Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Fair trade v České republice

Fair trade v České republice

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Marie Kučerová
Šetření:18. 01. 2015 - 17. 02. 2015
Počet respondentů:206
Počet otázek (max/průměr):9 / 9
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:11
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Fair trade - neboli také "spravedlivý" obchod je celosvětové hnutí, které se snaží pomoci zemědělcům a řemeslníkům ze zemí třetího světa (státy, které jsou ekonomicky málo rozvinuté).

Odpovědi respondentů

1. Znáte pojem Fair trade?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano18690,29 %90,29 %  
ne209,71 %9,71 %  

Graf

2. Jaké Fair trade produkty znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
káva17785,92 %85,92 %  
čokoláda14771,36 %71,36 %  
čaj12661,17 %61,17 %  
oblečení6129,61 %29,61 %  
šperky3818,45 %18,45 %  
rýže3717,96 %17,96 %  
keramika157,28 %7,28 %  
sklo52,43 %2,43 %  
neznám52,43 %2,43 %  
žádné41,94 %1,94 %  
banány20,97 %0,97 %  
džus20,97 %0,97 %  
různé10,49 %0,49 %  
zadne10,49 %0,49 %  
banány, papír, kancelářské potřeby obecně10,49 %0,49 %  
x10,49 %0,49 %  
nikdy jsem to neslyšel10,49 %0,49 %  
kakao10,49 %0,49 %  
drevo10,49 %0,49 %  
zdravé potraviny v Německu10,49 %0,49 %  
pojem neznám10,49 %0,49 %  
Bohužel neznám10,49 %0,49 %  
ošatky10,49 %0,49 %  
nevím, o co jde10,49 %0,49 %  
kosmetika10,49 %0,49 %  

Graf

3. Kupujete Fair trade produkty pravidelně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne18288,35 %88,35 %  
ano2411,65 %11,65 %  

Graf

4. Fair trade produkty jaké značky kupujete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Marks & Spencer potraviny11555,83 %55,83 %  
Starbucks kavárna5727,67 %27,67 %  
mamacoffee kavárna2813,59 %13,59 %  
LUSH kosmetika2210,68 %10,68 %  
žádné104,85 %4,85 %  
nekupuji83,88 %3,88 %  
x20,97 %0,97 %  
jiné20,97 %0,97 %  
nevím20,97 %0,97 %  
fair trade potraviny v obchodech se zdravou výživou, fair trade čaje10,49 %0,49 %  
Tesco banány10,49 %0,49 %  
nekupuji žádné protože jsou silně předražené : 100g čokoláda za 99Kč !!!10,49 %0,49 %  
Jiná značka10,49 %0,49 %  
Nekupuji. 10,49 %0,49 %  
potraviny v bio obchodech10,49 %0,49 %  
nevím o co se jedná10,49 %0,49 %  
ruzné kávy10,49 %0,49 %  
nikde, vyhýbám se jim10,49 %0,49 %  
bohužel teď nevím značku10,49 %0,49 %  
potraviny v obchodním řetězci : Alnatura, Bioladen10,49 %0,49 %  
některé Fair Trade výrobky v DM10,49 %0,49 %  
v kostele, malé firmy10,49 %0,49 %  
Výrobky kupuje dcera, hlavně kávu10,49 %0,49 %  
Asi žádné. 10,49 %0,49 %  
neznám,nekupuji10,49 %0,49 %  
neznám, nekupuji10,49 %0,49 %  
Costa coffee, čokoláda10,49 %0,49 %  
El Ceibo, CConacado, GEPA, Lobodis, El Puente. Vaše uvedené značky neznám.10,49 %0,49 %  
zadna z moznosti10,49 %0,49 %  
Firtrademarket10,49 %0,49 %  
Je toho víc.10,49 %0,49 %  
nekupuji, neznám10,49 %0,49 %  
nekupuji žádné10,49 %0,49 %  
Nekupuji Fair trade, mám na něj silně negativní názor!!10,49 %0,49 %  
neznám tyto prodejny10,49 %0,49 %  
Ještě nikdy jsem vědomě nekoupil produkt Fair Trade.10,49 %0,49 %  
nenakupuji10,49 %0,49 %  
Nekupuji je, nikde na ně nemohu narazit a kávu nepiju10,49 %0,49 %  
Tchibo10,49 %0,49 %  
cokolady10,49 %0,49 %  
Pffaner10,49 %0,49 %  
neznám10,49 %0,49 %  
produkty nabízené v řetězcích DM drogérie10,49 %0,49 %  
Nevím značku 10,49 %0,49 %  
nekupuji je vůbec10,49 %0,49 %  

Graf

5. Co Vás nejvíce zajímá při nákupu Fair trade produktů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
složení11455,34 %55,34 %  
cena10149,03 %49,03 %  
země původu8641,75 %41,75 %  

Graf

6. Modelová situace: V supermarketu jsou v nabídce dva druhy banánů; jeden druh má označení Fair trade a cena bude vyšší, druhý druh bude bez označení. Jaký druh si vyberete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
"obyčejné" banány12158,74 %58,74 %  
banány s označením Fair trade8541,26 %41,26 %  

Graf

7. Jaké možnosti by dle Vás mohly vést ke zvýšení povědomí o Fair trade produktech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
propagovat výrobky v médiích12962,62 %62,62 %  
zavedení výrobků do supermarketů11153,88 %53,88 %  
nevím10,49 %0,49 %  
větší transparentnost složení celkové ceny - nemám chuť platit fair trade výrobek, na kterém by bohatl především supermarket a distribuční síť10,49 %0,49 %  
více příběhů10,49 %0,49 %  
world of mouth, šuškanda10,49 %0,49 %  
masověji šířit povědomí o nich10,49 %0,49 %  
je to jen další o"oblbovák"10,49 %0,49 %  
A to by se mělo? 10,49 %0,49 %  
nepropagovat10,49 %0,49 %  
zvýšenie platu obzčajných ludí 10,49 %0,49 %  
reklama v rádiu, workshopy, letáčky10,49 %0,49 %  
větší informovanost o tom, jak je s lidmi mimo fair trade zacházeno10,49 %0,49 %  
nikdy jsem neslyšel co Fair trade znamená10,49 %0,49 %  
cenové akce10,49 %0,49 %  
je mi to jedno10,49 %0,49 %  
Vlastní zkušenost z Německa Frankfurt nad Mohanem : profesor gymnázia pomáhá v obchodě Fair trade a koupené produkty nosil do domácnosti, kde jsem hlídala jeho maminku 10,49 %0,49 %  
jen mirne cenove zvyseni oproti standardnim produktum10,49 %0,49 %  
Škola 10,49 %0,49 %  
přednášky ve školách10,49 %0,49 %  
propagace Desatera Božích přikázání10,49 %0,49 %  
vlastní zájem10,49 %0,49 %  
Nižší cena10,49 %0,49 %  
nic, koupilo by si je tak jako tak minimum lidí, většinu to nezajímá ani nebude10,49 %0,49 %  
zvýšení platů a mezd10,49 %0,49 %  
Považuji Fair trade za nesmysl, který by se neměl propagovat!!10,49 %0,49 %  
PR kampaně v médiích10,49 %0,49 %  
Dostat pojem fair Trade do podvědomí10,49 %0,49 %  
poznámka: značce Fair trade nevěřím, protože vzhledem k tomu, že se kontroly na plantážích, výrobních místech atd. musí hlásit předem, bojím se, že si majitel před kontrolou všechno ošetří tak, aby prošel kotrolou, ale jinak pravidla splňovat nemusí. 10,49 %0,49 %  
snížení jejich ceny10,49 %0,49 %  
Zrušení nesmyslných zemědělských dotací a rázem by se staly konkurence schopné a tím i víc prodejné.10,49 %0,49 %  
chybí mi možnost, že nekupuji tyto výrobky vůbec (v předcházejích otázkách)10,49 %0,49 %  

Graf

8. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena14469,9 %69,9 %  
muž6230,1 %30,1 %  

Graf

9. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 25 let8038,83 %38,83 %  
26 - 45 let6732,52 %32,52 %  
46 let a více3918,93 %18,93 %  
15 - 18 let199,22 %9,22 %  
méně než 15 let10,49 %0,49 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Modelová situace: V supermarketu jsou v nabídce dva druhy banánů; jeden druh má označení Fair trade a cena bude vyšší, druhý druh bude bez označení. Jaký druh si vyberete?

  • odpověď "obyčejné" banány:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 1. Znáte pojem Fair trade?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Znáte pojem Fair trade?

2. Jaké Fair trade produkty znáte?

3. Kupujete Fair trade produkty pravidelně?

4. Fair trade produkty jaké značky kupujete nejčastěji?

5. Co Vás nejvíce zajímá při nákupu Fair trade produktů?

6. Modelová situace: V supermarketu jsou v nabídce dva druhy banánů; jeden druh má označení Fair trade a cena bude vyšší, druhý druh bude bez označení. Jaký druh si vyberete?

7. Jaké možnosti by dle Vás mohly vést ke zvýšení povědomí o Fair trade produktech?

8. Pohlaví

9. Věk

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Znáte pojem Fair trade?

2. Jaké Fair trade produkty znáte?

3. Kupujete Fair trade produkty pravidelně?

4. Fair trade produkty jaké značky kupujete nejčastěji?

5. Co Vás nejvíce zajímá při nákupu Fair trade produktů?

6. Modelová situace: V supermarketu jsou v nabídce dva druhy banánů; jeden druh má označení Fair trade a cena bude vyšší, druhý druh bude bez označení. Jaký druh si vyberete?

7. Jaké možnosti by dle Vás mohly vést ke zvýšení povědomí o Fair trade produktech?

8. Pohlaví

9. Věk

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kučerová, M.Fair trade v České republice (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://45067.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.