Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nové trendy v marketingu

Nové trendy v marketingu

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michal Černý
Šetření:29. 03. 2015 - 05. 04. 2015
Počet respondentů:358
Počet otázek (max/průměr):20 / 18.56
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:70,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:39
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den všem. 

 

Rád bych Vás touto cestou požádal o vyplnění dotazníku na téma "Nové trendy v marketingu". Dotazník je složen z otázek zabývajících se guerilla a mobilním marketingem. Cílem je zjistit, jak jsou tyto dva nové trendy vnímané v očích veřejnosti. 

Výsledky tohoto výzkumu budou použity v bakalářské práci. 

 

Všem děkuji za vyplnění a přeji příjmený den. 

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž18451,4 %51,4 %  
Žena17448,6 %48,6 %  

Graf

2. Vaše věková kategorie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-26 let25872,07 %72,07 %  
41-60 let3710,34 %10,34 %  
27-40 let3710,34 %10,34 %  
61 let a více205,59 %5,59 %  
0-17 let61,68 %1,68 %  

Graf

3. Jak vnímáte reklamu kolem sebe?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše pozitivně13136,59 %36,59 %  
Spíše negativně12133,8 %33,8 %  
Nevnímám ji4111,45 %11,45 %  
Negativně339,22 %9,22 %  
Pozitivně195,31 %5,31 %  
Nevím133,63 %3,63 %  

Graf

4. Koupil/a jste si v poslední době (cca 3 měsíce) nějaký výrobek či službu na základně reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 5, Neotázka č. 6, Nevzpomínám siotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne17147,77 %47,77 %  
Ano11331,56 %31,56 %  
Nevzpomínám si7420,67 %20,67 %  

Graf

5. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a "ano", jaká reklama Vás ovlivnila?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na internetu7061,95 %19,55 %  
V televizi4035,4 %11,17 %  
V letáku3631,86 %10,06 %  
V místě prodeje2118,58 %5,87 %  
V časopise/novinách1210,62 %3,35 %  
Jinde87,08 %2,23 %  
Na billboardu76,19 %1,96 %  

Graf

6. Co podle vás znamená pojem "guerilla marketing"?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklama, která má udeřit nečekaně na neobvyklých místech24267,6 %67,6 %  
Neobvyklá a nízkonákladová forma reklamy12635,2 %35,2 %  
Obtěžující reklama4412,29 %12,29 %  
Jiné195,31 %5,31 %  
Nelegální reklama82,23 %2,23 %  

Graf

7. Setkal/a jste se již s pojmem "guerilla marketing"?

Guerilla marketing = šokující forma propagace produktu či služby

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano17849,72 %49,72 %  
Ne15142,18 %42,18 %  
Nevím298,1 %8,1 %  

Graf

8. V roce 2009 proběhla kampaň na podporu vzdělání a serveru skoly.cz, kdy stavební dělníci romského původu byli v centru Prahy oblečeni do žlutých trik s heslem „Měl jsem se líp učit“. Jaký postoj máte k takové kampani?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pozitivní18451,4 %51,4 %  
Negativní11532,12 %32,12 %  
Nevím5916,48 %16,48 %  

Graf

9. Přijde Vám takový druh reklamy zajímavý nebo urážlivý?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zajímavý14941,62 %41,62 %  
Obojí8222,91 %22,91 %  
Urážlivý7220,11 %20,11 %  
Ani jedno5515,36 %15,36 %  

Graf

10. Líbí se Vám takovéto netradiční formy propagace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano20557,26 %57,26 %  
Ne9927,65 %27,65 %  
Nevím5415,08 %15,08 %  

Graf

Pokud odpovíte "žádný z výše uvedených", tak pro Vás dotazník končí

11. Které z následujících zařízení nejvíce využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Klasický mobilní telefonotázka č. 12, Smartphone, neboli "chytrý telefon"otázka č. 12, Tabletotázka č. 12, Žádný z výše uvedených → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Smartphone, neboli "chytrý telefon"26273,18 %73,18 %  
Klasický mobilní telefon7621,23 %21,23 %  
Tablet154,19 %4,19 %  
Žádný z výše uvedených51,4 %1,4 %  

Graf

12. Pokud jste vlastníkem mobilního telefonu – nosíte jej stále při sobě (až na pár výjimek)?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano32693,41 %91,06 %  
Ne236,59 %6,42 %  

Graf

13. Setkal/a jste se již někdy s mobilním marketingem?

Mobilní marketing = forma reklamy a podpory prodeje prostřednictvím mobilní komunikace

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 14, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano27277,05 %75,98 %  
Ne8122,95 %22,63 %  

Graf

14. S jakou formou mobilního marketingu jste se setkal/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SMS marketing21678,83 %60,34 %  
Mobilní aplikace13147,81 %36,59 %  
MMS marketing4215,33 %11,73 %  
Jiné3914,23 %10,89 %  
Location-based marketing (zasílání reklamního sdělení osobám, pohybujících se až několik set metrů od místa prodeje)3512,77 %9,78 %  
Grafické kódy3412,41 %9,5 %  
Proximity marketing (zasílání reklamního sdělení osobám přímo v místě prodeje)165,84 %4,47 %  

Graf

15. Jste ochoten/ochotna přijímat reklamu na svém mobilním telefonu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne21560,91 %60,06 %  
Ano, ale pouze za určitých podmínek (např. pouze se souhlasem)13237,39 %36,87 %  
Ano61,7 %1,68 %  

Graf

16. Jaká forma reklamy v mobilním telefonu je pro vás nejvíce přijatelná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádná16346,18 %45,53 %  
Kontextová reklama (reklama, která se zobrazí na webové stránce, jejíž obsah úzce souvisí s reklamním sdělením)8624,36 %24,02 %  
SMS/MMS reklama7721,81 %21,51 %  
Reklama v rámci mobilních aplikací5214,73 %14,53 %  
Bannerová reklama (reklamní proužek, který je využívaný na www stránkách, ve většině případů u okrajů obrazovky)5214,73 %14,53 %  
Reklama ve hrách205,67 %5,59 %  
Videoreklama na mobilu71,98 %1,96 %  
Pop-up reklama ("vyskakovací reklama)30,85 %0,84 %  

Graf

17. Byla Vám za poslední 3 měsíce doručena nějaká reklamní SMS?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 18, Neotázka č. 19, Nevímotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano21059,49 %58,66 %  
Ne12334,84 %34,36 %  
Nevím205,67 %5,59 %  

Graf

18. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a „ano“, tak jak jste na reklamní SMS reagoval/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nijak jsem nereagoval/a19793,36 %55,03 %  
Zjišťoval/a jsem další informace (internet, atd.)62,84 %1,68 %  
Jiné reakce62,84 %1,68 %  
Zakoupil/a jsem daný produkt10,47 %0,28 %  
Navštívil/a jsem pobočku dané firmy10,47 %0,28 %  

Graf

19. K čemu více využíváte svůj mobilní telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mobilní web14440,79 %40,22 %  
Mobilní aplikace11532,58 %32,12 %  
Ani jedno z výše uvedené9426,63 %26,26 %  

Graf

20. Které z těchto mobilních aplikací využíváte minimálně 1 týdně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sociální sítě22262,89 %62,01 %  
Komunikace21962,04 %61,17 %  
Hudba, zvuk16847,59 %46,93 %  
Počasí13538,24 %37,71 %  
Hry12334,84 %34,36 %  
Mapy, navigace9727,48 %27,09 %  
Videa, filmy6618,7 %18,44 %  
Nevyužívám aplikace, jelikož nedisponuji vhodným mobilním telefonem339,35 %9,22 %  
Nevyužívám aplikace287,93 %7,82 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 9 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Koupil/a jste si v poslední době (cca 3 měsíce) nějaký výrobek či službu na základně reklamy?

  • odpověď Ano:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na internetu na otázku 5. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a "ano", jaká reklama Vás ovlivnila?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi V časopise/novinách na otázku 5. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a "ano", jaká reklama Vás ovlivnila?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi V letáku na otázku 5. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a "ano", jaká reklama Vás ovlivnila?
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi V místě prodeje na otázku 5. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a "ano", jaká reklama Vás ovlivnila?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi V televizi na otázku 5. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a "ano", jaká reklama Vás ovlivnila?
  • odpověď Ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Negativně na otázku 3. Jak vnímáte reklamu kolem sebe?

8. V roce 2009 proběhla kampaň na podporu vzdělání a serveru skoly.cz, kdy stavební dělníci romského původu byli v centru Prahy oblečeni do žlutých trik s heslem „Měl jsem se líp učit“. Jaký postoj máte k takové kampani?

  • odpověď Negativní:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Urážlivý na otázku 9. Přijde Vám takový druh reklamy zajímavý nebo urážlivý?
  • odpověď Pozitivní:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zajímavý na otázku 9. Přijde Vám takový druh reklamy zajímavý nebo urážlivý?

10. Líbí se Vám takovéto netradiční formy propagace?

  • odpověď Ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zajímavý na otázku 9. Přijde Vám takový druh reklamy zajímavý nebo urážlivý?

11. Které z následujících zařízení nejvíce využíváte?

  • odpověď Klasický mobilní telefon:
    • 4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevyužívám aplikace, jelikož nedisponuji vhodným mobilním telefonem na otázku 20. Které z těchto mobilních aplikací využíváte minimálně 1 týdně?

14. S jakou formou mobilního marketingu jste se setkal/a?

  • odpověď SMS marketing:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi MMS marketing na otázku 14. S jakou formou mobilního marketingu jste se setkal/a?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Proximity marketing (zasílání reklamního sdělení osobám přímo v místě prodeje) na otázku 14. S jakou formou mobilního marketingu jste se setkal/a?

15. Jste ochoten/ochotna přijímat reklamu na svém mobilním telefonu?

  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Negativně na otázku 3. Jak vnímáte reklamu kolem sebe?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žádná na otázku 16. Jaká forma reklamy v mobilním telefonu je pro vás nejvíce přijatelná?

17. Byla Vám za poslední 3 měsíce doručena nějaká reklamní SMS?

  • odpověď Ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nijak jsem nereagoval/a na otázku 18. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a „ano“, tak jak jste na reklamní SMS reagoval/a?

18. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a „ano“, tak jak jste na reklamní SMS reagoval/a?

  • odpověď Nijak jsem nereagoval/a:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 17. Byla Vám za poslední 3 měsíce doručena nějaká reklamní SMS?

19. K čemu více využíváte svůj mobilní telefon?

  • odpověď Ani jedno z výše uvedené:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevyužívám aplikace na otázku 20. Které z těchto mobilních aplikací využíváte minimálně 1 týdně?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví:

2. Vaše věková kategorie:

3. Jak vnímáte reklamu kolem sebe?

4. Koupil/a jste si v poslední době (cca 3 měsíce) nějaký výrobek či službu na základně reklamy?

5. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a "ano", jaká reklama Vás ovlivnila?

6. Co podle vás znamená pojem "guerilla marketing"?

7. Setkal/a jste se již s pojmem "guerilla marketing"?

8. V roce 2009 proběhla kampaň na podporu vzdělání a serveru skoly.cz, kdy stavební dělníci romského původu byli v centru Prahy oblečeni do žlutých trik s heslem „Měl jsem se líp učit“. Jaký postoj máte k takové kampani?

9. Přijde Vám takový druh reklamy zajímavý nebo urážlivý?

10. Líbí se Vám takovéto netradiční formy propagace?

11. Které z následujících zařízení nejvíce využíváte?

12. Pokud jste vlastníkem mobilního telefonu – nosíte jej stále při sobě (až na pár výjimek)?

13. Setkal/a jste se již někdy s mobilním marketingem?

14. S jakou formou mobilního marketingu jste se setkal/a?

15. Jste ochoten/ochotna přijímat reklamu na svém mobilním telefonu?

16. Jaká forma reklamy v mobilním telefonu je pro vás nejvíce přijatelná?

17. Byla Vám za poslední 3 měsíce doručena nějaká reklamní SMS?

18. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a „ano“, tak jak jste na reklamní SMS reagoval/a?

19. K čemu více využíváte svůj mobilní telefon?

20. Které z těchto mobilních aplikací využíváte minimálně 1 týdně?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví:

2. Vaše věková kategorie:

3. Jak vnímáte reklamu kolem sebe?

4. Koupil/a jste si v poslední době (cca 3 měsíce) nějaký výrobek či službu na základně reklamy?

5. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a "ano", jaká reklama Vás ovlivnila?

6. Co podle vás znamená pojem "guerilla marketing"?

7. Setkal/a jste se již s pojmem "guerilla marketing"?

8. V roce 2009 proběhla kampaň na podporu vzdělání a serveru skoly.cz, kdy stavební dělníci romského původu byli v centru Prahy oblečeni do žlutých trik s heslem „Měl jsem se líp učit“. Jaký postoj máte k takové kampani?

9. Přijde Vám takový druh reklamy zajímavý nebo urážlivý?

10. Líbí se Vám takovéto netradiční formy propagace?

11. Které z následujících zařízení nejvíce využíváte?

12. Pokud jste vlastníkem mobilního telefonu – nosíte jej stále při sobě (až na pár výjimek)?

13. Setkal/a jste se již někdy s mobilním marketingem?

14. S jakou formou mobilního marketingu jste se setkal/a?

15. Jste ochoten/ochotna přijímat reklamu na svém mobilním telefonu?

16. Jaká forma reklamy v mobilním telefonu je pro vás nejvíce přijatelná?

17. Byla Vám za poslední 3 měsíce doručena nějaká reklamní SMS?

18. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a „ano“, tak jak jste na reklamní SMS reagoval/a?

19. K čemu více využíváte svůj mobilní telefon?

20. Které z těchto mobilních aplikací využíváte minimálně 1 týdně?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Černý , M.Nové trendy v marketingu (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://47785.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.