Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Prosím o vyplnění dotazníku k mé diplomové práci, který je určen studentům vysokých škol - jak budoucím, současným i absolventům.
Odpovědi respondentů
1. Vadilo by Vám zavedení školného?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, vadilo
105
66,88 %
66,88 %
ne, nevadilo
48
30,57 %
30,57 %
nevím, nezajímá mě to
4
2,55 %
2,55 %
2. Mělo by zavedení školného vliv na Vaše další studium?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, mělo
77
49,04 %
49,04 %
ne, nemělo
59
37,58 %
37,58 %
nedokážu posoudit
21
13,38 %
13,38 %
3. Vnímáte možné zavedení školného jako sociální bariéru?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
118
75,16 %
75,16 %
ne
39
24,84 %
24,84 %
4. Jak vysoké školné byste byli ochotní platit za semestr?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
od 2000,- do 5000,-
50
31,85 %
31,85 %
do 2000,-
49
31,21 %
31,21 %
žádné
26
16,56 %
16,56 %
nad 10000,-
18
11,46 %
11,46 %
od 5000,- do 10000,-
14
8,92 %
8,92 %
5. Ovlivnilo by školné značně Váš osobní rozpočet?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
určitě ano
87
55,41 %
55,41 %
spíše ano
38
24,2 %
24,2 %
určitě ne
11
7,01 %
7,01 %
nevím
11
7,01 %
7,01 %
spíše ne
10
6,37 %
6,37 %
6. Studenti by školné mohli splácet i ze zvýhodněných půjček. Souhlasíte nebo nesouhlasíte s touto možností?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nesouhlasím
88
56,05 %
56,05 %
souhlasím
69
43,95 %
43,95 %
7. Studenti by mohli školné hradit až po ukončení studia a získání zaměstnání. Hodnotíte toto tvrzení do budoucna jako:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nereálné
81
51,59 %
51,59 %
reálné
57
36,31 %
36,31 %
nevím
19
12,1 %
12,1 %
8. Výši školného by si měly určovat jednotlivé školy. Jeví se vám tento přístup jako demokratický?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ano
53
33,76 %
33,76 %
spíše ne
38
24,2 %
24,2 %
určitě ne
37
23,57 %
23,57 %
nevím
16
10,19 %
10,19 %
určitě ano
13
8,28 %
8,28 %
9. Je pravděpodobné, že by studenti vybírali školu podle výše školného?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, raději půjdou studovat na školu, kde je nižší školné
130
82,8 %
82,8 %
ne, výše školného nebude mít vliv při rozhodování mezi školami, nebudou se řídit finanční stránkou
27
17,2 %
17,2 %
10. V jakém časovém horizontu byste preferovali splácení školného?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
pololetně
87
55,41 %
55,41 %
měsíčně
49
31,21 %
31,21 %
ročně
21
13,38 %
13,38 %
11. Zavedení školného na vysokých školách je podle mnohých nutností. Mělo by však plnit hlavně funkci regulátoru zájemců o studium. Jeví se vám tato regulační forma jako:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
bezúčelná
63
40,13 %
40,13 %
zbytečná
34
21,66 %
21,66 %
potřebná
25
15,92 %
15,92 %
účelná
18
11,46 %
11,46 %
nevím
17
10,83 %
10,83 %
12. Uveďte Vaše pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
109
69,43 %
69,43 %
muž
48
30,57 %
30,57 %
13. Zařaďte se do příslušné věkové kategorie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
18-25 let
95
60,51 %
60,51 %
26-35 let
40
25,48 %
25,48 %
více než 35 let
16
10,19 %
10,19 %
méně než 18 let
6
3,82 %
3,82 %
14. Jaké je Vaše současné sociální postavení
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
student
80
50,96 %
50,96 %
studující zaměstnanec
42
26,75 %
26,75 %
jiné
35
22,29 %
22,29 %
15. Jaké je Vaše dosavadní nejvyšší dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
středoškolské s maturitou
77
49,04 %
49,04 %
vysokoškolské bakalářské
38
24,2 %
24,2 %
vysokoškolské magisterské
32
20,38 %
20,38 %
vyšší odborné
7
4,46 %
4,46 %
vysokoškolské doktorské
3
1,91 %
1,91 %
16. Na jaké škole a jaký obor studujete
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Již nestuduji
5
3,18 %
3,18 %
vše
3
1,91 %
1,91 %
gymnázium
3
1,91 %
1,91 %
FF UK
2
1,27 %
1,27 %
ČZU
2
1,27 %
1,27 %
vsfs
1
0,64 %
0,64 %
VŠB, ekonomická fakulta
1
0,64 %
0,64 %
nestuduji
1
0,64 %
0,64 %
UK ss
1
0,64 %
0,64 %
už nestuduji
1
0,64 %
0,64 %
ostatní odpovědi
lf hk uk Veterinární a farmaceutická univerzita Brno, obor Veterinární hygiena a ekologie MUNI pedagogika VSA - personální řízení VŠB, strojařina státní správu MUP ČZU, veřejná správa žádné Nestuduji. Vysoká škola ekonomická - cestovní ruch jsem absolvent, již nestuduji (FF OU) ČZU Praha, provoz a řízení myslivosti VŠEM - MBA už na žádné LOL Střední umělecká Technická univerzita v Liberci, konstrukce strojů a zařízení Jihočeská univerzita, Účetnictví a finanční řízení podniku Univerzita Hradec Králové, management cestovního ruchu VUT počítače Ostravská univerzita v Ostravě - Psychologie COPt sřední zdravotnická škola Už na žádné. Univerzita Tomáše ve Zlíně, sociální pedagogika UPOL, geografie MFF UK Praha - Obecná fyzika Pedf UK v Praze - Psychologie Speciální pedagogika voš pedagogická- obor Sociální pedagogika čzu - ekonomická fakulta, hospodářská a kulturní studia Masarykova univerzita, filologie právo, PFUK UJAK UTB FMK Marketingové komunikace ČZU, phd studium, zootechnika mám už dostudováno - práva na Karlově univerzitě Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta ČVUT FJFI UK - biologie MUNI, Aplikovaná Informatika Prf Uk psychologie Obchodní akademie, IT OSU - pedagogický obor VŠE, IT Univerzita Karlova, sociologie universita karlova FF UK, psychologie pdf up Slezská univerzita v Opavě, informační služby učitel TUL vystudováno UK, přírodovědecká fakulta, chemie a matematika se zaměřením na vzdělávání osmileté gymnázium Ostravská univerzita, Management pro neziskový sektor MU UK ČVUT, Softwarové inženýrství Mendelova univerzita UTB Zlín, FaME VŠE - FMV (MO) czu Vysoká škola obchodní, management leteckých podniků VOŠ Most VŠB Ostrava, Telekomunikační technika PřF UK v Praze, geologie ZČU v Plzni, Historie VŠERS - marketing a management služeb uz nic Univerzita Pardubice, Gender history ekonomka Doktorský obor - Regionální geografie a regionální rozvoj, PřF MUNI VŠE, MO nechci uvést Univerzita Pardubice - Dopravní prostředky a spoje báňská akademie Univerzita Tomáše Bati - animace UK, PedF ekologie Vysoká škola Karla Engliše a obor Bezpečnostně právní studia FSV UK - Ekonomie Ujak - sociální a mediální komunikace PEF HKS vutbr UK Ochrana ŽP ČZU FAPPZ Speciální chovy Ne ZČU, Blízkovýchodní studia UK - Pedagogická fakulta, obor Speciální pedagogika Je to 20 let, co jsem vystudoval VŠ OA Hovorčovická UTB, obor podniková ekonomika UK chemie VŠZ a SP sv, Alžbety, Mgr. ošetřovatelství všeobecné gymnázium ZČU FEL ujak, management cestovního ruchu Tul Pedagogika volného času FŽP UJEP VŠO - cestovní ruch. VŠE, AP-IN soc. práci Jihočeská univerzita, obor bohemistika FF UK Učitelství češtiny jako cizího jazyka VOŠ Personální řízení ČZU, podnikání a administrativa energetika, ČVUT Pedagogická fakulta-UHK, Anglický a Ruský jazyk. Uhk všeobecné gymnázium - chystám se na medicínu 3. LF UK Provozně ekonomická fakulta - manažersko-ekonomický obor UPCE filozofie teď žádnou vysoká - personalistika UK - OHSD - Univerzita Karlova, Biologie VŠE, fa managementu UJAK -Lidské zdroje ČZU, PEF, obor Veřejná správa a regionální rozvoj Masarykova univerzita, PřF, Ekologická a evoluční biologie Jihočeská univerzita Všfs vysoká škola obchodní cestovní ruch VŠEM - marketing FIS VSE JČU, PÚPN ČZU Provoz a ekonomika Škola pedagogická UJAK - Speciální pedagogika - vychovatelství Vysoká škola evropských a regionálních studií, management a marketing služeb Řízení podniku na Vysoké škole finanční a správní v Praze UP Olomouc, USZP UJAK - Vzdělávání dospělých všeobecné Gymnázium T.G. Masaryka v Zastávce
137
87,26 %
87,26 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi potřebná na otázku 11. Zavedení školného na vysokých školách je podle mnohých nutností. Mělo by však plnit hlavně funkci regulátoru zájemců o studium. Jeví se vám tato regulační forma jako:
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Vadilo by Vám zavedení školného?
2. Mělo by zavedení školného vliv na Vaše další studium?
3. Vnímáte možné zavedení školného jako sociální bariéru?
4. Jak vysoké školné byste byli ochotní platit za semestr?
5. Ovlivnilo by školné značně Váš osobní rozpočet?
6. Studenti by školné mohli splácet i ze zvýhodněných půjček. Souhlasíte nebo nesouhlasíte s touto možností?
7. Studenti by mohli školné hradit až po ukončení studia a získání zaměstnání. Hodnotíte toto tvrzení do budoucna jako:
8. Výši školného by si měly určovat jednotlivé školy. Jeví se vám tento přístup jako demokratický?
9. Je pravděpodobné, že by studenti vybírali školu podle výše školného?
10. V jakém časovém horizontu byste preferovali splácení školného?
11. Zavedení školného na vysokých školách je podle mnohých nutností. Mělo by však plnit hlavně funkci regulátoru zájemců o studium. Jeví se vám tato regulační forma jako:
12. Uveďte Vaše pohlaví
13. Zařaďte se do příslušné věkové kategorie
14. Jaké je Vaše současné sociální postavení
15. Jaké je Vaše dosavadní nejvyšší dosažené vzdělání
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Vadilo by Vám zavedení školného?
2. Mělo by zavedení školného vliv na Vaše další studium?
3. Vnímáte možné zavedení školného jako sociální bariéru?
4. Jak vysoké školné byste byli ochotní platit za semestr?
5. Ovlivnilo by školné značně Váš osobní rozpočet?
6. Studenti by školné mohli splácet i ze zvýhodněných půjček. Souhlasíte nebo nesouhlasíte s touto možností?
7. Studenti by mohli školné hradit až po ukončení studia a získání zaměstnání. Hodnotíte toto tvrzení do budoucna jako:
8. Výši školného by si měly určovat jednotlivé školy. Jeví se vám tento přístup jako demokratický?
9. Je pravděpodobné, že by studenti vybírali školu podle výše školného?
10. V jakém časovém horizontu byste preferovali splácení školného?
11. Zavedení školného na vysokých školách je podle mnohých nutností. Mělo by však plnit hlavně funkci regulátoru zájemců o studium. Jeví se vám tato regulační forma jako:
12. Uveďte Vaše pohlaví
13. Zařaďte se do příslušné věkové kategorie
14. Jaké je Vaše současné sociální postavení
15. Jaké je Vaše dosavadní nejvyšší dosažené vzdělání
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Tafatová, M. – Školné na veřejných vysokých školách (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://45285.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.