Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Výukové metody
Výukové metody
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Petra Weiserová |
---|---|
Šetření: | 04. 03. 2015 - 18. 03. 2015 |
Počet respondentů: | 61 |
Počet otázek (max/průměr): | 32 / 30.25 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 55,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:25 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Prosím o vyplnění dotazníku na téma výukové metody. Otázky se týkají pouze teoretických odborných předmětů. Dotazník slouží pro účely diplomové práce.
Odpovědi respondentů
1. Které formě výuky dávají učitelé při vyučování přednost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Frontální výuce - učitel hromadně pracuje se všemi žáky | 53 | 86,89 % | 86,89 % |
Skupinové výuce - třída je rozdělena na menší skupiny (většinou 3-5 členné) | 5 | 8,2 % | 8,2 % |
Partnerské výuce - spolupráce dvou žáků (nejčastěji sousedů v lavici) | 3 | 4,92 % | 4,92 % |
2. Jak často pracujete ve skupinách?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zřídka | 21 | 34,43 % | 34,43 % |
občas | 21 | 34,43 % | 34,43 % |
často | 15 | 24,59 % | 24,59 % |
vždy | 2 | 3,28 % | 3,28 % |
nikdy | 2 | 3,28 % | 3,28 % |
3. 2. Jakou četnost byste zvolili vy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
častěji | 27 | 44,26 % | 44,26 % |
stejně často | 25 | 40,98 % | 40,98 % |
méně často | 9 | 14,75 % | 14,75 % |
4. Jak často pracujete ve dvojicích?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas | 24 | 39,34 % | 39,34 % |
zřídka | 17 | 27,87 % | 27,87 % |
často | 14 | 22,95 % | 22,95 % |
vždy | 4 | 6,56 % | 6,56 % |
nikdy | 2 | 3,28 % | 3,28 % |
5. 1. Jakou četnost byste zvolili vy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
stejně často | 30 | 49,18 % | 49,18 % |
častěji | 22 | 36,07 % | 36,07 % |
méně často | 9 | 14,75 % | 14,75 % |
6. Jak často vyžaduje učitel po studentech, aby si samostatně zjistili nějaké informace? Např. z internetu, z knih…
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas | 21 | 34,43 % | 34,43 % |
zřídka | 17 | 27,87 % | 27,87 % |
často | 13 | 21,31 % | 21,31 % |
vždy | 8 | 13,11 % | 13,11 % |
nikdy | 2 | 3,28 % | 3,28 % |
7. 1. Jakou četnost byste zvolili vy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
stejně často | 28 | 45,9 % | 45,9 % |
častěji | 17 | 27,87 % | 27,87 % |
méně často | 16 | 26,23 % | 26,23 % |
8. Jak často v hodině pracujete samostatně s textem? Např. učebnicí, odbornou literaturou…
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
často | 19 | 31,15 % | 31,15 % |
občas | 18 | 29,51 % | 29,51 % |
zřídka | 12 | 19,67 % | 19,67 % |
vždy | 7 | 11,48 % | 11,48 % |
nikdy | 5 | 8,2 % | 8,2 % |
9. 1. Jakou četnost byste zvolili vy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
stejně často | 37 | 60,66 % | 60,66 % |
méně často | 13 | 21,31 % | 21,31 % |
častěji | 11 | 18,03 % | 18,03 % |
10. Vypracováváte ve výuce projekty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas | 21 | 34,43 % | 34,43 % |
zřídka | 15 | 24,59 % | 24,59 % |
často | 11 | 18,03 % | 18,03 % |
nikdy | 9 | 14,75 % | 14,75 % |
vždy | 5 | 8,2 % | 8,2 % |
11. 1. Jakou četnost byste zvolili vy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
stejně často | 32 | 52,46 % | 52,46 % |
častěji | 16 | 26,23 % | 26,23 % |
méně často | 13 | 21,31 % | 21,31 % |
12. Nosí učitel do hodiny názorné pomůcky? Např. obrazy, předměty…
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas | 21 | 34,43 % | 34,43 % |
často | 19 | 31,15 % | 31,15 % |
zřídka | 11 | 18,03 % | 18,03 % |
nikdy | 5 | 8,2 % | 8,2 % |
vždy | 5 | 8,2 % | 8,2 % |
13. 1. Jakou četnost byste zvolili vy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
stejně často | 35 | 57,38 % | 57,38 % |
častěji | 23 | 37,7 % | 37,7 % |
méně často | 3 | 4,92 % | 4,92 % |
14. Využívá učitel v hodině moderní technologie? Např. interaktivní tabuli, počítač, dataprojektor…
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
často | 21 | 34,43 % | 34,43 % |
vždy | 19 | 31,15 % | 31,15 % |
občas | 14 | 22,95 % | 22,95 % |
nikdy | 4 | 6,56 % | 6,56 % |
zřídka | 3 | 4,92 % | 4,92 % |
15. 1. Jakou četnost byste zvolili vy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
stejně často | 32 | 52,46 % | 52,46 % |
častěji | 26 | 42,62 % | 42,62 % |
méně často | 3 | 4,92 % | 4,92 % |
16. Využívají učitelé v hodinách metodu vysvětlování?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
často | 21 | 34,43 % | 34,43 % |
vždy | 20 | 32,79 % | 32,79 % |
občas | 17 | 27,87 % | 27,87 % |
nikdy | 2 | 3,28 % | 3,28 % |
zřídka | 1 | 1,64 % | 1,64 % |
17. 1. Jakou četnost byste zvolili vy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
častěji | 29 | 47,54 % | 47,54 % |
stejně často | 26 | 42,62 % | 42,62 % |
méně často | 6 | 9,84 % | 9,84 % |
18. Využívají učitelé v hodinách metodu diskuse?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas | 25 | 40,98 % | 40,98 % |
často | 18 | 29,51 % | 29,51 % |
zřídka | 10 | 16,39 % | 16,39 % |
vždy | 6 | 9,84 % | 9,84 % |
nikdy | 2 | 3,28 % | 3,28 % |
19. 1. Jakou četnost byste zvolili vy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
stejně často | 29 | 47,54 % | 47,54 % |
častěji | 25 | 40,98 % | 40,98 % |
méně často | 7 | 11,48 % | 11,48 % |
20. Jak často učitelé využívají v hodině hry nebo soutěže?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zřídka | 26 | 42,62 % | 42,62 % |
nikdy | 18 | 29,51 % | 29,51 % |
občas | 15 | 24,59 % | 24,59 % |
často | 1 | 1,64 % | 1,64 % |
vždy | 1 | 1,64 % | 1,64 % |
21. 1. Jakou četnost byste zvolili vy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
častěji | 33 | 54,1 % | 54,1 % |
stejně často | 23 | 37,7 % | 37,7 % |
méně často | 5 | 8,2 % | 8,2 % |
22. Využívají učitelé v hodinách inscenační metody? Jde o simulací nějaké události, v nichž se kombinuje hraní rolí s řešením problémů.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas | 22 | 36,07 % | 36,07 % |
zřídka | 19 | 31,15 % | 31,15 % |
nikdy | 16 | 26,23 % | 26,23 % |
často | 3 | 4,92 % | 4,92 % |
vždy | 1 | 1,64 % | 1,64 % |
23. 1. Jakou četnost byste zvolili vy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
stejně často | 29 | 47,54 % | 47,54 % |
častěji | 23 | 37,7 % | 37,7 % |
méně často | 9 | 14,75 % | 14,75 % |
24. Využívají učitelé v hodinách situační metody? Jde o popis a rozbor konkrétní reálné situace ze života.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas | 27 | 44,26 % | 44,26 % |
často | 16 | 26,23 % | 26,23 % |
zřídka | 9 | 14,75 % | 14,75 % |
nikdy | 7 | 11,48 % | 11,48 % |
vždy | 2 | 3,28 % | 3,28 % |
25. 1. Jakou četnost byste zvolili vy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
stejně často | 33 | 54,1 % | 54,1 % |
častěji | 24 | 39,34 % | 39,34 % |
méně často | 4 | 6,56 % | 6,56 % |
26. Jak často učitelé v hodině využívají problémové metody? Studenti se snaží řešit daný problém pomocí pokusu a omylu.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas | 20 | 32,79 % | 32,79 % |
zřídka | 18 | 29,51 % | 29,51 % |
nikdy | 13 | 21,31 % | 21,31 % |
často | 7 | 11,48 % | 11,48 % |
vždy | 3 | 4,92 % | 4,92 % |
27. 1. Jakou četnost byste zvolili vy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
stejně často | 30 | 49,18 % | 49,18 % |
častěji | 23 | 37,7 % | 37,7 % |
méně často | 8 | 13,11 % | 13,11 % |
28. Využívají učitelé v hodině dramatické metody? Divadelní scénky apod.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nikdy | 32 | 52,46 % | 52,46 % |
zřídka | 17 | 27,87 % | 27,87 % |
občas | 9 | 14,75 % | 14,75 % |
vždy | 2 | 3,28 % | 3,28 % |
často | 1 | 1,64 % | 1,64 % |
29. 1. Jakou četnost byste zvolili vy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
stejně často | 29 | 47,54 % | 47,54 % |
méně často | 17 | 27,87 % | 27,87 % |
častěji | 15 | 24,59 % | 24,59 % |
30. Jaká výuková metoda z výše uvedených je Vaše nejoblíbenější?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
situační | 8 | 13,33 % | 13,11 % |
vysvětlování | 5 | 8,33 % | 8,2 % |
diskuse | 5 | 8,33 % | 8,2 % |
Inscenační | 4 | 6,67 % | 6,56 % |
Diskuze | 4 | 6,67 % | 6,56 % |
situační metody | 2 | 3,33 % | 3,28 % |
dramaticke metody | 2 | 3,33 % | 3,28 % |
hra | 2 | 3,33 % | 3,28 % |
skupinová | 2 | 3,33 % | 3,28 % |
Zeměpis | 1 | 1,67 % | 1,64 % |
ostatní odpovědi | 25 | 41,67 % | 40,98 % |
31. Využívá učitel i jiné metody, které nebyly zmíněny v dotazníků?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 6 | 50 % | 9,84 % |
asi ne | 1 | 8,33 % | 1,64 % |
ano | 1 | 8,33 % | 1,64 % |
žadné | 1 | 8,33 % | 1,64 % |
nevím | 1 | 8,33 % | 1,64 % |
Využívá i zapojejí studujících, aby si relevantní zdroje získali na internetu, | 1 | 8,33 % | 1,64 % |
tresty | 1 | 8,33 % | 1,64 % |
32. Pokud jste v předchozí otázce odpověděli ano, vypište jaké:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysvětlování látky studentovi před tabulí (čti: zesměšňování ) | 1 | 25 % | 1,64 % |
nic | 1 | 25 % | 1,64 % |
Google, Seznam, Yandex, částečně Wikipedia, | 1 | 25 % | 1,64 % |
referáty | 1 | 25 % | 1,64 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.