Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Preference ve spotřebě piva

Preference ve spotřebě piva

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Vít Brandejský
Šetření:23. 12. 2014 - 15. 01. 2015
Počet respondentů:179
Počet otázek (max/průměr):18 / 18
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:76,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:49
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Průzkum je zaměřen na spotřebitele piva

Odpovědi respondentů

1. Jaký typ piva preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
světlé14782,12 %82,12 %  
tmavé2413,41 %13,41 %  
řazané95,03 %5,03 %  

Graf

2. Pivo jaké stupňovitosti preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ležáky 11-12°C9553,07 %53,07 %  
výčepní 8-10°C4525,14 %25,14 %  
speciály 13°C a více2011,17 %11,17 %  
nezáleží na tom1910,61 %10,61 %  

Graf

3. Pijete piva z lokálních pivovarů?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14279,33 %79,33 %  
ne3720,67 %20,67 %  

Graf

4. Jakou preferujete značku piva?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
lokální piva5027,93 %27,93 %  
Pilsner Urquel4525,14 %25,14 %  
ostatní3519,55 %19,55 %  
Velkopopvický Kozel3117,32 %17,32 %  
Gambrinus158,38 %8,38 %  
Staropramen31,68 %1,68 %  

Graf

5. Kolik piv jste vypil minulý týden?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než 26335,2 %35,2 %  
2-55932,96 %32,96 %  
6-103620,11 %20,11 %  
10 a více2111,73 %11,73 %  

Graf

6. Kolik jste utratily za pivo minulý měsíc?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0-50012268,16 %68,16 %  
501-1 0003620,11 %20,11 %  
1 001-1 500168,94 %8,94 %  
2 001 a více42,23 %2,23 %  
1 501 - 2 00010,56 %0,56 %  

Graf

7. Pokud by se cena piva zvýšila o 10%. Jaká by byla Vaše reakce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na mou spotřebu to nebude mít vliv12972,07 %72,07 %  
Budu pít méně piva3217,88 %17,88 %  
Budu pít levnější pivo137,26 %7,26 %  
Budu pít něco jiného než pivo52,79 %2,79 %  

Graf

8. Kde nejčastěji pijete pivo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
restaurace11765,36 %65,36 %  
doma3821,23 %21,23 %  
ostatní137,26 %7,26 %  
oslava116,15 %6,15 %  

Graf

9. Změnila se Vaše spotřeba piva za poslední 3 roky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6737,43 %37,43 %  
Zvýšila se6636,87 %36,87 %  
Snížila se4625,7 %25,7 %  

Graf

1 - vůbec mě neovlivňuje; 5 - velmi silně mě ovlivňuje

10. Jak moc Vás při výběru piva ovlivňuje vlastní zkušenost?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
510357,54 %57,54 %  
44424,58 %24,58 %  
31810,06 %10,06 %  
284,47 %4,47 %  
163,35 %3,35 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:4.4
Minimum:2
Maximum:5
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.69
Směrodatná odchylka:0.83
Medián:5
Modus:5

Graf

1 - vůbec mě neovlivňuje; 5 - velmi silně mě ovlivňuje

11. Jak moc Vás při výběru piva ovlivňuje značka?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
47340,78 %40,78 %  
35530,73 %30,73 %  
52916,2 %16,2 %  
2179,5 %9,5 %  
152,79 %2,79 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.62
Minimum:2
Maximum:5
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.67
Směrodatná odchylka:0.82
Medián:4
Modus:4

Graf

1 - vůbec mě neovlivňuje; 5 - velmi silně mě ovlivňuje

12. Jak moc Vás při výběru piva ovlivňuje cena?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
37039,11 %39,11 %  
24726,26 %26,26 %  
43117,32 %17,32 %  
11910,61 %10,61 %  
5126,7 %6,7 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.82
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:0.82
Směrodatná odchylka:0.9
Medián:3
Modus:3

Graf

1 - vůbec mě neovlivňuje; 5 - velmi silně mě ovlivňuje

13. Jak moc Vás při výběru piva ovlivňuje místo konzumace?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
45027,93 %27,93 %  
33720,67 %20,67 %  
53318,44 %18,44 %  
23016,76 %16,76 %  
12916,2 %16,2 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.17
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.6
Směrodatná odchylka:1.26
Medián:3
Modus:4

Graf

1 - vůbec mě neovlivňuje; 5 - velmi silně mě ovlivňuje

14. Jak moc Vás při výběru piva ovlivňuje reklama?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
110156,42 %56,42 %  
24625,7 %25,7 %  
32413,41 %13,41 %  
484,47 %4,47 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:1.58
Minimum:1
Maximum:3
Variační rozpětí:2
Rozptyl:0.54
Směrodatná odchylka:0.74
Medián:1
Modus:1

Graf

15. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena10458,1 %58,1 %  
muž7541,9 %41,9 %  

Graf

16. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-259653,63 %53,63 %  
26-355530,73 %30,73 %  
36-492111,73 %11,73 %  
50 a více73,91 %3,91 %  

Graf

17. Jaká je vše Vašeho příjmu

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 - 10 0007944,13 %44,13 %  
10 001 - 20 0005430,17 %30,17 %  
20 001 - 30 0003217,88 %17,88 %  
30 001 a více147,82 %7,82 %  

Graf

18. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou7340,78 %40,78 %  
vysokoškolské bakalářské4424,58 %24,58 %  
vysokoškolské magisterské4022,35 %22,35 %  
základní137,26 %7,26 %  
středoškolské výuční list95,03 %5,03 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

15. Jste

  • odpověď žena:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Gambrinus na otázku 4. Jakou preferujete značku piva?

16. Věk

  • odpověď 18-25:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 18. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký typ piva preferujete?

2. Pivo jaké stupňovitosti preferujete?

3. Pijete piva z lokálních pivovarů?

4. Jakou preferujete značku piva?

5. Kolik piv jste vypil minulý týden?

6. Kolik jste utratily za pivo minulý měsíc?

7. Pokud by se cena piva zvýšila o 10%. Jaká by byla Vaše reakce?

8. Kde nejčastěji pijete pivo?

9. Změnila se Vaše spotřeba piva za poslední 3 roky?

10. Jak moc Vás při výběru piva ovlivňuje vlastní zkušenost?

11. Jak moc Vás při výběru piva ovlivňuje značka?

12. Jak moc Vás při výběru piva ovlivňuje cena?

13. Jak moc Vás při výběru piva ovlivňuje místo konzumace?

14. Jak moc Vás při výběru piva ovlivňuje reklama?

15. Jste

16. Věk

17. Jaká je vše Vašeho příjmu

18. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký typ piva preferujete?

2. Pivo jaké stupňovitosti preferujete?

3. Pijete piva z lokálních pivovarů?

4. Jakou preferujete značku piva?

5. Kolik piv jste vypil minulý týden?

6. Kolik jste utratily za pivo minulý měsíc?

7. Pokud by se cena piva zvýšila o 10%. Jaká by byla Vaše reakce?

8. Kde nejčastěji pijete pivo?

9. Změnila se Vaše spotřeba piva za poslední 3 roky?

10. Jak moc Vás při výběru piva ovlivňuje vlastní zkušenost?

11. Jak moc Vás při výběru piva ovlivňuje značka?

12. Jak moc Vás při výběru piva ovlivňuje cena?

13. Jak moc Vás při výběru piva ovlivňuje místo konzumace?

14. Jak moc Vás při výběru piva ovlivňuje reklama?

15. Jste

16. Věk

17. Jaká je vše Vašeho příjmu

18. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Brandejský, V.Preference ve spotřebě piva (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://44484.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.