Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Product placement

Product placement

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Milan Postránecký
Šetření:03. 03. 2015 - 07. 03. 2015
Počet respondentů:77
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:04
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

věnujte prosím chvíli času následujícímu dotazníku, který slouží jako podklad pro praktickou část bakalářské práce. Jeho cílem je zhodnotit obecné vnímání product placementu veřejností.

Děkuji předem za Váš čas a spolupráci.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5267,53 %67,53 %  
Muž2532,47 %32,47 %  

Graf

2. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 264963,64 %63,64 %  
39 a více1316,88 %16,88 %  
15 - 2067,79 %7,79 %  
27 - 3256,49 %6,49 %  
33 - 3845,19 %5,19 %  

Graf

3. Nejvyšší stupeň dosud dosaženého vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední škola s maturitou4254,55 %54,55 %  
Vysoká škola3038,96 %38,96 %  
Základní škola33,9 %3,9 %  
Střední škola bez maturity / Vyučen(a)11,3 %1,3 %  
Vyšší odborná škola11,3 %1,3 %  

Graf

4. Víte, co znamená pojem "product placement"?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, vím o co se jednáotázka č. 6, Ne, nevím o co se jednáotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, vím o co se jedná6584,42 %84,42 %  
Ne, nevím o co se jedná1215,58 %15,58 %  

Graf

Product placement s velikou pravděpodobností znáte, jelikož jste se s ním nejspíše již několikrát setkali. Možná jen nevíte, že se takto nazývá. Zde je vysvětlení pojmu: jedná se o specifickou formu reklamy, která spočívá v umisťování reálných produktů nebo firemních značek přímo do filmů, televizních seriálů apod. Lidé tak například ve filmu pijí opravdovou Coca-Colu, jezdí skutečným vozem Mercedes nebo třeba používají skutečné produkty firmy Apple.

5. Na základě předchozího vysvětlení jste se již s product placementem setkali:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano12100 %15,58 %  

Graf

6. Jak na Vás působí umístění reklamního nápisu Euronics při sledování seriálu "Ulice"?

Ukázka využití product placementu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Upoutá moji pozornost. Vnímám ho, ale NEVADÍ mi3241,56 %41,56 %  
Upoutá moji pozornost. Vnímám ho a VADÍ mi3140,26 %40,26 %  
Neupoutá moji pozornost, nevnímám ho1418,18 %18,18 %  

Graf

7. Jak na Vás působí umístění reklamní lahve Mattoni při sledování pořadu "Uvolněte se, prosím"?

Ukázka využití product placementu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Upoutá moji pozornost. Vnímám ho, ale NEVADÍ mi5368,83 %68,83 %  
Neupoutá moji pozornost, nevnímám ho2127,27 %27,27 %  
Upoutá moji pozornost. Vnímám ho a VADÍ mi33,9 %3,9 %  

Graf

8. Jak na Vás působí umístění reklamního prospektu Jamall při sledování pořadu "Ordinace v růžové zahradě"?

Ukázka využití product placementu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Upoutá moji pozornost. Vnímám ho a VADÍ mi3646,75 %46,75 %  
Upoutá moji pozornost. Vnímám ho, ale NEVADÍ mi2633,77 %33,77 %  
Neupoutá moji pozornost, nevnímám ho1519,48 %19,48 %  

Graf

9. Kde vnímáte product placement nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televizní seriály6077,92 %77,92 %  
Filmy4558,44 %58,44 %  
Ostatní televizní pořady1924,68 %24,68 %  
Hudební klipy1418,18 %18,18 %  
Knihy56,49 %6,49 %  
Videohry11,3 %1,3 %  

Graf

10. Kterou formu reklamy upřednostňujete v porovnání s klasickou TV reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Formu product placementu2836,36 %36,36 %  
Vadí mi obě formy2127,27 %27,27 %  
Klasickou TV reklamu2127,27 %27,27 %  
Nevadí mi ani jedna forma79,09 %9,09 %  

Graf

11. Product placement Vás při nakupovaní:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neovlivňuje3849,35 %49,35 %  
Spíše neovlivňuje3444,16 %44,16 %  
Spíše ovlivňuje56,49 %6,49 %  

Graf

12. Napište prosím film nebo seriál, který Vás ve spojení s product placementem napadne jako první.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ulice2228,95 %28,57 %  
Ordinace v Růžové zahradě79,21 %9,09 %  
nevím33,95 %3,9 %  
Vratné lahve22,63 %2,6 %  
Snowboarďáci22,63 %2,6 %  
vinaři22,63 %2,6 %  
How i met your mother11,32 %1,3 %  
gympl11,32 %1,3 %  
Źeny v pokušení11,32 %1,3 %  
simpson11,32 %1,3 %  
ostatní odpovědi simpsonovi
nevím o žádném
Prostřeno
Bond - Sony Valio
Ordinace!
ordinace
Jobs
žádný, seriály nesleduji a ve filmu jsem nezaznamenala
Stmívání - Volvo
Ordinace v růžový zahradě -- -tam jsou komický, strašný :D
House of Cards
Líbáš jako Bůh
Iron Man - AUDI
C. S. I. Miami
Transformers
...
Účastníci zájezdu
kill bill
Růžová zahrada, ale jen z toho důvodu, že jsem ovlivněna vyplňováním dotazníku.
Zastav a nepřežiješ
The Social Network
momentálne netuším
Série s Jamesem Bondem
Trestná lavice
Obchoďák
James Bond
Účastníci zájezdu (arginmax)
román pro ženy
Weeds
Cokoliv na Nově
Klip Majk Spirit I was wrong- Aquilla.
seriál Ulice
probudím se včera
Sám doma - Tic Tac
3444,74 %44,16 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Víte, co znamená pojem "product placement"?

  • odpověď Ne, nevím o co se jedná:
    • 6.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 5. Na základě předchozího vysvětlení jste se již s product placementem setkali:

5. Na základě předchozího vysvětlení jste se již s product placementem setkali:

  • odpověď Ano:
    • 6.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne, nevím o co se jedná na otázku 4. Víte, co znamená pojem "product placement"?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Nejvyšší stupeň dosud dosaženého vzdělání:

4. Víte, co znamená pojem "product placement"?

5. Na základě předchozího vysvětlení jste se již s product placementem setkali:

6. Jak na Vás působí umístění reklamního nápisu Euronics při sledování seriálu "Ulice"?

7. Jak na Vás působí umístění reklamní lahve Mattoni při sledování pořadu "Uvolněte se, prosím"?

8. Jak na Vás působí umístění reklamního prospektu Jamall při sledování pořadu "Ordinace v růžové zahradě"?

9. Kde vnímáte product placement nejčastěji?

10. Kterou formu reklamy upřednostňujete v porovnání s klasickou TV reklamou?

11. Product placement Vás při nakupovaní:

12. Napište prosím film nebo seriál, který Vás ve spojení s product placementem napadne jako první.

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Nejvyšší stupeň dosud dosaženého vzdělání:

4. Víte, co znamená pojem "product placement"?

5. Na základě předchozího vysvětlení jste se již s product placementem setkali:

6. Jak na Vás působí umístění reklamního nápisu Euronics při sledování seriálu "Ulice"?

7. Jak na Vás působí umístění reklamní lahve Mattoni při sledování pořadu "Uvolněte se, prosím"?

8. Jak na Vás působí umístění reklamního prospektu Jamall při sledování pořadu "Ordinace v růžové zahradě"?

9. Kde vnímáte product placement nejčastěji?

10. Kterou formu reklamy upřednostňujete v porovnání s klasickou TV reklamou?

11. Product placement Vás při nakupovaní:

12. Napište prosím film nebo seriál, který Vás ve spojení s product placementem napadne jako první.

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Postránecký, M.Product placement (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://46533.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.