Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Rodinné podnikání

Rodinné podnikání

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Adéla Nevrlová
Šetření:26. 03. 2015 - 02. 04. 2015
Počet respondentů:211
Počet otázek (max/průměr):8 / 7.38
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:78,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:32
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Adéla Nevrlová a jsem studentkou 2. ročníku navazujícího magisterského studia na Slezské univerzitě v Opavě, Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné. Ráda bych Vás touto cestou poprosila o vyplnění krátké doplňující ankety k mé diplomové práci na téma Rodinné podnikání. Anketa obsahuje celkem 8 stručných otázek a je zcela anonymní.

 

Odpovědi respondentů

1. Vnímáte rodinné podniky jako důvěryhodnější než podniky, které nejsou rodinného typu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano10750,71 %50,71 %  
ano3717,54 %17,54 %  
spíše ne3014,22 %14,22 %  
nevím2210,43 %10,43 %  
ne157,11 %7,11 %  

Graf

2. Prosím o případné odůvodnění odpovědi u otázky číslo 1.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Bohužel velice často jsou preferováni na vyšší pozice členové rodiny jen protože jsou příbuzní. Je pro ně jiný "metr" a přes pokrevní slepotu dochází k vnitřní destrukci velice prosperujících firem. Vlastní 3 zkušenosti.

Často si můžeme povšimnou u rodinných podniků, že se snaží navodit příjemnou atmosféru, dodžet slíbenou kvalitu, dodžet termíny, protože si často uvědomují, že právě tato práce je jejich obživou a dává jim jistou svobodu a zároveň jistotu příjmu (pokud to dělají dobře).

člověk si to podnikání vybuduje vlastní snahou a pílí

důvěryhodnější mohou být rodinné podniky pro přímou zaujatost lidí v případě tohoto druhu podnikání... ale na druhou stranu, podniky, které nejsou rodinného typu mohou být velké korporace, které už mají takovou zkušenost a historii, že si nemohou dovolit být nevýhodné, a proto se snaží být vždy stoprocentní

Chtěl bych odpovědět: podle mně jsou oba typy podniků stejně důvěryhodné. Ta otázka je položena tak aby lidi odpovídali Spíše ano a ano.

I rodinne podnikani muzou byt podvodnici

já na bráchu, brácha na mě

jak kdy

Je to individuální a podle vlastní zkušenosti...

Je to rodina

Je to různé, zvláště, když se jedná o malé podniky. Znám rodinné podniky, kdy majitel se příliš nezajímá o chod firmy a jeho zaměstnanci na jeho nezodpovědnost doplatí, přestože jsou to například rodinní příslušníci. Jsou ale i takové firmy, které mají díky rodinnému zázemí dobré portfolio a jsou na trhu velmi úspěšní.

jedná se o jaký druh podnikání se jedná

Jejich výrobky (služby) mi připadají kvalitnější, protože si více cenní zákazníků.

Jsou menší, potřebují si získat klientelu a proto existuje možnost, že se budou více snažit.

Lidský přístup

mají tradici, většinou i takový rodinný, lepší přístup - dělají sami na sebe.

Mají určitou tradici a vzhledem k tomu, že se jedná o rodinný podnik asi by žádný člen rodiny nechtěl zneuctit jeho jméno

mám pocit, že to dělají oni za sebe, tudíž si nebudou chctít pošpinit své jméno špatně odvedenou službou / produktem

Mensi produkce, zamereni se na kvalitu a ne kvantitu,

Myslim ze rodina spolu víc drží při sobě než tým lidi v zaměstnání, budují své renomé a tím pádem jim jde o jejich pověst.

Myslím, že člověk spíše věří někomu konkrétnímu, než velké firmě.

Myslím, že jsou poctivé.

myslím, že mají lepší (rozuměj osobnější) přístup k zákazníkovi

myslím, že v rodinném podniku se musí všichni zapojení opravdu snažit, aby jejich služby a výrobky byly co nejlepší a získali si a udrželi dobre jmeno... jejich pristup ke kvalite zakaznici urcite oceni.

myslím,že nabízí kvalitnější produkty..

nedělám rozdíly v tom zda je podnik rodinného typu či nikoliv.

Nedôverujem im

nehodnotím důvěryhodnost podniku podle toho jestli je rodinného typu nebo ne, ani se o typ nezajímám

Není to pro mě rozhodující faktor.

Nestarejte se!!!!

Nevidim duveru v tomto smeru,spis vetsi vrelost,zajem o klienta,ochota

Nevidím v tom rozdíl

nevím

nezáleží od toho či je rodina alebo nie, niekedy rodine chýba nadhľad.. a profesionalita personálu

Nijak zvlášť to neřeším...

Pevnejsi zaklady, osobni pouto

Podle mě je jedno, jestli vede podnik rodina, nebo ne. Důvěru si musí u zákazníka vydobýt stejnou cestou a hlavně kvalitou nabízených služeb.

Pokud je v názvu firmy přímo jméno, předpokládám, že si majitelé nedovolí špatnou kvalitou jméno pošpinit.

pokud mají dlouhodobou tradici, asi budou seriozni když jim to vydrželo

Protože rodina se více snaží, neboť jsou si vědomi, že vše se týká většiny rodinných příslušníků.

Protože vím jak firma pracuje.

Při jednání s podniky (nákupu u nich, apod.) nerozlišuji, zda se jedná o podnik rodinný či nikoliv. Nezaznamenal jsem rozdílný přístup.

Rodina drží pohromadě a členové přebírají zodpovědnost za celý proces.

Rodina drží více při sobě, více se zná, důvěřuje si, mnoho věcí dělá buď společně nebo se snadnější vzájemnou pomocí - to by se mělo odrážet i na chodu rodinné firmy.

Rodina nezarucuje kvalitu.

Rodina táhne za jeden provaz, jako podnikatel nese svou kůži na trh, musí byt lepší než anonymní firma

Rodina většinou drží pospolu i při složitějších situacích.

rodinná čest a důraz na pověst firmy u zákazníků

rodinné podniky mohou být stejně nepoctivé jako podniky jiné - lidi jsou lidi

Rodinné podniky v sobě skrývají kapitál a potenciál do budoucna. Důvěřuji jim více než podnikům nerodinnym.

Rodinné vazby jsou podle mého soudu pevnější, než vazby mezi zcela cizími lidmi. O rodinných příslušnících je v podstatě v rodině vše známo, mezi cizími lidmi nikoliv a i z toho důvodu i důvěra mezi rodinnými příslušníky je daleko větší.

Rodinný podnik kdyby měl průšvih, i když skončí, ostuda s nimi bude dál, kdežto jiné podniky nadělají průšvihy, podnik skončí, rozprchnou se a ticho po pěšině, mohou začít jinde znovu (třeba okrádat).

sledují stejný cíl a nechce jeden okrást druhého, chtějí být pyšní na jméno firmy

Snaží se oslovit zákazníka dlouhodobými vztahy

Spíše jim záleží na kvalitě a dobrém jménu a tím pádem i pověsti.

tradice

Tradice

tradice

tradice, kvalita, zázemí, reklamae

Tradice,snaha o dobre jmeno rodiny...

Tyto formy podniků mají většinou dlouhou tradici, zkušenosti.. působí to důvěryhodným dojmem.

U malých podniků je tomu jinak než u velkých firem. Řekl bych, že u rodinných podniků je větší důvěryhodnost v tom, že co řekne jeden, bere i druhý, a méně se tam bude rozkrádat. Navíc jste nevymezila, co považujete za rodinný podnik - zda podle vlastnictví, složení vedení, složení zaměstnanců

určitá motivace k nejlepšímu pracovnímu výkonu

už jsem pracovala v rodinném podniku a nelíbila se mi pracovní atmosféra. Rodina si tzv. neviděla do pusy a mezi sebou často vyvolávali hádky, které si mohli nechat na doma a neřešit je v práci mezi zaměstnanci.

V dnešní době Vás může okrást jak velký podnik, tak rodinný. Důležité je pro mne přístup, komunikace a kvalita služeb.

Vetsinou jsou to podniky s pratelstejsi atmosferou, zalezi jim na zakaznikovi, kazdy vi o tom druhem co umi a co ne - rozdeleni prace. Vetsinou jsou to samotnimi lidmi osvedcene podniky a generace, ktere si podniky predavaji, jsou na tento zavazek hrdi a berou jej velmi vazne.

větší kontrola produktů, větší kvalita (v rámci dobrého jména)

Větší přesnost výkonu z důvodu přímé závislosti na zakázkách a malovýroby

Větší zájem o správu vlastního majetku

větší zapálení pro věc

větší zodpovědnost

Většina rodinných podniků,které znám spadají do kategorie malých firem,které si nemohou dovolit zklamat svého zákazníka a udělají vše pro to,aby si udrželi jeho přízeň,a tím pádem svůj příjem. Osobně dávám přednost malým rodinným podnikům.

většinou je to dáno tradicí

Většinou to nebývají tak velké podniky, věřím v kvalitnější výrobní postup, než u velkých firem.

Vládne rodinná a přátelská atmosféra pokud jde o menší podniky a jednání s lidmi je často na jiné úrovní, než když jsem ve firmě cizích společníků...

Všichni se snaží o co nejlepší výsledky společného podniku

vysoká kvalita služeb/výrobků

Vždycky záleží na konkrétních lidech, jejich schopnostech, hodnotách a morálce, ne na tom, v jakém formálním vztahu se nacházejí.

záleží na oboru, ve kterém podnik působí

Záleží na velikosti podniku - pokud jde o lokální firmy, bývají často spojovány s majiteli a ti nechtějí získat negativní pověst.

3. O které z těchto velkých firem jste věděli, že se jedná o rodinný podnik? (možno označit více odpovědí).

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevěděl/a jsem to ani o jedné z těchto firem8841,71 %41,71 %  
Koh-i-noor4822,75 %22,75 %  
Ford4822,75 %22,75 %  
Kofola4822,75 %22,75 %  
Hruška4621,8 %21,8 %  
Walmark3215,17 %15,17 %  
Madeta3215,17 %15,17 %  
ArcelorMittal2813,27 %13,27 %  
Wal-Mart2411,37 %11,37 %  
BMW Group178,06 %8,06 %  
Ravak167,58 %7,58 %  
Hyundai Motor125,69 %5,69 %  
Samsung Electronics104,74 %4,74 %  
Ikea20,95 %0,95 %  
Koupelny Ptáček10,47 %0,47 %  
Baťa, Adidas10,47 %0,47 %  
Pekárny10,47 %0,47 %  
Becher Jan10,47 %0,47 %  
Fort - plasty, 10,47 %0,47 %  
Dr.Oetker, Porsche, Swarovski 10,47 %0,47 %  
malé rodinné podniky jako jsou místní pekařství, uzenářství, apod.10,47 %0,47 %  
Adidas10,47 %0,47 %  
carlos bakery10,47 %0,47 %  
neznám10,47 %0,47 %  
Klia10,47 %0,47 %  
Bohuzel uz si nepamatuji nazev. Ale znam. a znam i male rodinne podniky - napr. Optika Jaroslava Policara v Praze aj..10,47 %0,47 %  
Penziony ,rekreační bydlení10,47 %0,47 %  
znám, ale neuvedu. Nejsou tak zmámé.10,47 %0,47 %  
Becherovka10,47 %0,47 %  
Petrof10,47 %0,47 %  

Graf

4. Očekáváte obecně, že rodinný podnik poskytuje kvalitnější produkty než podnik nerodinný?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano9444,55 %44,55 %  
spíše ne4320,38 %20,38 %  
ne3014,22 %14,22 %  
ano2813,27 %13,27 %  
nevím167,58 %7,58 %  

Graf

5. Jak často nakupujete / odebíráte výrobky či služby od rodinných podniků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím, nesleduji to12659,72 %59,72 %  
více než 1x týdně, avšak ne denně2913,74 %13,74 %  
1x týdně209,48 %9,48 %  
méně než 1x týdně188,53 %8,53 %  
denně125,69 %5,69 %  
Nenakupuji u rodinných podniků62,84 %2,84 %  

Graf

6. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena15071,09 %71,09 %  
muž6128,91 %28,91 %  

Graf

7. Do jaké věkové skupiny patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 40 let16176,3 %76,3 %  
41 - 60 let2612,32 %12,32 %  
15 - 20 let146,64 %6,64 %  
více než 60 let104,74 %4,74 %  

Graf

8. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské10951,66 %51,66 %  
Středoškolské6731,75 %31,75 %  
Vyšší odborné136,16 %6,16 %  
Vyučen/a s maturitou83,79 %3,79 %  
Vyučen/a73,32 %3,32 %  
Základní73,32 %3,32 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Jak často nakupujete / odebíráte výrobky či služby od rodinných podniků?

  • odpověď nevím, nesleduji to:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 1. Vnímáte rodinné podniky jako důvěryhodnější než podniky, které nejsou rodinného typu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vnímáte rodinné podniky jako důvěryhodnější než podniky, které nejsou rodinného typu?

3. O které z těchto velkých firem jste věděli, že se jedná o rodinný podnik? (možno označit více odpovědí).

4. Očekáváte obecně, že rodinný podnik poskytuje kvalitnější produkty než podnik nerodinný?

5. Jak často nakupujete / odebíráte výrobky či služby od rodinných podniků?

6. Jste:

7. Do jaké věkové skupiny patříte?

8. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vnímáte rodinné podniky jako důvěryhodnější než podniky, které nejsou rodinného typu?

3. O které z těchto velkých firem jste věděli, že se jedná o rodinný podnik? (možno označit více odpovědí).

4. Očekáváte obecně, že rodinný podnik poskytuje kvalitnější produkty než podnik nerodinný?

5. Jak často nakupujete / odebíráte výrobky či služby od rodinných podniků?

6. Jste:

7. Do jaké věkové skupiny patříte?

8. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Nevrlová, A.Rodinné podnikání (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://47630.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.