Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nové trendy v marketingu

Nové trendy v marketingu

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michal Černý
Šetření:29. 03. 2015 - 05. 04. 2015
Počet respondentů:358
Počet otázek (max/průměr):20 / 18.56
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:70,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:39
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den všem. 

 

Rád bych Vás touto cestou požádal o vyplnění dotazníku na téma "Nové trendy v marketingu". Dotazník je složen z otázek zabývajících se guerilla a mobilním marketingem. Cílem je zjistit, jak jsou tyto dva nové trendy vnímané v očích veřejnosti. 

Výsledky tohoto výzkumu budou použity v bakalářské práci. 

 

Všem děkuji za vyplnění a přeji příjmený den. 

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž18451,4 %51,4 %  
Žena17448,6 %48,6 %  

Graf

2. Vaše věková kategorie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-26 let25872,07 %72,07 %  
41-60 let3710,34 %10,34 %  
27-40 let3710,34 %10,34 %  
61 let a více205,59 %5,59 %  
0-17 let61,68 %1,68 %  

Graf

3. Jak vnímáte reklamu kolem sebe?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše pozitivně13136,59 %36,59 %  
Spíše negativně12133,8 %33,8 %  
Nevnímám ji4111,45 %11,45 %  
Negativně339,22 %9,22 %  
Pozitivně195,31 %5,31 %  
Nevím133,63 %3,63 %  

Graf

4. Koupil/a jste si v poslední době (cca 3 měsíce) nějaký výrobek či službu na základně reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 5, Neotázka č. 6, Nevzpomínám siotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne17147,77 %47,77 %  
Ano11331,56 %31,56 %  
Nevzpomínám si7420,67 %20,67 %  

Graf

5. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a "ano", jaká reklama Vás ovlivnila?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na internetu7061,95 %19,55 %  
V televizi4035,4 %11,17 %  
V letáku3631,86 %10,06 %  
V místě prodeje2118,58 %5,87 %  
V časopise/novinách1210,62 %3,35 %  
Jinde87,08 %2,23 %  
Na billboardu76,19 %1,96 %  

Graf

6. Co podle vás znamená pojem "guerilla marketing"?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklama, která má udeřit nečekaně na neobvyklých místech24267,6 %67,6 %  
Neobvyklá a nízkonákladová forma reklamy12635,2 %35,2 %  
Obtěžující reklama4412,29 %12,29 %  
Jiné195,31 %5,31 %  
Nelegální reklama82,23 %2,23 %  

Graf

7. Setkal/a jste se již s pojmem "guerilla marketing"?

Guerilla marketing = šokující forma propagace produktu či služby

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano17849,72 %49,72 %  
Ne15142,18 %42,18 %  
Nevím298,1 %8,1 %  

Graf

8. V roce 2009 proběhla kampaň na podporu vzdělání a serveru skoly.cz, kdy stavební dělníci romského původu byli v centru Prahy oblečeni do žlutých trik s heslem „Měl jsem se líp učit“. Jaký postoj máte k takové kampani?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pozitivní18451,4 %51,4 %  
Negativní11532,12 %32,12 %  
Nevím5916,48 %16,48 %  

Graf

9. Přijde Vám takový druh reklamy zajímavý nebo urážlivý?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zajímavý14941,62 %41,62 %  
Obojí8222,91 %22,91 %  
Urážlivý7220,11 %20,11 %  
Ani jedno5515,36 %15,36 %  

Graf

10. Líbí se Vám takovéto netradiční formy propagace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano20557,26 %57,26 %  
Ne9927,65 %27,65 %  
Nevím5415,08 %15,08 %  

Graf

Pokud odpovíte "žádný z výše uvedených", tak pro Vás dotazník končí

11. Které z následujících zařízení nejvíce využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Klasický mobilní telefonotázka č. 12, Smartphone, neboli "chytrý telefon"otázka č. 12, Tabletotázka č. 12, Žádný z výše uvedených → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Smartphone, neboli "chytrý telefon"26273,18 %73,18 %  
Klasický mobilní telefon7621,23 %21,23 %  
Tablet154,19 %4,19 %  
Žádný z výše uvedených51,4 %1,4 %  

Graf

12. Pokud jste vlastníkem mobilního telefonu – nosíte jej stále při sobě (až na pár výjimek)?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano32693,41 %91,06 %  
Ne236,59 %6,42 %  

Graf

13. Setkal/a jste se již někdy s mobilním marketingem?

Mobilní marketing = forma reklamy a podpory prodeje prostřednictvím mobilní komunikace

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 14, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano27277,05 %75,98 %  
Ne8122,95 %22,63 %  

Graf

14. S jakou formou mobilního marketingu jste se setkal/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SMS marketing21678,83 %60,34 %  
Mobilní aplikace13147,81 %36,59 %  
MMS marketing4215,33 %11,73 %  
Jiné3914,23 %10,89 %  
Location-based marketing (zasílání reklamního sdělení osobám, pohybujících se až několik set metrů od místa prodeje)3512,77 %9,78 %  
Grafické kódy3412,41 %9,5 %  
Proximity marketing (zasílání reklamního sdělení osobám přímo v místě prodeje)165,84 %4,47 %  

Graf

15. Jste ochoten/ochotna přijímat reklamu na svém mobilním telefonu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne21560,91 %60,06 %  
Ano, ale pouze za určitých podmínek (např. pouze se souhlasem)13237,39 %36,87 %  
Ano61,7 %1,68 %  

Graf

16. Jaká forma reklamy v mobilním telefonu je pro vás nejvíce přijatelná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádná16346,18 %45,53 %  
Kontextová reklama (reklama, která se zobrazí na webové stránce, jejíž obsah úzce souvisí s reklamním sdělením)8624,36 %24,02 %  
SMS/MMS reklama7721,81 %21,51 %  
Reklama v rámci mobilních aplikací5214,73 %14,53 %  
Bannerová reklama (reklamní proužek, který je využívaný na www stránkách, ve většině případů u okrajů obrazovky)5214,73 %14,53 %  
Reklama ve hrách205,67 %5,59 %  
Videoreklama na mobilu71,98 %1,96 %  
Pop-up reklama ("vyskakovací reklama)30,85 %0,84 %  

Graf

17. Byla Vám za poslední 3 měsíce doručena nějaká reklamní SMS?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 18, Neotázka č. 19, Nevímotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano21059,49 %58,66 %  
Ne12334,84 %34,36 %  
Nevím205,67 %5,59 %  

Graf

18. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a „ano“, tak jak jste na reklamní SMS reagoval/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nijak jsem nereagoval/a19793,36 %55,03 %  
Zjišťoval/a jsem další informace (internet, atd.)62,84 %1,68 %  
Jiné reakce62,84 %1,68 %  
Zakoupil/a jsem daný produkt10,47 %0,28 %  
Navštívil/a jsem pobočku dané firmy10,47 %0,28 %  

Graf

19. K čemu více využíváte svůj mobilní telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mobilní web14440,79 %40,22 %  
Mobilní aplikace11532,58 %32,12 %  
Ani jedno z výše uvedené9426,63 %26,26 %  

Graf

20. Které z těchto mobilních aplikací využíváte minimálně 1 týdně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sociální sítě22262,89 %62,01 %  
Komunikace21962,04 %61,17 %  
Hudba, zvuk16847,59 %46,93 %  
Počasí13538,24 %37,71 %  
Hry12334,84 %34,36 %  
Mapy, navigace9727,48 %27,09 %  
Videa, filmy6618,7 %18,44 %  
Nevyužívám aplikace, jelikož nedisponuji vhodným mobilním telefonem339,35 %9,22 %  
Nevyužívám aplikace287,93 %7,82 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 9 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Koupil/a jste si v poslední době (cca 3 měsíce) nějaký výrobek či službu na základně reklamy?

  • odpověď Ano:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na internetu na otázku 5. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a "ano", jaká reklama Vás ovlivnila?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi V časopise/novinách na otázku 5. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a "ano", jaká reklama Vás ovlivnila?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi V letáku na otázku 5. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a "ano", jaká reklama Vás ovlivnila?
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi V místě prodeje na otázku 5. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a "ano", jaká reklama Vás ovlivnila?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi V televizi na otázku 5. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a "ano", jaká reklama Vás ovlivnila?
  • odpověď Ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Negativně na otázku 3. Jak vnímáte reklamu kolem sebe?

8. V roce 2009 proběhla kampaň na podporu vzdělání a serveru skoly.cz, kdy stavební dělníci romského původu byli v centru Prahy oblečeni do žlutých trik s heslem „Měl jsem se líp učit“. Jaký postoj máte k takové kampani?

  • odpověď Negativní:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Urážlivý na otázku 9. Přijde Vám takový druh reklamy zajímavý nebo urážlivý?
  • odpověď Pozitivní:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zajímavý na otázku 9. Přijde Vám takový druh reklamy zajímavý nebo urážlivý?

10. Líbí se Vám takovéto netradiční formy propagace?

  • odpověď Ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zajímavý na otázku 9. Přijde Vám takový druh reklamy zajímavý nebo urážlivý?

11. Které z následujících zařízení nejvíce využíváte?

  • odpověď Klasický mobilní telefon:
    • 4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevyužívám aplikace, jelikož nedisponuji vhodným mobilním telefonem na otázku 20. Které z těchto mobilních aplikací využíváte minimálně 1 týdně?

14. S jakou formou mobilního marketingu jste se setkal/a?

  • odpověď SMS marketing:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi MMS marketing na otázku 14. S jakou formou mobilního marketingu jste se setkal/a?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Proximity marketing (zasílání reklamního sdělení osobám přímo v místě prodeje) na otázku 14. S jakou formou mobilního marketingu jste se setkal/a?

15. Jste ochoten/ochotna přijímat reklamu na svém mobilním telefonu?

  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Negativně na otázku 3. Jak vnímáte reklamu kolem sebe?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žádná na otázku 16. Jaká forma reklamy v mobilním telefonu je pro vás nejvíce přijatelná?

17. Byla Vám za poslední 3 měsíce doručena nějaká reklamní SMS?

  • odpověď Ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nijak jsem nereagoval/a na otázku 18. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a „ano“, tak jak jste na reklamní SMS reagoval/a?

18. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a „ano“, tak jak jste na reklamní SMS reagoval/a?

  • odpověď Nijak jsem nereagoval/a:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 17. Byla Vám za poslední 3 měsíce doručena nějaká reklamní SMS?

19. K čemu více využíváte svůj mobilní telefon?

  • odpověď Ani jedno z výše uvedené:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevyužívám aplikace na otázku 20. Které z těchto mobilních aplikací využíváte minimálně 1 týdně?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví:

2. Vaše věková kategorie:

3. Jak vnímáte reklamu kolem sebe?

4. Koupil/a jste si v poslední době (cca 3 měsíce) nějaký výrobek či službu na základně reklamy?

5. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a "ano", jaká reklama Vás ovlivnila?

6. Co podle vás znamená pojem "guerilla marketing"?

7. Setkal/a jste se již s pojmem "guerilla marketing"?

8. V roce 2009 proběhla kampaň na podporu vzdělání a serveru skoly.cz, kdy stavební dělníci romského původu byli v centru Prahy oblečeni do žlutých trik s heslem „Měl jsem se líp učit“. Jaký postoj máte k takové kampani?

9. Přijde Vám takový druh reklamy zajímavý nebo urážlivý?

10. Líbí se Vám takovéto netradiční formy propagace?

11. Které z následujících zařízení nejvíce využíváte?

12. Pokud jste vlastníkem mobilního telefonu – nosíte jej stále při sobě (až na pár výjimek)?

13. Setkal/a jste se již někdy s mobilním marketingem?

14. S jakou formou mobilního marketingu jste se setkal/a?

15. Jste ochoten/ochotna přijímat reklamu na svém mobilním telefonu?

16. Jaká forma reklamy v mobilním telefonu je pro vás nejvíce přijatelná?

17. Byla Vám za poslední 3 měsíce doručena nějaká reklamní SMS?

18. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a „ano“, tak jak jste na reklamní SMS reagoval/a?

19. K čemu více využíváte svůj mobilní telefon?

20. Které z těchto mobilních aplikací využíváte minimálně 1 týdně?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví:

2. Vaše věková kategorie:

3. Jak vnímáte reklamu kolem sebe?

4. Koupil/a jste si v poslední době (cca 3 měsíce) nějaký výrobek či službu na základně reklamy?

5. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a "ano", jaká reklama Vás ovlivnila?

6. Co podle vás znamená pojem "guerilla marketing"?

7. Setkal/a jste se již s pojmem "guerilla marketing"?

8. V roce 2009 proběhla kampaň na podporu vzdělání a serveru skoly.cz, kdy stavební dělníci romského původu byli v centru Prahy oblečeni do žlutých trik s heslem „Měl jsem se líp učit“. Jaký postoj máte k takové kampani?

9. Přijde Vám takový druh reklamy zajímavý nebo urážlivý?

10. Líbí se Vám takovéto netradiční formy propagace?

11. Které z následujících zařízení nejvíce využíváte?

12. Pokud jste vlastníkem mobilního telefonu – nosíte jej stále při sobě (až na pár výjimek)?

13. Setkal/a jste se již někdy s mobilním marketingem?

14. S jakou formou mobilního marketingu jste se setkal/a?

15. Jste ochoten/ochotna přijímat reklamu na svém mobilním telefonu?

16. Jaká forma reklamy v mobilním telefonu je pro vás nejvíce přijatelná?

17. Byla Vám za poslední 3 měsíce doručena nějaká reklamní SMS?

18. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a „ano“, tak jak jste na reklamní SMS reagoval/a?

19. K čemu více využíváte svůj mobilní telefon?

20. Které z těchto mobilních aplikací využíváte minimálně 1 týdně?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Černý , M.Nové trendy v marketingu (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://47785.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.