Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Používání informačních technologií při cestování

Používání informačních technologií při cestování

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Holinková
Šetření:06. 04. 2015 - 17. 04. 2015
Počet respondentů:101
Počet otázek (max/průměr):19 / 13.16
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:56,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:23
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Jsem studentkou 5. ročníku Vysoké školy ekonomické v Praze a chtěla bych Vás požádat o vyplnění tohoto dotazníku, který je zcela anonymní a získané informace mi pomohou v mé diplomové práci na téma Význam informačních technologií pro marketing destinace. Děkuji za Váš čas a ochotu vyplnit tento dotazník.

Odpovědi respondentů

1. Kde nejčastěji vyhledáváte informace o destinacích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [na internetuotázka č. 2, v tištěných materiálech (katalogy, knihy, brožury)otázka č. 3, od kamarádů, známýchotázka č. 3, v televizi, rádiuotázka č. 3, v informačním centruotázka č. 3, necestujiotázka č. 18, jinéotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na internetu6362,38 %62,38 %  
necestuji2120,79 %20,79 %  
v tištěných materiálech (katalogy, knihy, brožury)1211,88 %11,88 %  
od kamarádů, známých43,96 %3,96 %  
v televizi, rádiu10,99 %0,99 %  

Graf

2. Kde na internetu vyhledáváte informace o destinacích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
webové prezentace destinací4977,78 %48,51 %  
webové prezentace ubytovatelů (hotelů, kempů)3657,14 %35,64 %  
blogy1726,98 %16,83 %  
sociální sítě (Facebook, Twitter)1219,05 %11,88 %  
videa na Youtube812,7 %7,92 %  
webové prezentace ubytovatelů34,76 %2,97 %  
Tripadvisor23,17 %1,98 %  
cestovatelské typu walkhighlands.co.uk wikitravel.es ...11,59 %0,99 %  
weby státní správy, provozovatelů dopravy, památek apod.11,59 %0,99 %  
cestovatelská fóra11,59 %0,99 %  
Wiki travel, TripAdvisor,... 11,59 %0,99 %  
booking.com a trip advisor11,59 %0,99 %  
kombinace všeho11,59 %0,99 %  
cestovatelské weby, web MZV11,59 %0,99 %  

Graf

3. Co před cestou do destinace obvykle zhlédnete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
fotografie6985,19 %68,32 %  
virtuální prohlídky2834,57 %27,72 %  
videa2632,1 %25,74 %  
webkamery2125,93 %20,79 %  
nic z výše uvedeného44,94 %3,96 %  
trasy; mapy; lokace kempů; schéma hromadné dopravy a potřebné jízdní řády11,23 %0,99 %  
Mapy, satelitní snímky11,23 %0,99 %  
čtu popisy památek, treků, rady při pohybu v dané destinaci.11,23 %0,99 %  
počasí11,23 %0,99 %  
mapy, informace o všem možném na místě11,23 %0,99 %  
stránky o podnebí a počasí11,23 %0,99 %  

Graf

4. Rezervujete nebo nakupujete služby cestovního ruchu přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rezervuji ubytovací služby4859,26 %47,52 %  
rezervuji dopravní služby3239,51 %31,68 %  
nakupuji dopravní služby2834,57 %27,72 %  
nakupuji ubytovací služby2429,63 %23,76 %  
rezervuji jiné služby (restaurace, vstupenky na akce, do objektů apod.)2227,16 %21,78 %  
přes internet služby nerezervuji ani nenakupuji1923,46 %18,81 %  
nakupuji jiné služby (restaurace, vstupenky na akce, do objektů apod.)1417,28 %13,86 %  
ale jen občas, když je nezbytné/ značně levnější (jako např. delší přejezdy vlakem)11,23 %0,99 %  

Graf

5. Používáte pro získání informací o destinacích interaktivní mapy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, pouze interaktivní mapyotázka č. 6, ano, ale používám i tištěné mapyotázka č. 6, interaktivní mapy nepoužívámotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale používám i tištěné mapy4150,62 %40,59 %  
interaktivní mapy nepoužívám2429,63 %23,76 %  
ano, pouze interaktivní mapy1619,75 %15,84 %  

Graf

6. K čemu obvykle používáte interaktivní mapy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
plánování pěší trasy4171,93 %40,59 %  
plánování trasy autem3764,91 %36,63 %  
získávání více informací o místě, atraktivtě3764,91 %36,63 %  
Google Street View2645,61 %25,74 %  
prohlížení leteckých map2340,35 %22,77 %  
plánování cyklo trasy1119,3 %10,89 %  
jenom prohlížím11,75 %0,99 %  
profil terénu11,75 %0,99 %  
baťůžek na mapy.cz11,75 %0,99 %  

Graf

7. Využíváte při cestování GPS?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 8, ne, ale GPS vlastnímotázka č. 9, ne, protože GPS nevlastnímotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4859,26 %47,52 %  
ne, protože GPS nevlastním2328,4 %22,77 %  
ne, ale GPS vlastním1012,35 %9,9 %  

Graf

8. K čemu obvykle GPS při cestování využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
navigace při jízdě autem4183,67 %40,59 %  
navigace při pěší chůzi2551,02 %24,75 %  
hledání ubytování, restaurací, obchodů2142,86 %20,79 %  
hledání atraktivit1326,53 %12,87 %  
hraní geocachingu1122,45 %10,89 %  
hledání ubytování, restaurací, obchodů12,04 %0,99 %  

Graf

9. Používáte při cestování mobilní telefon nebo tablet pro vyhledávání informací o lokalitě (pomocí operátora, internetu, QR kódů)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 10, ne, ale mobilní telefon či tablet vlastnímotázka č. 13, ne protože, mobilní telefon ani tablet nevlastnímotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4454,32 %43,56 %  
ne, ale mobilní telefon či tablet vlastním3543,21 %34,65 %  
ne protože, mobilní telefon ani tablet nevlastním22,47 %1,98 %  

Graf

10. K čemu obvykle mobilní telefon nebo tablet při cestování využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
orientaci v prostoru, nalezení směru další cesty3068,18 %29,7 %  
hledání informací o místní dopravě2761,36 %26,73 %  
možnosti trávení volného času (restaurace, obchody)2454,55 %23,76 %  
hledání atraktivit2147,73 %20,79 %  
hledání ubytování1431,82 %13,86 %  
rezervaci služeb920,45 %8,91 %  
nákupu služeb511,36 %4,95 %  
hraní hry Geofun36,82 %2,97 %  
hledání akcí12,27 %0,99 %  
Nepoužívám12,27 %0,99 %  
kontakt s ostatními12,27 %0,99 %  

Graf

11. Používáte mobilní telefon i ke skenování QR kódy při cestování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 12, ne, ale můj telefon či tablet to umožňujeotázka č. 13, ne, protože můj telefon či tablet to neumožňujeotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, ale můj telefon či tablet to umožňuje2352,27 %22,77 %  
ano1738,64 %16,83 %  
ne, protože můj telefon či tablet to neumožňuje49,09 %3,96 %  

Graf

12. Kde všude jste se setkal/a s QR kódem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
u památek1164,71 %10,89 %  
u ubytovatelů741,18 %6,93 %  
na naučných stezkách741,18 %6,93 %  
u přírodních zajímavostí635,29 %5,94 %  
v restauracích529,41 %4,95 %  
v obchodech423,53 %3,96 %  

Graf

13. Používáte na svých cestách informační kiosky (infoboxy)?

Informační kiosek je jednoúčelový informační panel, který umožňuje lidem si vyhledat určité informace pomocí dotykové obrazovky. Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Informační_kiosek

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 14, ne, ale v destinacích se s nimi setkávámotázka č. 15, ne, protože se s nimi v destinacích nesetkávámotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, ale v destinacích se s nimi setkávám2834,57 %27,72 %  
ne, protože se s nimi v destinacích nesetkávám2733,33 %26,73 %  
ano2632,1 %25,74 %  

Graf

14. K vyhledávání jakých informací informační kiosky obvykle používáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
informace o místě a jeho atraktivitách2596,15 %24,75 %  
informace o aktuálních událostech v místě1142,31 %10,89 %  
možnosti stravování, nákupů623,08 %5,94 %  
informace o dopravě415,38 %3,96 %  
možnosti ubytování311,54 %2,97 %  
možnosti stravování, nákupů13,85 %0,99 %  

Graf

15. Jaké informace Vám v terénu (na výletě, na dovolené) nejvíce chybí? (např. o poloze a směru další cesty, o památkách, zajímavostech, o možnostech aktivního vyžití, ubytování, stravování, o dopravě)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné56,25 %4,95 %  
nevím45 %3,96 %  
nic33,75 %2,97 %  
nic mi nechybí22,5 %1,98 %  
o zajímavostech22,5 %1,98 %  
stravování22,5 %1,98 %  
informace o aktuálních akcích v místě11,25 %0,99 %  
o dopravě a možnostech, kam se jít najíst11,25 %0,99 %  
nic, co by si člověk nemohl zjistit11,25 %0,99 %  
bližší informace o památkách, odkazy na pověsti apod., ryze praktické informace (dostupná WC, koutky pro děti, menší parkoviště atd.)11,25 %0,99 %  
ostatní odpovědi Kde doplnit vodu, možná by se hodil směr na nejbližší dopravu pro případ nouze (ačkoliv vzhledem k zaměření následujícího webu, v našich podmínkách to je zbytečné)
oceňuji všechny uvedené v otázce, nejvíce doprava, zajímavosti
.
v některých zemích je nedostatečněé značení
nic mě nenapadá
liší se místo od místa
kde najít hřiště pro děti, akce pro děti
chybějí mi aktuální informace o tom, co bych mohl v místě dělat
doprava
souhrn informací na jednom místě, nabídky nekomerčních výletů
nic, netoužím po tom mít turistiku naservírovanou marketéry ;-)
Různé
zajímavosti a aktuální informace
kde se dobře najíst
informace o počasí
občas se ztratím, nebo nevím jestli jdu dobře
kde se dají uplatnit slevy pro seniory
stravování v okolí
nechybí
v některých cizích zemích přehledné jízdní řády a označená stanoviště veřejné dopravy
x
o památkách
-
malá písmenka na tabulích, neochota personálu
kam se jít bavit
zajímavosti
otvírací dobs
otevírací doby, občas někam příjdem a mají zavřeno
nejde říct
uz
počasí, otevírací doby
někdy se zdlouhavě hledá dopravní spojení veřejnou dopravou, návaznosti, spoje, alternativy
ukazatele směru
zajímavosti o lokalitě kde se nacházím
o různých zajímavostech v okolí
obcas ukazatele
občas nevím, kde přesně jsem, ale s mobilním zařízením bych stejně neuměla
co je v nejbližším okolí zajímavého, kde se najíst
zajímavé připravené stezky
n
náročnost trasy, převýšení, pravděpodobná doba cesty
nadmořská výška
počasí
záleží na destinaci, někdy informace o památkách a zajímavostech, jindy o aktivním vyžití.
sport
Někdy špatné údaje na ukazatelích, např. km
o směru další cesty
Chyba mi pripojenie na internet
Informace o aktualnich udalostech
o zajímavostech i možnosti dalšího aktivního vyžití
o možnostech aktivního vyžití
vxvxc
o dopravě
žádné, vše si zjistím
Kde se dá zaparkovat, nebo šipky k vchodům, jednotlivým budovám (v případě, že se jedná o velký komplex...).
nákup potravin mimo restaurace
málo info značek nebo jejich špatné či chaotické umístění
informace v angličtině
5872,5 %57,43 % 

Graf

16. Jak byste zhodnotili tento web? Jak na Vás působí? Navštívili byste destinaci, případně se inspirovali na výlet na základě zhlédnutí této webové prezentace?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

...

...

Ano o návštěvě této destinace uvažji. Adresu webu jsem si uložil.

ano, hezké, příjemné, fotky pěkné

Ano, stránka je přehledná. V okolí je dost možností, kam zajít.

Dobré

Dobře spracované, přehledné. Výlet bych určitě zvážil.

docela příjemný, asi bych zapracovala ještě na grafické podobě

gfh

hezké

hezké, ano

Hezký, přehledný

informace takto nevyhledávám, mám jiný styl hledání informací pomocí bodů na mapě a následným hledáním informací

inspirace, zajimave mista

internet nepoužívám

internet nepoužívám

internet nepoužívám

internet nepoužívám

internet nepoužívám

internet nepoužívám

internet nepoužívám

internet nepoužívám

internet nepoužívám

Je ok, ale velmi průměrný.

jednoduché přehledné, ale mohly by jít dál, být propracovanější, cílenější

jednoduchý, uživatelsky příjemný, přináší ale pouze základní info, obrázky vypadají zajímavě, takže bych se do této lokality ráda někdy podívala

jo, hezké, až na tu podivnou zelenou

jo, hezký

kdybych do této oblasti cestovala, inspirovala bych se, k návštěvě regionu by mě asi nepřesvědčila

Kladně (ačkoliv raději bych zobrazoval trasy primárně na webu a až dodatečně nabízel možnost stažení pdf k tisku). Záleží na tom, zda by mě nějaká z navrhovaných tras dostatečně zaujala.

Líbí se mi a dovedu si představit, že bych na jeho základě do dané destinace jel.

Mnoho informací, přehleně uspořádané. Pravděpodobně by mě to zaujalo (kdybych momentálně plánovala někam vyrazit).

Možná

n

na 1

na první pohled jednoduché, přehledné, poutavé obrázky, ale při bližším zkoumání velmi nedostatečné (jazykové mutace, více verzí, žádná zábava)

nefunguje

nefunguje

nejde

nelíbí se mi, nenavštívila bych destinaci na základě tohoto webu

nemám čas s na něj dívat, ale asi to bude standardní web se standardními informacemi

Nemam zaujem o tento region.

nesnáším slideshow - myslel jsem si, že to bude několikaměsíční móda, ale bohužel. To byla ale jen okrajová poznámka, byť mě slideshow dráždí a odvádí pozornost. Prohlížel jsem jen titulní stranu a dojem mám, že obsahuje ohromné množství informací; tak velké, že je až trochu nepřehledný.. To byl jen první dojem. Když se do toho trochu více začtu, tak OK, hodnotím kladně.

Nevim

neznám

Nic moc

nijak

normálně

OK

pekne prehledne a dostatek informaci, urcite by me lakal vylet

pěkný

prezentace je povedená, láká k návštěvě

přehledný, informativní a inspirativní, přesvědčivý

přehledný, nabídka Menu vlevo je velmi dobře zpracována. Líbí se mi i panel "počasí" i když bych jej na cestách již zřejmě nevyužila, líbí se mi.

přehledný, upravený, zřejmě ano

přijde mi trochu obyčejný, nenalákalo by mě to

Působí dobře díky zaujetím fotografií s nabídkou atraktivit oblasti - ano inspirovala bych se.

Působí kladně, zapracovat na typografii!

působí na mě pozitivně, zaujal mě

Pusobi prijemne, asi bych navstivila.

působí přehledným dojmem, zdá se že by se dali najít informace potřebné pro naplánování výletu

působí příjemně

standard

Stránka se mi nezobrazuje. Pouze text poskytovatele služby "doména je registrována".

Určitě ano, jsou to vydařené stránky

Určitě bych se inspirovala, obsahuje přímo tipy na výlety, interaktivní mapy, virtuální prohlídky, apod.

v pohode

Vcelku přehledně, jen pod některými odkazy jsem nenašel to, co bych si představoval.

vcvcv

velmi dobý

Všechny důležité informace na jednom místě - super pro lidi, co se do místa vydají

vypadá dobře

Vypadá hezky a užitečné, ale pokrývá vlastně jen okres Náchod a ne další oblasti v kladskem pomezí, takže mi přijde, že má lživé název.

web je hezký a přehledný, líbí se mi sekce pro rodiny s dětmi, jsou zde zajímavé tipy na výlet, které určitě v budoucnu využiji

web působí příjemně, určitě bych se nechal inspirovat

web se mi nelibi, neprehledny-spatne na me pusobi

Web vypadá obsáhle, bohužel na mě působí trochu ponuře a nepřehledně, ale kdybych našla na těchto stránkách nějaké zajímavé místo, ráda bych jej použila jako zdroj informací.

x

zmatečně

17. Jaké informace Vám nejčastěji chybí na webech destinací?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet nepoužívám911,25 %8,91 %  
nevím67,5 %5,94 %  
žádné45 %3,96 %  
nic45 %3,96 %  
nic mě nenapadá22,5 %1,98 %  
weby destinací jsou často chaotické, přeplácané11,25 %0,99 %  
aktuální dopravní situace (větší problémy - dlouhodobější opravy apod.), upozornění na místní zvláštnosti, informace o zajímavostech a památkách menší důležitosti než jsou jen ty nejproslulejší11,25 %0,99 %  
Zaměření pouze na motoristy - přehlížení pěší turistiky11,25 %0,99 %  
o dopravě k zajímavostem11,25 %0,99 %  
.11,25 %0,99 %  
ostatní odpovědi aktualni ceny potravin atd
Otevírací doby, výše vstupného a cenové informace vůbec
ani nevím
některé weby destinací jsou statické, neaktuální
aktuální otvírací doba
Souhrnné info (kempy, možnosti výletů, památky — stručně, jasně, přesně
já nepožadují mít všechny informace na jednom místě, raději si prohlédnu více informační zdrojů (aby mě marketéři nebalamutili) ...
Praktické
otvírací doby
kde se dají uplatnit slevy pro důchodce
ceny a aktuální info o akcích
žádné, hledám je většinou na fórech
odkazy na jízdní řády veřejné dopravy se zaměřením na destinaci
x
-
turistické trasy, připravené okruhy, které spojí oblast i s restauracemi, apod
aktuální informace
...
hfd
některé jsou příliš jednoduché a necílené, jiné zase přeplácané
datum aktuálnosti, někdy jsou webové stránky zastaralé, včetně zavíracích dnů navštěvovaných objektů
nevzpomínám si
cena hotelů(např. jen na vyžádání)
informace o aktivitách pro děti
aktuální počasí
podrobnejsi popis o zajimavych mistech v okoli
internet moc nepoužívám
ucelený přehled
n
aktualizace cen PHM, v cizině i ceník základních potravin
Kvalitní mapy, zajímavosti, ...
nadmořská výška
adresa provozovatele
blízké kulturní památky
kompletní fotogalerie
místní produkty a pochutiny, mapy s atraktivitami ke stažení
zadne
Záleží podle webových stránek a jejich přehlednosti. Někdy mi na těchto stránkách chybí přehlednost a systematičnost.
přehled alternativního bezplatného přespání v podobě přístřešků nebo převisů apod., možno i formou interaktivní mapy
Neviem
Nejake zajimave udalosti odehravajici se na tom miste
odkazy pro přímé rezervace
o atraktivitach
cvcvc
Často chybí přechod na podrobnější turistickou mapu s navrhovanými trasami.
Jednodušší průvodce rezervacemi
Informace o lokalitě - jak se tam dostat. Aktuální fotografie a mapy.
neobvyklé
podrobný rozpis cen-často je xy poplatků skryto a člověk se s nimi setká až na místě - pak se stane, že z velmi výhodné nabídky se stane naprosto předražená věc
Přírodní zajímavosti v okolí.
5062,5 %49,5 % 

Graf

18. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5756,44 %56,44 %  
muž4443,56 %43,56 %  

Graf

19. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-394645,54 %45,54 %  
65 a více2928,71 %28,71 %  
40-642120,79 %20,79 %  
méně než 1754,95 %4,95 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 11 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Kde nejčastěji vyhledáváte informace o destinacích?

  • odpověď na internetu:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi blogy na otázku 2. Kde na internetu vyhledáváte informace o destinacích?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi sociální sítě (Facebook, Twitter) na otázku 2. Kde na internetu vyhledáváte informace o destinacích?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi webové prezentace destinací na otázku 2. Kde na internetu vyhledáváte informace o destinacích?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi webové prezentace ubytovatelů (hotelů, kempů) na otázku 2. Kde na internetu vyhledáváte informace o destinacích?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nakupuji jiné služby (restaurace, vstupenky na akce, do objektů apod.) na otázku 4. Rezervujete nebo nakupujete služby cestovního ruchu přes internet?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nakupuji ubytovací služby na otázku 4. Rezervujete nebo nakupujete služby cestovního ruchu přes internet?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi rezervuji dopravní služby na otázku 4. Rezervujete nebo nakupujete služby cestovního ruchu přes internet?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, pouze interaktivní mapy na otázku 5. Používáte pro získání informací o destinacích interaktivní mapy?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi hledání atraktivit na otázku 8. K čemu obvykle GPS při cestování využíváte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi hledání ubytování, restaurací, obchodů na otázku 8. K čemu obvykle GPS při cestování využíváte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi hraní geocachingu na otázku 8. K čemu obvykle GPS při cestování využíváte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi navigace při pěší chůzi na otázku 8. K čemu obvykle GPS při cestování využíváte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi hledání atraktivit na otázku 10. K čemu obvykle mobilní telefon nebo tablet při cestování využíváte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi hledání informací o místní dopravě na otázku 10. K čemu obvykle mobilní telefon nebo tablet při cestování využíváte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi možnosti trávení volného času (restaurace, obchody) na otázku 10. K čemu obvykle mobilní telefon nebo tablet při cestování využíváte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi orientaci v prostoru, nalezení směru další cesty na otázku 10. K čemu obvykle mobilní telefon nebo tablet při cestování využíváte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 11. Používáte mobilní telefon i ke skenování QR kódy při cestování?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, ale můj telefon či tablet to umožňuje na otázku 11. Používáte mobilní telefon i ke skenování QR kódy při cestování?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi u památek na otázku 12. Kde všude jste se setkal/a s QR kódem?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi virtuální prohlídky na otázku 3. Co před cestou do destinace obvykle zhlédnete?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nakupuji dopravní služby na otázku 4. Rezervujete nebo nakupujete služby cestovního ruchu přes internet?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi rezervuji jiné služby (restaurace, vstupenky na akce, do objektů apod.) na otázku 4. Rezervujete nebo nakupujete služby cestovního ruchu přes internet?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 9. Používáte při cestování mobilní telefon nebo tablet pro vyhledávání informací o lokalitě (pomocí operátora, internetu, QR kódů)?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi rezervuji ubytovací služby na otázku 4. Rezervujete nebo nakupujete služby cestovního ruchu přes internet?

2. Kde na internetu vyhledáváte informace o destinacích?

  • odpověď webové prezentace destinací:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi hraní geocachingu na otázku 8. K čemu obvykle GPS při cestování využíváte?

3. Co před cestou do destinace obvykle zhlédnete?

  • odpověď virtuální prohlídky:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi sociální sítě (Facebook, Twitter) na otázku 2. Kde na internetu vyhledáváte informace o destinacích?

4. Rezervujete nebo nakupujete služby cestovního ruchu přes internet?

  • odpověď rezervuji ubytovací služby:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi hledání ubytování na otázku 10. K čemu obvykle mobilní telefon nebo tablet při cestování využíváte?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, ale můj telefon či tablet to umožňuje na otázku 11. Používáte mobilní telefon i ke skenování QR kódy při cestování?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi hraní geocachingu na otázku 8. K čemu obvykle GPS při cestování využíváte?

6. K čemu obvykle používáte interaktivní mapy?

  • odpověď plánování pěší trasy:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi plánování cyklo trasy na otázku 6. K čemu obvykle používáte interaktivní mapy?

7. Využíváte při cestování GPS?

  • odpověď ano:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi hraní geocachingu na otázku 8. K čemu obvykle GPS při cestování využíváte?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi u památek na otázku 12. Kde všude jste se setkal/a s QR kódem?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi navigace při jízdě autem na otázku 8. K čemu obvykle GPS při cestování využíváte?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi navigace při pěší chůzi na otázku 8. K čemu obvykle GPS při cestování využíváte?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi hledání ubytování, restaurací, obchodů na otázku 8. K čemu obvykle GPS při cestování využíváte?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 11. Používáte mobilní telefon i ke skenování QR kódy při cestování?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi hledání atraktivit na otázku 8. K čemu obvykle GPS při cestování využíváte?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi orientaci v prostoru, nalezení směru další cesty na otázku 10. K čemu obvykle mobilní telefon nebo tablet při cestování využíváte?

9. Používáte při cestování mobilní telefon nebo tablet pro vyhledávání informací o lokalitě (pomocí operátora, internetu, QR kódů)?

  • odpověď ano:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi hledání atraktivit na otázku 10. K čemu obvykle mobilní telefon nebo tablet při cestování využíváte?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi hledání informací o místní dopravě na otázku 10. K čemu obvykle mobilní telefon nebo tablet při cestování využíváte?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi hledání ubytování na otázku 10. K čemu obvykle mobilní telefon nebo tablet při cestování využíváte?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi možnosti trávení volného času (restaurace, obchody) na otázku 10. K čemu obvykle mobilní telefon nebo tablet při cestování využíváte?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi orientaci v prostoru, nalezení směru další cesty na otázku 10. K čemu obvykle mobilní telefon nebo tablet při cestování využíváte?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 11. Používáte mobilní telefon i ke skenování QR kódy při cestování?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, ale můj telefon či tablet to umožňuje na otázku 11. Používáte mobilní telefon i ke skenování QR kódy při cestování?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi u památek na otázku 12. Kde všude jste se setkal/a s QR kódem?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nakupuji jiné služby (restaurace, vstupenky na akce, do objektů apod.) na otázku 4. Rezervujete nebo nakupujete služby cestovního ruchu přes internet?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi hledání atraktivit na otázku 8. K čemu obvykle GPS při cestování využíváte?
  • odpověď ne, ale mobilní telefon či tablet vlastním:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi v tištěných materiálech (katalogy, knihy, brožury) na otázku 1. Kde nejčastěji vyhledáváte informace o destinacích?

10. K čemu obvykle mobilní telefon nebo tablet při cestování využíváte?

  • odpověď orientaci v prostoru, nalezení směru další cesty:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi u památek na otázku 12. Kde všude jste se setkal/a s QR kódem?

11. Používáte mobilní telefon i ke skenování QR kódy při cestování?

  • odpověď ano:
    • 5.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi u památek na otázku 12. Kde všude jste se setkal/a s QR kódem?

13. Používáte na svých cestách informační kiosky (infoboxy)?

  • odpověď ano:
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi informace o aktuálních událostech v místě na otázku 14. K vyhledávání jakých informací informační kiosky obvykle používáte?
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi informace o místě a jeho atraktivitách na otázku 14. K vyhledávání jakých informací informační kiosky obvykle používáte?

14. K vyhledávání jakých informací informační kiosky obvykle používáte?

  • odpověď informace o místě a jeho atraktivitách:
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi informace o aktuálních událostech v místě na otázku 14. K vyhledávání jakých informací informační kiosky obvykle používáte?
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 13. Používáte na svých cestách informační kiosky (infoboxy)?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kde nejčastěji vyhledáváte informace o destinacích?

2. Kde na internetu vyhledáváte informace o destinacích?

3. Co před cestou do destinace obvykle zhlédnete?

4. Rezervujete nebo nakupujete služby cestovního ruchu přes internet?

5. Používáte pro získání informací o destinacích interaktivní mapy?

6. K čemu obvykle používáte interaktivní mapy?

7. Využíváte při cestování GPS?

8. K čemu obvykle GPS při cestování využíváte?

9. Používáte při cestování mobilní telefon nebo tablet pro vyhledávání informací o lokalitě (pomocí operátora, internetu, QR kódů)?

10. K čemu obvykle mobilní telefon nebo tablet při cestování využíváte?

11. Používáte mobilní telefon i ke skenování QR kódy při cestování?

12. Kde všude jste se setkal/a s QR kódem?

13. Používáte na svých cestách informační kiosky (infoboxy)?

14. K vyhledávání jakých informací informační kiosky obvykle používáte?

18. Vaše pohlaví?

19. Váš věk?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kde nejčastěji vyhledáváte informace o destinacích?

2. Kde na internetu vyhledáváte informace o destinacích?

3. Co před cestou do destinace obvykle zhlédnete?

4. Rezervujete nebo nakupujete služby cestovního ruchu přes internet?

5. Používáte pro získání informací o destinacích interaktivní mapy?

6. K čemu obvykle používáte interaktivní mapy?

7. Využíváte při cestování GPS?

8. K čemu obvykle GPS při cestování využíváte?

9. Používáte při cestování mobilní telefon nebo tablet pro vyhledávání informací o lokalitě (pomocí operátora, internetu, QR kódů)?

10. K čemu obvykle mobilní telefon nebo tablet při cestování využíváte?

11. Používáte mobilní telefon i ke skenování QR kódy při cestování?

12. Kde všude jste se setkal/a s QR kódem?

13. Používáte na svých cestách informační kiosky (infoboxy)?

14. K vyhledávání jakých informací informační kiosky obvykle používáte?

18. Vaše pohlaví?

19. Váš věk?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Holinková, L.Používání informačních technologií při cestování (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://48104.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.