Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Očekávání zákazníků při nákupu přes internet

Očekávání zákazníků při nákupu přes internet

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jakub Kukla
Šetření:07. 04. 2015 - 12. 04. 2015
Počet respondentů:87
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.98
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:60 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:23
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážená paní, vážený pane,

Následující dotazník slouží k analýze zvyků a očekávání zákazníků, kteří nakupují na internetu. Jeho výsledky mi pomohou zpracovat projekt k bakalářské práci, jehož součástí je právě dotazníkové šetření. Vyplnění tohoto anonymního dotazníku Vám nezabere více než 3 minuty.

Předem děkuji za Vaše názory,

Jakub Kukla

Odpovědi respondentů

1. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-246777,01 %77,01 %  
25-341011,49 %11,49 %  
35-4466,9 %6,9 %  
45-5433,45 %3,45 %  
55-6411,15 %1,15 %  

Graf

2. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6979,31 %79,31 %  
muž1820,69 %20,69 %  

Graf

3. Jak často nakupujete přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednou za měsíc3944,83 %44,83 %  
jednou za čtvrt roku2326,44 %26,44 %  
zřídka1314,94 %14,94 %  
jednou za týden78,05 %8,05 %  
jednou za půl roku55,75 %5,75 %  

Graf

4. Přes internet nakupuji převážně pro:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sebe7383,91 %83,91 %  
známé, příbuzné, přátele, rodinu1416,09 %16,09 %  

Graf

5. Na internetu nakupuji nejčastěji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
módu, oblečení, doplňky4754,65 %54,02 %  
elektroniku3439,53 %39,08 %  
kosmetiku2326,74 %26,44 %  
knihy1922,09 %21,84 %  
sportovní vybavení1719,77 %19,54 %  
potraviny, nápoje1315,12 %14,94 %  
nábytek, zahradní vybavení55,81 %5,75 %  
jiné44,65 %4,6 %  
poukazy:fitness, bowling...11,16 %1,15 %  
Lístky, vstupenky11,16 %1,15 %  
blbosti, dárkové předměty11,16 %1,15 %  
obuv11,16 %1,15 %  
kutilské věci - svěráky, hřebíky, vrtáky, atd atd.11,16 %1,15 %  
letenky, jízdenky11,16 %1,15 %  
věci na pečení11,16 %1,15 %  
ze Slevomatu11,16 %1,15 %  
CD11,16 %1,15 %  
potřeby pro své koníčky11,16 %1,15 %  
krmivo a potřeby pro psa11,16 %1,15 %  

Graf

6. Jaký je Váš oblíbený internetový obchod?

Napište prosím pouze název svého oblíbeného internetového obchodu bez "www"

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemám oblíbený internetový obchod5259,77 %59,77 %  
Mall.cz22,3 %2,3 %  
Ebay.com22,3 %2,3 %  
eBay22,3 %2,3 %  
mimibazar11,15 %1,15 %  
nemám11,15 %1,15 %  
...11,15 %1,15 %  
nejraději mám asi alza.cz, jinak často nakupuji i na aukru, nebo např. megaknihy.cz, jinak používám srovnávače (heureka, zbozi)11,15 %1,15 %  
dymatizeonline.cz11,15 %1,15 %  
beate uhse11,15 %1,15 %  
alza.cz, ticketpro.cz11,15 %1,15 %  
mall.cz ebay.com amazon.com11,15 %1,15 %  
mall11,15 %1,15 %  
czc.cz11,15 %1,15 %  
alza.cz11,15 %1,15 %  
itesco.cz11,15 %1,15 %  
parfums.cz11,15 %1,15 %  
metalshop.cz11,15 %1,15 %  
parfurms.cz11,15 %1,15 %  
alza.cz parfums.cz11,15 %1,15 %  
ASOS11,15 %1,15 %  
aliexpress.com11,15 %1,15 %  
aliexpress11,15 %1,15 %  
gola sada tona Beroun11,15 %1,15 %  
bookdepository.com11,15 %1,15 %  
heathergems.co.uk11,15 %1,15 %  
silverum.cz11,15 %1,15 %  
www.dortisimo.cz11,15 %1,15 %  
Slevomat11,15 %1,15 %  
mixit11,15 %1,15 %  
kutilov.cz, růže Pelcovi, semena osiva, Eva, mall.cz, ...11,15 %1,15 %  
www.granule.cz11,15 %1,15 %  
bux11,15 %1,15 %  

Graf

7. Jak jsou pro Vás důležité následující položky při výběru internetového obchodu

1 - položka pro mě není vůbec důležitá

5 - položka je pro mě velice důležitá

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
vizuální stránka e-shopu3.2990.807
přehlednost e-shopu4.0691.168
kvalita produktových fotografií3.9431.089
popis zboží4.1841.437
možnost, vyzvednout si zboží v kamenných prodejnách/výdejně3.6321.796
cena zboží4.1841.3
doprava zdarma3.7131.4
uživatelské recenze e-shopu3.9771.195

Graf

8. Při nákupu na internetu mě nejvíce zajímají:

1 - položka pro mě není vůbec důležitá

5 - položka je pro mě velice důležitá

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
recenze produktů3.7821.504
slevové akce3.2871.239
novinky2.5750.934
fotografie produktů3.6441.218
nákupní rádce (jak vybrat správnou velikost atd.)2.921.476
články2.4711.215

Graf

9. Jak dlouho jste ochotní čekat na dodání zboží?

Např. když musí prodejce Vámi vybrané zboží objednat ze zahraničí

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
7-14 dní5259,77 %59,77 %  
14 - 30 dní1618,39 %18,39 %  
beru pouze zboží skladem1517,24 %17,24 %  
více než 30 dní44,6 %4,6 %  

Graf

10. Kolik byste byli ochotni zaplatit za expresní dodání?

Dodání ještě týž den, nebo do druhého dne

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
80 - 110 Kč2630,23 %29,89 %  
20 - 50 Kč2529,07 %28,74 %  
50 - 80 Kč2225,58 %25,29 %  
mělo by být zdarma1011,63 %11,49 %  
110 - 140 Kč22,33 %2,3 %  
více11,16 %1,15 %  

Graf

11. Jakým slevovým akcím dáváte přednost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sleva na další nákup2427,59 %27,59 %  
sleva při nákupu nad určitou částku1921,84 %21,84 %  
dárek zdarma1820,69 %20,69 %  
zákaznická karta (sbírání bodů)1820,69 %20,69 %  
sleva za registraci, odběr novinek, sledování nebo sdílení na Facebooku89,2 %9,2 %  

Graf

12. Od jaké částky očekáváte dopravu zdarma?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
při nákupu nad 500 Kč3540,23 %40,23 %  
při nákupu nad 1000 Kč2629,89 %29,89 %  
při nákupu nad 700 Kč1011,49 %11,49 %  
při nákupu nad 1500 Kč89,2 %9,2 %  
při nákupu nad 200 Kč55,75 %5,75 %  
při každém nákupu33,45 %3,45 %  

Graf

13. Pokud jste někdy opustili rozpracovanou objednávku, vedlo Vás k tomu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Našel/našla jsem levnější alternativu na jiném internetovém obchodě6170,11 %70,11 %  
objednávkový proces je příliš složitý3135,63 %35,63 %  
musel/a jsem vyplnit citlivé údaje2225,29 %25,29 %  
Není doprava zdarma1820,69 %20,69 %  
při dočasném opuštění stránky zmizí zboží a údaje z košíku1416,09 %16,09 %  
Jiné11,15 %1,15 %  
deziluze z popisu zboží11,15 %1,15 %  
obchod např. dával k dispozici jen u dopravců, s kterými nemám dobré zkušenosti, případně se mi nelíbil způsob platby, doprava byla příliš drahá, apod.11,15 %1,15 %  
nemožnost si vyzvednout zboží osobně na prodejně11,15 %1,15 %  
osoba co danou věc chtěla, si to rozmyslela11,15 %1,15 %  
příliš drahá doprava11,15 %1,15 %  
web nebyl přehledný například těžko přepínat a hledat ve velikostech, barvě apod.11,15 %1,15 %  
1. zjistil sem, že nejde odběr osobně. 2. prvotní euforie toho, že něco chci, opadla :P11,15 %1,15 %  
zatím jsem žádnou neopustila11,15 %1,15 %  
strašně mě naštval shop topenilevne.cz (nebo tak nějak), kdy si až na konci přihodil k ceně 50,- Kč povinné jakési pojištění. Nikdy více, z principu, nesnáším takovéto jednání.11,15 %1,15 %  
nešlo platit kartou11,15 %1,15 %  

Graf

14. Jak na Vás působí následující vzhled hlavní strany e-shopu?

 

 

Oznámkujte prosím jako ve škole.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
24349,43 %49,43 %  
32629,89 %29,89 %  
11112,64 %12,64 %  
478,05 %8,05 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.32
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.48
Směrodatná odchylka:0.69
Medián:2
Modus:2

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Jak jsou pro Vás důležité následující položky při výběru internetového obchodu

  • odpověď cena zboží=5:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi slevové akce=5 na otázku 8. Při nákupu na internetu mě nejvíce zajímají:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Věk:

2. Pohlaví:

3. Jak často nakupujete přes internet?

4. Přes internet nakupuji převážně pro:

5. Na internetu nakupuji nejčastěji:

6. Jaký je Váš oblíbený internetový obchod?

7. Jak jsou pro Vás důležité následující položky při výběru internetového obchodu

8. Při nákupu na internetu mě nejvíce zajímají:

9. Jak dlouho jste ochotní čekat na dodání zboží?

10. Kolik byste byli ochotni zaplatit za expresní dodání?

11. Jakým slevovým akcím dáváte přednost?

12. Od jaké částky očekáváte dopravu zdarma?

13. Pokud jste někdy opustili rozpracovanou objednávku, vedlo Vás k tomu:

14. Jak na Vás působí následující vzhled hlavní strany e-shopu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Věk:

2. Pohlaví:

3. Jak často nakupujete přes internet?

4. Přes internet nakupuji převážně pro:

5. Na internetu nakupuji nejčastěji:

6. Jaký je Váš oblíbený internetový obchod?

7. Jak jsou pro Vás důležité následující položky při výběru internetového obchodu

8. Při nákupu na internetu mě nejvíce zajímají:

9. Jak dlouho jste ochotní čekat na dodání zboží?

10. Kolik byste byli ochotni zaplatit za expresní dodání?

11. Jakým slevovým akcím dáváte přednost?

12. Od jaké částky očekáváte dopravu zdarma?

13. Pokud jste někdy opustili rozpracovanou objednávku, vedlo Vás k tomu:

14. Jak na Vás působí následující vzhled hlavní strany e-shopu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kukla, J.Očekávání zákazníků při nákupu přes internet (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://48091.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.