Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv literatury na společnost
Vliv literatury na společnost
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lucie Slováková |
---|---|
Šetření: | 19. 02. 2015 - 01. 03. 2015 |
Počet respondentů: | 115 |
Počet otázek (max/průměr): | 15 / 12.47 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 62,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:36 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
následující dotazník se týká názoru veřejnosti na úlohu literatury ve společenském životě a její vliv na formování české společnosti v historii i v současnosti. Výsledky dotazníku zapracuji do své diplomové práce.
Dotazník je anonymní.
Odpovědi respondentů
1. Hraje podle vás literatura důležitou úlohu v životě společnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 51 | 44,35 % | 44,35 % |
spíše ano | 45 | 39,13 % | 39,13 % |
ani ano ani ne | 9 | 7,83 % | 7,83 % |
spíše ne | 8 | 6,96 % | 6,96 % |
ne | 2 | 1,74 % | 1,74 % |
2. Do jaké míry myslíte, že literatura ovlivňuje váš životní styl a život obecně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ovlivňuje | 58 | 50,43 % | 50,43 % |
velmi ovlivňuje | 25 | 21,74 % | 21,74 % |
spíše neovlivňuje | 14 | 12,17 % | 12,17 % |
nevím | 13 | 11,3 % | 11,3 % |
určitě neovlivňuje | 5 | 4,35 % | 4,35 % |
3. Kterou oblast života podle vašeho názoru ovlivňuje literatura nejvíc?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
rozvíjí fantazii | 96 | 83,48 % | 83,48 % |
všeobecný přehled | 92 | 80 % | 80 % |
vztah k dějinám ČR | 35 | 30,43 % | 30,43 % |
žádnou oblast neovlivňuje | 2 | 1,74 % | 1,74 % |
mou osobnost a názory na svět | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Odborné znalosti. | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
relaxace | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
psychika | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
rozvíjí obecné estetické cítění, jazykovou úroveň, slovní zásobu, dotváří vnitřní svět, prověřuje hodnoty atd. | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
komunikační a jazykové dovednosti | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
rozšíření slovní zásoby, volný čas - záliba, díky které se nenudím | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
rozšiřuje slovní zásobu | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
postoj k životu | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
zlepšuje slovní zásobu | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
I postoje mužů k ženám a naopak | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Zlepšuje\zhoršuje životní styl | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
osobnostní rozvoj | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
4. Proč si myslíte, že literatura ovlivňuje právě vámi zvolenou oblast života?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
..
abych měl všeobecný přehled
asd
Bez literatury naše vnímání zleniví, přestane být rozvinuté. To samé platí o fantazii.
Clovek se informuje o něčem, co nemusel znat a udělá si ucelený přehled.
Četba rozvíjí fantazii a slovní zásobu, tedy myšlení člověka. Dále pak patří k všeobecnému přehledu.
Člověk si díky literatuře rozšiřuje slovní zásobu, může získat spousty názorů, myšlenek. Literatura může změnit styl a chod života. Našeho uvažování.
fantazie - kazdy ma jinou predstavu o tom, jak budou postavy vypadat, historie CR - pokud si pectete historickou knizku, je to kolikrat lepsi, nez vyklad ucitele ve skole vseobecny prehled - z knih se dozvidame ruzne zivotni postoje, realne situace - zjistime jak se chovala postava a donuti nas to premyslet nad tim, co by jsme udelali my,....
Gramatika
Historické knihy posilují vědomí o příslušnosti k národu i zemi.
jj
Jsem knihovnice, mě ovlivňuje na každém kroku :).
Každá kniha přináší čtenáři nové informace, které prohlubují je všeobecný přehled.
kdyz ma clovek psychicky problemy tak se mu obcas chce utect do fiktivniho sveta a k tomu je literatura super
kniha dodává přibližná popis věcí, lidí a událostí, ale je na vlastní představivosti jak se děj se vším všudy dokreslí a také pomáhají v rozvinutí slovní zásoby
lepší než čumět na tv
Lepší pravopis, komunikace, slovní obraty, chápání
Literatura jednoduše tvaruje naši osobnost. Pomáhá nám měnit názory na danou věc a vidět ji i z jiných pohledů. Některým lidem také pomáhá rozvíjet se v gramatice.
Literatura ovlivňuje všechny oblasti života
ludia sa tym ucia!
Mezi základní znalosti každého průměrně vzdělaného člověka patří asociace knihy s rozvojem fantazie.
Napr. Rozsiruje slovni zasobu, fantazii, aktivni forma zabavy
nové informace
O tom přece literatura je.
odkrývá nečekané možnosti a souvislosti
otevírá mi oči
pokud nekdo hodne cte historii, tak ma lepsi prehled o dejinach a i vetsi uctu k tomu, co se delo v minulosti a k tomu, jak diky tomu zijeme ted. fantazii pak zase rozviji romany, dobrodruzna literatura..
pouhé říkanky a pohádky rozvíjejí představivost dětí, vnímání vymyšleného a reality,´rozvíjí kreativitu.
protože je tím, čím je - je psaná jazykem, utvářená slovy, přináší příběh, motivy, které vedou k zamyšlení, konfrontací s jejím světem se rozvíjí fantazie, schopnost utvářet vnitřní realitu atd.
Protože kvůli tomu jí čtu. Vybírám si takové knihy, které tuto oblast rozvinou.
protože občas myslím
protože se těchto oblastí nejčastěji týká - naučná literatura -> všeobecný přehled, beletrie -> fantazie
Protože teorii, vždy používáme k praxi
protože to tak je
Při čtení se lidé ztotožňují s postavami. Pohled na své vlastní i opačné je tedy nasnadě. Přestože knihy rozvíjí fantazii, ne u všech to je právě zdravé.
při čtení smyšlených příběhů se nám rozvíjí představivost + pokud někdo čte literaturu faktu, získává nové informace
přináší informace o mnoha oblastech života
Rozšiřuje člověku obzory, dává mu nové podněty
rozšiřuje vědomosti, vyjadřovací schopnosti, zlepšuje gramatiku, pomáhá i při orientaci při výběru povolání, její znalost se projeví i na hodnocení jejího čtenáře - rozumí se především kvalitní literatura, i když i tu nekvalitní by měl člověk minimálně rozeznat
Rozvoj fantazie dětí i dospělého - zlepšení představivosti, historie - spolčenost se má zajímat o svou historii a do ní patří také historie literatury
Řekněme, že to jsou nejčastější témata ke kterým se vyjadřuje
sečtělý člověk má větší jazykové vybavení, rozvíjí si kreativitu a rozšiřuje si obzory
Schopnost vyhledání, zpracování a použití informací.
slovní zásoba, informace
to nevím
vím to ze zkušenosti
vyplývá to z její podstaty - začtu se do knihy, představuji si to, o čem čtu - rozvíjí se moje fantazie (vzbuzuje to také nové podněty, o kterých pak přemýšlím,..); čtu - ubíhá čas - nenudím se, protože čtu, bavím se, využívám smysluplně volný čas; dozvídám se něco nového a zvlášť pokud čtu knihy historické, životopisy, atp., zvyšuje to můj všeobecný přehled; rozvoj slovní zásoby - určitě roste spolu s přečteným množstvím knih, zvlášť v dnešní době narážíme v knihách i na slova, která se už běžně třeba tolik nepoužívají a tedy i tím se rozšiřuje slovní zásoba
Ze zkušenosti - lidé kteří chodí na osm hodin denně do práce, následně si doma pustí televizi, uklidí co je třeba, dají si jídlo a jdou spát (a dokola) časem degenerují a je to znát právě na jejich slovní zásobě a přehledu o všeobecných faktech, naopak lidé, kteří mají tendenci se vzdělávat i po ukončení povinné školní docházky, jsou z velké většiny jiní.
Získávají se jejím prostřednictvím informace a podněty, dotváří se jazyk.
zlepšuje představivost, slovní zásobu, o historii se dozvídáme zábavnějším způsobem než výkladem od učitele ve škole
Zlepšuje slovní zásobu
Zvolila jsem všechny :) Myslím si, že se čtením literatury člověk vzdělává, rozšiřuje obzory atd.
5. Ve kterém období z hlediska historického vývoje České republiky měla podle vás literatura největší význam?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Národní obrození | 74 | 64,35 % | 64,35 % |
období let 1948-1989 | 18 | 15,65 % | 15,65 % |
2. světová válka | 9 | 7,83 % | 7,83 % |
husitství | 3 | 2,61 % | 2,61 % |
vždy | 2 | 1,74 % | 1,74 % |
1948-1989, ale těžko říct, vždy byla důležitá | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
vše | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
nikdy | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Nevim | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
pořád od té doby, co se rozšířila mezi běžné obyvatelstvo, tedy kromě husitství vše uvedené + vše mezi tím a po tom | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
2. polovina 20. století a 21. století | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
ve všech obdobích | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
v každém období má literatura význam | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
ve vsech | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
6. Proč měla literatura podle vás největší vliv právě v tomto období?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
asd
Asi protože vyšlo mnoho zajímavých knih, které jsou mi svou formou blízké.
Byla masově dostupná a byla téměř stoprocentní gramotnost.
byla velká důležitost mít česky psanou literaturu
Bylo třeba ustanovit češtinu jako úřední, jasně kodifikovaný jazyk.
Důležitost českého jazyka
F.L.Hek
formulovala podobu českého národa
Hodila se jako přirozený nástroj a příklad k dosažení úsilí obrozenců.
j
ja mam v oblube tuto literaturu
Kladl se důraz na český jazyk.
literatura byla únikem z komunistického režimu
má významný vliv ve všech obodbích
málo možností k jiným aktivitám
myslím, že literatura má velký význam v každé době
Návrat k různorodosti jazyků
nemožnost vyjádřit svá přesvědčení nahlas -> šíření myšlenek literaturou
nevím
nevim :)
Nevím, domnívám se, že v této době byla česká literatura rozdělena na dva kmeny - staročechy a mladočechy
Nevím.. Nejspíš, protože v té době byli lidé dosti neinformovaní a literatura (ač byla většina zakázaná) jim pomáhala dozvědět se více. A z druhého hlediska pomáhala lidem vyjadřit svůj názor a nesouhlas.
obnovení jazyka, hlavně u knížek
posílení národního vědomí
Protože byla nejrozšířenějším prostředkem. V husitství byla nedostupná, později suplována novinami, rozhlasem, televizí,...
Protože český jazyk se znovu začal rozvíjet, obohacovat a samozřejmě více používat.
Protože lidé se skrze literaturu (českou) hlásili k českému národu. Literatura sehrála velkou roli v národní identitě.
protože pomohla k většímu rozmachu národního jazyka, napomohla národnímu uvědomění atd.
Protože se vyvíjel český jazyk a taky zde máme mnoho skvělých autorů
protože to tak bylo
Protože v tomto období (NO) se bojovalo za slovanskou kulturu celkově. Bojovalo se o zachování jazyka, kultury, literaturu....
protože vše bylo zakázáno a vztah k vlastní zemi potlačován
Protože zejména díky literatuře byl zachován (nebo "probuzen") Český jazyk, což je (dle mého názoru) důležité - zachovat národní jazyk, který je jedním ze znaků státnosti.
Psalo se o věcech, které jsou pro lidi současné doby zajímavé a možná svým způsobem záhadné.
Rozjela se tehdy emotivní nacionalistická propaganda, která zmanipulovala většinu obyvatel. Navíc tehdy kromě novin, což je vlastně taky literatura, neexistovala jiná média.
rozvíjela češtinu, hrála úlohu pro posílení národní hrdosti a emancipaci žen
rozvíjelo se písemnictví, jazyk, četbou se vzdělávali a rozvíjeli ti, kteří obrodu činili a potom prostřednictvím nich se poznatky šířily dále, v knize se daly poznatky zachytit a šířit dále, navazovat pak na to, co již bylo napsáno
rozvoj jazyka ceskeho
rozvoj národního uvědomění
Sirila se samizdatem, pod pultem, byla nedostupna, proto se vuce cetlo
šlo mj i o to jestli budeme v českých zemích mluvit česky nebo jen německy
ukazuje na minulý režim... např. " Za komunitů žádný drogy nebyli"- Memento ukazuje opak
Uvědomění si českého vlastenectví, podpora upadajícího jazyka, ztotožnění se s českou kulturou a historii
uvědomění si češství
velká cenzura zároveň ale mnohem větší možnosti
z vpředu uvedených důvodů
Začal se klást důraz na Českou literaturu i národní jazyk, vznikala díla právě s tímto zaměřením a byla to nejúspěšnější snaha českých učenců, jazykovědců a spisovatelů, co se týče snahy o navrácení národní hrdosti.
zvýšená tvorba z vlasteneckých důvodů - nebýt problémy, možná by se tolik nepsalo
7. Uveďte knížku, která zásadním způsobem ovlivnila/změnila váš život.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žádná taková kniha není | 56 | 48,7 % | 48,7 % |
Bible | 3 | 2,61 % | 2,61 % |
Malý princ | 2 | 1,74 % | 1,74 % |
Harry Potter | 2 | 1,74 % | 1,74 % |
1984 | 2 | 1,74 % | 1,74 % |
Harry Potter, Cesty mimo tělo, Pýcha a předsudek | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
velmi mnoho, jedna je málo | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Astronauti | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
kto chyta v zite | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Láska v čase cholery | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Zdravá výživa ( autorem byl statistik p.Husák ) | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
nevyslapanou cestou, peck | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy, Harry Potter | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
je jich mnoho | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Psí poselství | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
J.R.R.Tolkien - Pán prstenů | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Jana Eyrová | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Dita Saxova (Arnost Lustig) | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
dalajlama - cesta ke svobodě | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
více: "Jíst, meditovat, milovat", "Ve stínu banyánu", Bible | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
The secret | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
všechny knihy jsou takové, jinak nemá smysl je číst | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Hermann Hesse - Demian | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
asi nemůžu uvést jednu knihu, která by mi zásadně změnila život, ovlivnila mě určitě spousta knih - některé v dětství, dodnes na ně vzpomínám (třeba Broučci, Ferda Mravenec,..), dále třeba některé knihy o událostech 2. sv. v. | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
tajemství pavoučího domu | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Hrabě Monte Christo - Dumas | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Noční vlak do Lisabonu | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Slabikář | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
neřekla bych že změnila ale určitě byly knihy, které mi spoustu věcí daly např. Modlitba pro Kateřinu Horovitzovou, Stařec a moře, Chatrč... | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Memento, My děti ze stanice ZOO, Spalovač mrtvol, Konec punku v Helsinkách | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Kořeny | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Bdělost | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Spalovač mrtvol | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Fight club | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Predcitac | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Je jich více, namátkou třeba My děti ze stanice Zoo, Děti z Bullerbynu, Muž, který sázel stromy.... | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Jak se kalila ocel | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Tančím tak rychle jak dokážu | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Katyně (Pavel Kohout) | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Strmá cesta, Smrt a Blažená paní, Zaklínač | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Pán prstenů | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Pán much | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Paulo Coelho - Alchymista | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Nejedná se o jednu knihu, ale spoustu přečtených knih | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Schizofrenické evangelium | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Pýcha a předsudek | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
- | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Norské dřevo - Haruki Murakami | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
50 odstínů šedi/temnoty/svobody, malý princ, zlodějka knih | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Ach jo | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Vězení s klíčem uvnitř | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
knihy od Paula Coelha | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Je jich více. | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Trénink je rozhovor - František Šusta | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Stařec a moře | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
8. Proč vás ovlivnila právě uvedená kniha?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
-
"Generace Harryho Pottera"
asd
asi osud
Big brother tě vidí
Byla dobře napsaná. Přišla ve vhodnou chvíli. I když otázka byla spíč v čem mě ovlivnila. Ve vyjadřování, vlastní tvorbě, vnímání dobra a zla.
Bylo jich více, každá v jiném věku a od toho se vše odvíjí. Například Děti z Bullerbynu byla má první samotná přečtená kniha a to ve mně vypuklo velký zájem ke čtení.
Člověk se začne dívat na věci trochu jinak, je tam spoustu přísloví a moudrostí.
Existuje mnoho knih, které pro mě mají velký význam, ale že by natolik zásadně ovlivnily můj život se také říct nedá. Pokud musím jmenovat, pak asi Evžen Oněgin.
Fantazie, dobrodružství, použití nových (pro mě) slov, neznámé vztahy, historické informace, postava abbého Farii - uměl si poradit teoreticky i prakticky, stále intelektuálně pracoval
j
je na zamyslenie
Je neskutecne, ze nekteri lide se nechaji obvinit, odsuzovat druhymi, jenom proto, ze se stydi za vlastni chyby
Je o holocaustu, o hledani sama sebe, o valce, o vnitrni odpovednosti a vinne, se kterou se neda zit
je v ní mnoho věcí nutících k zamyšlení nad sebou samým
Je v ní vše, co potřebuji ke svému životu
Jíst meditova milovat - úplně jiný pohled na problémy a život Bible - zajímavý pohled do dějin lidstva a přemýšlení, co mohlo opravdu existovat a jak nás to formuje Ve stínu Banyánu - uvědomění si, že vždy může být hůř a že na tom lidé v některých koutech světa jsou a byli špatně
Jsou v nich hluboké myšlenky, které vás donutí přemýšlet sami nad sebou, vážit si toho co máme, že žádný den není všední atd.
Kniha se velmi dotkla mého cítění a přinesla mi mnoho nových informací a pohledů.
knihy z dětství - hezké vzpomínky na první objevování knížek, příběhy, které člověk četl a rád na ně vzpomíná knihy z období 2. sv. v. - člověk si lépe uvědomí, představí hrůzy války a osudy lidí knihy o osobnostech s pohnutými osudy - člověk se něco dozví, pochopí danou osobu, třeba se do ní dokáže lépe vcítit
kvůli jejímu náhledu na materialistický způsob života
náhled na události kolem mě, můj přístup v některých situacích
Nyní si myslím, že můj mrtvý pes se vtělil do mého nového psa
Probudila ve mně zájem o umělé i původní mýty, znovu zaktualizovala některé otázky, z mého pohledu podstatné.
protoze dava pohled na to, jak a proc si lide nerozumi a co udelat proto, abychom umeli komunikovat s nasimi blizkymi lepe
První scifi, kterou jsem četl. Do té doby jsem četl jen o věcech, které "už byly". Tohle bylo o budoucnosti. Naučil jsem se uvažovat o budoucnosti. Ovlivnilo to moji komunikaci s lidmi (těžko říct, zda k lepšímu) - nebaví mne mluvit o věcech minulých, což baví většinu lidí. Vlastně se chci s lidmi bavit jen o tom, co bude, plánovat.
Při četní máte pocit, že popisuje váš život
přivedla mě ke čtení
Razantně zatím žádná. Jinak myslím, že každá mě alespoň trochu ovlivnila.
Rozvoj fantazie, spojeno se vzpomínkami na mládí, ohromení nad propracovaností tématu knihy
Těžko se vysvětluje, je to především pocitové, ale naučila mě některé věci chápat, předvídat a bránit se jim (ikdyž to jde těžce)
to si musíte přečíst, soudruhu
Ukázala mi lidskou sílu v životě a že naděje je dobrá věc, a dobrá věc nikdy nezemře.
ukázka, jak pouhá idea změní názor na rodinný život a přetrhá rodinné pouto
Uvědomila jsem si při ní spoustu věcí o pohledu na život. Nemůžu sice souhlasit s životními postoji hlavního hrdiny, ale ukázalo mi to různé možnosti, jak na život nazírat.
v mládí mě nasměřovala co jíst a co ne v budoucnosti
vypovídá o tom, že lidé si staví vlastní zdi kolem sebe, zamykáme se do vlastních cel, sužují nás vlastní nedořešené problémy a většinou z toho všeho obviňujeme ostatní, přitom my vlastníme řešení, jen ho musíme umět najít
Vyvracuje tvrzení starších generací,...
z techhle knizek sem adoptovala par myslenek a zivotnich filozofii :)
Zdála se mi plná optimismu a "parádního" pohledu na svět. Poznávání nových věci a cesta za svým cílem.
Získala jsem úplně jiný náhled na výchovu a výcvik psů
zní to banálně, ale právě tato kniha mi pomohla pochopit, jak věci nejsou černé a bílé a jak se v těch odstínech šedi vyznat
9. Máte nějakého literárního hrdinu (popřípadě autora), který je vaším vzorem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žádný takový autor/hrdina není | 85 | 73,91 % | 73,91 % |
JKR, Robert Monroe, Jane Austen | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
velmi mnoho | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Jana Eyrová | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Arnost Lustig, Haruki Murakami, Erich Mario Remarque | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
ano, ale je to postava, kterou jsem sama napsala | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Charles Bukowski | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Betty McDonaldová | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
George Orwell | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Robert Fulghum-miluju jeho hůmor | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Alexandr Dumas | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Vzory nemám, ale mám oblíbené autory. | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Pavka Korčagin | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Egon Bondy | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
je jich celá řada, např. K. Čapek, B. Kuras, hl. hrdinka knihy Černobílý svět (za boha už nevím jak se jmenovala) | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Hermiona Granger | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Kipling | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
J. K. Rowling | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Ed McBain,Jane Austen,Doug Nailor | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Dimitri Verhulst | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
nedá se říct, že by byl nějaký hrdina přímo mým vzorem, ale mohu ho např. obdivovat, když právě čtu nějako knihu | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
James Harriot | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Robert Fulghum | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Neil Gaiman | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Richelle Mead | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Holden z knihy Kdo chytá v žitě | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Harry Potter | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
J.K.Rowlingová | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Oldřich z Chlumu | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Jan Werich | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Jack Kerouac | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
10. Proč vás ovlivnil právě tento hrdina/autor
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
-
...
asd
Čapek pro své úžasné a pokrokové myšlenky, Kuras pro odvahu své myšlenky sdílet, hl. hrdinka Černobílého světu pro to, že je lidská, a přece je to hrdinka
Dílo Farma Zvířat.
j
je to autorka knih pro mládež a její styl psaní je mým vzorem pro vlastní literární činnost
Je to mnoho, např. jeho přístup k antisemitismu
Jeho styl psaní je dost výrazný a podle mě nedostižný. A potom "Whatever comes or does not come we men must not be afraid."
Když už zobrazujete otázky po jedné, proč nenecháte tyhlety sudé přeskočit, když vyplňující v předchozí zvolí ne?
Kouká na svět lidskýma očima.
Líbí se mi jeho nadhled, hůmor a přesto, že jsou jeho knihy hůmorné, tak vždy v nich najdu něco, co mě obohatí.
Má zajímavé pohledy a názory na svět. S mnohými se ztotožňuji. Navíc je zábavný.
není
Neovlivnil...
nevzpomenu si na nejakeho
přes vtipnou formu se dokázala vypořádat s mnoha obtížnými dobami svého života
udal své rodiče
Viz výše.
Vsichni tri jsou pro me zasadni, velmi ctivy, zazivni....
Začal jsem ho číst v 11 letech, vyrůstal jsem s ním a taky jsem se s ním stotožnoval
žádného nemám
11. Uveďte jakou literaturu čtete nejčastěji. Lze uvést i více variant.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
beletrie | 93 | 80,87 % | 80,87 % |
literatura nutná pro studium/práci | 69 | 60 % | 60 % |
praktické příručky | 18 | 15,65 % | 15,65 % |
poezie | 12 | 10,43 % | 10,43 % |
fantasy | 3 | 2,61 % | 2,61 % |
historie | 2 | 1,74 % | 1,74 % |
naučná | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
pretoze sa musim ucit :) | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
ekonomická literatura | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
popularne naucne co nesouvisi s praci | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
literatura faktu | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
populárně vědecká | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
nic | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Motivační | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
naučná (vědecká + populárně naučná) | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
literaturu faktu | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
psychologické thrillery, fantasy literaturu | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
12. Jaké je vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 94 | 81,74 % | 81,74 % |
muž | 21 | 18,26 % | 18,26 % |
13. Jaký je váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 až 25 | 63 | 54,78 % | 54,78 % |
26 až 35 | 22 | 19,13 % | 19,13 % |
méně než 18 | 12 | 10,43 % | 10,43 % |
více než 45 | 10 | 8,7 % | 8,7 % |
36 až 45 | 8 | 6,96 % | 6,96 % |
14. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
VŠ | 47 | 40,87 % | 40,87 % |
SŠ | 46 | 40 % | 40 % |
ZŠ | 14 | 12,17 % | 12,17 % |
VOŠ | 8 | 6,96 % | 6,96 % |
15. Uveďte z jaké oblasti ČR pocházíte.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praha | 17 | 14,78 % | 14,78 % |
Moravskoslezský kraj | 8 | 6,96 % | 6,96 % |
Středočeský kraj | 7 | 6,09 % | 6,09 % |
Vysočina | 6 | 5,22 % | 5,22 % |
Královéhradecký kraj | 5 | 4,35 % | 4,35 % |
Zlínský kraj | 5 | 4,35 % | 4,35 % |
Morava | 4 | 3,48 % | 3,48 % |
jižní Morava | 4 | 3,48 % | 3,48 % |
střední Čechy | 4 | 3,48 % | 3,48 % |
Ústecký kraj | 4 | 3,48 % | 3,48 % |
ostatní odpovědi | 51 | 44,35 % | 44,35 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.