Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nové trendy v cestovním ruchu

Nové trendy v cestovním ruchu

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jakub Bulava
Šetření:07. 03. 2015 - 15. 03. 2015
Počet respondentů:66
Počet otázek (max/průměr):14 / 14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:70 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:01.08:54
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

jsem studentem Slezské univerzity v Opavě a v rámci mé bakalářské práce Vás prosím o vyplnění tohoto krátkého anonymního dotazníku. Předem děkuji.

Odpovědi respondentů

1. Kolikrát do roka jezdíte na dovolenou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 x do roka3248,48 %48,48 %  
2 x do roka2639,39 %39,39 %  
3 a vícekrát do roka710,61 %10,61 %  
na dovolenou nejezdím11,52 %1,52 %  

Graf

2. Kolik dní obvykle trávíte na své dovolené?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
6-9 dní3248,48 %48,48 %  
10-14 dní1928,79 %28,79 %  
2-5 dní1218,18 %18,18 %  
15 dní a více34,55 %4,55 %  

Graf

3. Jaký faktor Vás nejvíce ovlivňuje při plánování dovolené?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
místo3045,45 %45,45 %  
cena2537,88 %37,88 %  
doprava23,03 %3,03 %  
ubytování23,03 %3,03 %  
cena,misto,doprava,ubytovani11,52 %1,52 %  
místo + cena + zdravotní důvody11,52 %1,52 %  
kombinace vice faktoru11,52 %1,52 %  
Osobní - touha poznávat, chuť sportovat či relaxovat11,52 %1,52 %  
stravování11,52 %1,52 %  
místo a společnost11,52 %1,52 %  
trávím doma na zahradě 11,52 %1,52 %  

Graf

4. Jaká je vaše oblíbená cílová destinace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rád zůstávám v ČR3248,48 %48,48 %  
Jižní Evropa2943,94 %43,94 %  
Střední Evropa1827,27 %27,27 %  
Arabské státy812,12 %12,12 %  
Afrika69,09 %9,09 %  
Slovensko46,06 %6,06 %  
severni evropa23,03 %3,03 %  
západní Evropa23,03 %3,03 %  
Skotsko11,52 %1,52 %  
TURECKO, EVROPA11,52 %1,52 %  
CR,Evropa11,52 %1,52 %  
celá Evropa11,52 %1,52 %  
exotika11,52 %1,52 %  
ráda cestuji kamkoliv11,52 %1,52 %  
USA11,52 %1,52 %  
kdekoliv se dá potápět11,52 %1,52 %  
Asie11,52 %1,52 %  
Balkán11,52 %1,52 %  

Graf

5. Jaké období preferujete pro realizaci Vaší dovolené?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
letní sezóna4872,73 %72,73 %  
dovolenou mimo sezónu1522,73 %22,73 %  
zimní sezóna34,55 %4,55 %  

Graf

6. Jak dlouho dopředu začínáte plánovat Vaši dovolenou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
půl roku předem2233,33 %33,33 %  
1-2 měsíce předem2030,3 %30,3 %  
3-4 měsíce předem1421,21 %21,21 %  
týden až 14 dní57,58 %7,58 %  
na poslední chvíli57,58 %7,58 %  

Graf

7. Zařizujete si dovolenou sami nebo se spoléháte raději na cestovní kancelář či agenturu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sami5278,79 %78,79 %  
jak kdy buď sám nebo CK11,52 %1,52 %  
K MOŘI JEZDÍM S CESTOVNÍ KANCELÁŘÍ, PO EVROPĚ A ČECHÁCH SI DOVOLENOU ORGANIZUJEME SAMI11,52 %1,52 %  
Nezáleží jaká11,52 %1,52 %  
velká CK s dlouholetou tradicí11,52 %1,52 %  
nepreferuji konkrétní agenturu11,52 %1,52 %  
fischer11,52 %1,52 %  
cestovka11,52 %1,52 %  
Blue Style, Invia11,52 %1,52 %  
blue style11,52 %1,52 %  
Alexandria, Blue Style11,52 %1,52 %  
exim11,52 %1,52 %  
Firo tour, Blue Style, Exim Tours, Fischer11,52 %1,52 %  
Čedok11,52 %1,52 %  
invia11,52 %1,52 %  

Graf

8. Jaký je hlavní motiv výběru Vaší dovolené? (je možné i více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
poznávání4872,73 %72,73 %  
rekreace a odpočinek u vody4365,15 %65,15 %  
za zábavou2537,88 %37,88 %  
pěší turistika1928,79 %28,79 %  
gastronomie1827,27 %27,27 %  
wellness a lázeňství1319,7 %19,7 %  
sportovní913,64 %13,64 %  
vysokohorská turistika710,61 %10,61 %  
cykloturistika69,09 %9,09 %  
za vzděláním46,06 %6,06 %  
vodní turistika46,06 %6,06 %  
návštěva historických pamětihodností nebo míst, ke kterým mám díky osobám, které tam žily, vztah, nebo se tam točily mé oblíbené filmy11,52 %1,52 %  
islámské modlitby náboženství11,52 %1,52 %  
krátké výlety z domu za poznáním 11,52 %1,52 %  

Graf

9. Odkud čerpáte informace o své cílové destinaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
z internetu6192,42 %92,42 %  
od přátel či známých2943,94 %43,94 %  
od cestovní kanceláře nebo agentury1218,18 %18,18 %  
z katalogu913,64 %13,64 %  
z mapy KČT11,52 %1,52 %  
bedekr11,52 %1,52 %  
z knih11,52 %1,52 %  
vlastni vedomosti11,52 %1,52 %  
ze seriózních odborných pramenů 11,52 %1,52 %  

Graf

10. Využívate nějaký slev či akcí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevyužívám žádných slev2943,94 %43,94 %  
first moment / last minute2842,42 %42,42 %  
slevové portály1624,24 %24,24 %  
Záleží, pokud jsou zrovna k mání11,52 %1,52 %  

Graf

11. Měli byste v budoucnu zájem prožít svou dovolenou v rámci:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
slow travel (nic neřešit, nespěchat, užít si destinaci)4568,18 %68,18 %  
gastronomie / kulinářství3146,97 %46,97 %  
ekoturistiky (trávení času v přírodě)1928,79 %28,79 %  
aktivní dovolené na kolech či motocyklech1015,15 %15,15 %  
agroturistiky (spojení se zemědělskou činností)69,09 %9,09 %  
volunturistiky (dobrovolná práce v rámci dovolené)57,58 %7,58 %  
VYHOVUJE MI PŘIPRAVIT SI SVŮJ VLASTNÍ PROGRAM11,52 %1,52 %  
náboženství cesta do Meky nebo Mediny11,52 %1,52 %  

Graf

12. Jak byste zvýšili úroveň cestovního ruchu v České republice?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím913,64 %13,64 %  
nijak46,06 %6,06 %  
lepší služby23,03 %3,03 %  
těžko11,52 %1,52 %  
zvýšit a dodržovat standardy kvality11,52 %1,52 %  
ZLEPŠIT SLUŽBY; NECHTÍT JEN VYDĚLAT BEZ PRÁCE. NABÍDNOUT ZA STANOVENOU CENU ADEKVÁTNÍ SLUŽBY11,52 %1,52 %  
zkvalitneni dopravy, vetsi dohled nad udrzovanim poradku ve mestech a v prirode11,52 %1,52 %  
Netuším, nemám přehled.11,52 %1,52 %  
já jsem spokojená11,52 %1,52 %  
ne11,52 %1,52 %  
ostatní odpovědi zvysit kvalitu vs.cenu
Více kulturních akcí
zlepšováním kvality poskytovaných služeb v oblasti ubytování, stravování, hygienického zázemí apod.
všechny obchody by měly přijímat v hotovosti i Eura ev. i dolary
pravdivost reklamy
nerozumím otázce
nijak,zda se mi dobra.
slevy
Máme-li brát cestovní ruch jako službu přijíždějícím turistům, je potřeba začít od promyšleného systému dopravy, který by by srozumitelný i pro cizince. Pokud je nikam nedopravím, nemá cenu vymýšlet bydlení, jídlo a program.
zpřísnit postihy za nezákonná jednání vůči turistům
0
nižší cena zájezdů
především chováním lidí (pracovní pozice i celkově)
Více destinací
Odstraněním překážek rozvoje CR (jazyková bariéra, špatná pověst - kriminalita, úroveň služeb..)
atraktivní neotřelé destinace
"zvýšení úrovně cestovního ruchu" mi nedává moc smyslu. co tím myslíte?
tezko rict
Nalákat cizince tím, že zvýšíme počet prohlídek v ČR v cizím jazyce, budeme propagovat krásu české krajiny a zlepšíme se v hotelnictví a v nabízených službách, které ne vždy odpovídají evropskému standardu
Netuším
větší propagace státní správou
především důslednou kontrolou kvality subjektů a nabízených služeb
lepší organizace, jazyková připravenost na zahr. návštěvníky, koncentrace návštěvníků, lepší kvalita služeb cr
více propagace zajímavých míst
Nevím.
..
Vetsi propagace, zaměřeni se na ochranu památek a jejich revitalizaci
větší nabídkou
snížením cen
Větší nabídka služeb a akcí pro děti
Poskytování kvalitnějších služeb, akce pro děti
Nižší ceny
menší snaha cestujících získat co nejvíc za co nejnižší cenu
zlepšil bych nabídku služeb (moře, tropy, velehory) a neokrádal bych turisty v taxi, restauracích a jiných službách
rozpuštěním czechtourismu
Využívat více ekoturismu
spolehlivější cestovní kanceláře
kvalitni pruvodci
nemyslím si, že je nízká
Netusim
více atrakcí v destinaci. mimo prahu zpravidla vše stihneme za jeden den a kvůli tomu jet na druhý konec republiky se prostě nevyplatí
více možností pro rodiny s dětmi
více informací, prezentace zajímavých míst, lepší ubytování a služby
zvysila bych ji o hodne
4466,67 %66,67 % 

Graf

13. Do jaké z níže uvedených věkových kategorií patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16-253451,52 %51,52 %  
26-351421,21 %21,21 %  
36-451218,18 %18,18 %  
46-5557,58 %7,58 %  
56-6511,52 %1,52 %  

Graf

14. Uveďte prosím Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5177,27 %77,27 %  
muž1522,73 %22,73 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Jaký je hlavní motiv výběru Vaší dovolené? (je možné i více odpovědí)

  • odpověď rekreace a odpočinek u vody:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi od cestovní kanceláře nebo agentury na otázku 9. Odkud čerpáte informace o své cílové destinaci?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolikrát do roka jezdíte na dovolenou?

2. Kolik dní obvykle trávíte na své dovolené?

3. Jaký faktor Vás nejvíce ovlivňuje při plánování dovolené?

4. Jaká je vaše oblíbená cílová destinace?

5. Jaké období preferujete pro realizaci Vaší dovolené?

6. Jak dlouho dopředu začínáte plánovat Vaši dovolenou?

7. Zařizujete si dovolenou sami nebo se spoléháte raději na cestovní kancelář či agenturu?

8. Jaký je hlavní motiv výběru Vaší dovolené? (je možné i více odpovědí)

9. Odkud čerpáte informace o své cílové destinaci?

10. Využívate nějaký slev či akcí?

11. Měli byste v budoucnu zájem prožít svou dovolenou v rámci:

13. Do jaké z níže uvedených věkových kategorií patříte?

14. Uveďte prosím Vaše pohlaví?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolikrát do roka jezdíte na dovolenou?

2. Kolik dní obvykle trávíte na své dovolené?

3. Jaký faktor Vás nejvíce ovlivňuje při plánování dovolené?

4. Jaká je vaše oblíbená cílová destinace?

5. Jaké období preferujete pro realizaci Vaší dovolené?

6. Jak dlouho dopředu začínáte plánovat Vaši dovolenou?

7. Zařizujete si dovolenou sami nebo se spoléháte raději na cestovní kancelář či agenturu?

8. Jaký je hlavní motiv výběru Vaší dovolené? (je možné i více odpovědí)

9. Odkud čerpáte informace o své cílové destinaci?

10. Využívate nějaký slev či akcí?

11. Měli byste v budoucnu zájem prožít svou dovolenou v rámci:

13. Do jaké z níže uvedených věkových kategorií patříte?

14. Uveďte prosím Vaše pohlaví?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Bulava, J.Nové trendy v cestovním ruchu (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://46752.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.