Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Šikana ve škole

Šikana ve škole

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martin Bureš
Šetření:17. 12. 2014 - 31. 12. 2014
Počet respondentů:141
Počet otázek (max/průměr):21 / 14.19
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:72,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:25
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, jsem studentem Vyšší odborné školy pedagogické v Litomyšli a prosím každého, kdo má zájem, o vyplnění dotazníku na téma Šikana ve škole. Dotazník je anonymní a jeho výsledky mi poslouží jako podklady pro seminární práci na toto téma.

Odpovědi respondentů

1. Víte, co je to šikana?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano141100 %100 %  

Graf

2. Může podle Vás šikana být závažný problém?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14099,29 %99,29 %  
ne10,71 %0,71 %  

Graf

3. Co podle Vás patří mezi hlavní příčiny vzniku šikanování?

Můžete vybrat více odpovědí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
špatná výchova v rodině a rodinné prostředí11078,01 %78,01 %  
celková morálka ve společnosti8560,28 %60,28 %  
vrozené sklony k agresivitě7754,61 %54,61 %  
špatný výchovně-vzdělávací systém ve škole3424,11 %24,11 %  
osobnost učitele1812,77 %12,77 %  
návykové látky10,71 %0,71 %  
majetnické rozdíly10,71 %0,71 %  
Že byl někdo v minulosti šikanován nebo zesměšňován10,71 %0,71 %  
ovlivnění médii10,71 %0,71 %  
odlišnost10,71 %0,71 %  
předchozí zkušenosti agresora s šikanou (např. mohl být dříve šikanovaný on)10,71 %0,71 %  
lhostejnost okolí10,71 %0,71 %  
ten, kdo je šikanován je kokot :D10,71 %0,71 %  
snaha zalíbit se jiným10,71 %0,71 %  
nekultivovaná lidská přirozenost10,71 %0,71 %  
napodobování toho, co děti viodí v televizi, na netu apod.10,71 %0,71 %  
nedostatek zodpovědnosi a nesení důsledků vlastního jednání10,71 %0,71 %  
odlišnost dítěte od kolektivu10,71 %0,71 %  
všechno v různé míře10,71 %0,71 %  
zárodek se vytvoří v hiearchii kolektivu, pokud se včas nezabrání jejímu vývinu, je z toho velký problém.10,71 %0,71 %  
Myslím , že to může být osobní postoj...velikářství jedince na úkor druhých10,71 %0,71 %  
problem jedinca vysporiadat sa sp svojou vlastnou osobnotou, riesenie si svojich komplexov na inych, chtic stat sa stredobodom pozornosti vdaka tomu ze niekoho sikanujem10,71 %0,71 %  
Od lehkého popichování a od vtípků to může přerůst v něco horšího. Původní "agresoři" si stále myslí, že je to sranda, i když to už sranda dlouhou dobu není a možná vůbec ani nebyla.10,71 %0,71 %  
vše uvedené10,71 %0,71 %  

Graf

Šikana - jedná se o agresi či obtěžování, které je útočníky vykonáváno opakovaně. Typickými rysy šikany bývá nepoměr sil a často také bezcílnost násilí. Šikanou nemusí vždy být pouze dobře známá fyzická agrese jako bití a podobně. Může se jednat i o jiné druhy fyzického obtěžování, dále to může být například vyhrožování, zesměšňování, také ničení nebo krádeže osobních věcí, jídla či peněz. Někdy oběti bývají nuceny plnit ponižující příkazy.

4. Setkal/a jste se někdy (ať už jako oběť či svědek) ve škole se šikanou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, neotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10574,47 %74,47 %  
ne3625,53 %25,53 %  

Graf

5. Byl/a jste obětí Vy sám/sama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 6, neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5754,29 %40,43 %  
ne4845,71 %34,04 %  

Graf

6. Jak jste se zachoval/a ?

Můžete vybrat více odpovědí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nedělal jsem nic2645,61 %18,44 %  
řekl jsem to rodičům2136,84 %14,89 %  
řekl jsem to některému učiteli nebo výchovnému poradci1322,81 %9,22 %  
snažila jsem se fyzicky bránit..a nikomu jsem to neřekla, cítila jsem povinnost vyřešit si to sama...navíc jsem se za to styděla11,75 %0,71 %  
čekala jsem, až si vyhlédnou jiného beránka11,75 %0,71 %  
odeznelo to samo11,75 %0,71 %  
změnila jsem prostředí11,75 %0,71 %  
bitka11,75 %0,71 %  
jako malá..cca 8. letá žákyňka jsem byla zastrašována š člennou partou spolužáků , moc si to už nepamatuju - je mi řř roků ale na jejich kroužení okolo s různými poznámkami jsem prostě nereagovala....,dělala jsem, jako bych před sebou nikoho neviděla. 11,75 %0,71 %  
Vyústilo to ve rvačku.11,75 %0,71 %  

Graf

7. Vyřešila se situace tak, že šikanování skončilo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3154,39 %21,99 %  
ne2645,61 %18,44 %  

Graf

8. O jaký typ šikany se jednalo?

Můžete vybrat více odpovědí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
urážky, zesměšňování, vyhrožování nebo jiná psychická šikana5698,25 %39,72 %  
fyzické napadání či obtěžování1933,33 %13,48 %  
násilné nebo ponižující příkazy712,28 %4,96 %  

Graf

9. Byl útočník jeden, nebo jich bylo více? Chlapec nebo dívka?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více chlapců1729,82 %12,06 %  
chlapci i dívky dohromady1729,82 %12,06 %  
jeden chlapec915,79 %6,38 %  
více dívek814,04 %5,67 %  
jedna dívka610,53 %4,26 %  

Graf

10. Můžete krátce popsat osobnost útočníka?

Můžete se zaměřit na následující vlastnosti: zda byl oblíbený či obávaný mezi spolužáky, zda byl oblíbený mezi učiteli, jaký byl jeho charakter a inteligence: například hrubý a méně chytrý s horším prospěchem, nebo navrch slušný, inteligentní.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

,

.

arogantní puberťačka, když povyrostla sama toho nechala, ostatně já pak také byla starší takže by si ani netroufla

bohatí fracci velmi oblíbení u snobských učitelů, většinou inteligentní

Boli oblubene a v tej dobe najstarsie na skole, povazovane za urcitu elitu na skole asi si mysleli ze si mozu dovolit vsetko. Ucili sa niektore dobre niektore chvalitebne. Medzi ziakmi boli oblubene no medzi ucitelmi podla charakteru ucitela. Niektori ich nemali radi lebo boli drze arogantne a trieskala s nimi puberta, ini ich mali radi pretoze boli sebaiste a vsade sa chceli prezentovat.

byl oblíbený, špatný prospěch

Byl to průměrný žák, nikterak neoplýval znalostmi a už vůbec ne nějakým slušným chováním. Myslím si, že měl komplex. A snažil si vylít vztek zrovna na mně. Jeho 2 kamáradky mu v tom pomáhaly.

Bylo jich více. Útočník byl ale hrubý kluk, který propadl. Ostatní se ho báli, tak mu přizvukovali. Inteligentní není ani do dnešní doby. Když ho potkám, tak vím, že jsem na tom mnohem lépe teď.

cigáni (takže neoblíbený neinteligenti)

Debil co hned ten ročník opustil gymnázium

frajírek,oblíbený mezi spolužáky,s horším prospěchem

Hezká, chytrá, oblíbená

horší prospěch, obávaný mezi spolužáky

hrubá, agresivní, dominantní, neústupná, sprostá, mezi učiteli neoblíbená pro svoji dominanci

hruby, horsi prospech, problemovy, ucitely neoblibeny ale oblibeny v chlapecke i divci spolecnosti, drsny, vtipny, provokativni

hruby, mene chytry, vseobecne neoblibeny

chytrý, sebevědomý, autoritativní, obávaný mezi spolužáky

Idiot z děcáku

ignorantka, ošklivá, kompenzovala si nedostatky na jiných

inteligence ne příliš vysoká, dělali ze sebe hrdiny, ale nic neuměli..

Inteligentní, ale špatný prospěch; vůdce kolektivu

Jeden podřadnější než druhý, ubohá banda nemorálních bezcharakterních lidí bez známek inteligence, perspektivy a jakéhokoli smyslu života. Lidský odpad.

jednalo se spíše o problémové, méně chytré jedince, kteří ovšem byli populární mezi spolužáky. Mezi učiteli zřejmě příliš oblíbení nebyli, nicméně na druhou stranu rodiče útočníků se často znali s učiteli, proto se domnívám že učitelé šikanu neřešili.

Kdysi jsme byli kamarádi, pak se do mě zamiloval, já ho odmítla. Byl zakomplexovany, nebyl pěkný, měl akné, byl ve třídě oblibeny, vše mu prošlo, protože s rodiči byl slušný atd. a pri tom to byl hajzl. Měl blbý prospěch, ale hloupý nebyl. Druhý byl vietnamec trpící napoleonskym komplexem, který propadal a byl děsně oblíbený mmezi ostatními debilami.

Kráva, nány, píčy, pizdy, slepice....prostě blbý holky, co si dokazovaly víc, než jsou a myslely si....oblíbené, asi blbé myslím si, nebo hloupé

měly bohaté rodiče, takže hlavní roli hrály majetkové rozdíly

méně chytrý

méně chytrý se špatným prospěchem, neoblíbený u učitelů, neoblíbený mezi některými spolužáky

Méně chytrý, mezi učitely neoblíbený a rádoby oblíbený

Na ZŠ extrémně sebevědomá holka obavaná i oblíbená, průměrné inteligence a prospěchu, hezká, mimořádně drzá i na učitele. Na SŠ holka průměrného vzhledu i inteligence, neobávaná, spíše neoblíbená, hodně potrhlá, bavila se celkově nevhodným způsobem, hlavně na můj účet + inteligentní zakřiknutý kluk nevýrazneho dětinského vzhledu, který si na mě dokázal zvýšit sebevědomí a díky tomu se nakonec stal oblíbeným.

ne

nechci

Nemůžu

neoblíbený

neoblíbený, méně chytrý s horším prospěchem

neoblíbený, problémový, ve zvláštní škole

Neslusny, drzy, vybusny, arogantny, sebecky

oblíbení mezi spolužáky, průměrný prospěch, z bohatších poměrů

Oblíbený jak v kolektivu, tak i u učitelů, ti ho litovali. Byl hloupý a nechápavý, měl špatné známky. Dokázal v lidech vzbudit lítost.

oblíbený mezi ostatními, horší prospěch, špatná známka z chování, neuznávající autoritu

oblíbený mezi spolužáky i učiteli, středně inteligentní, extrovertní, slušný

oblibený mezi spolužáky,

oblíbený mezi spolužáky, avšak problémový, arogantní, horší prospěch, problémy v rodině

oblíbený mezi žáky i učiteli, průměrně inteligentní, průměrný prospěch, ekonomicky silný, sebeprosazující

Oblíbený, bohatí rodiče, hloupý

oblíbený, obávaný, hrubý a méně chytrý

Oblíbený, takový třídní šašek, poměrně chytrý, ale neučil se

Oblubeny medzi ucitelmi, bifľoš, slušny, obavany medzi ziakmi

prospěch spíše horší, oblíbenost mezi spolužáky veliká, mezi učetli naopak moc ne. Bylo jich více, ale většinou to sedí na všechny, ať už na šikanující dívky nebo chlapce. Dívky to byly velmi silně nalíčené a u chlapců oblíbené (osmá třída) a chlapci takový ti co jdou s davem, že jeden začal šikanovat (ze špatné rodiny, otec alkoholik,...) a ostatní se přidali a snažili se získat přízeň těch dívek...

sígr

Spíše navrch slušný, inteligentní.

třídní šašek, průměrný prospěch, dobře manipuloval se svými přáteli, bez jeho přítomnosti by dané věci nedělali

uměla mluvit a ovlivnit ostatní, tak, že se jí bály, přitom by se nedokázala s nikým poprat. Něco jako Hitler, když si podmanil svůj lid.

Vetsina tridy, nepusobili navenek jako hrubiani/hlupaci.

Vůdce tříčlenné skupiny chodil do vyššího ročníku ,proto si postoj učitelů k němu nevybavuji.On sám vystupoval velmi namyšleně,v mnohých z dětí budil respekt ...slapší jedinci mu nadbíhali , protože v něm cítili jistotu.

Zuzana byla velmi hloupá, měla však v kolektivu respekt, neb nikdy neváhala sáhnout k násilí. Proto se jí také nikdo nesnažil odporovat, když si našla nějakou svou oběť. Měla velmi nízké IQ a velmi labilní povahu, později byla několik let hospitalizována v blázinci. Neměla prakticky žádné vychování, neuznávala autority. Její rodiče se jí nevěnovali a její bratr, opakovaně trestán za krádeže a napadení, ji zaučoval ve své "profesi".

11. Na jakém typu školy jste byl/a obětí šikany?

Pokud jste byl/a obětí vícekrát, můžete vybrat více odpovědí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
základní škola - věk od 12 do 15 let4070,18 %28,37 %  
základní škola - věk od 6 do 11 let2340,35 %16,31 %  
gymnázium - věk od 12 do 15 let814,04 %5,67 %  
střední odborná škola s maturitou47,02 %2,84 %  
střední odborná škola bez maturity23,51 %1,42 %  
gymnázium - věk od 16 do 19 let11,75 %0,71 %  
Sportovní tým11,75 %0,71 %  

Graf

12. Byl obětí Váš spolužák, případně někdo z jiné třídy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 13, neotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7773,33 %54,61 %  
ne2826,67 %19,86 %  

Graf

13. Jak jste se zachoval/a?

Můžete uvést více odpovědí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spolužáka jsem se zastal/a osobně3241,56 %22,7 %  
nedělal/a jsem nic3140,26 %21,99 %  
řekl/a jsem to některému učiteli nebo výchovnému poradci1418,18 %9,93 %  
řekl/a jsem to rodičům1114,29 %7,8 %  
Ona sama se mě nezastala, když jsem byla na tom hůř než ona a pak mě ještě nechutne podrazila, takže mi byla u něčeho.11,3 %0,71 %  
šikanoval jsem11,3 %0,71 %  
dobila som tych co ho sikanuju11,3 %0,71 %  
Dotyčnému jsem domluvil.11,3 %0,71 %  
ja sem ho šikanoval :D11,3 %0,71 %  
řešit se to dá, ale stačí, aby se profláklo, že jste pro to něco udělal a všichni se na vás sesypou. Pokud máte spolehlivý lidi, jde to řešit nenápadně, aniž by na vás padlo podezření.Prostě se vymyslí habaďůra, aby na to všichni skočily.11,3 %0,71 %  

Graf

14. Vyřešila se situace tak, že šikanování skončilo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4457,14 %31,21 %  
ne3342,86 %23,4 %  

Graf

15. O jaký typ šikany se jednalo?

Můžete vybrat více odpovědí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
urážky, zesměšňování, vyhrožování nebo jiná psychická šikana7090,91 %49,65 %  
fyzické napadání či obtěžování2735,06 %19,15 %  
násilné či ponižující příkazy1418,18 %9,93 %  

Graf

16. Byl útočník jeden, nebo jich bylo více? Chlapec nebo dívka?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více chlapců2735,06 %19,15 %  
chlapci a dívky dohromady2735,06 %19,15 %  
jeden chlapec1519,48 %10,64 %  
více dívek56,49 %3,55 %  
jedna dívka33,9 %2,13 %  

Graf

17. Můžete krátce popsat osobnost útočníka?

Můžete se zaměřit na následující vlastnosti: zda byl oblíbený či obávaný mezi spolužáky, zda byl oblíbený mezi učiteli, jaký byl jeho charakter a inteligence: například hrubý a méně chytrý s horším prospěchem, nebo navrch slušný, inteligentní.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

hrubý a méně chytrý s horším prospěchem

-

,

.

.

A

Agresivní, hrubý, sprostý

Bohatý, privilegovaný, v kolektivu oblíbený

Byl méně chytrý s horším prospěchem

Byl to velmi inteligentní chlapec, bohužel však neměl vůbec žádné vychování. Dle mého názoru jeho rodiče výrazně zanedbali jeho výchovu v oblasti přístupu k ostatním lidem. Byl velmi hrubý, drzý, nejen k učitelům, ale i ke spolužákům.

Byla to celá třída.

byla to dobrá čtvrtina třídy...

Byli to průměrní a na první pohled obyčejní hoši,ale dovedli být dost nepříjemní.

celkem normální lidi

Cíl špatně zapadl do kolektivu, odešel ze školy, dnes působí na lidi jinak než předtím

Debilové, mladí kluci, kteří dělali frajery a mysleli si

dívku, která šikanovala mě začali šikanovat všichni ostatní

dominance, agresivita, neústupnost

Hajzl

Hloupy nenadany neoblibeny

Horší prospěch, ale žádný hlupák... Líný, hrubý a agresivní.

horší prospěch, velký tlustý, neoblíbený

hrubý, horší prospěch, neoblíbený,

Idiot

inteligentní, oblíbený mezi všemi

jak obávaní mezi spolužáky, tak i ostatní (ze strachu)

Mazi dětmi byl oblíbený..." z vypočítavosti dětí ....nebo-li Z E S T R A C H U , pokud by je někdo také osočoval...budou mít zastání . Zdá se mi , že v určitém věku to poměrně dost dětí zkouší- zastrašovat jiné....jak se na to budou spolužáci tvářit - stane se vůdcem , protože si získá respekt ostatních ? Pokud by se tento zárodek vystihl v pravý čas...bylo by nejspíš po šikaně . Jenže to bývá tak nenápadné pro dospělé okolí....když se to provalý - šikanovatel bývá již dosti "zajetý ve svých kolejích". Obtížně se vše vyšetřuje...natož řešení ku spokojenosti všech je nesmírně mravenčí práce .

méně chytrý

Méně chytrý, horší prospěch.

méně chytrý, urostlý

méně chytrý, vyžadoval si pozornost, chtěl být nejlepší ze třídy

méně inteligentní

moc jsem ho neznal

mpně chytří jedinci s horším prospěchem

namyšlený

například hrubý a méně chytrý

navrch slušný, oblíbený mezi učiteli, neoblíbený mezi spolužáky

ne

ne

nemůžu

nevýrazný průměr

neznám útočníka osobně viděla jsem ho jen při činu

obávaný mezi spolužáky, neoblíbený mezi učiteli, hrubý, s horším prospěchem

Obávaný, hrubý, méně chytrý s horším prospěchem.

obávaný, méně inteligentní s horším prospěchem

obávaný, špatný prospěch, zlý

oblíbená bohatá holka,oblíbená u spolužáků,vůdce třídy,

oblíbený

Oblíbený mezi spolužáky byl průměrně, obávaný snad ani ne. Inteligencí úplně nevynikal. Na vyučování se však pravidelně připravoval a tudíž s učiteli potíže neměl. U některých kantorů byl dokonce oblíbený, neboť byl činný v Socialistickém svazu mládeže a ti uvědomělí ho preferovali. Hrubý byl v době nějakého takovéhoto svého výstřelku.

oblíbený mezi spolužáky, problémový, arogantní, horší prospěch

oblíbený mezi spolužáky, studijní výsledky lepší průměr, spíše chytrý

oblíbený mezi žáky byla to skupina lidí

oblíbený svými výstřelky na ostatní, mezi učiteli moc oblíbený nebyl ani jeden chlapec, prospěch jak v jakých předmětech, spíše průměrní

oblíbený u učitelů, navrch slušný

Oblubeny a inteligentny

příliš je neznám

Půlka třídy, těžko popsat.

skupina, parta, navzájem se strhli

Spíše navrch slušný, inteligentní.

Šlo o dívky, které školu spíše zanedbávaly, ale v kolektivu byly brány v pohodě. Nejsou hloupé, k ostatním lidem slušné, na oběť se zaměřily kvůli její zranitelnosti.

Ten stejný

to samé jako v předchozí odpovědi

to stejne

to stejné co předchozí

totalni outsider a kokot

totéž co v přechozí odpovědi

totéž jako v minulém případě

Totéž.

Třídní oblíbenci a ti, kteří se snažili se jim vyrovnat

Utocnici boli chlapci ktori sa ucili podpriemerne, neboli moc oblubeni u ucitelov, u ziakov vsak mimoriadne. Boli hrubi.

Už jsem to uvedla

velmi milý hoch

více útočníků různých osobností

Všichni z mě třídy byli debilové, takže asi tak.

xxxx

zkrátka puberťáci, po prázdninách přišli starší a nechali toho

znuděný šašci

18. Na jakém typu školy jste byl/a svědkem šikany?

Pokud jste byl/a svědkem šikany vícekrát, můžete vybrat více odpovědí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
základní škola - věk od 12 do 15 let5875,32 %41,13 %  
základní škola - věk od 6 do 11 let1924,68 %13,48 %  
gymnázium - věk od 12 do 15 let911,69 %6,38 %  
střední odborná škola s maturitou56,49 %3,55 %  
gymnázium - věk od 15 do 19 let33,9 %2,13 %  
střední odborná škola bez maturity11,3 %0,71 %  
už jsem to uvedla11,3 %0,71 %  

Graf

19. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena10373,05 %73,05 %  
muž3826,95 %26,95 %  

Graf

20. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16-20 let3726,24 %26,24 %  
21-25 let3021,28 %21,28 %  
41-50 let2114,89 %14,89 %  
26-30 let139,22 %9,22 %  
31-40 let128,51 %8,51 %  
51-60 let128,51 %8,51 %  
61-70 let74,96 %4,96 %  
15-20 let32,13 %2,13 %  
20-25 let32,13 %2,13 %  
11-15 let32,13 %2,13 %  

Graf

21. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou6546,1 %46,1 %  
vysokoškolské3323,4 %23,4 %  
základní3222,7 %22,7 %  
střední bez maturity74,96 %4,96 %  
vyšší odborné42,84 %2,84 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Byl/a jste obětí Vy sám/sama?

  • odpověď ano:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nedělal jsem nic na otázku 6. Jak jste se zachoval/a ?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi řekl jsem to některému učiteli nebo výchovnému poradci na otázku 6. Jak jste se zachoval/a ?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi řekl jsem to rodičům na otázku 6. Jak jste se zachoval/a ?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 7. Vyřešila se situace tak, že šikanování skončilo?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 7. Vyřešila se situace tak, že šikanování skončilo?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi fyzické napadání či obtěžování na otázku 8. O jaký typ šikany se jednalo?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi urážky, zesměšňování, vyhrožování nebo jiná psychická šikana na otázku 8. O jaký typ šikany se jednalo?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi chlapci i dívky dohromady na otázku 9. Byl útočník jeden, nebo jich bylo více? Chlapec nebo dívka?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi více chlapců na otázku 9. Byl útočník jeden, nebo jich bylo více? Chlapec nebo dívka?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní škola - věk od 12 do 15 let na otázku 11. Na jakém typu školy jste byl/a obětí šikany?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní škola - věk od 6 do 11 let na otázku 11. Na jakém typu školy jste byl/a obětí šikany?

8. O jaký typ šikany se jednalo?

  • odpověď urážky, zesměšňování, vyhrožování nebo jiná psychická šikana:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi řekl jsem to některému učiteli nebo výchovnému poradci na otázku 6. Jak jste se zachoval/a ?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi řekl jsem to rodičům na otázku 6. Jak jste se zachoval/a ?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 7. Vyřešila se situace tak, že šikanování skončilo?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi chlapci i dívky dohromady na otázku 9. Byl útočník jeden, nebo jich bylo více? Chlapec nebo dívka?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi více chlapců na otázku 9. Byl útočník jeden, nebo jich bylo více? Chlapec nebo dívka?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní škola - věk od 6 do 11 let na otázku 11. Na jakém typu školy jste byl/a obětí šikany?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 5. Byl/a jste obětí Vy sám/sama?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní škola - věk od 12 do 15 let na otázku 11. Na jakém typu školy jste byl/a obětí šikany?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi nedělal jsem nic na otázku 6. Jak jste se zachoval/a ?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 7. Vyřešila se situace tak, že šikanování skončilo?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi fyzické napadání či obtěžování na otázku 8. O jaký typ šikany se jednalo?

12. Byl obětí Váš spolužák, případně někdo z jiné třídy?

  • odpověď ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nedělal/a jsem nic na otázku 13. Jak jste se zachoval/a?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi řekl/a jsem to některému učiteli nebo výchovnému poradci na otázku 13. Jak jste se zachoval/a?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi řekl/a jsem to rodičům na otázku 13. Jak jste se zachoval/a?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi spolužáka jsem se zastal/a osobně na otázku 13. Jak jste se zachoval/a?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 14. Vyřešila se situace tak, že šikanování skončilo?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 14. Vyřešila se situace tak, že šikanování skončilo?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi fyzické napadání či obtěžování na otázku 15. O jaký typ šikany se jednalo?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi násilné či ponižující příkazy na otázku 15. O jaký typ šikany se jednalo?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi urážky, zesměšňování, vyhrožování nebo jiná psychická šikana na otázku 15. O jaký typ šikany se jednalo?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi chlapci a dívky dohromady na otázku 16. Byl útočník jeden, nebo jich bylo více? Chlapec nebo dívka?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi jeden chlapec na otázku 16. Byl útočník jeden, nebo jich bylo více? Chlapec nebo dívka?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi více chlapců na otázku 16. Byl útočník jeden, nebo jich bylo více? Chlapec nebo dívka?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní škola - věk od 12 do 15 let na otázku 18. Na jakém typu školy jste byl/a svědkem šikany?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní škola - věk od 6 do 11 let na otázku 18. Na jakém typu školy jste byl/a svědkem šikany?

15. O jaký typ šikany se jednalo?

  • odpověď urážky, zesměšňování, vyhrožování nebo jiná psychická šikana:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi řekl/a jsem to rodičům na otázku 13. Jak jste se zachoval/a?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi chlapci a dívky dohromady na otázku 16. Byl útočník jeden, nebo jich bylo více? Chlapec nebo dívka?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spolužáka jsem se zastal/a osobně na otázku 13. Jak jste se zachoval/a?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi jeden chlapec na otázku 16. Byl útočník jeden, nebo jich bylo více? Chlapec nebo dívka?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 14. Vyřešila se situace tak, že šikanování skončilo?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 14. Vyřešila se situace tak, že šikanování skončilo?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 12. Byl obětí Váš spolužák, případně někdo z jiné třídy?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nedělal/a jsem nic na otázku 13. Jak jste se zachoval/a?

18. Na jakém typu školy jste byl/a svědkem šikany?

  • odpověď základní škola - věk od 12 do 15 let:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi řekl/a jsem to rodičům na otázku 13. Jak jste se zachoval/a?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Víte, co je to šikana?

2. Může podle Vás šikana být závažný problém?

3. Co podle Vás patří mezi hlavní příčiny vzniku šikanování?

4. Setkal/a jste se někdy (ať už jako oběť či svědek) ve škole se šikanou?

5. Byl/a jste obětí Vy sám/sama?

6. Jak jste se zachoval/a ?

7. Vyřešila se situace tak, že šikanování skončilo?

8. O jaký typ šikany se jednalo?

9. Byl útočník jeden, nebo jich bylo více? Chlapec nebo dívka?

11. Na jakém typu školy jste byl/a obětí šikany?

12. Byl obětí Váš spolužák, případně někdo z jiné třídy?

13. Jak jste se zachoval/a?

14. Vyřešila se situace tak, že šikanování skončilo?

15. O jaký typ šikany se jednalo?

16. Byl útočník jeden, nebo jich bylo více? Chlapec nebo dívka?

18. Na jakém typu školy jste byl/a svědkem šikany?

19. Jaké je Vaše pohlaví?

20. Jaký je Váš věk?

21. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Víte, co je to šikana?

2. Může podle Vás šikana být závažný problém?

3. Co podle Vás patří mezi hlavní příčiny vzniku šikanování?

4. Setkal/a jste se někdy (ať už jako oběť či svědek) ve škole se šikanou?

5. Byl/a jste obětí Vy sám/sama?

6. Jak jste se zachoval/a ?

7. Vyřešila se situace tak, že šikanování skončilo?

8. O jaký typ šikany se jednalo?

9. Byl útočník jeden, nebo jich bylo více? Chlapec nebo dívka?

11. Na jakém typu školy jste byl/a obětí šikany?

12. Byl obětí Váš spolužák, případně někdo z jiné třídy?

13. Jak jste se zachoval/a?

14. Vyřešila se situace tak, že šikanování skončilo?

15. O jaký typ šikany se jednalo?

16. Byl útočník jeden, nebo jich bylo více? Chlapec nebo dívka?

18. Na jakém typu školy jste byl/a svědkem šikany?

19. Jaké je Vaše pohlaví?

20. Jaký je Váš věk?

21. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Bureš, M.Šikana ve škole (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://44176.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.