Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Rád bych Vás touto cestou požádal o vyplnění dotazníku na téma "Nové trendy v marketingu". Dotazník je složen z otázek zabývajících se guerilla a mobilním marketingem. Cílem je zjistit, jak jsou tyto dva nové trendy vnímané v očích veřejnosti.
Výsledky tohoto výzkumu budou použity v bakalářské práci.
Všem děkuji za vyplnění a přeji příjmený den.
Odpovědi respondentů
1. Vaše pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Muž
184
51,4 %
51,4 %
Žena
174
48,6 %
48,6 %
2. Vaše věková kategorie:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
18-26 let
258
72,07 %
72,07 %
41-60 let
37
10,34 %
10,34 %
27-40 let
37
10,34 %
10,34 %
61 let a více
20
5,59 %
5,59 %
0-17 let
6
1,68 %
1,68 %
3. Jak vnímáte reklamu kolem sebe?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše pozitivně
131
36,59 %
36,59 %
Spíše negativně
121
33,8 %
33,8 %
Nevnímám ji
41
11,45 %
11,45 %
Negativně
33
9,22 %
9,22 %
Pozitivně
19
5,31 %
5,31 %
Nevím
13
3,63 %
3,63 %
4. Koupil/a jste si v poslední době (cca 3 měsíce) nějaký výrobek či službu na základně reklamy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 5, Ne → otázka č. 6, Nevzpomínám si → otázka č. 6].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
171
47,77 %
47,77 %
Ano
113
31,56 %
31,56 %
Nevzpomínám si
74
20,67 %
20,67 %
5. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a "ano", jaká reklama Vás ovlivnila?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Na internetu
70
61,95 %
19,55 %
V televizi
40
35,4 %
11,17 %
V letáku
36
31,86 %
10,06 %
V místě prodeje
21
18,58 %
5,87 %
V časopise/novinách
12
10,62 %
3,35 %
Jinde
8
7,08 %
2,23 %
Na billboardu
7
6,19 %
1,96 %
6. Co podle vás znamená pojem "guerilla marketing"?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Reklama, která má udeřit nečekaně na neobvyklých místech
242
67,6 %
67,6 %
Neobvyklá a nízkonákladová forma reklamy
126
35,2 %
35,2 %
Obtěžující reklama
44
12,29 %
12,29 %
Jiné
19
5,31 %
5,31 %
Nelegální reklama
8
2,23 %
2,23 %
7. Setkal/a jste se již s pojmem "guerilla marketing"?
Guerilla marketing = šokující forma propagace produktu či služby
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
178
49,72 %
49,72 %
Ne
151
42,18 %
42,18 %
Nevím
29
8,1 %
8,1 %
8. V roce 2009 proběhla kampaň na podporu vzdělání a serveru skoly.cz, kdy stavební dělníci romského původu byli v centru Prahy oblečeni do žlutých trik s heslem „Měl jsem se líp učit“. Jaký postoj máte k takové kampani?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Pozitivní
184
51,4 %
51,4 %
Negativní
115
32,12 %
32,12 %
Nevím
59
16,48 %
16,48 %
9. Přijde Vám takový druh reklamy zajímavý nebo urážlivý?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Zajímavý
149
41,62 %
41,62 %
Obojí
82
22,91 %
22,91 %
Urážlivý
72
20,11 %
20,11 %
Ani jedno
55
15,36 %
15,36 %
10. Líbí se Vám takovéto netradiční formy propagace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
205
57,26 %
57,26 %
Ne
99
27,65 %
27,65 %
Nevím
54
15,08 %
15,08 %
Pokud odpovíte "žádný z výše uvedených", tak pro Vás dotazník končí
11. Které z následujících zařízení nejvíce využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Klasický mobilní telefon → otázka č. 12, Smartphone, neboli "chytrý telefon" → otázka č. 12, Tablet → otázka č. 12, Žádný z výše uvedených → konec dotazníku].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Smartphone, neboli "chytrý telefon"
262
73,18 %
73,18 %
Klasický mobilní telefon
76
21,23 %
21,23 %
Tablet
15
4,19 %
4,19 %
Žádný z výše uvedených
5
1,4 %
1,4 %
12. Pokud jste vlastníkem mobilního telefonu – nosíte jej stále při sobě (až na pár výjimek)?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
326
93,41 %
91,06 %
Ne
23
6,59 %
6,42 %
13. Setkal/a jste se již někdy s mobilním marketingem?
Mobilní marketing = forma reklamy a podpory prodeje prostřednictvím mobilní komunikace
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 14, Ne → otázka č. 15].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
272
77,05 %
75,98 %
Ne
81
22,95 %
22,63 %
14. S jakou formou mobilního marketingu jste se setkal/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
SMS marketing
216
78,83 %
60,34 %
Mobilní aplikace
131
47,81 %
36,59 %
MMS marketing
42
15,33 %
11,73 %
Jiné
39
14,23 %
10,89 %
Location-based marketing (zasílání reklamního sdělení osobám, pohybujících se až několik set metrů od místa prodeje)
35
12,77 %
9,78 %
Grafické kódy
34
12,41 %
9,5 %
Proximity marketing (zasílání reklamního sdělení osobám přímo v místě prodeje)
16
5,84 %
4,47 %
15. Jste ochoten/ochotna přijímat reklamu na svém mobilním telefonu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
215
60,91 %
60,06 %
Ano, ale pouze za určitých podmínek (např. pouze se souhlasem)
132
37,39 %
36,87 %
Ano
6
1,7 %
1,68 %
16. Jaká forma reklamy v mobilním telefonu je pro vás nejvíce přijatelná?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žádná
163
46,18 %
45,53 %
Kontextová reklama (reklama, která se zobrazí na webové stránce, jejíž obsah úzce souvisí s reklamním sdělením)
86
24,36 %
24,02 %
SMS/MMS reklama
77
21,81 %
21,51 %
Reklama v rámci mobilních aplikací
52
14,73 %
14,53 %
Bannerová reklama (reklamní proužek, který je využívaný na www stránkách, ve většině případů u okrajů obrazovky)
52
14,73 %
14,53 %
Reklama ve hrách
20
5,67 %
5,59 %
Videoreklama na mobilu
7
1,98 %
1,96 %
Pop-up reklama ("vyskakovací reklama)
3
0,85 %
0,84 %
17. Byla Vám za poslední 3 měsíce doručena nějaká reklamní SMS?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 18, Ne → otázka č. 19, Nevím → otázka č. 19].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
210
59,49 %
58,66 %
Ne
123
34,84 %
34,36 %
Nevím
20
5,67 %
5,59 %
18. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a „ano“, tak jak jste na reklamní SMS reagoval/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nijak jsem nereagoval/a
197
93,36 %
55,03 %
Zjišťoval/a jsem další informace (internet, atd.)
6
2,84 %
1,68 %
Jiné reakce
6
2,84 %
1,68 %
Zakoupil/a jsem daný produkt
1
0,47 %
0,28 %
Navštívil/a jsem pobočku dané firmy
1
0,47 %
0,28 %
19. K čemu více využíváte svůj mobilní telefon?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Mobilní web
144
40,79 %
40,22 %
Mobilní aplikace
115
32,58 %
32,12 %
Ani jedno z výše uvedené
94
26,63 %
26,26 %
20. Které z těchto mobilních aplikací využíváte minimálně 1 týdně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Sociální sítě
222
62,89 %
62,01 %
Komunikace
219
62,04 %
61,17 %
Hudba, zvuk
168
47,59 %
46,93 %
Počasí
135
38,24 %
37,71 %
Hry
123
34,84 %
34,36 %
Mapy, navigace
97
27,48 %
27,09 %
Videa, filmy
66
18,7 %
18,44 %
Nevyužívám aplikace, jelikož nedisponuji vhodným mobilním telefonem
33
9,35 %
9,22 %
Nevyužívám aplikace
28
7,93 %
7,82 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 9 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi V místě prodeje na otázku 5. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a "ano", jaká reklama Vás ovlivnila?
3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi V televizi na otázku 5. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a "ano", jaká reklama Vás ovlivnila?
odpověď Ne:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Negativně na otázku 3. Jak vnímáte reklamu kolem sebe?
8. V roce 2009 proběhla kampaň na podporu vzdělání a serveru skoly.cz, kdy stavební dělníci romského původu byli v centru Prahy oblečeni do žlutých trik s heslem „Měl jsem se líp učit“. Jaký postoj máte k takové kampani?
odpověď Negativní:
2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Urážlivý na otázku 9. Přijde Vám takový druh reklamy zajímavý nebo urážlivý?
odpověď Pozitivní:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zajímavý na otázku 9. Přijde Vám takový druh reklamy zajímavý nebo urážlivý?
10. Líbí se Vám takovéto netradiční formy propagace?
odpověď Ano:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zajímavý na otázku 9. Přijde Vám takový druh reklamy zajímavý nebo urážlivý?
11. Které z následujících zařízení nejvíce využíváte?
odpověď Klasický mobilní telefon:
4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevyužívám aplikace, jelikož nedisponuji vhodným mobilním telefonem na otázku 20. Které z těchto mobilních aplikací využíváte minimálně 1 týdně?
14. S jakou formou mobilního marketingu jste se setkal/a?
odpověď SMS marketing:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi MMS marketing na otázku 14. S jakou formou mobilního marketingu jste se setkal/a?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Proximity marketing (zasílání reklamního sdělení osobám přímo v místě prodeje) na otázku 14. S jakou formou mobilního marketingu jste se setkal/a?
15. Jste ochoten/ochotna přijímat reklamu na svém mobilním telefonu?
odpověď Ne:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Negativně na otázku 3. Jak vnímáte reklamu kolem sebe?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žádná na otázku 16. Jaká forma reklamy v mobilním telefonu je pro vás nejvíce přijatelná?
17. Byla Vám za poslední 3 měsíce doručena nějaká reklamní SMS?
odpověď Ano:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nijak jsem nereagoval/a na otázku 18. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a „ano“, tak jak jste na reklamní SMS reagoval/a?
18. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a „ano“, tak jak jste na reklamní SMS reagoval/a?
odpověď Nijak jsem nereagoval/a:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 17. Byla Vám za poslední 3 měsíce doručena nějaká reklamní SMS?
19. K čemu více využíváte svůj mobilní telefon?
odpověď Ani jedno z výše uvedené:
3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevyužívám aplikace na otázku 20. Které z těchto mobilních aplikací využíváte minimálně 1 týdně?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Vaše pohlaví:
2. Vaše věková kategorie:
3. Jak vnímáte reklamu kolem sebe?
4. Koupil/a jste si v poslední době (cca 3 měsíce) nějaký výrobek či službu na základně reklamy?
5. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a "ano", jaká reklama Vás ovlivnila?
6. Co podle vás znamená pojem "guerilla marketing"?
7. Setkal/a jste se již s pojmem "guerilla marketing"?
8. V roce 2009 proběhla kampaň na podporu vzdělání a serveru skoly.cz, kdy stavební dělníci romského původu byli v centru Prahy oblečeni do žlutých trik s heslem „Měl jsem se líp učit“. Jaký postoj máte k takové kampani?
9. Přijde Vám takový druh reklamy zajímavý nebo urážlivý?
10. Líbí se Vám takovéto netradiční formy propagace?
11. Které z následujících zařízení nejvíce využíváte?
12. Pokud jste vlastníkem mobilního telefonu – nosíte jej stále při sobě (až na pár výjimek)?
13. Setkal/a jste se již někdy s mobilním marketingem?
14. S jakou formou mobilního marketingu jste se setkal/a?
15. Jste ochoten/ochotna přijímat reklamu na svém mobilním telefonu?
16. Jaká forma reklamy v mobilním telefonu je pro vás nejvíce přijatelná?
17. Byla Vám za poslední 3 měsíce doručena nějaká reklamní SMS?
18. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a „ano“, tak jak jste na reklamní SMS reagoval/a?
19. K čemu více využíváte svůj mobilní telefon?
20. Které z těchto mobilních aplikací využíváte minimálně 1 týdně?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Vaše pohlaví:
2. Vaše věková kategorie:
3. Jak vnímáte reklamu kolem sebe?
4. Koupil/a jste si v poslední době (cca 3 měsíce) nějaký výrobek či službu na základně reklamy?
5. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a "ano", jaká reklama Vás ovlivnila?
6. Co podle vás znamená pojem "guerilla marketing"?
7. Setkal/a jste se již s pojmem "guerilla marketing"?
8. V roce 2009 proběhla kampaň na podporu vzdělání a serveru skoly.cz, kdy stavební dělníci romského původu byli v centru Prahy oblečeni do žlutých trik s heslem „Měl jsem se líp učit“. Jaký postoj máte k takové kampani?
9. Přijde Vám takový druh reklamy zajímavý nebo urážlivý?
10. Líbí se Vám takovéto netradiční formy propagace?
11. Které z následujících zařízení nejvíce využíváte?
12. Pokud jste vlastníkem mobilního telefonu – nosíte jej stále při sobě (až na pár výjimek)?
13. Setkal/a jste se již někdy s mobilním marketingem?
14. S jakou formou mobilního marketingu jste se setkal/a?
15. Jste ochoten/ochotna přijímat reklamu na svém mobilním telefonu?
16. Jaká forma reklamy v mobilním telefonu je pro vás nejvíce přijatelná?
17. Byla Vám za poslední 3 měsíce doručena nějaká reklamní SMS?
18. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a „ano“, tak jak jste na reklamní SMS reagoval/a?
19. K čemu více využíváte svůj mobilní telefon?
20. Které z těchto mobilních aplikací využíváte minimálně 1 týdně?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Černý , M. – Nové trendy v marketingu (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://47785.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.