Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv reklamy na nákupní chování

Vliv reklamy na nákupní chování

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petr Jordánek
Šetření:24. 12. 2014 - 07. 01. 2015
Počet respondentů:130
Počet otázek (max/průměr):16 / 14.78
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:30
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím o vyplnění krátkého dotazníku na téma Vliv reklamy na nákupní chování.

Dotazník obsahuje 16 otázek a jeho vyplnění Vám zabere maximálně 5 minut.

Předem děkuji za Váš čas.

 

 

Odpovědi respondentů

1. Koupil jste někdy nějaký výrobek na základě reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10278,46 %78,46 %  
Ne2821,54 %21,54 %  

Graf

2. Při nákupu zvolíte raději výrobek, který jste viděl v reklamě nebo výrobek, který neznáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výrobek, který jsem viděl v reklamě8162,31 %62,31 %  
výrobek, který neznám4937,69 %37,69 %  

Graf

3. Zajímáte se o nové výrobky, které jste viděli v reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Někdy (záleží na druhu výrobku)9270,77 %70,77 %  
Ne2317,69 %17,69 %  
Ano1511,54 %11,54 %  

Graf

4. Co kromě samotného výrobku, nejvíce ovlivňuje vaše nákupní chování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklama (TV, rádio, noviny)4635,38 %35,38 %  
Reklama v místě nákupu (bannery, promo stánky, letáčky s informacemi)4333,08 %33,08 %  
Odměna, plynoucí z nákupu výrobku4131,54 %31,54 %  

Graf

5. Myslíte si, že výrobky prezentované v reklamě jsou kvalitnější než výrobky, které z reklamy neznáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne11890,77 %90,77 %  
Ano129,23 %9,23 %  

Graf

6. Vzpomenete si alespoň na 3 výrobky z reklamy, které jste někdy nakoupili? Jestli ano, napište je.?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne36,98 %2,31 %  
nový druh piva; 12,33 %0,77 %  
prací prášek, tablety do myčky, šampón12,33 %0,77 %  
tv, telefon, parfem12,33 %0,77 %  
iphone, mac12,33 %0,77 %  
bonbony ricola, happy hippo, kinder čokoláda12,33 %0,77 %  
už velmi dlouho jsem žádnou reklamu neviděla (nemám tv, radio, nečtu časopisy), takže si nevzpomenu12,33 %0,77 %  
Orion čokoláda, Ariel, Hellmanss12,33 %0,77 %  
vložky naturella, náplasti na opary Compeed, Tic Tac12,33 %0,77 %  
řasenka12,33 %0,77 %  
ostatní odpovědi většinou jde spíše o novou mutaci již používaného výrobku (nová příchuť, přidání nového komponentu apod.)
kofola
fidorka,aquilla team,taft
ceresit
sýr jogurt čokoládový krém
hračky,prací prostředek,jíidlo
řasenka Maybelline, některé potraviny (přesně si nevzpomenu), tarif od mobilního operátora
coca cola, persil, aktivia
drogerie a potraviny
Vanish, Magnum,
kapsle na prani, novy druh kofoly, whisky s medem
Řasenka ASTOR, šampony Dove, různé kávy (Tassimo)...
Milka, Staropramen, Kofola
Panzany, Riomare
savo,kuch.robot,kuchařka
panadol extra, neutrogena peelingový gel, Dove mýdlo
vibrator,mobil,hofinky a auto
sýr Grande, většina nových příchutí limonád a minerálek,
šampon na vlasy, tělové mléko do sprchy, pleový krém
ne, nikdy, žádný, ignorace
Prací prášek, zubní pasta, tampony
Pivo, prací prášek
Urinal, Granko, Pivo
milka crispello, perníková margotka, sládkova limonáda
založil jsem si účet u GE na základě reklamy, a žvýkačku buble tape dle reklamy jaromíra Jágra a nového bernarda
Parfém Hugo Boss, Coca Cola, Kofola
spreje Axe, kávovar Dolce Gusto, Kofola
Léky, potraviny pro děti,
Kosmetika, oblečení, jídlo
Ariel, Sensodyne,
šťáva, juice, čokoláda
3172,09 %23,85 % 

Graf

7. Máte oblíbenou reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 8, Neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7255,38 %55,38 %  
Ano5844,62 %44,62 %  

Graf

8. Jaká je Vaše oblíbená reklama? Proč?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kofola35,17 %2,31 %  
t-mobile, je vtipná23,45 %1,54 %  
Kofola, humor11,72 %0,77 %  
budvar + prazdroj = protože mi chutnají bez ohledu na reklamu11,72 %0,77 %  
Na Kofolu, protože je vtipná a má nápad11,72 %0,77 %  
Reklamy se zvířátky.11,72 %0,77 %  
Je to už starší reklama na Sony Bravii (ta s hopíkama), nápad mi přišel originální a k tomu hrála skvělá hudba.11,72 %0,77 %  
reklama na Tesco jak malý kluk tak křičí kuzizek... 11,72 %0,77 %  
na jogurt Froop, je roztomilá :)11,72 %0,77 %  
T-mobile11,72 %0,77 %  
ostatní odpovědi Antirezin "chytrá barva žije nejdéle", Bobika, Falešní sobi - jedny z mála originálních a vtipných reklam
na mobilní operátory, jsou vtipné
T-mobile, vtipná
Vánoční reklama na Kofolu, je vtipná, originální
bonduelle
vánoční reklama na Kofolu - je to klasika jako Tři oříšky pro Popelku, je vtipná a roztomilá
Kofola s divčákem, milá a vtipná
stará reklama na coca-cola (kamion) - reklama se stala něco jako klasický prvek vánoc
já nemusím, já už ho vidím - vtipná reklama i bez použití dvojsmyslných narážek, navíc indikátor příchodu Vánoc
airbank, je vtipná
na Fio a Air banku, jsou vtipné
orion,vaše čokoládova hvézda - kvalitni vyrobky,s hudbou ondry havelky to ma styl
s Trojanem, tchibo a kuzizek
Česká Spořitelna - létající králík, protože je to šílený a zdravě šokující nápad; jinak spoty Air Bank
reklama na zubni pastu, poprve zobrazuje homosexualitu v ceskem reklamnim prostredi
"Ne, ne já nemusím, já už ho vidím."
"já nemusím, já už ho vidím!" vtipně zpracované
Nesspreso
penis
Reklama na Kofolu
Dlouhodobě reklamy T-mobile, až na výjimky vždy pobaví. Reklamy na Kofolu.
Reklama na T-mobile, je vtipná
vánoční kofola s holčičkou a prasetem...roztomilé
vanocni s holcickou a tatinkem na kofolu ... ohledne zlateho prasatka
Reklama na Air Bank - je vtipná a není otravná i když ji člověk vidí po dvacáté.
Kofola-krativita, vtipnost
Uvidíš zlaté prasátko, prostě se mi líbí
Kofola- vtipná, originální
líbí se mi reklama na tesco, kde malý chlapec křičí kuřízek :) líbí se mi i proto, že ji mamka nesnáší :D
S medvědem, který si vypere bílí kožich v pračcce. Je vtipná a nápaditá.
Coca Cola, reklamy na drahá auta, reklamy s dětmi
Na kofolu - "bude mít takový ty žahnutý žuby nahóru?" příjde mi vtipná
reklamy na t-mobile, protože jsou vtipné, jinak ale t-mobile nemam
Vánoční Coca-Cola reklama s kamiony. Mám ráda znělku a výbornou grafiku.
Vánoční reklama na kofolu. Protože je vtipná a je v tv vždy jen určitou dobu a ne celý rok.
Vánoční na Kofolu, starší reklamy na Vodafone se Čtvrtníčkem a reklamy T-Mobilu s Kotkem - jsou vtipné
na kofolu, líbí se mi to jak je utíkají před divočákem
Reklama na Kofolu "a tati...bude mít ty velký zahnutý zuby nahoru?" - je vtipná :)
Reklamy na Hornbach, na Kofolu. Jsou vtipné.
Kofola - nyní už klasická vánoční reklama
Kofola (Ne ne, já nemusím, já už ho vidím) - vtipná tradiční reklama spojená s mojí nejoblíbenější částí roku
Kofola - "Ne, ne, já nemusím, já už ho vidím!" Snad jediná reklama, která není otravná.
T-mobile - vtipná, ale tohoto operátora nevyužívám
kofola-je roztomilá
kofola. Já nemusím Já už ho Vidim
4577,59 %34,62 % 

Graf

9. Preferujete raději výrobky, které znáte z reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6146,92 %46,92 %  
Různě5743,85 %43,85 %  
Ano129,23 %9,23 %  

Graf

10. Kupujete opakovaně nějaký výrobek, který jste poprvé koupil na základě reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7154,62 %54,62 %  
Ano5945,38 %45,38 %  

Graf

11. Vybavila se Vám někdy při pohledu na určité zboží reklama s ním spojená?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10177,69 %77,69 %  
Ne2922,31 %22,31 %  

Graf

12. Myslíte si, že reklama může zvýšit prodej určitého výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano11286,15 %86,15 %  
Nevím1511,54 %11,54 %  
Ne32,31 %2,31 %  

Graf

13. Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena10076,92 %76,92 %  
Muž3023,08 %23,08 %  

Graf

14. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 – 30 let8061,54 %61,54 %  
15 až 20 let2216,92 %16,92 %  
41 – 50 let129,23 %9,23 %  
31 – 40 let129,23 %9,23 %  
51 a více21,54 %1,54 %  
Mladší než 1521,54 %1,54 %  

Graf

15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou5643,08 %43,08 %  
Vysokoškolské4937,69 %37,69 %  
Základní1410,77 %10,77 %  
Středoškolské bez maturity118,46 %8,46 %  

Graf

16. Jaké je Vaše bydliště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Město nad 100 000 obyvatel5038,46 %38,46 %  
Město 5 001 – 50 000 obyvatel2620 %20 %  
Obec1914,62 %14,62 %  
Město do 5000 obyvatel1813,85 %13,85 %  
Město 50 001 – 100 000 obyvatel1713,08 %13,08 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Kupujete opakovaně nějaký výrobek, který jste poprvé koupil na základě reklamy?

  • odpověď Ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 1. Koupil jste někdy nějaký výrobek na základě reklamy?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Koupil jste někdy nějaký výrobek na základě reklamy?

2. Při nákupu zvolíte raději výrobek, který jste viděl v reklamě nebo výrobek, který neznáte?

3. Zajímáte se o nové výrobky, které jste viděli v reklamě?

4. Co kromě samotného výrobku, nejvíce ovlivňuje vaše nákupní chování?

5. Myslíte si, že výrobky prezentované v reklamě jsou kvalitnější než výrobky, které z reklamy neznáte?

7. Máte oblíbenou reklamu?

9. Preferujete raději výrobky, které znáte z reklamy?

10. Kupujete opakovaně nějaký výrobek, který jste poprvé koupil na základě reklamy?

11. Vybavila se Vám někdy při pohledu na určité zboží reklama s ním spojená?

12. Myslíte si, že reklama může zvýšit prodej určitého výrobku?

13. Vaše pohlaví

14. Jaký je Váš věk?

15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

16. Jaké je Vaše bydliště?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Koupil jste někdy nějaký výrobek na základě reklamy?

2. Při nákupu zvolíte raději výrobek, který jste viděl v reklamě nebo výrobek, který neznáte?

3. Zajímáte se o nové výrobky, které jste viděli v reklamě?

4. Co kromě samotného výrobku, nejvíce ovlivňuje vaše nákupní chování?

5. Myslíte si, že výrobky prezentované v reklamě jsou kvalitnější než výrobky, které z reklamy neznáte?

7. Máte oblíbenou reklamu?

9. Preferujete raději výrobky, které znáte z reklamy?

10. Kupujete opakovaně nějaký výrobek, který jste poprvé koupil na základě reklamy?

11. Vybavila se Vám někdy při pohledu na určité zboží reklama s ním spojená?

12. Myslíte si, že reklama může zvýšit prodej určitého výrobku?

13. Vaše pohlaví

14. Jaký je Váš věk?

15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

16. Jaké je Vaše bydliště?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Jordánek, P.Vliv reklamy na nákupní chování (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://44488.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.