Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Specifické poruchy učení

Specifické poruchy učení

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tereza Humlová
Šetření:23. 02. 2015 - 15. 03. 2015
Počet respondentů:272
Počet otázek (max/průměr):16 / 16
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:83,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:39
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, jmenuji se Tereza Humlová a studuji 3. ročník na Vyšší odborné škole v Březnici, obor Sociální práce a sociální pedagogika. Součástí úspěšného absolvování je napsání mé absolventské práce, kterou píši na téma Specifické poruchy učení. V mém dotazníku bych ráda zjistila, jaké je povědomí veřejnosti o této problematice. Tímto vás prosím o vyplnění mého dotazníku a děkuji za váš čas.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena20575,37 %75,37 %  
muž6724,63 %24,63 %  

Graf

2. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 – 25 let14653,68 %53,68 %  
26 - 35 let6222,79 %22,79 %  
36 - 45 let3312,13 %12,13 %  
46 – 55 let217,72 %7,72 %  
56 let a více103,68 %3,68 %  

Graf

3. Dokončené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední12947,43 %47,43 %  
vysokoškolské9836,03 %36,03 %  
základní3412,5 %12,5 %  
vyšší114,04 %4,04 %  

Graf

4. Setkal/a jste se někdy s pojmem specifické poruchy učení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano18668,38 %68,38 %  
spíše ano5219,12 %19,12 %  
spíše ne186,62 %6,62 %  
ne165,88 %5,88 %  

Graf

5. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dyslexie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano18568,01 %68,01 %  
spíše ano7728,31 %28,31 %  
spíše ne82,94 %2,94 %  
ne20,74 %0,74 %  

Graf

6. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dysgrafie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano18568,01 %68,01 %  
spíše ano7527,57 %27,57 %  
spíše ne93,31 %3,31 %  
ne31,1 %1,1 %  

Graf

7. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dysortografie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9133,46 %33,46 %  
ano7427,21 %27,21 %  
spíše ne7326,84 %26,84 %  
spíše ano3412,5 %12,5 %  

Graf

8. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dyskalkulie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12847,06 %47,06 %  
spíše ano6724,63 %24,63 %  
ne4616,91 %16,91 %  
spíše ne3111,4 %11,4 %  

Graf

9. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dysmúzie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12847,06 %47,06 %  
ano6523,9 %23,9 %  
spíše ne5219,12 %19,12 %  
spíše ano279,93 %9,93 %  

Graf

10. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dyspinxie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne17062,5 %62,5 %  
spíše ne5520,22 %20,22 %  
ano3813,97 %13,97 %  
spíše ano93,31 %3,31 %  

Graf

11. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dyspraxie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne13750,37 %50,37 %  
ano6022,06 %22,06 %  
spíše ne4516,54 %16,54 %  
spíše ano3011,03 %11,03 %  

Graf

12. Znáte ve svém okolí dítě se specifickou poruchou učení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano20876,47 %76,47 %  
nejsem si jistý/á3412,5 %12,5 %  
ne3011,03 %11,03 %  

Graf

13. Víte jakým způsobem by mělo být k dítěti se specifickou poruchou učení v rámci vzdělávání přistupováno?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano11542,28 %42,28 %  
ano9936,4 %36,4 %  
spíše ne4717,28 %17,28 %  
ne114,04 %4,04 %  

Graf

14. Myslíte si, že děti se specifickými poruchami učení zvládají bez problémů osnovy ZŠ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano11843,38 %43,38 %  
spíše ne10337,87 %37,87 %  
ano2810,29 %10,29 %  
ne238,46 %8,46 %  

Graf

15. Myslíte si, že diagnóza specifické poruchy učení souvisí s nízkým intelektem dítěte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne19973,16 %73,16 %  
spíše ne5219,12 %19,12 %  
spíše ano114,04 %4,04 %  
ano103,68 %3,68 %  

Graf

16. Myslíte si, že jednou z příčin specifické poruchy učení může být dědičnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano11140,81 %40,81 %  
spíše ne8531,25 %31,25 %  
ano5018,38 %18,38 %  
ne269,56 %9,56 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dysortografie?

  • odpověď ano:
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 10. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dyspinxie?

8. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dyskalkulie?

  • odpověď ano:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 10. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dyspinxie?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 9. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dysmúzie?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 7. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dysortografie?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 11. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dyspraxie?

9. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dysmúzie?

  • odpověď ano:
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 10. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dyspinxie?
  • odpověď ne:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 8. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dyskalkulie?

10. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dyspinxie?

  • odpověď ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 11. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dyspraxie?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 8. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dyskalkulie?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 7. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dysortografie?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 9. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dysmúzie?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 4. Setkal/a jste se někdy s pojmem specifické poruchy učení?

11. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dyspraxie?

  • odpověď ano:
    • 4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 10. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dyspinxie?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Dokončené vzdělání

4. Setkal/a jste se někdy s pojmem specifické poruchy učení?

5. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dyslexie?

6. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dysgrafie?

7. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dysortografie?

8. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dyskalkulie?

9. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dysmúzie?

10. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dyspinxie?

11. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dyspraxie?

12. Znáte ve svém okolí dítě se specifickou poruchou učení?

13. Víte jakým způsobem by mělo být k dítěti se specifickou poruchou učení v rámci vzdělávání přistupováno?

14. Myslíte si, že děti se specifickými poruchami učení zvládají bez problémů osnovy ZŠ?

15. Myslíte si, že diagnóza specifické poruchy učení souvisí s nízkým intelektem dítěte?

16. Myslíte si, že jednou z příčin specifické poruchy učení může být dědičnost?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Dokončené vzdělání

4. Setkal/a jste se někdy s pojmem specifické poruchy učení?

5. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dyslexie?

6. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dysgrafie?

7. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dysortografie?

8. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dyskalkulie?

9. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dysmúzie?

10. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dyspinxie?

11. Dokázal/a byste stručně vysvětlit, co je to dyspraxie?

12. Znáte ve svém okolí dítě se specifickou poruchou učení?

13. Víte jakým způsobem by mělo být k dítěti se specifickou poruchou učení v rámci vzdělávání přistupováno?

14. Myslíte si, že děti se specifickými poruchami učení zvládají bez problémů osnovy ZŠ?

15. Myslíte si, že diagnóza specifické poruchy učení souvisí s nízkým intelektem dítěte?

16. Myslíte si, že jednou z příčin specifické poruchy učení může být dědičnost?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Humlová, T.Specifické poruchy učení (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://46175.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.