Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Pohled na skauting
Pohled na skauting
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Alžběta Remešová |
---|---|
Šetření: | 02. 03. 2015 - 01. 04. 2015 |
Počet respondentů: | 114 |
Počet otázek (max/průměr): | 11 / 8.29 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 86,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.01:43 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
prosím o pár minut k vyplnění tohoto dotazníku, velmi mi pomůže při psaní ročníkové práce.
Předem děkuji
Odpovědi respondentů
1. Jaký je Váš postoj ke skautské organizaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Nikdy jsem o ní neslyšel/a → konec dotazníku, Neutrální → otázka č. 2, spíše negativní → otázka č. 2, negativní → otázka č. 2, spíše pozitivní → otázka č. 2, pozitivní → otázka č. 2].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pozitivní | 41 | 35,96 % | 35,96 % |
spíše pozitivní | 33 | 28,95 % | 28,95 % |
Neutrální | 29 | 25,44 % | 25,44 % |
negativní | 5 | 4,39 % | 4,39 % |
spíše negativní | 5 | 4,39 % | 4,39 % |
Nikdy jsem o ní neslyšel/a | 1 | 0,88 % | 0,88 % |
2. Byl/a jste někdy na akci pořádané skauty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 3, Ne → otázka č. 5, Nevím → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 58 | 51,33 % | 50,88 % |
Ne | 46 | 40,71 % | 40,35 % |
Nevím | 9 | 7,96 % | 7,89 % |
3. Na jaké?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
advent
bambiriáda
Blanické hry, Jaraslavení, Skautský tábor, atp...
družinovky, oddílovky, výpravy, tábory, setkání k výročí....
hemžení
Jamboree
Ježdění na lodích na přehradě
Jsem osoba dříve narozená, takže mládí jsem prožila v době, kdy skaut u nás oficiálně neexistoval, nicméně jsem chodila do turistického oddílu, který vedli bývalí skautští vedoucí z let šedesátých a po roce 1989 se opět část oddílu vrátila i oficiálně ke skautským kořenům. Například i v té době se organizoval zimní přechod Brd, stejně jako dnes, a i tehdy končil na Kytínské louce, jen to nebyla oficiální skautská akce.
letní tábor
Myslím, že to byl dětský den nebo čarodějnice...
Na mnoha - jsem skautem (ač již neaktivním).
Na různých, sama chodím do oddílu
Na skautském táboře
Navigamus 2012, Obrok 2013
Nepočítám-li ty, které jsem sama pořádala, tak kupříkladu 22. Jamboree 2011 a krvácí mi oči- slovo "členkyně" neexistuje. píšeme "členka" jako "žena", skloňujeme 7.p. "členkou" ;)
otvírání řeky po zimě s vodáky
ples, oslava výročí, tábor
Pomáhal jsem kamarádce, která byla vedoucí, s promítáním fotek a prezentací činnosti jejího oddílu rodičům.
Rozdávání Betlemskeho svetla, uklid potoka
Ruznych
Sautský tábor, schůzky, mikkulášská nadílka, vánoční nadílka, rozvoz betlémského světla, drakiáda...
skautské Vánoce
skautský tábor, den dětí, různé hry pořádané skauty
stavba a bourání skautských táborů, kterých se zúčastnil můj syn
tabor
Tábor
Tábor
Tábor
Tábor
tábor
Tábor
tábor, výročí
Tábory
Těch bylo... Orbis, Obrok (4x), Navigamus... Místní akce v Brně...
všechny možné, např tábor
Výročí skautské organizace v Říčanech
Závody, tábory, výlety
4. Máte osobní zkušenosti se skautingem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, ale v nynější době již nejsem členem/členkyní | 25 | 43,1 % | 21,93 % |
ne | 21 | 36,21 % | 18,42 % |
ano, jsem aktivním členem/členkyní | 12 | 20,69 % | 10,53 % |
5. Dal/a byste své dítě/děti do skautského oddílu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ne, nikdy → otázka č. 6, ne → otázka č. 6, ano → otázka č. 6, ano, pokud by samo chtělo → otázka č. 6, nevím → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, pokud by samo chtělo | 81 | 71,68 % | 71,05 % |
ano | 15 | 13,27 % | 13,16 % |
ne | 8 | 7,08 % | 7,02 % |
ne, nikdy | 6 | 5,31 % | 5,26 % |
nevím | 3 | 2,65 % | 2,63 % |
6. Myslíte, že by skauting mohl něčím přispět do života?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ne → otázka č. 8, Ano → otázka č. 7, Nevím → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 98 | 86,73 % | 85,96 % |
Ne | 9 | 7,96 % | 7,89 % |
Nevím | 6 | 5,31 % | 5,26 % |
7. Čím konkrétně by mohl přispět?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
absolutně nejvšestranější náplň volného času
aby k sobě lidi chovali jako lidi a ne jako anonymní stroje (přítelštější chování lidí k sobě navzájem)
Člověk je připraven na neobvyklé situace, má cit k přírodě
Dá dětem tásady chování, naučí je žít v souladu s přírodou a naučí se spousty praktických věcí
Děti se učí úctě k přírodě
dítě se naučí chránit přírodu, první pomoc, spolupracovat, je víc venku než u počítače, více samostatnosti, poradit si v různých situací
dovednosti, znalosti, kolektiv
chování v přírodě, samostatnost
kamarádství
Kamarády, procvičování motorických i intelektových schopností, zážitky
Kontaktem s ostatními dětmi, naučení se spolupráce.
Leccos.. uzly, táboření..
lepší chování k přírodě, naučení se dovednostem (rozdělání ohně apod.), změna žebříčku hodnot
Lepší znalostí přírody a otužilostí ducha i těla.
Lesní moudrost, kamarádství
Lesní moudrost, kamarádství, umět se pohybovat v přírodě a umět se v ní o sebe postarat, dobrý vztah ke zvířatům.
Mladého člověka "skautský režim" (e.g. tábory v "polním" podmínkách (tedy ne někde v hotelu atp)) svým způsobem zocelí, naučí nebýt natolik závislý na civilizačních výdobytcích, naučí prakticky řešit problémy, zacházet s nářadím, lépe se orientovat v přírodě a chápat ji v širších souvislostech. Dalo by se do určité míry asi i říci, že klukům nahradí částečně vojnu (i když toto berte s rezervou - nikdy jsem ji neabsolvoval :-) ).
napomáhat pochopení životních hodnot vytvářet kladný vztah k přírodě učit v praxi sebeovládání, sociální dovednosti, chování v kolektivu
Naučením tolerance Všestranný rozvoj Nalezením kamarádů podobných dotyčnému Konkrétními znalostmi
naučí děti spolupráci, samostatnosti a zodpovědnosti
Naučí se samostatnosti, získá kamarády
naučit dítě spolupráce, pomáhat si a naučit se novým věcěm
naučit samostatnosti, rozhodování, první pomoci
Noví kamarádi, zkušenosti do života, které se budou hodit.
parta a příležitost :D naše organizace je ve své podstatě přímo zaměřená na to, aby podporovala své členy v jejich jednotlivých potřebách a zálibách, v řádně vedených oddílech a družinách si děti vyzkouší "od všeho trochu" - přes nejrůznější sportovní aktivity, dozvědí se něco o historii, biologii, českém jazyce... jednotliví vedoucí pomáhají dětem nacházet směr, který je potáhne do budoucna. Učíme děti samostatnosti, přijímaní zodpovědnosti, rozhodování, kritickému myšlení, toleranci a starší členy také organizačním dovednostem.
Poznani prirody,přežití v prirode,blizsi vztah ke vsemu zivemu,traveni casu venku
poznání přírody, přenesení skautských hodnot do budoucího života (přátelství, příroda)
Rozšíření znalostí o přírodě, životu v přírodě bez moderních vymožeností
Rozvoj dovedností
rozvoj komunikace, postoj k přírodě, omezení vlivu masmedií
rozvoj zručnosti a fyzické odolnosti rozvoj smyslu pro týmovou práci rozvoj vztahu k ochraně přírody
Řád.
Samostatnost dětí, získání dovedností
Schopností přežít v horších podmínkách. "Já jim dám ty jejich počítače!"
skaut všude bratra má
Skautské oddíly učí mladé spolupracovat a také čestnému životu a férovému jednání
soběstačnost, schopnostu umět si poradit v různých situacích
socializace, kvalitní hodnotová orientace, život v kolektivu, láska k přírodě
spolupráce, samostatnost, rozhodování
Stmelování kolektivu, nové dovednosti
Tak já byla jiskřička a bavilo mě to. Hráli jsme hry, pobývali v přírodě a o přírodě se spoustu věcí dozvídali, takže to samé bych čekala od skautingu. (K osmé otázce - pokud by skautingem procházela celá společnost, určitě by přispěl. V tuto chvíli ale neznám poměr skautů a neskautů mezi dětmi, takže si to opravdu nedovolím odhadnout.)
Terennich znalosti - postavit stan apod.. Hry, tymova spoluprace, popr. I rozvoj koordinacnich a intelektualnich vlastnosti..
úcta k přírodě a celému stvoření
učením samostatnosti
Učí děti a mladé lidi samostatnosti, zodpovědnosti, odvaze, lásce k přírodě, spolupráci s ostatními, slušnému chování, praktickým zkušenostem do života (rozdělat oheň, postavit stan, základy vaření...). Současně učí i vytrvalosti a napomáha lepší fyzické kondici.
Učí děti samostatnosti a zároven spolupráci. Učí životu v přírodě a dává lidem schopnosti, které i v moderním přetechnizovaném světe potřebujeme.
upevnit charakter
Určitě se v něm děti naučí spoustu zajímavých věcí.
Vedení člena k morálním hodnotám, soběstačnosti, kamarádství a práci v kolektivu.
všeobecnému rozvoji a zájmu o přírodu, pohyb, tábory, výlety - poznávání kamarádů s podobnými hodnotami
Vštěpováním hodnot typických pro skauting (pravdomluvnost, pomoc druhým apod.). Učením dětí postarat se sám o sebe.
Vštěpovat dítěti morální hodnoty, podílet se na jeho výchově a naučit ho lásce k vlasti a přírodě...
vztah k přírodě, normální dovednosti (zacházení s nožem, dřevem, vaření, pobyt v přírodě, kolektivu), rozvoj sociálních dovedností, zážitky, přátelství
Zásady práce v kolektivu, vztah k přírodě, znalost první pomoci.
Změnil by se pohled na život a lidi by byli lepší
Znalostmi, zkušenostmi
8. Myslíte, že skauting přispěl svou existencí vývoji české společnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ne → otázka č. 10, Ano → otázka č. 9, Nevím → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 65 | 60,75 % | 57,02 % |
Nevím | 32 | 29,91 % | 28,07 % |
Ne | 10 | 9,35 % | 8,77 % |
9. Čím konkrétně myslíte, že přispěl?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
část populace má pozitivní vztah k přírodě, ovládá výše uvedené, je spolehlivý a osvědčený pro rodiče - jak morálně, tak skrze normální sociální vazby a normální dětství (ne sám, ne u počítače nebo Tv)
čestnost, pomáhání si, prostě ze skautů vyrostou většinou dobří lidé
Je to symbol svobody a utisku
Možností trávit čas smysluplně s podobně zaujatými lidmi, rozvíjet sebe i společnost svou činností.
Myslím, že vychoval samostatné lidi, kteří jsou schopni jít za užitečnými cíli pro společnost.
Nauka o přírodě, první pomoci a prostě větší přehled. Děti nesedí doma, ale seznamují se a aktivně se zapojují.
Noví čestní občané! Nezávadná a skvělá zábava pro děti a mládež...
Obecně mne zaujala historie dívčího skautingu, samozřejmě - jsem matka mladé skautky. Nejen v české společnosti, ale celosvětově rozvoj dívčích sekcí skauta napomohl emancipaci žen, a to i v tradičně mužských teritoriích. Kromě toho v našem prostředí pravděpodobně skauting napomohl i k našemu specifiku - k růstu trampských osad a obecně poměrně velké zálibě naší populace ve výpravách do přírody.
osamostatnil své členy, získali si spoustu přátel
Pomohl k rozvoji mnoha jiných kroužků. ogranizací a polečneství.
práce s mládeží se po pádu socialismu podstatně zhoršila, skauting je nadějí, že se zase zlepší - demokracie bez odvážných a pokorných lidí je deformována
Pro mnoho dětí představoval a představuje vhodnou volnočasovou aktivitu
řada významných českých osobností (od politiků přes vojáky, autory vážné i krásné literatury, vědců, lékařů, sociálních pracovníků, duchovních ... ) ve skautu vyrostla, část z nich stále ještě je aktivními členy skautského hnutí. Mj. vděčíme skautu za to, že v naší společnosti stále ještě jsou lidi, kteří pomáhají ostatním bez ohledu na vlastní prospěch; ve stále se vynořující "komunistické bolístce" nám skauti dali příklad že tvrzení "já musel když jsem chtěl kariéru" jsou skutečně jen výmluvy, což ostatně platí dodnes. Měníme svět a začínáme od sebe.
socializece mládeže
sounáležitost
Stejně jako tramping, byli tam lidi kteří vzdorovali a stáli si za svým v dobách temna, aby z nich nebyli estébáci, udavači, prospěcháři a podobní degeneráti.
viz výše otázka č. 7
Vlastenectvi/nacionalismus, vztah k přírodě.
Výchova tehdejší mládeže, čaśtečně dopomohl ke zrušení komunismu
zavedením srozumitelných morálních pravidel ve spojení s vhodnými aktivitami pro všechny věkové skupiny
10. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18-30 | 56 | 52,34 % | 49,12 % |
18 a méně | 20 | 18,69 % | 17,54 % |
31-45 | 18 | 16,82 % | 15,79 % |
46-60 | 13 | 12,15 % | 11,4 % |
11. Jste?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 72 | 67,29 % | 63,16 % |
muž | 35 | 32,71 % | 30,7 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.