Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > mobilní telefony

mobilní telefony

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Mizerová
Šetření:12. 03. 2015 - 20. 03. 2015
Počet respondentů:333
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.94
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:86,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:36
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento průzkum je určen pro ukázku důležitosti dotazníkových šetření v marketingu podniku. 

Odpovědi respondentů

1. Vlastníte mobilní telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano33299,7 %99,7 %  
Ne10,3 %0,3 %  

Graf

2. Od jaké společnosti vlastníte mobilní telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Samsung9127,41 %27,33 %  
Nokia5917,77 %17,72 %  
Sony4112,35 %12,31 %  
Apple4112,35 %12,31 %  
HTC236,93 %6,91 %  
Huawei113,31 %3,3 %  
LG92,71 %2,7 %  
Alcatel82,41 %2,4 %  
Lenovo61,81 %1,8 %  
Acer41,2 %1,2 %  
Prestigio41,2 %1,2 %  
GSmart30,9 %0,9 %  
Doogee30,9 %0,9 %  
Xiaomi30,9 %0,9 %  
Asus20,6 %0,6 %  
THL20,6 %0,6 %  
sony ericsson20,6 %0,6 %  
Motorola20,6 %0,6 %  
blackberry20,6 %0,6 %  
zopo20,6 %0,6 %  
China noname10,3 %0,3 %  
Star10,3 %0,3 %  
Newman10,3 %0,3 %  
Leagoo10,3 %0,3 %  
Evolve10,3 %0,3 %  
Thl a Sony10,3 %0,3 %  
moto10,3 %0,3 %  
2x Samsung, 1x HTC10,3 %0,3 %  
Nexus10,3 %0,3 %  
LG10,3 %0,3 %  
Alcatel, Ericsson10,3 %0,3 %  
I new10,3 %0,3 %  
Čongifoun10,3 %0,3 %  
Sagem10,3 %0,3 %  

Graf

3. Jak často měníte svůj mobilní telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3 - 5 let20561,75 %61,56 %  
1 - 2 roky8224,7 %24,62 %  
6 let a více3410,24 %10,21 %  
do 1 roku113,31 %3,3 %  

Graf

4. Jakou částku jste ochotni utratit za nový telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2 001 - 5 00015446,39 %46,25 %  
5 001 - 8 0008024,1 %24,02 %  
8 001 - 12 000339,94 %9,91 %  
do 2 000236,93 %6,91 %  
15 001 - 20 000164,82 %4,8 %  
20 001 a více144,22 %4,2 %  
12 001 - 15 000123,61 %3,6 %  

Graf

5. Co je pro vás důležité při výběru mobilního telefonu?

1 velmi důležité až 5 nedůležité

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

6. Jakým způsobem si pořizujete mobilní telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přes internet20060,24 %60,06 %  
V autorizované prodejně19257,83 %57,66 %  
V prodejně s elektrospotřebiči5817,47 %17,42 %  
Přímou koupí od předchozího majitele216,33 %6,31 %  
V bazaru195,72 %5,71 %  
Mám firemní telefon133,92 %3,9 %  
od operátora20,6 %0,6 %  
Zdědím ho po někom z rodiny 10,3 %0,3 %  
v Tesco HM10,3 %0,3 %  
Mobilní pohotovost(bazar): jako zánovní (rozbalený min používaný)10,3 %0,3 %  
u operátora10,3 %0,3 %  
dostávám od někoho10,3 %0,3 %  
Na záchodě10,3 %0,3 %  
Často dostanu nebo "odkoupím" předchozí model, když si někdo ze širší rodiny kupuje nový telefon.10,3 %0,3 %  
v prodejně operátora10,3 %0,3 %  

Graf

7. K jakém u účelu mobilní telefon nejčastěji používáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Telefonování26579,82 %79,58 %  
Textové zprávy23871,69 %71,47 %  
Internet20762,35 %62,16 %  
Aplikace11534,64 %34,53 %  
E-mail339,94 %9,91 %  
Organizační funkce267,83 %7,81 %  
Kancelářské funce51,51 %1,5 %  

Graf

8. Jaké aplikace nejčastěji využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sociální sítě (Facebook, Instagram, Twitter…)17853,61 %53,45 %  
Komunikace (Facebook Messinger, Whats app)16950,9 %50,75 %  
Hudba a zvuk16549,7 %49,55 %  
Hry9929,82 %29,73 %  
Mapy, navigace7021,08 %21,02 %  
Počasí3510,54 %10,51 %  
Videa, filmy (youtube, vysílání)309,04 %9,01 %  
žádné51,51 %1,5 %  
organizace (notes, nákupní seznam), Svítilna, Zrcátko, Kalkulačka, cestovní aplikace (NaVlak aj.)10,3 %0,3 %  
GMAIL, Mobilní banka, Jízdní řády, Přístup na externí úložiště10,3 %0,3 %  
nevyužívám aplikace na mobilu10,3 %0,3 %  
Jízdní řády10,3 %0,3 %  
News10,3 %0,3 %  
pouze budík, mám hloupý telefon10,3 %0,3 %  
nevyužívám vůbec žádnou aplikaci10,3 %0,3 %  
kalendář, poznámky10,3 %0,3 %  
noviny - idnes, e1510,3 %0,3 %  
žádné, můj telefon takové možnosti nemá10,3 %0,3 %  
zadne10,3 %0,3 %  
browser, organizacni appky10,3 %0,3 %  
žádné z uvedených10,3 %0,3 %  
uplne nejcasteji internetovy prohlizec10,3 %0,3 %  
navigace10,3 %0,3 %  
Zpravodajství - Bloomberg...10,3 %0,3 %  
žádné z výše uvedených10,3 %0,3 %  
telefonování10,3 %0,3 %  
svítilna, záznam zvuku, budik10,3 %0,3 %  
žádné z uvedeného10,3 %0,3 %  
budík10,3 %0,3 %  
ThinkFreeOffice - často v mobilu čtu e-knihy10,3 %0,3 %  
finance/zpravodajství10,3 %0,3 %  
"Drug dealer 2.1" - skvělá appka10,3 %0,3 %  
čtečka10,3 %0,3 %  
Kalkulačka, budík10,3 %0,3 %  
všechny využívám stejně často, prostě s tím telefonem funguji nonstop10,3 %0,3 %  
různé druhy připomínek a poznámek10,3 %0,3 %  
překladače, vyhledávání dopravního spojení10,3 %0,3 %  
nic10,3 %0,3 %  
e-mail10,3 %0,3 %  
nevyužívám10,3 %0,3 %  
e-mail, kalendář, dedikované odborné funkce10,3 %0,3 %  
porno10,3 %0,3 %  
kamera,foto10,3 %0,3 %  

Graf

9. Na základě čeho jste se rozhodoval/a při koupi ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vlastní rozhodnutí18856,63 %56,46 %  
Doporučení od rodiny či přátel6318,98 %18,92 %  
Odborné zdroje329,64 %9,61 %  
Internetová inzerce288,43 %8,41 %  
Jiné195,72 %5,71 %  
Reklama v televizi, rádiu20,6 %0,6 %  

Graf

10. Jste spokojen(a) se svým mobilním telefonem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano19959,94 %59,76 %  
Spíše ano11133,43 %33,33 %  
Spíše ne154,52 %4,5 %  
Ne72,11 %2,1 %  

Graf

11. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena20461,45 %61,26 %  
Muž12838,55 %38,44 %  

Graf

12. Jaký máte věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 2517552,71 %52,55 %  
15 - 207221,69 %21,62 %  
26 - 355215,66 %15,62 %  
36 - 45195,72 %5,71 %  
46 - 55113,31 %3,3 %  
56 a více30,9 %0,9 %  

Graf

13. Jste:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student/ka22167,17 %66,37 %  
Zaměstnanec7823,71 %23,42 %  
Podnikatel/OSVČ144,26 %4,2 %  
Nezaměstnaný61,82 %1,8 %  
Jiné51,52 %1,5 %  
Důchodce51,52 %1,5 %  

Graf

14. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou16048,78 %48,05 %  
Vysokoškolské vzdělání11936,28 %35,74 %  
Základní vzdělání3510,67 %10,51 %  
Středoškolské bez maturity103,05 %3 %  
Vyšší odborné vzdělání41,22 %1,2 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Jakou částku jste ochotni utratit za nový telefon?

  • odpověď 2 001 - 5 000:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Huawei na otázku 2. Od jaké společnosti vlastníte mobilní telefon?

5. Co je pro vás důležité při výběru mobilního telefonu?

  • odpověď Funkce=Velmi důležité:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15 001 - 20 000 na otázku 4. Jakou částku jste ochotni utratit za nový telefon?

10. Jste spokojen(a) se svým mobilním telefonem?

  • odpověď Ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15 001 - 20 000 na otázku 4. Jakou částku jste ochotni utratit za nový telefon?

12. Jaký máte věk?

  • odpověď 15 - 20:
    • 4.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní vzdělání na otázku 14. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

13. Jste:

  • odpověď Zaměstnanec:
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mám firemní telefon na otázku 6. Jakým způsobem si pořizujete mobilní telefon?
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 46 - 55 na otázku 12. Jaký máte věk?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vlastníte mobilní telefon?

2. Od jaké společnosti vlastníte mobilní telefon?

3. Jak často měníte svůj mobilní telefon?

4. Jakou částku jste ochotni utratit za nový telefon?

5. Co je pro vás důležité při výběru mobilního telefonu?

6. Jakým způsobem si pořizujete mobilní telefon?

7. K jakém u účelu mobilní telefon nejčastěji používáte?

8. Jaké aplikace nejčastěji využíváte?

9. Na základě čeho jste se rozhodoval/a při koupi ?

10. Jste spokojen(a) se svým mobilním telefonem?

11. Jste:

12. Jaký máte věk?

13. Jste:

14. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vlastníte mobilní telefon?

2. Od jaké společnosti vlastníte mobilní telefon?

3. Jak často měníte svůj mobilní telefon?

4. Jakou částku jste ochotni utratit za nový telefon?

5. Co je pro vás důležité při výběru mobilního telefonu?

6. Jakým způsobem si pořizujete mobilní telefon?

7. K jakém u účelu mobilní telefon nejčastěji používáte?

8. Jaké aplikace nejčastěji využíváte?

9. Na základě čeho jste se rozhodoval/a při koupi ?

10. Jste spokojen(a) se svým mobilním telefonem?

11. Jste:

12. Jaký máte věk?

13. Jste:

14. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Mizerová, V.mobilní telefony (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://47016.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.