Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání reklamy

Vnímání reklamy

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Moravcová
Šetření:05. 04. 2015 - 16. 04. 2015
Počet respondentů:919
Počet otázek (max/průměr):17 / 13.07
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:73 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:10
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-6 PDF-7 PDF-8 PDF-9 PDF-10 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
budu velmi ráda, pokud si najdete 2 minuty na vyplnění dotazníku, který je součástí mé seminární práce. Cílem průzkumu je ověření vnímání reklamy.

Děkuji všem za eventuální vyplnění.

Lenka Moravcová

Odpovědi respondentů

1. V jakých typech médiích nejčastěji sledujete reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [V televiziotázka č. 2, V rádiuotázka č. 2, Na internetuotázka č. 2, Jiná média (např. billboard, leták apod.)otázka č. 2, Nesleduji reklamu → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V televizi35038,04 %38,08 %  
Na internetu32235 %35,04 %  
Nesleduji reklamu17819,35 %19,37 %  
Jiná média (např. billboard, leták apod.)414,46 %4,46 %  
V rádiu283,04 %3,05 %  
En Internet10,11 %0,11 %  

Graf

2. Na základě reklamy v kterém médiu se nejčastěji rozhodujete pro nákup zboží nebo služeb?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na internetu44359,78 %48,2 %  
Jiná média (např. billboard, leták apod.)17223,21 %18,72 %  
V televizi11715,79 %12,73 %  
V rádiu91,21 %0,98 %  

Graf

3. Kde vám reklama nejméně vadí:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet41455,87 %45,05 %  
Rádio22129,82 %24,05 %  
Televize10614,3 %11,53 %  

Graf

4. Kde vám reklama nejvíce vadí:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televize42857,76 %46,57 %  
Internet16322 %17,74 %  
Rádio15020,24 %16,32 %  

Graf

5. Jak by podle vás měla reklama vypadat, aby vás zaujala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Originální52570,85 %57,13 %  
Kreativní43458,57 %47,23 %  
Veselá29039,14 %31,56 %  
Lehce zapamatovatelná23031,04 %25,03 %  
Jednoduchá21729,28 %23,61 %  
Důvěryhodná21428,88 %23,29 %  
Výjimečná19225,91 %20,89 %  
Emotivní739,85 %7,94 %  

Graf

6. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamou obchodu s počítači a elektronikou Alza:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Televizeotázka č. 7, Rádiootázka č. 7, Internetotázka č. 7, Jiná média (např. billboard, leták apod.)otázka č. 7, Nikdeotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televize44660,19 %48,53 %  
Internet23431,58 %25,46 %  
Jiná média (např. billboard, leták apod.)334,45 %3,59 %  
Rádio182,43 %1,96 %  
Nikde101,35 %1,09 %  

Graf

7. Co je typické pro reklamu od Alzy:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ukřičený zelený mimozemšťan69795,48 %75,84 %  
Zelená velká chlupatá obluda223,01 %2,39 %  
Nemá nic typického50,68 %0,54 %  
Spojuje lidi dohromady30,41 %0,33 %  
Veverka20,27 %0,22 %  
Liška10,14 %0,11 %  

Graf

8. Zaujala vás nějaká reklama od Alzy tak, že jste se rozhodl/a zboží koupit:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 9, NEotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE67892,88 %73,78 %  
ANO527,12 %5,66 %  

Graf

9. Reklama, která vás motivovala ke koupi, byla:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na internetu2345,1 %2,5 %  
V televizi1835,29 %1,96 %  
Již si nepamatuji611,76 %0,65 %  
V rádiu35,88 %0,33 %  
Žádná reklama mě ke koupi nemotivovala11,96 %0,11 %  

Graf

10. Co si myslíte o reklamách Alzy:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ukřičená52872,33 %57,45 %  
Zaujme7310 %7,94 %  
Ničím výjimečná466,3 %5,01 %  
Veselá405,48 %4,35 %  
Nudná243,29 %2,61 %  
Motivuje k akci (např. nákupu)131,78 %1,41 %  
Atraktivní60,82 %0,65 %  

Graf

11. Myslíte si, že reklama Alzy je dobře zapamatovatelná?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano68593,84 %74,54 %  
ne456,16 %4,9 %  

Graf

12. Je reklama Alzy dostatečně výrazná (nesplyne s ostatními) na internetu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano49968,36 %54,3 %  
nevím15220,82 %16,54 %  
ne7910,82 %8,6 %  

Graf

13. Je reklama Alzy dostatečně výrazná (nesplyne s ostatními) v televizi?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano55776,3 %60,61 %  
nevím11415,62 %12,4 %  
ne598,08 %6,42 %  

Graf

14. Je reklama Alzy dostatečně výrazná (nesplyne s ostatními) v rádiu

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím35648,77 %38,74 %  
ano28138,49 %30,58 %  
ne9312,74 %10,12 %  

Graf

15. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena52971,39 %57,56 %  
Muž21228,61 %23,07 %  

Graf

16. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 2547163,56 %51,25 %  
26 - 3516322 %17,74 %  
36 - 45587,83 %6,31 %  
46 - 55334,45 %3,59 %  
56+162,16 %1,74 %  

Graf

17. Počet obyvatel v místě (obci), kde žijete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100 001 a více25934,95 %28,18 %  
20 001 - 100 00014819,97 %16,1 %  
5 001 - 20 00012817,27 %13,93 %  
do 1 00010313,9 %11,21 %  
1 001 – 5 00010313,9 %11,21 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Zaujala vás nějaká reklama od Alzy tak, že jste se rozhodl/a zboží koupit:

  • odpověď ANO:
    • 17.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na internetu na otázku 9. Reklama, která vás motivovala ke koupi, byla:
    • 17.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi V televizi na otázku 9. Reklama, která vás motivovala ke koupi, byla:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. V jakých typech médiích nejčastěji sledujete reklamu?

2. Na základě reklamy v kterém médiu se nejčastěji rozhodujete pro nákup zboží nebo služeb?

3. Kde vám reklama nejméně vadí:

4. Kde vám reklama nejvíce vadí:

5. Jak by podle vás měla reklama vypadat, aby vás zaujala?

6. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamou obchodu s počítači a elektronikou Alza:

7. Co je typické pro reklamu od Alzy:

8. Zaujala vás nějaká reklama od Alzy tak, že jste se rozhodl/a zboží koupit:

9. Reklama, která vás motivovala ke koupi, byla:

10. Co si myslíte o reklamách Alzy:

11. Myslíte si, že reklama Alzy je dobře zapamatovatelná?

12. Je reklama Alzy dostatečně výrazná (nesplyne s ostatními) na internetu?

13. Je reklama Alzy dostatečně výrazná (nesplyne s ostatními) v televizi?

14. Je reklama Alzy dostatečně výrazná (nesplyne s ostatními) v rádiu

15. Pohlaví:

16. Věk:

17. Počet obyvatel v místě (obci), kde žijete:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. V jakých typech médiích nejčastěji sledujete reklamu?

2. Na základě reklamy v kterém médiu se nejčastěji rozhodujete pro nákup zboží nebo služeb?

3. Kde vám reklama nejméně vadí:

4. Kde vám reklama nejvíce vadí:

5. Jak by podle vás měla reklama vypadat, aby vás zaujala?

6. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamou obchodu s počítači a elektronikou Alza:

7. Co je typické pro reklamu od Alzy:

8. Zaujala vás nějaká reklama od Alzy tak, že jste se rozhodl/a zboží koupit:

9. Reklama, která vás motivovala ke koupi, byla:

10. Co si myslíte o reklamách Alzy:

11. Myslíte si, že reklama Alzy je dobře zapamatovatelná?

12. Je reklama Alzy dostatečně výrazná (nesplyne s ostatními) na internetu?

13. Je reklama Alzy dostatečně výrazná (nesplyne s ostatními) v televizi?

14. Je reklama Alzy dostatečně výrazná (nesplyne s ostatními) v rádiu

15. Pohlaví:

16. Věk:

17. Počet obyvatel v místě (obci), kde žijete:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Moravcová, L.Vnímání reklamy (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://48095.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.