95 %0,95 %  
bez výraznějšího vlivu10,95 %0,95 %  
je to hnus. Ať chodí chudí do škol pro chudé a bohatí do škol pro bohaté10,95 %0,95 %  
nenavidim rukavy, fuj, nenosim ani v zime kosile ci trika, jen vasilo a rovnou bundu... myslim, ze by se to stejne poznalo podle bot, batohu a telefonu a pokud je nekdo sikanujici parchant, bude to delat i kdyz budou jednotny uniformy10,95 %0,95 %  
pomohly setřít rozdíly mezi dětmi alespoń v oblékání, obouvání10,95 %0,95 %  
je to naprostá hovadina, to že všechny obléknu stejně, neznamená, že všichni budou stejní, navíc to potlačuje individualitu a kreativitu, která je ve škole základem!10,95 %0,95 %  
Vypadají líp 10,95 %0,95 %  
potlačovaly by individualitu jedince10,95 %0,95 %  
Chci nosit co se líbí mně, ne ostatním!10,95 %0,95 %  
pomohli pokud by byli trendy a ne jako vidime dnes, chce to barvy, sukně a kalhoty podle volby pro kluky i holky a prijemne latky10,95 %0,95 %  
Lidé jsou individua, není správné jim nutit, co si mají oblékat. 10,95 %0,95 %  
někomu pomohly někomu uškodily10,95 %0,95 %  
Školní uniformy jsou skvělý nápad. Nošení sukně u dívek celoročně je velmi nepraktické. Při mrazech -20°C jet do školy v sukni znamená být týden doma se zánětem močových cest. Dala bych na vybranou mezi sukní a kalhotami.10,95 %0,95 %  
pomohly by na malých školách. Ve velkých městech, kde jsou prestižní školy, by zase dané problémy byly způsobeny odlišňostí uniforem jednotlivých škol.. Nevím proč nutit nosit dívky sukně, aby se jim mohli spolužáci posmívat kvůli vzhledu?10,95 %0,95 %  
oblečení to nezachrání, rozdíly jsou ve všem10,95 %0,95 %  
Každý by měl mít právo na projev svého stylu.10,95 %0,95 %  
všichni by vypadali stejně, teenageři nechtějí vypadat stejně, doplňky budou stejně viditelné a pokud někdo bude chtít šikanovat, stejně si oběť najde10,95 %0,95 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Máte pocit že, by uniformy spíše uškodily, nebo pomohly? A proč?

  • odpověď Pomohly:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, ale pouze na Základních školách na otázku 1. Měli byste zájem o zavedení Školních uniforem na Středních a základních školách?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, všude na otázku 1. Měli byste zájem o zavedení Školních uniforem na Středních a základních školách?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Měli byste zájem o zavedení Školních uniforem na Středních a základních školách?

2. Jak velký je podle vás rozdíl mezi nejchudšími a nejbohatšími dětmi ve třídách?

3. Myslíte si, že by stejnokroje pomohly snížit tento rozdíl?

4. Za školní uniformu byste byli ochotni zaplatit: (ceny jsou uvedeny v KČ)

5. Vadilo by vám, kdyby dívky musely nosit sukni po celý školní rok?

6. Jak velký problém byste měl/a s bílou košilí?

7. Máte pocit že, by uniformy spíše uškodily, nebo pomohly? A proč?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Měli byste zájem o zavedení Školních uniforem na Středních a základních školách?

2. Jak velký je podle vás rozdíl mezi nejchudšími a nejbohatšími dětmi ve třídách?

3. Myslíte si, že by stejnokroje pomohly snížit tento rozdíl?

4. Za školní uniformu byste byli ochotni zaplatit: (ceny jsou uvedeny v KČ)

5. Vadilo by vám, kdyby dívky musely nosit sukni po celý školní rok?

6. Jak velký problém byste měl/a s bílou košilí?

7. Máte pocit že, by uniformy spíše uškodily, nebo pomohly? A proč?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Malá, K.Školní uniformy (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://44104.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.