Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Výuka informatiky na vysokých školách v ČR
Výuka informatiky na vysokých školách v ČR
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jindřich Domanja |
---|---|
Šetření: | 08. 04. 2015 - 14. 04. 2015 |
Počet respondentů: | 200 |
Počet otázek (max/průměr): | 22 / 22 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 57,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:00 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dotazník je zaměřen na všechny současné vysokoškoláky nebo absolventy vysokých škol (především veřejných), kteří při studiu jakýmkoli způsobem přišli do styku s výukou informatiky - to zahrnuje studenty studující informatický obor i studenty studující neinformatický obor (např. filosofii), kteří si ale zapsali (ať už povinně nebo volitelně) nějaký informatický předmět (zpravidla předmět "informatika").
Tento dotazník se zabývá obsahovou stránkou výuky informatiky na českých VŠ a zkoumá, zda jsou studenti v základních informatických předmětech učeni pouze kancelářským nástrojům typu MS Office, nebo zda jsou seznamováni i s nástroji podporujícími efektivní učení a práci s informacemi.
Odpovědi respondentů
1. Jakého jste pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 121 | 60,5 % | 60,5 % |
muž | 79 | 39,5 % | 39,5 % |
2. Kolik Vám je let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
22-26 | 93 | 46,5 % | 46,5 % |
19-21 | 77 | 38,5 % | 38,5 % |
více než 26 | 29 | 14,5 % | 14,5 % |
15-18 | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
3. Kterou školu studujete (nebo jste studoval/a)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
veřejnou vysokou školu v ČR | 183 | 91,5 % | 91,5 % |
střední školu v ČR | 8 | 4 % | 4 % |
jinou | 6 | 3 % | 3 % |
soukromou vysokou školu v ČR | 3 | 1,5 % | 1,5 % |
4. Jaký je Váš studijní vztah k informatice?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
studuji neinformatický obor, ale mám (ne)povinné předměty související s informatikou | 123 | 61,5 % | 61,5 % |
studuji informatický obor | 62 | 31 % | 31 % |
obor: pedagogika volného času | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
vystudoval jsem informatický obor | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
s informatikou vůbec nepřicházím do kontaktu | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
neinformaticky obor, zadne me predmety s informatikou nesouvisi | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
zadny | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
nestuduji IT, ani nemame predmety s tim soucisejici | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
studuji neinformatický obor, ale ráda bych navštěvovala nějaké kurzy | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Rekreologie | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
uživatelsky, již pracuji | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
filologii | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
nestuduji informatiku ani nemám předměty | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Vůbec žádný, informatiku jsem měla napodled v prvním ročníku na gymnáziu. | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
NYNÍ JIŽ POUZE BĚŽNĚ UŽIVATELSKÝ | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
studuji neinformatický obor, ale měla jsem povinné i nepovinné předměty související s informatikou | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Studoval jsem IT a nyní se tím živým | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
5. Vyberte oblasti, s nimiž jste byli při výuce informatiky aktivně seznámeni (učili jste se je):
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
teorie o hardwaru (popis počítače a jeho hlavních komponent) | 117 | 58,5 % | 58,5 % |
algoritmizace a programování v konkrétním programovacím jazyce | 104 | 52 % | 52 % |
počítačové sítě | 104 | 52 % | 52 % |
tvorba webových stránek nebo aplikací | 100 | 50 % | 50 % |
historie počítačů a internetu | 89 | 44,5 % | 44,5 % |
problematika hodnocení relevantnosti informací nalezených na internetu | 62 | 31 % | 31 % |
rizika spojená s nadměrným a dlouhodobým užíváním IT | 20 | 10 % | 10 % |
ani jedno | 13 | 6,5 % | 6,5 % |
6. Vyberte témata, která jste v rámci výuky informatiky probírali:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
teorie informace (např. rozdíl data/informace/znalosti, entropie apod.) | 113 | 56,5 % | 56,5 % |
odrazování od čerpání informací z Wikipedie, jakožto nedůvěryhodného zdroje | 81 | 40,5 % | 40,5 % |
ani jedno | 52 | 26 % | 26 % |
etika emailové komunikace | 41 | 20,5 % | 20,5 % |
netiketa | 36 | 18 % | 18 % |
desatero informační etiky | 33 | 16,5 % | 16,5 % |
informační věda | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
uz netusim | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Propedeutický seminář | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
všude a furt | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
všude :) | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Etiku a etiketu v psychologii komunikace | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
7. Vyberte, s čím jste byli při výuce informatiky aktivně seznámeni:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ani jedno | 98 | 49 % | 49 % |
práce s vyhledávacími nástroji nebo s rozšířeným vyhledáváním na Googlu | 93 | 46,5 % | 46,5 % |
práce s placenými informačními zdroji (např. Anopress, ProQuest aj.) | 41 | 20,5 % | 20,5 % |
práce s Google Scholar | 31 | 15,5 % | 15,5 % |
Management studia | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
google scholar-ekologie | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
V odborných předmětech jsme byli vedeni k práci s webovou odbornou literaturou. | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
8. Myslíte si, že by informační gramotnost (věnují se jí otázky č. 6 a 7) měla být součástí výuky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, v informatickém předmětu | 104 | 52 % | 52 % |
ano, formou nárazových seminářů nebo přednášek | 74 | 37 % | 37 % |
ne | 17 | 8,5 % | 8,5 % |
ano, ve speciálním předmětu zabývajícím se prací s informacemi, zdroji atd. | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
volitelný předmět | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
ano, ale jeste na stredni skole | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
nepovinný předmět či blok seminářů, třeba i bez kreditů | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Lze to integrovat do odborných předmětů. | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
9. Označte negativní dopady vyvolané nadměrným užíváním IT, proti nimž jste byli v rámci výuky informatiky varováni (proběhla osvěta o rizicích spojených s IT):
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
osvěta v této oblasti vůbec neproběhla | 97 | 48,5 % | 48,5 % |
stres, poruchy spánku, obezita | 59 | 29,5 % | 29,5 % |
závislost na IT | 59 | 29,5 % | 29,5 % |
narušení pozornosti a koncentrace | 52 | 26 % | 26 % |
úpadek schopnosti číst delší texty s porozuměním | 44 | 22 % | 22 % |
úpadek schopnosti hodnotit a posuzovat relevantnosti informací | 31 | 15,5 % | 15,5 % |
úpadek kritického myšlení | 21 | 10,5 % | 10,5 % |
bože, proč by to mělo být probíráno jen v informatickém předmětu | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
nejspíš rodinná výchova | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
nebyli jsme informováni | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
všechny ostatní předměty | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
nevím teda, že bychom byli informováni | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Párkrát jsme byli proklínáni, že nás ty naše počítače zahubí. | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
o ničem | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
10. Myslíte si, že by osvěta popsaná v otázce č. 9 měla být součástí výuky, podobně jako např. drogová nebo sexuální prevence?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, formou nárazových seminářů nebo přednášek | 98 | 49 % | 49 % |
ano, v informatickém předmětu | 58 | 29 % | 29 % |
ne | 40 | 20 % | 20 % |
soeciani předmět | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Na základní škole, v čemkoliv | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
na SŠ | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Myslím, že by se to mělo řešit na základních a středních školách v rámci občanky (výuky zdravého životního stylu). | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
11. Vyberte softwarové nástroje podporující týmovou práci, s nimiž jste byli při výuce informatiky aktivně seznámeni (učili jste se, jak s nimi pracovat):
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ani jedno | 98 | 49 % | 49 % |
nástroje určené ke sdílení dokumentů (např. Dropbox, Google Drive apod.) | 75 | 37,5 % | 37,5 % |
nástroje určené ke společné on-line editaci dokumentů (např. Google Docs) | 66 | 33 % | 33 % |
Facebook – vytváření skupin, vhodných pro komunikaci a sdílení dokumentů | 51 | 25,5 % | 25,5 % |
blogy nebo podobné osobní webové stránky | 34 | 17 % | 17 % |
nástroje na plánování času a úkolů (např. Doodle, Google Keep apod.) | 20 | 10 % | 10 % |
12. Používáte aktivně některý ze softwarových nástrojů z otázky č. 11?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, ale školní výuka na tom valnou zásluhu nemá | 160 | 80 % | 80 % |
ano - zejména díky tomu, že jsme se to naučili ve škole | 20 | 10 % | 10 % |
ne | 20 | 10 % | 10 % |
13. Vyberte kancelářské a multimediální softwarové nástroje, s nimiž jste byli při výuce informatiky aktivně seznámeni (učili jste se, jak s nimi pracovat):
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
tabulkový editor (např. MS Excel) | 167 | 83,5 % | 83,5 % |
textový editor (např. MS Word) | 160 | 80 % | 80 % |
nástroje na tvorbu prezentací (např. MS PowerPoint) | 148 | 74 % | 74 % |
grafické nástroje (např. Adobe Photoshop, Zoner aj.) | 89 | 44,5 % | 44,5 % |
nástroje na editaci zvuku nebo videa (např. Movie Maker, Pinnacle Studio, Adobe Premiere, Sony Vegas, Audacity, Mixcraft aj.) | 38 | 19 % | 19 % |
ani jedno | 24 | 12 % | 12 % |
14. Používáte některý ze softwarových nástrojů z otázky č. 13?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, ale školní výuka na tom valnou zásluhu nemá | 138 | 69 % | 69 % |
ano – zejména díky tomu, že jsme se to naučili ve škole | 59 | 29,5 % | 29,5 % |
ne | 3 | 1,5 % | 1,5 % |
15. Myslíte si, že počítačová gramotnost (věnují se jí otázky č. 11-14) by měla být součástí výuky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, v informatickém předmětu | 147 | 73,5 % | 73,5 % |
ano, formou nárazových seminářů nebo přednášek | 44 | 22 % | 22 % |
ne | 6 | 3 % | 3 % |
v informatice, u studentů VŠ by se mělo jednat o základní znalosti | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
ano, ale jeste na urovni stredni nebo zakladni skoly | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Průběžně - když to studenti k něčemu potřebují. Měl by to být nástroj, ne samostatná věda... a tak to většinou i bylo. | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
16. Byli jste někdy v rámci výuky informatiky seznámeni s tím, jak se efektivně učit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nikoli, ani v jiném předmětu | 140 | 70 % | 70 % |
ano, byli jsme seznámeni se zásadami efektivního učení | 25 | 12,5 % | 12,5 % |
ano, byli jsme seznámeni s některými paměťovými technikami | 13 | 6,5 % | 6,5 % |
ano, byli jsme seznámeni s některými softwarovými nástroji na podporu efektivního učení | 12 | 6 % | 6 % |
psychologie | 3 | 1,5 % | 1,5 % |
management | 2 | 1 % | 1 % |
občanská výchova | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Efektivní studium VŠ | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
úvod do studia (psychologie) | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
pedagogika, psychologie | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
ekonomie, matematika | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
. | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Management studia | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
v žádném předmétu | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
to není věc informatického předmětu, ale snad úvodu do studia :/ | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
teorie a metodika tlumočení, tlumočnické semináře | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Hygiena | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
studium a prace se zdroji | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
prosociální výchova | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
na SŠ | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
na SŠ - Společenské vědy | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
základy společenských věd | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
nepamatuji se | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Na SŠ v dějepise, literatuře, biologii | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
občanská výchova sš | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
17. Byli jste při výuce seznámeni s mentálními (též myšlenkovými) mapami?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 125 | 62,5 % | 62,5 % |
ano, v informatickém předmětu | 41 | 20,5 % | 20,5 % |
management | 3 | 1,5 % | 1,5 % |
management, informace v rozhodování | 2 | 1 % | 1 % |
český jazyk | 2 | 1 % | 1 % |
ano, v různých předmětech | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
ochrana životního prostředí | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
pedagogika, oborové didaktiky | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Psychologie, sociologie, dějiny | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
čeština, angličtina, ... | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Management studia a v dalších | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
v žádném předmétu | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
pedagogika | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
didaktiky | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
úvod do studia, není důvod všechno hodit do informatiky... nepleťme si informatiku a infovědu... | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Úvod do teorie výchovy, možná při projektu na základce | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Teorie výchovy | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
rodinka, občanka, český jazyk | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
cizi jazyky | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
to uz nevim | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Teorie a metodika tlumočení, tlumočnické semináře | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
sociální péče, psychologie, nevím | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
management a SPZE | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
psychologie | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
sociologie | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
základy společenských věd | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
biologie a ivt | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
úvod do managementu | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
PSYCHOOGIE | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
právo | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
společenské vědy | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
audiovizuální a multimediální techniky sš | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
18. Vyberte softwarové nástroje na podporu paměti a učení, s nimiž jste byli aktivně seznámeni (učili jste se, jak s nimi pracovat):
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žádné | 163 | 81,5 % | 81,5 % |
nástroje na tvorbu mentálních map | 29 | 14,5 % | 14,5 % |
nástroje na podporu opakování pojmů formou kartiček (flashcards), např. Anki | 10 | 5 % | 5 % |
poznámkové nástroje (např. Notalon) | 6 | 3 % | 3 % |
nástroje na podporu paměťových technik (např. 2Know Mnemonic Software) | 2 | 1 % | 1 % |
motivační nástroje a nástroje na podporu dosahování cílů (např. Single-step) | 2 | 1 % | 1 % |
moodle, i když ne zrovna v režimu výukovém | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Běžný LMS systém, ideálně s volnými kvízy. | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
19. Používáte aktivně některý ze softwarových nástrojů z otázky č. 18?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 180 | 90 % | 90 % |
Ano, ale školní výuka na tom valnou zásluhu nemá | 16 | 8 % | 8 % |
Ano - zejména díky tomu, že jsme se to naučili ve škole | 4 | 2 % | 2 % |
20. Je po Vás při výuce někdy vyžadováno, abyste výsledky své práce prezentovali před ostatními spolužáky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, v informatickém předmětu | 62 | 31 % | 31 % |
ne | 40 | 20 % | 20 % |
téměř ve všech | 6 | 3 % | 3 % |
ve všech | 5 | 2,5 % | 2,5 % |
ve většině | 2 | 1 % | 1 % |
různé | 2 | 1 % | 1 % |
skoro ve všech předmětech | 2 | 1 % | 1 % |
v mnoha | 2 | 1 % | 1 % |
ano, v různých předmětech | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
většina předmětů (nelze vypisovat) | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Odborné a ekonomika | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
genetika, kynologie, ochrana životního prostředí atd. | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
snad ve vsech predmetech | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
ano, prakticky ve všech, např. seminář k DP, management, ekonomika zdravotnických zařízení, informační technologie ve zdravotnictví... | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
prakticky ve všech | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
jazyky, informatika, oborové didaktiky, pedagogika | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
anglicky jazyk | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Téměř k každém | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
tak různě | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
cca v polovině | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
v různých | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
ve všech skoro | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
ekonomických | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
na VŠE v mnoha | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
jazyky, informatika, | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
všech | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
pedagogika, psychologie, angličtina, | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
účetnictví | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
V téměř všech předmětech | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
matematika | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
český jazyk | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
snad ve všech | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
při tvorbě prezentací | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
oborové semináře | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
to rozhodně není věc, vázaná na výuku informatiky... | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
ve většibě předmětů, hlavně týkajících se češtiny | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
filologické předměty | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
všechny ostatní | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Technických (např. Elektrotechnologie, Materiály) | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
vetsina | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
ve většině předmětech na VŠ | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
cizi jazyky,zsv,ekonomicke predmety | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
pozemní stavitelství, urbanismus a územní plánování, tepelná technika apod. | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
sociální pedagogika, pedagogika volného času, integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do společnosti atd... | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
odborných ekonomických | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
literatura | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
ve všech ostatních | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
tlumočnické a překladatelské semináře, kulturní studia | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
téměř ve všech - psychoanalýza, etika sociální a zdravotní práce, hygiena, základy komunikace, ekonomie, fyziologie, klinická propedeutika, demografie, metodologie empirického výzkumu, fyziologie těhotenství a porodu, fyziologie výživy, reprodukční zdraví | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
zcela ve všech | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
oborový seminář, cizí jazyk | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
takmer na každom predmete | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
politologie, anglictina... | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
angličtina, účetnictví, programování, Podnikové a informační systémy, Analýza a návrh IS, SPHO, ... | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Informace v rozhodování, Fenomén myšlení pro manažery, Zpracování informací a znalostí, Základy softwarového inženýrství | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
psychologie | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
skoro v každém | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
téměř ve všech předmětech, gynekologie, porodnictví, psychologie, ................... | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
TMSP, Sociologie, Sociální politika, Anglický jazyk, Managment projektového cyklu, aj. | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
ateliéry, výživa, aplikace, mnoho dalších.. | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Anglický jazyk, bankovnictví | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
tvorba Svp a dalsi spousta predmetu | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
chemických | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
informatika, ucetnictvi | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
je jich víc (např. pojišťovnictví, analýza dat) | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
psychologie, informatika, psychopedie, AAK... | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
molekulární onkologie, činnost v ifmsa | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
komunikativní dovednosti | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
pojišťovnictví | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
deskriptivní ekonomie, marketing, účetnictví nestátních neziskových organizací | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
chirurgie, pediatrie, infekční lékařství a podobné klinické obory v medicíně | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Ubytovací a stravovací zařízení, Regionální struktury atd. | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
skoro ve všech (literatura, cizí jazyk,..) | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Geologie | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
hosp. geografie,ekonomika a podnikání ve službách | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
téměř všechny vyučované předměty | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Aj, anatomie | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
většina | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Baklalářský seminář, informatika, Hospodaření komerční pojišťovny, Životní pojištění | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
na SŠ - Čj, Děj, Zem, Inf,.. | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
mezinárodní bezpečnostní vztahy, německý jazyk | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
skoro ve všech | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
seminárka v inženýrských sítích | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
biológia, zemepis | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
metodologie | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Ve všech - prezentace ve třídě byla základním výstupem jakékoli práce. | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Mnoho předmětů | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
21. Jak a které digitální technologie můžete využívat při výuce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
notebooky a tablety kdykoli | 172 | 86 % | 86 % |
mobilní telefony kdykoli | 78 | 39 % | 39 % |
mobilní telefony máme zakázané | 26 | 13 % | 13 % |
ani jedna možnost | 19 | 9,5 % | 9,5 % |
máme vyhrazené pravidelné krátké pauzy, během nichž si můžeme záležitosti související s digitálními technologiemi vyřídit | 9 | 4,5 % | 4,5 % |
notebooky a tablety máme zakázané | 4 | 2 % | 2 % |
22. Jakou formu má většina testů, které z informatiky píšete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
je to vyrovnané | 71 | 35,5 % | 35,5 % |
tvůrčí otázky (musíte něco vytvořit, namodelovat, naprogramovat,...) | 57 | 28,5 % | 28,5 % |
uzavřené otázky (s možností odpovědí a/, b/, c/,...) | 38 | 19 % | 19 % |
otevřené otázky (musíte odpovídat vlastními slovy) | 18 | 9 % | 9 % |
nepíšeme | 2 | 1 % | 1 % |
žádné testy jsem nepsala | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
zpracování zadaného jednoduchého projektu | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
v povinnem predmetu informatika otevrene otazky, ve volitelne informatice tvurci otazky - ukazani prace v praxi | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
uzavřené a otevřené otázky | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
testy jsme nepsali | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
ústní zkoušení | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Nutně to snad nemusí být jen test, že? Zároveň by bylo lepší, kdyby v této otázce byly varianty spíš zatrhávací. Možná by se hodilo, kdyby u Vás na škole v rámci nějakého předmětu (ne nutně informatiky) věnovali čas i výzkumným metodám a formulaci dotazní | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
nepsali | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
nepiseme | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
již nestuduji, ale dříve jsme museli vytvářet | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
všechny.. zapomínáš že někteří jsou na technických školách, takže informatiky a podobných věcí mají dost ale v podstatě nic z toho na co ses ptal/a | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
nepiseme testy | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
nepíšem testy z informatiky | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Ústní zkošuení z teorie, Tvůrčí úkol ve vyučovaném programu | 1 | 0,5 % | 0,5 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.