Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jazykové znalosti studentů Pdf
Jazykové znalosti studentů Pdf
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Klára Sochorová |
---|---|
Šetření: | 08. 01. 2015 - 06. 02. 2015 |
Počet respondentů: | 185 |
Počet otázek (max/průměr): | 76 / 53.31 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 60 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.12:08 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Prosíme Vás o pravdivé vyplnění dotazníku k jazykovým znalostem studentů pedagogických fakult.
Dotazník je zcela anonymní a je určen studentům pedagodických fakult, převážně na bakalářském
programu, kteří nemají jako aprobaci cizí jazyk.
Děkujeme za Váš čas a vstřícnost, studenti Pdf UHK.
Odpovědi respondentů
1. Věk:
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21 | 48 | 25,95 % | 25,95 % |
22 | 40 | 21,62 % | 21,62 % |
20 | 24 | 12,97 % | 12,97 % |
24 | 21 | 11,35 % | 11,35 % |
23 | 16 | 8,65 % | 8,65 % |
19 | 13 | 7,03 % | 7,03 % |
25 | 7 | 3,78 % | 3,78 % |
26 | 6 | 3,24 % | 3,24 % |
27 | 3 | 1,62 % | 1,62 % |
35 | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
ostatní odpovědi | 5 | 2,7 % | 2,7 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 21.91 |
Minimum: | 19 |
Maximum: | 26 |
Variační rozpětí: | 7 |
Rozptyl: | 2.65 |
Směrodatná odchylka: | 1.63 |
Medián: | 22 |
Modus: | 21 |
2. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 146 | 78,92 % | 78,92 % |
muž | 39 | 21,08 % | 21,08 % |
3. Ročník
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 | 63 | 34,05 % | 34,05 % |
1 | 50 | 27,03 % | 27,03 % |
2 | 43 | 23,24 % | 23,24 % |
5 | 17 | 9,19 % | 9,19 % |
4 | 12 | 6,49 % | 6,49 % |
4. Obor:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Speciální pedagogika | 7 | 3,78 % | 3,78 % |
IT | 6 | 3,24 % | 3,24 % |
Čj-Rj | 5 | 2,7 % | 2,7 % |
sociální pedagogika | 4 | 2,16 % | 2,16 % |
matematika, fyzika | 4 | 2,16 % | 2,16 % |
Historie | 3 | 1,62 % | 1,62 % |
Geografie | 3 | 1,62 % | 1,62 % |
Matematika, Geografie | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
Matematika | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
chemie-matematika | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
ostatní odpovědi | 147 | 79,46 % | 79,46 % |
5. Město, ve kterém studujete:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praha | 82 | 44,32 % | 44,32 % |
Hradec Králové | 36 | 19,46 % | 19,46 % |
Ústí nad Labem | 29 | 15,68 % | 15,68 % |
Brno | 8 | 4,32 % | 4,32 % |
Liberec | 8 | 4,32 % | 4,32 % |
Olomouc | 6 | 3,24 % | 3,24 % |
Zlín | 5 | 2,7 % | 2,7 % |
Plzeň | 3 | 1,62 % | 1,62 % |
České Budějovice | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
Ostrava | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Opava | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Karlovy Vary | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Kladno | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Jihlava | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Znojmo | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
6. Typ VŠ:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pedagogická bakalář | 106 | 57,3 % | 57,3 % |
Pedagogická magistr | 39 | 21,08 % | 21,08 % |
FF | 12 | 6,49 % | 6,49 % |
Přírodovědecká bakalář | 5 | 2,7 % | 2,7 % |
Přírodovědecká fakulta UHK | 4 | 2,16 % | 2,16 % |
neuvedeno | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
Filosofická magistr | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Přírodovědecká balalář | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
jsem na gymnáziu | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Pedagogická | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
SŠ | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
VOŠ zdravotnická | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Inženýr | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nMgr. / 1. ročník | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Technická bakalář | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
bakalářské ČZU | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Přírodovědecká | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
fakulta humanitních studií, bakalář | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nechodím na VŠ | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
soukromá ekonomická | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
psch | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Zemedelska magistr | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
marketing bakalář | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
7. Od dětství jsem se s cizím jazykem setkával:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
cizí jazyky na ZŠ | 155 | 83,78 % | 83,78 % |
cizí jazyk již v MŠ | 24 | 12,97 % | 12,97 % |
v bilingvní rodině | 6 | 3,24 % | 3,24 % |
8. Absolvoval/a jsem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
čtyřleté gymnázium | 67 | 36,22 % | 36,22 % |
osmileté gymnázium | 36 | 19,46 % | 19,46 % |
ekonomickou SŠ | 26 | 14,05 % | 14,05 % |
+ pomaturitní jazykové studium | 10 | 5,41 % | 5,41 % |
šestileté gymnázium | 8 | 4,32 % | 4,32 % |
pedagogická | 5 | 2,7 % | 2,7 % |
jazykovou SŠ | 4 | 2,16 % | 2,16 % |
soš | 4 | 2,16 % | 2,16 % |
střední odbornou školu | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
průmyslová | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
SPŠS | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
průmyslová střední škola | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
hotelová | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
pedagogickou SŠ | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
bakalářské studium | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
odbornou SŠ | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
SOS prof. Svejcara | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
střed ní pedagogickou školu | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
odborná (architektura) | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
zdravotní | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
střední odborná škola soc. správní činnost | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
škola Hamr | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
hotelnictví a turismus | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
soš sociální | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
střední školu s výukou angličtiny od rodilého mluvčího | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
umělecká SŠ | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Pedagogické lyceum | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Střední odbornou školu veterinární | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
SPŠ | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
strojárna | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
SPŠ HK (průmyslovka) | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
průmyslová SŠ - technické lyceum | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
uměleckoprůmyslová | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
obor socialni pece - pecovatelska cinnost | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
pedagogickou | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
SUPŠ | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
střední ped. | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
střední odborná | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
výpočetní techniku | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
soš logistické služby | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
lyceum | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
jazykovou základní školu v Praze | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
(stále navštěvuji) | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Rocni zahranicni vymenny pobyt | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
SŠ hotelnictví a turismus | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
9. Na SŠ jsem se v rámci výuky učil/a následující jazyky:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
angličtinu | 179 | 96,76 % | 96,76 % |
němčinu | 98 | 52,97 % | 52,97 % |
francouzštinu | 47 | 25,41 % | 25,41 % |
ruštinu | 20 | 10,81 % | 10,81 % |
španělštinu | 9 | 4,86 % | 4,86 % |
latinu | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
španělština | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
latina | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
španělštinu a latinu | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
italštinu | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
romštinu | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
italština | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Zaklady latiny | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
10. Na SŠ jsem se mimo školní výuku učil/a:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
- | 38 | 20,65 % | 20,54 % |
angličtinu | 32 | 17,39 % | 17,3 % |
ŽÁDNÉ | 27 | 14,67 % | 14,59 % |
nic | 17 | 9,24 % | 9,19 % |
francouzštinu | 12 | 6,52 % | 6,49 % |
ruštinu | 8 | 4,35 % | 4,32 % |
žádný další CJ | 8 | 4,35 % | 4,32 % |
španělštinu | 7 | 3,8 % | 3,78 % |
němčinu | 7 | 3,8 % | 3,78 % |
žádné další CJ | 7 | 3,8 % | 3,78 % |
žádný další jazyk | 6 | 3,26 % | 3,24 % |
žádné další jazyky | 5 | 2,72 % | 2,7 % |
žádný | 4 | 2,17 % | 2,16 % |
latinu | 2 | 1,09 % | 1,08 % |
žádný jazyk | 2 | 1,09 % | 1,08 % |
nepovinou italštinu | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
žádnou | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
mimo výuku žádné jiné | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
mimo školní výuku už jsem další jazyk neměla | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
zadne | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Neučila jsem se mimo školu | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
latinu, turečtinu | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
již žádné další jazyky | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
žádný další cizí jazyk | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
žádní další CJ | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
italštinu | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
latinu, španělštinu | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nic naštěstí | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
esperanto | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
italština | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
srbštinu | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
španělština | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
11. Na základní škole jsem měl/a na výběr z:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
angličtiny | 172 | 92,97 % | 92,97 % |
němčiny | 140 | 75,68 % | 75,68 % |
ruštiny | 31 | 16,76 % | 16,76 % |
francouzštiny | 25 | 13,51 % | 13,51 % |
neměla na výběr | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
- | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
italštiny | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
12. Na ZŠ jsem se učil/a angličtinu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 13, ne → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 160 | 86,49 % | 86,49 % |
ne | 25 | 13,51 % | 13,51 % |
13. Kolik let ses učil/a angličtinu na ZŠ?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
6 | 69 | 43,13 % | 37,3 % |
5 | 29 | 18,13 % | 15,68 % |
7 | 15 | 9,38 % | 8,11 % |
2 | 11 | 6,88 % | 5,95 % |
3 | 11 | 6,88 % | 5,95 % |
4 | 9 | 5,63 % | 4,86 % |
9 | 8 | 5 % | 4,32 % |
1 | 5 | 3,13 % | 2,7 % |
8 | 3 | 1,88 % | 1,62 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 5.37 |
Minimum: | 2 |
Maximum: | 8 |
Variační rozpětí: | 6 |
Rozptyl: | 1.83 |
Směrodatná odchylka: | 1.35 |
Medián: | 6 |
Modus: | 6 |
14. Kolik hodin týdně ses učil/a angličtinu na ZŠ?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 | 68 | 42,5 % | 36,76 % |
2 | 47 | 29,38 % | 25,41 % |
4 | 14 | 8,75 % | 7,57 % |
5 | 4 | 2,5 % | 2,16 % |
1 | 4 | 2,5 % | 2,16 % |
- | 3 | 1,88 % | 1,62 % |
6 | 3 | 1,88 % | 1,62 % |
2-3 | 2 | 1,25 % | 1,08 % |
4 hod | 2 | 1,25 % | 1,08 % |
3-4 | 2 | 1,25 % | 1,08 % |
ostatní odpovědi | 11 | 6,88 % | 5,95 % |
15. Na základní škole jsem se učil/a němčinu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 16, ne → otázka č. 18].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 122 | 65,95 % | 65,95 % |
ano | 63 | 34,05 % | 34,05 % |
16. Kolik let ses učil/a němčinu na ZŠ?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
6 | 15 | 23,81 % | 8,11 % |
4 | 13 | 20,63 % | 7,03 % |
2 | 11 | 17,46 % | 5,95 % |
3 | 9 | 14,29 % | 4,86 % |
1 | 7 | 11,11 % | 3,78 % |
5 | 4 | 6,35 % | 2,16 % |
9 | 2 | 3,17 % | 1,08 % |
1.5 | 1 | 1,59 % | 0,54 % |
7 | 1 | 1,59 % | 0,54 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 3.8 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 6 |
Variační rozpětí: | 5 |
Rozptyl: | 2.8 |
Směrodatná odchylka: | 1.67 |
Medián: | 4 |
Modus: | 6 |
17. Kolik hodin v týdnu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 20 | 31,75 % | 10,81 % |
3 | 15 | 23,81 % | 8,11 % |
1 | 13 | 20,63 % | 7,03 % |
5 | 5 | 7,94 % | 2,7 % |
4 | 4 | 6,35 % | 2,16 % |
myslím, že 1 | 1 | 1,59 % | 0,54 % |
1-2 | 1 | 1,59 % | 0,54 % |
? | 1 | 1,59 % | 0,54 % |
3 hod | 1 | 1,59 % | 0,54 % |
2-3 | 1 | 1,59 % | 0,54 % |
ostatní odpovědi | 1 | 1,59 % | 0,54 % |
18. Na základní škole jsem se učil/a ruštinu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 19, ne → otázka č. 21].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 174 | 94,05 % | 94,05 % |
ano | 11 | 5,95 % | 5,95 % |
19. Kolik let ses učil/a ruštinu na ZŠ?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 | 4 | 36,36 % | 2,16 % |
2 | 3 | 27,27 % | 1,62 % |
6 | 2 | 18,18 % | 1,08 % |
1 | 1 | 9,09 % | 0,54 % |
4 | 1 | 9,09 % | 0,54 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 3.11 |
Minimum: | 2 |
Maximum: | 6 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.61 |
Směrodatná odchylka: | 1.27 |
Medián: | 3 |
Modus: | 3 |
20. Kolik hodin v týdnu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 4 | 36,36 % | 2,16 % |
1 | 3 | 27,27 % | 1,62 % |
- | 1 | 9,09 % | 0,54 % |
4 | 1 | 9,09 % | 0,54 % |
určitě 4 hodiny, určitě | 1 | 9,09 % | 0,54 % |
neuvedeno | 1 | 9,09 % | 0,54 % |
21. Na ZŠ jsem se učil ještě jiný cizí jazyk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 22, ne → otázka č. 24].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 175 | 94,59 % | 94,59 % |
ano | 10 | 5,41 % | 5,41 % |
22. Jaký další cizí jazyk jsem se na ZŠ učil?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
francouzštinu | 2 | 20 % | 1,08 % |
fj | 2 | 20 % | 1,08 % |
francouštinu | 1 | 10 % | 0,54 % |
ruština, němčina | 1 | 10 % | 0,54 % |
francouzština | 1 | 10 % | 0,54 % |
francouzský | 1 | 10 % | 0,54 % |
aj | 1 | 10 % | 0,54 % |
latina | 1 | 10 % | 0,54 % |
23. Kolik let a kolik hodin v týdnu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
1 rok, 2 hodiny
2 1 týdně
2 roky , 3x týdně
2roky 4x
3 roky 1 hod/týdně
3 roky, 2 týdně
4 roky a 2 hodiny
6 let, 2 hodiny
7 let, 2 hod. týdně
nepamatuji si
24. Na střední škole jsem měl/a na výběr z:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
angličtiny | 165 | 95,38 % | 89,19 % |
němčiny | 156 | 90,17 % | 84,32 % |
francouzštiny | 104 | 60,12 % | 56,22 % |
ruštiny | 83 | 47,98 % | 44,86 % |
španělštiny | 13 | 7,51 % | 7,03 % |
španělština | 4 | 2,31 % | 2,16 % |
latina, ruština | 1 | 0,58 % | 0,54 % |
italštiny a španělštiny | 1 | 0,58 % | 0,54 % |
latiny a španělštiny | 1 | 0,58 % | 0,54 % |
latiny | 1 | 0,58 % | 0,54 % |
žádný | 1 | 0,58 % | 0,54 % |
výběr nebyl, německé gymnázium, k tomu povinná angličtina | 1 | 0,58 % | 0,54 % |
španělštiny, italštiny a latiny | 1 | 0,58 % | 0,54 % |
italština, čínština | 1 | 0,58 % | 0,54 % |
bez odpovědi | 1 | 0,58 % | 0,54 % |
španělština, italština | 1 | 0,58 % | 0,54 % |
Spanelstina | 1 | 0,58 % | 0,54 % |
25. Na SŠ jsem se učil/a angličtinu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 26, ne → otázka č. 28].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 180 | 97,3 % | 97,3 % |
ne | 5 | 2,7 % | 2,7 % |
26. Kolik let ses učil/a angličtinu na SŠ?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
4 | 144 | 80 % | 77,84 % |
8 | 24 | 13,33 % | 12,97 % |
6 | 6 | 3,33 % | 3,24 % |
5 | 4 | 2,22 % | 2,16 % |
3 | 1 | 0,56 % | 0,54 % |
1 | 1 | 0,56 % | 0,54 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 4.47 |
Minimum: | 4 |
Maximum: | 8 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.44 |
Směrodatná odchylka: | 1.2 |
Medián: | 4 |
Modus: | 4 |
27. Kolik hodin týdně ses učil/a angličtinu na SŠ?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 | 67 | 37,22 % | 36,22 % |
4 | 49 | 27,22 % | 26,49 % |
2 | 27 | 15 % | 14,59 % |
5 | 18 | 10 % | 9,73 % |
6 | 5 | 2,78 % | 2,7 % |
- | 2 | 1,11 % | 1,08 % |
5h a více | 1 | 0,56 % | 0,54 % |
3 hodiny týdně, navíc pak možnost od třeťáku dvouhodinového semináře 1x týdně | 1 | 0,56 % | 0,54 % |
? | 1 | 0,56 % | 0,54 % |
5hod | 1 | 0,56 % | 0,54 % |
ostatní odpovědi | 8 | 4,44 % | 4,32 % |
28. Na střední škole jsem se učil/a němčinu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 29, ne → otázka č. 31].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 96 | 51,89 % | 51,89 % |
ne | 89 | 48,11 % | 48,11 % |
29. Kolik let ses učil/a němčinu na SŠ?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
4 | 73 | 76,04 % | 39,46 % |
6 | 6 | 6,25 % | 3,24 % |
7 | 4 | 4,17 % | 2,16 % |
2 | 4 | 4,17 % | 2,16 % |
3 | 3 | 3,13 % | 1,62 % |
8 | 3 | 3,13 % | 1,62 % |
5 | 2 | 2,08 % | 1,08 % |
1 | 1 | 1,04 % | 0,54 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 4.2 |
Minimum: | 2 |
Maximum: | 7 |
Variační rozpětí: | 5 |
Rozptyl: | 0.65 |
Směrodatná odchylka: | 0.8 |
Medián: | 4 |
Modus: | 4 |
30. Kolik hodin v týdnu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 | 30 | 31,25 % | 16,22 % |
2 | 25 | 26,04 % | 13,51 % |
4 | 20 | 20,83 % | 10,81 % |
5 | 8 | 8,33 % | 4,32 % |
1 | 2 | 2,08 % | 1,08 % |
2-3 | 2 | 2,08 % | 1,08 % |
8 | 1 | 1,04 % | 0,54 % |
3-5 | 1 | 1,04 % | 0,54 % |
2x | 1 | 1,04 % | 0,54 % |
18 | 1 | 1,04 % | 0,54 % |
ostatní odpovědi | 5 | 5,21 % | 2,7 % |
31. Na střední škole jsem se učil/a ruštinu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 32, ne → otázka č. 34].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 164 | 88,65 % | 88,65 % |
ano | 21 | 11,35 % | 11,35 % |
32. Kolik let ses učil/a ruštinu na SŠ?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
4 | 16 | 69,57 % | 8,65 % |
3 | 2 | 8,7 % | 1,08 % |
2 | 2 | 8,7 % | 1,08 % |
1 | 2 | 8,7 % | 1,08 % |
5 | 1 | 4,35 % | 0,54 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 3.57 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 4 |
Variační rozpětí: | 3 |
Rozptyl: | 0.76 |
Směrodatná odchylka: | 0.87 |
Medián: | 4 |
Modus: | 4 |
33. Kolik hodin v týdnu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 7 | 33,33 % | 3,78 % |
3 | 7 | 33,33 % | 3,78 % |
4 | 4 | 19,05 % | 2,16 % |
5 | 1 | 4,76 % | 0,54 % |
- | 1 | 4,76 % | 0,54 % |
v rodině | 1 | 4,76 % | 0,54 % |
34. Na SŠ jsem se učil/a ještě jiný cizí jazyk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 35, ne → otázka č. 37].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 125 | 67,57 % | 67,57 % |
ano | 60 | 32,43 % | 32,43 % |
35. Jaký cizí jazyk to byl?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
fj
Fj
FJ
FJ
FJ
FJ
francouzský a latinský
francouzský jazyk
francouzský jazyk
Francouzstina
francouzština
Francouzština
francouzština
francouzština
Francouzština
francouzština
francouzština
francouzština
francouzština
francouzština
francouzština
francouzština
francouzština
francouzština
Francouzština
Francouzština
francouzština
francouzština
francouzština
francouzštinu
francouzštinu
Francouzštinu
Francouzštinu
Francouzštinu
Francouzštinu
Francouzštinu
francouzštinu
francouzštinu
italština
latina
latina
latina
latina
latina
latina, francouzština
romština
španělština
španělština
španělština
španělština
španělština
španělština
španělština
španělština
španělština
španělština
španělština
španělština a latina
španělštinu
španělštinu
36. Kolik let a kolik hodin týdně?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
1 rok, 2 hodiny týdně
1 rok, 2 hodiny týdně
1, 4
2 roky, 1 hodina týdně
2 roky, 1 hodina týdně
2 roky, 1 hodina týdně
2 roky, 1 týdně
2 roky, 2 hod/týdně
2 roky, 2 hodiny týdně
2 roky, 2 hodiny týdně
2 roky, 2 hodiny týdně
2 roky, 3 hodiny
2 roky, počet hodin se měnil, ale víceméně dvě hodiny týdně
3
3 roky 2 hodiny týdně
3 roky, 2 hod. týdně
3 roky, 2 hodiny týdně
3 roky, 2 hodiny týdně
3, 2x týdně
4 roky 3 hodiny/týdně
4 roky 3 hodiny/týdně
4 roky 2 hodiny týdně
4 roky 4 hodiny
4 roky a 3 hodiny
4 roky, 10 hod. týdně
4 roky, 2 hod/týdně
4 roky, 2 hodiny
4 roky, 2 hodiny
4 roky, 2 hodiny
4 roky, 2x
4 roky, 3 hod. týdně
4 roky, 3 hod. týdně
4 roky, 3 hod. týdně
4 roky, 3 hod. týdně
4 roky, 3 hod. týdně
4 roky, 3 hod/týdně
4 roky, 3 hod/týdně
4 roky, 3 hod/týdně
4 roky, 3 hodiny
4 roky, 3 hodiny
4 roky, 3 hodiny
4 roky, 3 hodiny týdně
4 roky, 3 hodiny týdně
4 roky, 3 hodiny týdně
4 roky, 3 hodiny v týdnu
4 roky, 4-6h týdně (měla jsem zvolené ještě semináře z francouzštiny)
4 roky, 7 hodin týdně
4,4
4/4
5 let, počet hodin neuveden
6
6 , 2x týdně
6 let, 2 hod. týdně
6 let, 2 hodiny
6 let, 3 hod. týdně
6 let, 3 hodiny tydne
6 let, 4 hodiny týdně
7let, 4 hodiny
fr.: 4 roky a 3 hodiny lt.: 2 roky a 4 hodiny
španělština 4 roky, latina 4 roky
37. Na vysoké škole mám výběr z:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
angličtiny | 137 | 78,74 % | 74,05 % |
němčiny | 90 | 51,72 % | 48,65 % |
ruštiny | 76 | 43,68 % | 41,08 % |
francouzštiny | 63 | 36,21 % | 34,05 % |
polština | 26 | 14,94 % | 14,05 % |
španělštiny | 22 | 12,64 % | 11,89 % |
neučím se | 6 | 3,45 % | 3,24 % |
bez odpovědi | 4 | 2,3 % | 2,16 % |
- | 3 | 1,72 % | 1,62 % |
latina | 2 | 1,15 % | 1,08 % |
polštiny | 1 | 0,57 % | 0,54 % |
arabština, řečtina, a mnoho dalsich | 1 | 0,57 % | 0,54 % |
ještě nejsem na VŠ :) | 1 | 0,57 % | 0,54 % |
SŠ | 1 | 0,57 % | 0,54 % |
nemám | 1 | 0,57 % | 0,54 % |
bulharština | 1 | 0,57 % | 0,54 % |
italština | 1 | 0,57 % | 0,54 % |
nevím | 1 | 0,57 % | 0,54 % |
nic | 1 | 0,57 % | 0,54 % |
žádný | 1 | 0,57 % | 0,54 % |
Řečtiny, latiny... | 1 | 0,57 % | 0,54 % |
nechodím na vysokou školu | 1 | 0,57 % | 0,54 % |
další | 1 | 0,57 % | 0,54 % |
Cinstina | 1 | 0,57 % | 0,54 % |
38. Na vysoké škole se učím angličtinu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 39, ne → otázka č. 42].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 129 | 69,73 % | 69,73 % |
ne | 56 | 30,27 % | 30,27 % |
39. Kolik let se učíš angličtinu na VŠ?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 91 | 70,54 % | 49,19 % |
3 | 14 | 10,85 % | 7,57 % |
2 | 14 | 10,85 % | 7,57 % |
0.5 | 3 | 2,33 % | 1,62 % |
5 | 3 | 2,33 % | 1,62 % |
4 | 1 | 0,78 % | 0,54 % |
2.5 | 1 | 0,78 % | 0,54 % |
1.5 | 1 | 0,78 % | 0,54 % |
10000000 | 1 | 0,78 % | 0,54 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 1.36 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 3 |
Variační rozpětí: | 2 |
Rozptyl: | 0.46 |
Směrodatná odchylka: | 0.68 |
Medián: | 1 |
Modus: | 1 |
40. Kolik hodin týdně?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 59 | 45,74 % | 31,89 % |
1 | 27 | 20,93 % | 14,59 % |
bez výuky | 14 | 10,85 % | 7,57 % |
0 | 8 | 6,2 % | 4,32 % |
4 | 6 | 4,65 % | 3,24 % |
10 | 3 | 2,33 % | 1,62 % |
5 | 2 | 1,55 % | 1,08 % |
1.5 | 2 | 1,55 % | 1,08 % |
2 hodiny týdně | 1 | 0,78 % | 0,54 % |
- | 1 | 0,78 % | 0,54 % |
ostatní odpovědi | 6 | 4,65 % | 3,24 % |
41. Na VŠ se angličtinu učím:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
povinně | 68 | 52,71 % | 36,76 % |
kvůli zkoušce | 59 | 45,74 % | 31,89 % |
dobrovolně | 30 | 23,26 % | 16,22 % |
- | 1 | 0,78 % | 0,54 % |
nechodím na VŠ | 1 | 0,78 % | 0,54 % |
jako obor, teda jak povinně tak dobrovolně (vybrala jsem si to) | 1 | 0,78 % | 0,54 % |
42. Na vysoké škole se učím němčinu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 43, ne → otázka č. 46].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 153 | 82,7 % | 82,7 % |
ano | 32 | 17,3 % | 17,3 % |
43. Kolik let se učím němčinu VŠ?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 18 | 56,25 % | 9,73 % |
2 | 7 | 21,88 % | 3,78 % |
3 | 5 | 15,63 % | 2,7 % |
5 | 2 | 6,25 % | 1,08 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 1.7 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 0.98 |
Směrodatná odchylka: | 0.99 |
Medián: | 1 |
Modus: | 1 |
44. Kolik hodin týdně?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 20 | 62,5 % | 10,81 % |
1 | 4 | 12,5 % | 2,16 % |
3 | 3 | 9,38 % | 1,62 % |
dobrovolně | 1 | 3,13 % | 0,54 % |
5 | 1 | 3,13 % | 0,54 % |
6 | 1 | 3,13 % | 0,54 % |
9 | 1 | 3,13 % | 0,54 % |
neuvedeno | 1 | 3,13 % | 0,54 % |
45. Na VŠ se učím němčinu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
povinně | 17 | 53,13 % | 9,19 % |
kvůli zkoušce | 13 | 40,63 % | 7,03 % |
dobrovolně | 11 | 34,38 % | 5,95 % |
46. Na vysoké škole se učím ruštinu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 47, ne → otázka č. 50].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 135 | 72,97 % | 72,97 % |
ano | 50 | 27,03 % | 27,03 % |
47. Kolik let se učím ruštinu na VŠ?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 46 | 92 % | 24,86 % |
2 | 3 | 6 % | 1,62 % |
5 | 1 | 2 % | 0,54 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 1.04 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 2 |
Variační rozpětí: | 1 |
Rozptyl: | 0.04 |
Směrodatná odchylka: | 0.21 |
Medián: | 1 |
Modus: | 1 |
48. Kolik hodin v týdnu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 30 | 60 % | 16,22 % |
1 | 5 | 10 % | 2,7 % |
6 | 4 | 8 % | 2,16 % |
4 | 4 | 8 % | 2,16 % |
8 | 2 | 4 % | 1,08 % |
- | 1 | 2 % | 0,54 % |
3 | 1 | 2 % | 0,54 % |
7 | 1 | 2 % | 0,54 % |
1 hod | 1 | 2 % | 0,54 % |
2 hod | 1 | 2 % | 0,54 % |
49. Na VŠ se ruštinu učím:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kvůli zkoušce | 23 | 46 % | 12,43 % |
dobrovolně | 20 | 40 % | 10,81 % |
povinně | 17 | 34 % | 9,19 % |
obor | 2 | 4 % | 1,08 % |
50. Na vysoké škole se učím francouzštinu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 51, ne → otázka č. 54].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 168 | 90,81 % | 90,81 % |
ano | 17 | 9,19 % | 9,19 % |
51. Kolik let se na VŠ učím francouzštinu?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 10 | 55,56 % | 5,41 % |
3 | 3 | 16,67 % | 1,62 % |
2 | 3 | 16,67 % | 1,62 % |
5 | 1 | 5,56 % | 0,54 % |
100000000000 | 1 | 5,56 % | 0,54 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 1.81 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.36 |
Směrodatná odchylka: | 1.17 |
Medián: | 1 |
Modus: | 1 |
52. Kolik hodin v týdnu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 9 | 50 % | 4,86 % |
1 | 3 | 16,67 % | 1,62 % |
10 | 1 | 5,56 % | 0,54 % |
1.5 | 1 | 5,56 % | 0,54 % |
3 | 1 | 5,56 % | 0,54 % |
8 | 1 | 5,56 % | 0,54 % |
neuvedeno | 1 | 5,56 % | 0,54 % |
10000000000000000 | 1 | 5,56 % | 0,54 % |
53. Francouzštinu se na VŠ učím:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
povinně | 7 | 41,18 % | 3,78 % |
dobrovolně | 6 | 35,29 % | 3,24 % |
kvůli zkoušce | 6 | 35,29 % | 3,24 % |
je to oborový jazyk | 1 | 5,88 % | 0,54 % |
nechodím na VŠ | 1 | 5,88 % | 0,54 % |
54. Na VŠ se učím ještě jiný cizí jazyk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 55, ne → otázka č. 57].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 171 | 92,43 % | 92,43 % |
ano | 14 | 7,57 % | 7,57 % |
55. Jaký další cizí jazyk to je?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
španělština | 7 | 53,85 % | 3,78 % |
latina | 3 | 23,08 % | 1,62 % |
polština | 2 | 15,38 % | 1,08 % |
kečuánština, japonština, čínština | 1 | 7,69 % | 0,54 % |
italština | 1 | 7,69 % | 0,54 % |
56. Kolik let a kolik hodin týdně?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
1 rok, 1 h tydne
1 rok, 1 hod/týdně
1 rok, 2 hodiny
10000000000000
1rok a 1 hodina týdně
2 roky 2 hodiny týdně
3
3 roky 5 hodin týdně
4 roky, 5 hdoin týdně
4, 4x týdně
kečuánština - 2 roky, 2 hodiny týdně japonština - 1,5 roku, 1 hodiny týdně čínština - 0,5 roku, 2 hodiny týdně
Rok a je to hodina týdně
57. Sám pracuji na rozvoji svých jazykových dovedností:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 58, ne → otázka č. 60].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 104 | 56,22 % | 56,22 % |
ne | 81 | 43,78 % | 43,78 % |
58. Jak a kde?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
anglický kurz
bakalářská práce
bez odpovědi
Byla jsem 1 měsíc ve Francii - 2 roky po sobě
cestování, doučování
cestování, práce
cíleně nepracuji, pouze pasivně sledování filmů a seriálů v AJ
četba odborné literatury k bakalářské práci
četba v cizím jazyce, placené hodiny konverzace
četba, filmy
četba, poslech
člen ESN Ústí
čtení denních zpráv v cizím jazyce
čtu cizojazyčné knihy, dívam se na filmy a seriály bez dabingu a titulků
čtu příručky, doma
dívám se na filmy a seriály
doma
doma
doma - samostudium
Doma a jak se mi chce
doma čtením knihy
Doma s přítelem
Doma u her a filmu
Doma, domácí úkoly
doma, sleduji anglické pořady a seriály
Doma, sleduju filmy/seriály v angličtině, někdy s titulkama, když se mi na ně nechce čekat, tak bez :D
Doučuji
doučuji anglický jazyk, čtu anglické knihy, koukám na filmy, komunikuji s cizinci
Doučuji jazyk. Jezdím do Německa.
Duolingo- Francoužština Aj- prostředí
film, komunikace při online hraní
Filmy v originále, poslouchali hudby, čtení anglické literatury potřebné ke studiu
filmy, hudba
filmy, hudba, přátelé-cizinci, cestování
filmy, seriály s titulky, hra
Internet
internet
jako samouk
jaz. kurzy (letní), au-pair (léto)
jazyková škola, soukromé hodiny s native speakerem
jazykové kurzy, výměnné pobyty, konverzace s rodilými mluvčími a dopisování
Jazykovky
jazykový kurz ve Zlíně
Jedině doma, domácí úkoly, výjimečně si pustím v ruštině film
jen příležitostně
jsem nárazový samouk
konverzace AJ
koukám na filmy v AJ
kurz norštiny přes jazykovku (původně), pokračovala jsem v soukromém kurzu se stejnou vyučující
mluvím doma
mluvím s cizinci
na internetu
Na internetu
na internetu v diskuzích i s rodilým mluvčím
občas
občas se učím
Opakování si gramatiky + doučování bratra. Sledování seriálů v AJ.
pobyt v zahraničí
pracuji v nadnárodní společnosti, kde se bez aj neobejdu
Prazdniny travim brigadami v zahranici (Rakousko)
Především poslech autentických cizojazyčných materiálů a četba a psaní cizojazyčných materiálů, doma.
při konverzaci s erasmus studenty
ruština
sama
sama doma
Samostudium , soukrome kurzy
samostudium doma
samostudium, aktivní komunikace s cizinci
samouk
samouk, doma
samouk, kurzy
Seriály, cestování, angličtí přátelé
seriály, filmy, hry
seriály, filmy, knížky
seriály, procvičování, konverzace s angličanem
sledováním filmů a seriálů v původním jazyce
sledováním filmů, čtení knih, časopisů
Sledováním německých filmů a čtení německých knih
Sleduji seriály v originálním znění. Čtu komiksy v angličtně.
sleduji v angličtině filmy a seriály, čtu v angličtině knihy, používám vzdělávací aplikace v telefonu (duolingo)
soukromé doučování
studijní a jazykové pobyty, doučování, seriály v aj
studium knih na bakalářskou práci
Učím na Zš /6.TŘÍDA)
Učím se doma.
v jazykovém kurzu
V kurzech jazykové školy.
v práci
V zahraničí
Volím si volitelné předměty z jazyků, které nejsou dotované, ani těžké. Povinné jazyky nám fakulta nenabízí.
59. Kolik hodin v týdnu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
- | 21 | 20,19 % | 11,35 % |
2 | 16 | 15,38 % | 8,65 % |
3 | 9 | 8,65 % | 4,86 % |
5 | 8 | 7,69 % | 4,32 % |
bez odpovědi | 7 | 6,73 % | 3,78 % |
1 | 6 | 5,77 % | 3,24 % |
4 | 4 | 3,85 % | 2,16 % |
neuvedeno | 4 | 3,85 % | 2,16 % |
10 | 3 | 2,88 % | 1,62 % |
8 | 2 | 1,92 % | 1,08 % |
ostatní odpovědi | 24 | 23,08 % | 12,97 % |
60. Na ZŠ jsem byl/a spokojen/a s výukou cizích jazyků
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 60 | 32,43 % | 32,43 % |
spíše souhlasím | 58 | 31,35 % | 31,35 % |
spíše nesouhlasím | 39 | 21,08 % | 21,08 % |
nesouhlasím | 24 | 12,97 % | 12,97 % |
nevím | 5 | 2,7 % | 2,7 % |
61. Na výuce jazyků na ZŠ se mi obecně líbilo:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
baví mě jazyky | 71 | 38,38 % | 38,38 % |
sympatický vyučující | 68 | 36,76 % | 36,76 % |
využití v budoucnu | 60 | 32,43 % | 32,43 % |
aktivní hodiny | 57 | 30,81 % | 30,81 % |
zajímavé hodiny | 55 | 29,73 % | 29,73 % |
motivace vyučujícím | 51 | 27,57 % | 27,57 % |
efektivní hodiny (hodně jsem se naučil) | 42 | 22,7 % | 22,7 % |
nemusel jsem nic dělat | 41 | 22,16 % | 22,16 % |
komunikativní hodiny | 36 | 19,46 % | 19,46 % |
využití v současnosti | 35 | 18,92 % | 18,92 % |
možnost zahraničních výjezdů | 17 | 9,19 % | 9,19 % |
možnost jazykové návaznosti | 16 | 8,65 % | 8,65 % |
- | 11 | 5,95 % | 5,95 % |
žádná možnost | 9 | 4,86 % | 4,86 % |
získání certifikátu | 6 | 3,24 % | 3,24 % |
rodilý mluvčí | 4 | 2,16 % | 2,16 % |
bez odpovědi | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
již se nepamatuji | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nepamatuji se | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nic | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nebavili mě na zš | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nelíbilo se mi nic | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
-- | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nejvíce sem se naučila sama | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
pouze poslední 2 roky | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nebylo nic, co by se mi líbilo | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Jednoduchost | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
62. Na ZŠ se mi na výuce cizích jazyků obecně nelíbilo:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
špatná motivace učitelem | 52 | 28,42 % | 28,11 % |
nezajímavé hodiny | 46 | 25,14 % | 24,86 % |
učebnice | 34 | 18,58 % | 18,38 % |
nepřipravenost učitele | 32 | 17,49 % | 17,3 % |
nebaví mě jazyky | 32 | 17,49 % | 17,3 % |
nemusel jsem nic dělat | 30 | 16,39 % | 16,22 % |
nesympatický vyučující | 27 | 14,75 % | 14,59 % |
nevidím možnost využití | 18 | 9,84 % | 9,73 % |
výuka nenavazovala co se týče úrovně | 17 | 9,29 % | 9,19 % |
výuka odpoledne | 16 | 8,74 % | 8,65 % |
- | 15 | 8,2 % | 8,11 % |
"těžký" jazyk | 14 | 7,65 % | 7,57 % |
musel jsem se moc učit | 12 | 6,56 % | 6,49 % |
žádná možnost | 10 | 5,46 % | 5,41 % |
aktivní hodiny | 9 | 4,92 % | 4,86 % |
bez odpovědi | 9 | 4,92 % | 4,86 % |
nevím, proč se učit cizí jazyk | 5 | 2,73 % | 2,7 % |
nebylo nic, co by se mi nelíbilo | 5 | 2,73 % | 2,7 % |
nic | 3 | 1,64 % | 1,62 % |
již se nepamatuji | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
nevzpomínám si na nic, co by se mi nelíbilo | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
nepamatuji se | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
spolužáci | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
nic z uvedenych | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
přísný učitel | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
špatná jazyková úroveň učitele | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
nic mi tak nevadilo | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
nekvalifikovaný jazykář | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
Zš učitelka byla lekci před námi | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
asi není nic, co by se mi nelíbilo | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
žádné | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
neuvedeno | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
asi nic, nebo si nepamatuju | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
chyběl mi lepší tréning konverzace a výslovnosti | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
63. Na SŠ jsem byl/a spokojen/a s výukou cizích jazyků:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 67 | 36,22 % | 36,22 % |
spíše souhlasím | 64 | 34,59 % | 34,59 % |
spíše nesouhlasím | 38 | 20,54 % | 20,54 % |
nesouhlasím | 10 | 5,41 % | 5,41 % |
nevím | 6 | 3,24 % | 3,24 % |
64. Na výuce jazyků na SŠ se mi obecně líbilo:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
využití v budoucnu | 117 | 63,24 % | 63,24 % |
využití v současnosti | 89 | 48,11 % | 48,11 % |
sympatický vyučující | 86 | 46,49 % | 46,49 % |
baví mě jazyky | 84 | 45,41 % | 45,41 % |
motivace vyučujícím | 81 | 43,78 % | 43,78 % |
aktivní hodiny | 77 | 41,62 % | 41,62 % |
komunikativní hodiny | 77 | 41,62 % | 41,62 % |
zajímavé hodiny | 75 | 40,54 % | 40,54 % |
efektivní hodiny (hodně jsem se naučil) | 73 | 39,46 % | 39,46 % |
možnost zahraničních výjezdů | 59 | 31,89 % | 31,89 % |
rodilý mluvčí | 49 | 26,49 % | 26,49 % |
možnost jazykové návaznosti | 44 | 23,78 % | 23,78 % |
získání certifikátu | 34 | 18,38 % | 18,38 % |
nemusel jsem nic dělat | 25 | 13,51 % | 13,51 % |
- | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
nic | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
to samy jako u zakladni | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
němčina byla výborná, angličtina méně | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
bez odpovědi | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nic se mi nelíbilo | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
65. Na SŠ se mi na výuce cizích jazyků obecně nelíbilo:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
špatná motivace učitelem | 53 | 28,8 % | 28,65 % |
nezajímavé hodiny | 44 | 23,91 % | 23,78 % |
učebnice | 43 | 23,37 % | 23,24 % |
nesympatický vyučující | 38 | 20,65 % | 20,54 % |
výuka jazykovou úrovní nenavazovala | 34 | 18,48 % | 18,38 % |
výuka odpoledne | 30 | 16,3 % | 16,22 % |
nepřipravenost učitele | 26 | 14,13 % | 14,05 % |
musel jsem se moc učit | 26 | 14,13 % | 14,05 % |
nebaví mě jazyky | 26 | 14,13 % | 14,05 % |
nemusel jsem nic dělat | 23 | 12,5 % | 12,43 % |
"těžký" jazyk | 18 | 9,78 % | 9,73 % |
- | 17 | 9,24 % | 9,19 % |
nevidím možnost využití | 11 | 5,98 % | 5,95 % |
aktivní hodiny | 11 | 5,98 % | 5,95 % |
žádná možnost | 8 | 4,35 % | 4,32 % |
bez odpovědi | 5 | 2,72 % | 2,7 % |
nic | 4 | 2,17 % | 2,16 % |
každý rok jiný učitel | 2 | 1,09 % | 1,08 % |
nebylo nic, co by se mi nelíbilo | 2 | 1,09 % | 1,08 % |
bylo to v pořádku | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
rovnez | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
angličtina - střídání učitelů, nenávaznost, špatný přístup učitele | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nic takového nebylo, na SŠ jsem byla s výukou spokojená | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
na původní střední to byla šikana ze strany učitele | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nebylo by nic, co by se mi nelíbilo | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
caste stridani profesoru | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
žádná mpžnost | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Přílišná orientace na gramatiku a ne na komunikaci, špatný přístup učitele, orientace na výkon | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
66. Na VŠ jsem spokojen/a s výukou cizích jazyků:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 53 | 28,65 % | 28,65 % |
souhlasím | 42 | 22,7 % | 22,7 % |
nesouhlasím | 37 | 20 % | 20 % |
spíše nesouhlasím | 30 | 16,22 % | 16,22 % |
nevím | 23 | 12,43 % | 12,43 % |
67. Na výuce cizích jazyků na VŠ se mi obecně líbí:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
využití v budoucnu | 81 | 43,78 % | 43,78 % |
sympatický vyučující | 69 | 37,3 % | 37,3 % |
baví mě jazyky | 58 | 31,35 % | 31,35 % |
komunikativní hodiny | 57 | 30,81 % | 30,81 % |
využití v současnosti | 55 | 29,73 % | 29,73 % |
zajímavé hodiny | 47 | 25,41 % | 25,41 % |
aktivní hodiny | 45 | 24,32 % | 24,32 % |
možnost zahraničních výjezdů | 43 | 23,24 % | 23,24 % |
motivace vyučujícím | 42 | 22,7 % | 22,7 % |
efektivní hodiny (hodně jsem se naučil) | 42 | 22,7 % | 22,7 % |
rodilý mluvčí | 41 | 22,16 % | 22,16 % |
nemusel jsem nic dělat | 23 | 12,43 % | 12,43 % |
možnost jazykové návaznosti | 21 | 11,35 % | 11,35 % |
získání certifikátu | 15 | 8,11 % | 8,11 % |
žádná možnost | 10 | 5,41 % | 5,41 % |
- | 5 | 2,7 % | 2,7 % |
bez odpovědi | 5 | 2,7 % | 2,7 % |
není nic, co by se mi líbilo | 3 | 1,62 % | 1,62 % |
nic | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
nemám na VŠ cizí jazyk | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
na VŠ nestuduji jazyk | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nelíbí | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nejsem na vš | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Nemám cizí jazyk | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
. | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
neúčastním se | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
výuka angličtiny neprobíhá, pouze konzultační hodiny | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nelíbí se mi nic | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
neučím se na VŠ cizí jazyk | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
ne VŠ | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
přístup učitele, který chápal, že jde o povinný jazyk | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
68. Na VŠ se mi na výuce cizích jazyků obecně nelíbí:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nezajímavé hodiny | 34 | 18,58 % | 18,38 % |
- | 34 | 18,58 % | 18,38 % |
výuka odpoledne | 33 | 18,03 % | 17,84 % |
výuka nenavazovala jazykovou úrovní | 27 | 14,75 % | 14,59 % |
špatná motivace učitelem | 21 | 11,48 % | 11,35 % |
učebnice | 19 | 10,38 % | 10,27 % |
nemusel jsem nic dělat | 19 | 10,38 % | 10,27 % |
musel jsem se moc učit | 18 | 9,84 % | 9,73 % |
nebaví mě jazyky | 18 | 9,84 % | 9,73 % |
"těžký" jazyk | 17 | 9,29 % | 9,19 % |
nesympatický vyučující | 13 | 7,1 % | 7,03 % |
žádná možnost | 13 | 7,1 % | 7,03 % |
nepřipravenost učitele | 12 | 6,56 % | 6,49 % |
nevidím možnost využití | 12 | 6,56 % | 6,49 % |
aktivní hodiny | 6 | 3,28 % | 3,24 % |
bez odpovědi | 5 | 2,73 % | 2,7 % |
nic | 2 | 1,09 % | 1,08 % |
na VŠ nestuduji jazyk | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
jsem spokojená | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
bylo to v pořádku | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
nehodnotím - bez výuky | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
nejsem na vš | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
malá šance na zapsání cizího jazyka | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
. | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
rozdílná úroveň znalosti jazyka spolužáků a nemožnost synchronizace či pokroku | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
nemám na VŠ cizí jazyk | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
Nemám na VŠ jazyk | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
každý jazyk jen jeden rok - rychlé tempo a nedostatek procvičování | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
nezaměřeno na odbornou stránku | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
výuka angličtiny neprobíhá, pouze konzultační hodiny | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
bez dopovědi | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
neuvedeno | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
nevím, proč se učit cizí jazyky | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
neměla jsem problém s ničím | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
nic mi to nedává | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
není možnost se učit jazyky | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
nevím | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
neučím se na VŠ cizí jazyk | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
žádná možnost - | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
ne VŠ | 1 | 0,55 % | 0,54 % |
69. Pro vylepšení výuky cizích jazyků na českých školách bych doporučil/a:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
.
...
aby se na základních školách učily jen základy ke komunikaci a na sš se poznatky prohlubovaly, naše výuka na sš se orientovala jen k přípravě k maturitě, což je škoda
aby učili skutečně vystudovaní učitelé či native speakeři s pedagogickým minimem (pokud se bavíme o konverzačních hodinách atd.) ne aby učil někdo, kdo je jen o pár lekcí dál než děti nebo aby přeučený ruštinář učil angličtinu
aby učitelé ten jazyk pořádně uměli aby byla zvýšená hodinová dotace angliny
Adekvátní vzdělání jazykářů.
aktivizační metody, větší důraz na konverzaci
aktivnější přístup k výuce nestřídání učitelů na CJ během studia
aktivní komunikace v cizím jazyku (moje zkušenost s výukou jazyků probíhala pouze v pasivní formě)
aprobovanost učitelů, aktivní hodiny zaměřené na komunikaci, možnost setkat se s rodilým mluvčím
asi nic
bez odpovědi
bez odpovědi
bez odpovědi
bez odpovědi
bez odpovědi
bez odpovědi
bez odpovědi
bez odpovědi
bez odpovědi
bez odpovědi
častější zapojení rodilých mluvčí do výuky, převahu znalostí záskaných zábavou/interaktivní formou nad učením se zpaměti
dat detem najevo, že cizí jazyk je jen nástor - prostredek k dorozumění. více se tedy soustředit na samotnou možnost uchopení jazyka v praxi tj. exkurze, výměnné pobyty, kde pochopí, že důležité je umět mluvit.. na co znát složitou gramatiku, kdyz jí vlastne k beznému životu v zahraničí nebudou potrebovat? (pokud ano naučí se jí lépe za pochodu... )
Doporučila bych povinné jazyky s výukou/ nebo možnost konverzací, což na UHK není Uvítala bych také výuku s rodilým mluvčím
důraz na komunikaci, vhodně vybrat učebnici, kvalitní učitel
důraz na komunikaci, vhodně vybrat učebnici, kvalitní učitel
Efektivnější výuku.
eseje
jednoduchá učebnice pro I. stupeň, vhodní učitelé s motivací a správným přízvukem, zajímavé oživení hodin, akce
Jiné učitele
Komenského metody
kvalifikace učitelů, možnost širšího výběru jazyků (Fj, Rj, Šp), interaktivní hodiny, domácí úkoly na téma, které je žákům blízké - mohou si zvolit
Kvalifikované pedagogy
kvalitnější učitele
Kvalitní učebnice + individuální přístup
Lepší motivace, lepší vyučující, více rodilych mluvčí, zajímavějšíi hodiny
lepší organizaci výuky Aj na VŠ v rámci povinně volitelných bloků
lepší učitele učitel by měl dobře ovládat jazyk, který učí využívat různé metody v hodinách
lepší učitele
Lepší učitele cizích jazyků
lepší učitele na ZŠ
lepší učitele němčiny
lepší učitele-> kvalifikovanější
lepší učitele, interaktivní metody, rodilé mluvčí
lepší volba učebnic
mít nějaký předmět v aj (např. matiku, zemák)
mluvit, mluvit mluvit
Mluvit, mluvit, mluvit. Nejlépe s rodilým mluvčím! Teorie je sice hezká, ale základy k jazyku mi stačily ze základní školy, dál už se učivo víceméně jen opakuje, případně mírně rozvíjí. Ale na úrok mluvy, což je škoda. Málo se se studentama mluví. A hodně jich má blok mluvit právě proto, že buď nikdy nebo velmi málo mluvilo, a navíc se bojí, že něco řeknou špatně. Takže asi vstřícného mluvčího, který vás ochotně opraví a pomůže vám tak se zlepšit.
na toto téma jsem nepřemýšlela a opravdu nevím
neučit věci, které v životě nevyužiji, zaměřit se na mluvení a ne na psanou gramatiku
nevím
nevím
nevím
nevim
Nevim
nevím, asi větší zájem a připravenost učitele
nezodpovězeno
nic
nic
nic
oddělit úrovně žáků
pár hodin s rodilým mluvčím
Povinné jazyky na Pedf UK.
Přidat nám na VŠ možnost studovat jazyky.
připravenost učitelů praktické využití
reformovat školství
rodilé mluvčí
rodilé mluvčí
rodilé mluvčí do škol
rodilé mluvčí, diskuze
rodilé mluvčí, hry, mnoho možnosti mluvit s cizincem
rodilé mluvčí, výjezdové pobyty v rodinách
Rodilé mluvčí.
Rodilého mluvčí, komunikace v hodinách tzv. mluvící hodiny.
rodilého mluvící ho
rodilí mluvčí
rodilí mluvčí, více hodin jazyků
rodilý mluvčí, komunikovat co nejvíce, nejdříve se naučit komunikovat, pak gramatika, slovní zásobu rozšířit, možnost vyjet do zahraničí
rozšířit kapacitu kurzů či jejich počet na Vš
řádné testování vyučujícího před jeho přijetím na místo učitele cizího jazyka
Sjednotit úroveň jazyků na školách
Sympatičtější učitele, kteří jsou pro věc zapálení, ale zároveň si nemyslí, že je nutnost dokonale vše umět.
Učení hrou a vice komunikace
učit mandarínskou čínstinu rodilými mluvčími
Učit od velmi mladého věku- školka, Je to velmi strojené
učitele - rodilého mluvčího
učitele, kteří byli v zahraničí a umí mluvit
Úplně jiný systém.
v NJ lepší učebnice, učitele, kteří doopravdy umí jazyk a zaujmout žáky, na zš a sš víc konverzace a využití jazyka jinak než v písemkách
větší hodinová dotace
větší motivace rodilý mluvčí
Větší orientaci na komunikaci a umění praktického využití jazyka v každodenních situacích, méně na gramatiku tak, jak je prezentovaná v učebnicích - obvykle nezáživně a nevhodně zpracované, gramatická pravidla nechat vyplynout z aktivního využívání jazyka, aktivnější hodiny, ale menší orientace na výkon a výsledky, individuální přistup, originální a zajímavé metody výuky, využívání moderních multimediálních zdrojů ve výuce.
větší připravenost učitelů větší schopnost zaujmout
větší rozsah
větší výběr předmětů, kpacita předmětů, erasmus do aj mluvicích zemí pro oboor ZSV
Větší využití rodilých mluvčích
Větši zaměření na komunikaci než na gramatiku
víc komunikace
víc rodilých mluvčích, víc výjezdů do zahraničí (musí být ale většina výdajů hrazena školou)
Více gramatických cvičení
více hodin s rodilými mluvčími
více hodin, rodilé mluvčí, více konverzace
více komunikace, méně gramatických cvičení
Více komunikovat a zapojovat žáky do diskuzí Zajímavé filmy v cizím jazyce
více koncerzace průběžné procvičování opakování slovíček a jejich fixace
více konverzace ve výuce, méně gramatiky
Více konverzací se žáky, face to face, interaktivní metody vyučování, zapojení všech
více konverzování na úkor gramatiky rodilé mluvčí
Více mluvení, méně šprtání gramatiky a slovíček.
více mluvit
více mluvních cvičení a méně vyplňování cvičení do pracovních listů, více praxe
Vice moznosti komunikovat s rodilym mluvcim + zahranicni vyjezdy, staze, vymenne pobyty.
více praktické angličtiny (více herních činností v hodinách)
více praktičnosti
Vice přeshraničních pobytů a návštěv.
více rodilý mluvčí větší motivace (možnost vycestovat apod.)
více rodilých mluvčí
více rodilých mluvčích či komunikace s nimi sledování filmů v originále
více rodilých mluvčích, či učitele, kteří byli vyjetí v zahraničí
Více se soustředit na komunikaci.
více semestrů, úrovní, konverzace, vyšší hodinová dotaze i hodiny pro začátečníky
Více využívat rodilých mluvčích; používat alespoň podobné učebnice (když se na střední škole či jinde v prvním ročníku sejdou děti z různých škol, trvá dlouho, než se sjednotí - i když jsou na stejné úrovni); používat autentické články a nahrávky (např. rádio či TV, nejen ty pomalu a pečlivě namluvené texty speciálně pro výuku); nutit žáky/studenty mluvit, mluvit, mluvit - i kdyby měli polovinu času jenom opakovat, alespoň si cvičí nové postavení mluvidel a mají tak větší šanci naučit se jazyk bez přízvuku.
vůbec nemám tušení
výjezdy tříd do zahraničí rodilí mluvčí do škol
Výuka se mi zdá dobrá.
zábavná forma, motivace
Zajímavěji stavěné hodiny, více zábavy
zajímavější hodiny - více aktivit, více hodin konverzací - střídat vyučující (aby si žáci nezvykli jen na přízvuk učitelky a v kontaktu s jinými mluvčími neměli problém)
základní- víc konverzace, hry, SŠ- rod. mluvčí
změna přístupu učitelů k výuce
Změnit učitele, kteří mě učili.
zrušit
zrušit
zvýšit hodinovou dotaci
žádná odpověď
žádná odpověď
70. Mám následující jazykové certifikáty:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
aj - B2
AJ- B2
AJ- C2, Nj- A2
AJ: CAE; NJ: Zentrale Mittelstufen-Prüfung
B1
B1 - angličtina
B2 z češtiny
BI
C1 (NJ)
Cae, delf b2
CEA
čeština C1
DALF C1 z Fj
DELF
Delf A1
Delf, Dalf, PET
ESE intermediate level
FCE
FCE
FCE
FCE - angličtina, C1-angl, B1- francouzština, C1- italština
FCE First Cambridge certificate
FCE, CAE, DELE B2
FCE, CAE, maturita z němčiny
first certificate in english, english for business
Francouzský j- C1 státnice
Goethe Zertifikat B1
IELTS
IELTS (7,5), FCE, PET
maturita
maturita aj
maturita z AJ, jiná ne
maturita z RJ
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám,pouze maturita
Německá maturitní zkouška na úrovni C1
nic (maturita :-)
nj - B2
PET
PET
PET
SZZ - AJ, NJ Maturita z FRJ
TEFL
TELC
x
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné nemám
žádný
71. V angličtině dosahuji úrovně podle SERRJ:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
B1 | 69 | 37,3 % | 37,3 % |
B2 | 62 | 33,51 % | 33,51 % |
A2 | 21 | 11,35 % | 11,35 % |
C1 | 20 | 10,81 % | 10,81 % |
A1 | 9 | 4,86 % | 4,86 % |
angličtinu jsem se neučil | 4 | 2,16 % | 2,16 % |
72. V němčině dosahuji úrovně podle SERRJ:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
němčinu jsem se neučil | 78 | 42,16 % | 42,16 % |
A1 | 35 | 18,92 % | 18,92 % |
A2 | 30 | 16,22 % | 16,22 % |
B1 | 19 | 10,27 % | 10,27 % |
B2 | 18 | 9,73 % | 9,73 % |
C1 | 5 | 2,7 % | 2,7 % |
73. V ruštině dosahuji úrovně podle SERRJ:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ruštinu jsem se neučil | 142 | 76,76 % | 76,76 % |
A1 | 19 | 10,27 % | 10,27 % |
A2 | 13 | 7,03 % | 7,03 % |
B2 | 6 | 3,24 % | 3,24 % |
B1 | 4 | 2,16 % | 2,16 % |
C1 | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
74. Ve francouzštině dosahuji úrovně dle SERRJ:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
francouzštinu jsem se neučil | 142 | 76,76 % | 76,76 % |
A2 | 16 | 8,65 % | 8,65 % |
A1 | 12 | 6,49 % | 6,49 % |
B1 | 7 | 3,78 % | 3,78 % |
B2 | 5 | 2,7 % | 2,7 % |
C1 | 3 | 1,62 % | 1,62 % |
75. Případně doplň, jaké úrovně dosahuješ v dalších jazycích:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
A1 - španělština
B2 ve španělštině
Bos/Ser/Chor- rodilý mluvčí
bulharština B2
český jazyk B2, angličtina C2 (nebyla možnost)
Italstina - zaklady
Italština - A1
Italština A1
italština C
Japonština: JLPT 5 (obdoba našho SERRJ A1) Španělština: B1/B2
latina - začátečník
nic
norština - B1
norština A2
polština A1
romština - A1
Rumunština A2 Bosenština A2
Slovenský jazyk - rodilý mluvčí
Spanelstina a2
španělština - A2
španělština - A2
španělština A2
španělština B1
španělština B1
španělština B2 (certifikát)
španělština: A2/B1
španělštinu - B1
ve srbštině - B1
věčný začátečník
žádné
76. Nyní máš prostor se s námi podělit o další své názory a zkušenosti týkající se tohoto tématu.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Celkově jsem zklamaná z výuky jazyků ve školách. Učitelé neumí tak dobře jazyk na to, aby ho mohli vyučovat, případně špatně vyslovují apod.
jazyk je nástroj jako třeba sekera, není potřeba jí mít pořád nabroušenou u sebe, když se vlastně nepoužívá.
jazyky jsou v čr katastrofálně vyučovány, žáci neumí skoro nic, neumí konverzovat, jen se biflují gramatiku, i po 12 letech učení němčiny se skoro nedorozumím a nemluvím plynule, přitom jsem z ní ve škole měla jedničky, dvojky
Je ohromný rozdíl, když se výuka cizích jazyků pojme méně tradiční a méně zkostnatělým způsobem než jak je dnes běžně prezentována na ZŠ a SŠ (moje zkušenost) a když ji vyučuje nadšený a motivovaný učitel, který ví, jak studenty zaujmout a umí používat moderních technologií a výukových postupů, které výuku oživí.
Kolik hodin jsem se učila? Myšleno, kolik hodin bylo ve škole nebo jsem se učila sama doma? :D Protože jsem se cizí jazyk nikdy moc neučila, maximálně na základní škole a to jen slovíčka.
Nejlepší bylo i pomoct Erasmákům
Podle mě výuka jazyka na škole není dostatečná. Na zš je jí málo, na sš není dost kvalitní a na vš téměř není šance se jí věnovat. Mimoškolní výuka je pro mnoho lidí nadstandard a ne každý je schopný nebo vůbec ochotný se vzdělávat sám. Proto si myslím, ž
Sprechen sie Kanada?
vadí mi poinná angličtině, proč nejde vybrat si mezi R, NJ či AJ ....aby se všichni z té debilní angličtiny nezbláznili
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.