Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Školní uniformy

Školní uniformy

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Terezie Vrtalová
Šetření:26. 12. 2014 - 02. 01. 2015
Počet respondentů:150
Počet otázek (max/průměr):9 / 7.71
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:39
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondente,
prosím o vyplnění dotazníku sloužícímu k průzkumu zájmu o zavedení školních uniforem do českých škol. Průzkum je zaměřen především na studenty základních a středních škol, jejich rodiče a popř. pedagogy. Pokud nezapadáte do žádné z uvedených cílových skupin můžete dotazník samozřejmě vyplnit také. Získané informace poslouží k informativnímu účelu v rámci školního projektu.

Odpovědi respondentů

1. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student střední školy5435,76 %36 %  
jiné5133,77 %34 %  
rodič2617,22 %17,33 %  
pedagog117,28 %7,33 %  
student základní školy95,96 %6 %  

Graf

2. Souhlasil/a byste se zavedením školních uniforem na vaší škole?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5133,77 %34 %  
ne4831,79 %32 %  
asi ano3523,18 %23,33 %  
asi ne1711,26 %11,33 %  

Graf

3. Proč?

Školní uniformy:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
skryjí sociální rozdíly8556,29 %56,67 %  
utváří identitu školy5536,42 %36,67 %  
jsou zbytečné5033,11 %33,33 %  
se mi líbí3724,5 %24,67 %  
se mi nelíbí3523,18 %23,33 %  
jsou příliš drahé138,61 %8,67 %  
svým oblečením člověk ukazuje jaký je 10,66 %0,67 %  
potlačují osobnost a vlastní vyjádření10,66 %0,67 %  
potlačují osobnost nositele10,66 %0,67 %  
nerespektují potřeby a přání nositele (např. některé dívky nerady nosí sukně a školní uniforma by je do toho nutila, někdo zase v létě nerad nosí dlouhé kalhoty atd...)10,66 %0,67 %  
děti vypadají tak nějak divně jako nepovedení sourtozenci jedné pomatené rodiny10,66 %0,67 %  
Mladiství se často ani neumějí slušně oblékat. Učilo by je to slušnosti.10,66 %0,67 %  
netřeba řešit, co si dítě ráno obleče10,66 %0,67 %  
potlačují individualitu, je to zbytečná buzerace10,66 %0,67 %  
studenti by neměli šanci se pořádně projevit (např. styl hudby atd.)10,66 %0,67 %  
prohlubují již tak extrémní dehumanizaci10,66 %0,67 %  
již jsem podobný kreténismus zažil ! jmenovalo se to pionýrský stejnokroj ! fujtajxl10,66 %0,67 %  
nebudu nosit to, co jini10,66 %0,67 %  
některé holky by nechodily jako štětky10,66 %0,67 %  
skryjí originalitu člověka10,66 %0,67 %  
je to omezování osobních svobod10,66 %0,67 %  
usnadňují ranní rutinu v rozhodování co na sebe10,66 %0,67 %  
omezují individualitu dítěte10,66 %0,67 %  
sociální rozdíly neskryjí, projeví se jinak10,66 %0,67 %  
zabraňují vyjádření vlastního stylu10,66 %0,67 %  
ničí originalitu každé osobnosti10,66 %0,67 %  

Graf

4. Na jakém typu škol by se měly uniformy zavést?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nikde4932,45 %32,67 %  
na všech4932,45 %32,67 %  
jen na základních1811,92 %12 %  
jen na soukromých159,93 %10 %  
jen na středních138,61 %8,67 %  
jen na státních74,64 %4,67 %  

Graf

5. Jak často by se měly využívat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [každý denotázka č. 6, na školní akce, závody, soutěžeotázka č. 6, na začátek a konec školního rokuotázka č. 6, nikdy → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
každý den8757,62 %58 %  
nikdy5133,77 %34 %  
na školní akce, závody, soutěže95,96 %6 %  
na začátek a konec školního roku42,65 %2,67 %  

Graf

6. Kolik byste byl/a ochoten/ná investovat do pořízení školní uniformy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
500-10003837,62 %25,33 %  
1000-15002524,75 %16,67 %  
200-5002120,79 %14 %  
1500 a více1716,83 %11,33 %  

Graf

7. Kolik byste byl/a ochoten/ná měsíčně investovat do údržby uniformy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
50-1004141 %27,33 %  
100-2003232 %21,33 %  
200-3001616 %10,67 %  
300-5001010 %6,67 %  
500 a více11 %0,67 %  

Graf

8. Jaké barvy by měly uniformy být?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tmavě modrá4444 %29,33 %  
černá1212 %8 %  
tmavě červená44 %2,67 %  
podle školy22 %1,33 %  
tmavě zelená22 %1,33 %  
sitě červená11 %0,67 %  
každá škola podle sebe11 %0,67 %  
podle školy, každá škola by měla jinou11 %0,67 %  
Každá škola by měla jinou11 %0,67 %  
jakákoliv, nechala bych hlasovat žáky11 %0,67 %  
Takový výběr záleží na samotné škole, řekl bych!11 %0,67 %  
růžová11 %0,67 %  
každá škola by měla mít svojí - jinou11 %0,67 %  
Každá škola jinou.11 %0,67 %  
na barvě až tak nezáleží11 %0,67 %  
každá škola by měla mít své barvy11 %0,67 %  
jakákoli barva11 %0,67 %  
volila bych kombinaci tmavých a světlých barev, ne jen čistě tmavou, moje oblíbená je zelená, ale řekla bych, že obecně je modrá barva slušivější pro víc lidí než ta zelená, červené a černé bych určitě nechtěla11 %0,67 %  
záleží na škole11 %0,67 %  
Podle barev školy.11 %0,67 %  
každá škola jinou barvu11 %0,67 %  
dle výběru školy11 %0,67 %  
to je jedno11 %0,67 %  
černo bílá11 %0,67 %  
?11 %0,67 %  
kombinace barev11 %0,67 %  
proč tmavé a jednobarevné?11 %0,67 %  
podle školy. 11 %0,67 %  
Různá dle škol11 %0,67 %  
příjemně barevná11 %0,67 %  
světlá11 %0,67 %  
Tak by snad záleželo na každé, které škole.11 %0,67 %  
každá škola svou barvu/kombinaci/vzor...11 %0,67 %  
růžová a světle zelená11 %0,67 %  
dle volby školy11 %0,67 %  
holky červenou, kluci modrou11 %0,67 %  
Barevné kombinace modrá a červená11 %0,67 %  
Zelenočerné11 %0,67 %  
na barvě nezáleží11 %0,67 %  
nějaká světlá barva a tmavá11 %0,67 %  
každá škola by měla svou11 %0,67 %  

Graf

9. Z čeho by se uniforma měla skládat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sukně/kalhoty, košile, kravata3939 %26 %  
šaty/kalhoty, košile, sako2424 %16 %  
kalhoty, tričko, mikina/svetr2323 %15,33 %  
šaty/sukně/kalhoty, košile/sako/svetr (mysleme na počasí)11 %0,67 %  
všechny kombinace dohromady11 %0,67 %  
kalhoty/sukně, tričko/košile, mikina/svetr, určitě ne kravata, sako možná jako slavnostnější varianta, ne na každodenní nošení11 %0,67 %  
na holkach by melp byt jestli saty/sukne/kalhoty.. pak kosile, svetr a kravata11 %0,67 %  
sukně/kalhoty, košile, svetr/mikina11 %0,67 %  
teď mě nic nenapadá11 %0,67 %  
nevím11 %0,67 %  
sukně/kalhoty, košile, svetr11 %0,67 %  
sukně/kalhoty svetr/ u chlapců košile kravata11 %0,67 %  
sukně/kalhoty, košile, kravata, sako/svetr na chladné dny11 %0,67 %  
Opět, zase na rozhodnutí té dané školy11 %0,67 %  
kalhoty, košile, kravata, svetr11 %0,67 %  
mali by mať na výber 11 %0,67 %  
sukně,kalhoty,košile kravata,mikina,punčocháče11 %0,67 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Proč?

  • odpověď skryjí sociální rozdíly:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi jen na středních na otázku 4. Na jakém typu škol by se měly uniformy zavést?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1500 a více na otázku 6. Kolik byste byl/a ochoten/ná investovat do pořízení školní uniformy?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 2. Souhlasil/a byste se zavedením školních uniforem na vaší škole?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 100-200 na otázku 7. Kolik byste byl/a ochoten/ná měsíčně investovat do údržby uniformy?

4. Na jakém typu škol by se měly uniformy zavést?

  • odpověď nikde:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nikdy na otázku 5. Jak často by se měly využívat?

5. Jak často by se měly využívat?

  • odpověď každý den:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1500 a více na otázku 6. Kolik byste byl/a ochoten/ná investovat do pořízení školní uniformy?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 300-500 na otázku 7. Kolik byste byl/a ochoten/ná měsíčně investovat do údržby uniformy?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 2. Souhlasil/a byste se zavedením školních uniforem na vaší škole?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1000-1500 na otázku 6. Kolik byste byl/a ochoten/ná investovat do pořízení školní uniformy?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi na všech na otázku 4. Na jakém typu škol by se měly uniformy zavést?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi utváří identitu školy na otázku 3. Proč?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi jen na základních na otázku 4. Na jakém typu škol by se měly uniformy zavést?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi se mi líbí na otázku 3. Proč?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi šaty/kalhoty, košile, sako na otázku 9. Z čeho by se uniforma měla skládat?
  • odpověď nikdy:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nikde na otázku 4. Na jakém typu škol by se měly uniformy zavést?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste:

2. Souhlasil/a byste se zavedením školních uniforem na vaší škole?

3. Proč?

4. Na jakém typu škol by se měly uniformy zavést?

5. Jak často by se měly využívat?

6. Kolik byste byl/a ochoten/ná investovat do pořízení školní uniformy?

7. Kolik byste byl/a ochoten/ná měsíčně investovat do údržby uniformy?

8. Jaké barvy by měly uniformy být?

9. Z čeho by se uniforma měla skládat?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste:

2. Souhlasil/a byste se zavedením školních uniforem na vaší škole?

3. Proč?

4. Na jakém typu škol by se měly uniformy zavést?

5. Jak často by se měly využívat?

6. Kolik byste byl/a ochoten/ná investovat do pořízení školní uniformy?

7. Kolik byste byl/a ochoten/ná měsíčně investovat do údržby uniformy?

8. Jaké barvy by měly uniformy být?

9. Z čeho by se uniforma měla skládat?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vrtalová, T.Školní uniformy (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://44508.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.