Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sociální sítě a jejich vliv na politickou komunikaci

Sociální sítě a jejich vliv na politickou komunikaci

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kristýna Galdová
Šetření:13. 04. 2015 - 12. 05. 2015
Počet respondentů:100
Počet otázek (max/průměr):13 / 11.59
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:69,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:12
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, 

 

ráda bych Vás poprosila o vyplnění krátkého dotazníku Sociální sítě a jejich vliv na politickou komunikaci na komunální úrovni.  Smyslem je získat pravdivý přehled o tom, jak veřejnost vnímá politickou komunikaci na sociálních sítích v období komunálních voleb. Dotazník je součástí mé bakalářké práce. 

 

 

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5757 %57 %  
muž4343 %43 %  

Graf

2. Věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 25 let4646 %46 %  
26 - 40 let3535 %35 %  
40 let a více1818 %18 %  
25 - 40 let11 %1 %  

Graf

3. Používáte sociální sítě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8989 %89 %  
ne1111 %11 %  

Graf

4. Sledujete politické dění na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas3535 %35 %  
ne3535 %35 %  
ano3030 %30 %  

Graf

5. Sledujete politické strany na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5252 %52 %  
občas3131 %31 %  
ano1717 %17 %  

Graf

6. Je pro vás důležité, aby PS či politik měl profil na sociální síti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6767 %67 %  
ano2222 %22 %  
nevím1111 %11 %  

Graf

7. Stali jste se fanouškem nějakého politika či politické strany po shlédnutí stránek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7070 %70 %  
ano3030 %30 %  

Graf

8. Jestliže ano, podle čeho se rozhodujete? (rodina, přátelé, škola, zaměstnání, program, kandidát)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1517,05 %15 %  
program910,23 %9 %  
kandidát77,95 %7 %  
Nic44,55 %4 %  
.33,41 %3 %  
-33,41 %3 %  
Názory22,27 %2 %  
komunikace s odberateli novinek11,14 %1 %  
Zaměstnáni , program 11,14 %1 %  
Špatně položená otázka11,14 %1 %  
ostatní odpovědi člověk jako takový
..
profesní zvědavost
?
média
n/a
reference, uspechy, nazory, sympatie
Sleduji média, internet, hovořím s přáteli
mozek
Nic z toho.
souhlas s programem
Proč je tohle povinná otázka, je-li má odpověď na 7. NE?
strana
reference
nwm
kandidát, program
x
a jestliže ne?
vlastny usudok
Nerozhoduji se podle stránek, ale podle programu a reálné činnosti...
politický program
politik se na soc. sítích většnou chová jinak než ve společnosti, takže vlastně lépe
program, kandidát
obsah, program, kandidát
je mi úplně jedno
nestala jsem se fanouškem, nevěřím této propagaci
sympatie
Logicky dle politické orentace
a
Odpověděl jsem ne.
...
politické preference
nejsem fan politiků
nestal jsem se
odpověď byla ne... tudíž nemohu zodpovědět tuto otázku...
dala jsem, že ne
dal jsem ne!
nestala jsem se fanouškem žádného politika
Podle celkového dojmu.
osobnost kandidáta
s
rodina
4247,73 %42 % 

Graf

9. Jste aktivní volič na sociální síti? (komentujete a sdílíte statusy PS, lajkute příspěvky)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6565 %65 %  
občas, pokud je příspěvěk zajímavý2525 %25 %  
ano1010 %10 %  

Graf

10. Je pro vás důležitá vzájemná komunikace mezi PS/politikem a vámi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5151 %51 %  
ano2727 %27 %  
je mi to jedno2222 %22 %  

Graf

11. Jestliže jste odpověděli v předchozí otázce „ano“, proč je pro vás vzájemná komuniace důležitá?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vnímám to jako zájem strany či politika, komunikovat s veřejností i jinde než v médiích.14,35 %1 %  
moznost informaci primo od zdroje14,35 %1 %  
Bez interakce-dialogu se nikdo nikdy nikam neposune14,35 %1 %  
musím vědět, na co se bude ptát při interpelaci a jaké výsledky jenání mají a do kdy...14,35 %1 %  
Kazdy je rad za zpetnou akci a nikdo neni rad za ignoraci.14,35 %1 %  
Je to jedna z mála šancí, jak se politiků něco zeptat nebo vyjádřit jim svůj názor, souhlas nebo nesouhlas14,35 %1 %  
Abych lépo danou PS/politika poznal14,35 %1 %  
xD, no to je otázka, proč je důležitá komunikace mezi lidmi?14,35 %1 %  
aby politik znal nazory a pozadavky lidi14,35 %1 %  
způsob kterým buduje a udržuje vztahy se svým okolím a s veřejností14,35 %1 %  
ostatní odpovědi nic
Komunikace je základ. Zvláště u politiků a jejich voliči. Politika by se měla dělat kvůli lidem
pretoze hlas ludu je ten co ho dosadil a preto by mal mat usi aby ho vypocul
aby si vyslechl i názory obyčejných lidí
osobnější přístup
Pokud si mě neváží jako voliče, proč bych je měla "sponzorovat".
Z důvodu sdílení hodnot s politikem, znechucení politikou se tak méně šíří.
Sbližuje politika a voliče
politik by se měl umět bavit s voliči na různá témata
vypovídá to o skutečném zájmu kandidáta
politik tím může vykazovat svou čninost
z "osobního" kontaktu získám daleko lepší názor a pohled na daného člověka
ano
1356,52 %13 % 

Graf

12. Myslíte si, že sociální sítě jsou dobrým nástrojem pro komunikaci v předvolebním období?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5959 %59 %  
ne2828 %28 %  
nevím1313 %13 %  

Graf

13. Jestliže jste odpověděli v předchozí otázce „ano“, proč si myslíte, že jsou sociální sítě dobrám nástrojem pro komunikaci?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne24,17 %2 %  
zasahnou sirokou verejnost a mladsi volice12,08 %1 %  
kvôli vyjadreniu vlastneho nazoru, spoznanie situacie a dozvedenie sa viac o procese12,08 %1 %  
jedna se o jeden z nejlepsich marketingovych nastroju k osloveni mlade generace12,08 %1 %  
Dokáže oslovit více lidí a je zde možnost pro politika ukázat svou lidskou stránku12,08 %1 %  
velké oslovení voličů12,08 %1 %  
Mohl by byt větší zájem 12,08 %1 %  
viz. stejná odpověď jako na otázku č.1112,08 %1 %  
viz heslo "blíže k masám"12,08 %1 %  
mají velký potenciál12,08 %1 %  
ostatní odpovědi mohou rychle a efektivne informovat volice
jako jediná ze současných platforem umožňuje aktivní zapojení velkého množství voličů do diskuze s politikem nebo stranou
je to dobry marketingovy nastroj protoze se tam pohybuje hodne lidi
Je jedno na kterém mediu potenciální politik lže.
Nemusím být s politikem osobně v kontaktu, přečtu si jeho názory, kdy mám čas a kdy mně to vyhovuje.
možnost politika reagovat více cíleně a volič někdy nemá jinou možnost než se zeptat přes sociální sítě
Je na nich spousta lidí
Rychlost komunikace
nic
Protože jsou moderní a nachází se na nich hodně lidí
Šance pro zjišťování názorů lidí.
volič se více dozví
oslovení velké cílové skupiny lidí
rychlé sdělení jádra informace, bez zbytečností okolo, případně projev názoru
Pretoze je clovek uskostlivy. Neverbalna komunikacia sa lepsie cita a lepsie pocuva.
Jsou efektivní...
V dnešní době hodně lidí využívá SS a tím pádem má strana či politik možnost oslovit více lidí
Soc.síťje momentální hit.
V dnešní moderní době je dobře, že i politici mají své stránky na soc. sítích. Ale zase to nesmí přehánět.
hloupá otázka. Před volbami je JAKÁKOLIV komunikace s voličem žádoucí
je to rychlejší a osobnější
proc ne
osloví hodně lidí a mohou pod vedením odborníků lidmi manipulovat
mladá generace
Zvyšuje důvěryhodnost, posiluje osobní přístup.
Lze oslovit velký počet lidí, i z řad nevoličů ..
protože je spousta lidí sleduje + rychlost, bezprostřednost sdělení
dostupné, rozšířené
protože sociální sítě jsou taky prostředkem marketingu, ale musí se kampaň/komunikace dobře udělat
oslovují hodně lidí, umožňují rychlou reakci
Mladí lidé to sledují, rozhodnuté to ale nepřesvědčí.
živější komunikace, možnost osobnějšího a méně formálního projevu
mají široký záběr
rychlost, interaktivita
ovlivňují široké masy
zintenzivnění kontaktu s voliči, lepší info pro voliče, lepší obraz o působení a vystupování politika
Spousta lidí dá více na sociální sítě (kyberrealitu) nežli na opravdovou realitu
3777,08 %37 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Pohlaví?

  • odpověď muž:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 3. Používáte sociální sítě?

4. Sledujete politické dění na sociálních sítích?

  • odpověď ano:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 5. Sledujete politické strany na sociálních sítích?
  • odpověď ne:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 3. Používáte sociální sítě?

5. Sledujete politické strany na sociálních sítích?

  • odpověď ne:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 4. Sledujete politické dění na sociálních sítích?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 3. Používáte sociální sítě?

9. Jste aktivní volič na sociální síti? (komentujete a sdílíte statusy PS, lajkute příspěvky)?

  • odpověď ne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 3. Používáte sociální sítě?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 8. Jestliže ano, podle čeho se rozhodujete? (rodina, přátelé, škola, zaměstnání, program, kandidát)

12. Myslíte si, že sociální sítě jsou dobrým nástrojem pro komunikaci v předvolebním období?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 6. Je pro vás důležité, aby PS či politik měl profil na sociální síti?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví?

2. Věk?

3. Používáte sociální sítě?

4. Sledujete politické dění na sociálních sítích?

5. Sledujete politické strany na sociálních sítích?

6. Je pro vás důležité, aby PS či politik měl profil na sociální síti?

7. Stali jste se fanouškem nějakého politika či politické strany po shlédnutí stránek?

8. Jestliže ano, podle čeho se rozhodujete? (rodina, přátelé, škola, zaměstnání, program, kandidát)

9. Jste aktivní volič na sociální síti? (komentujete a sdílíte statusy PS, lajkute příspěvky)?

10. Je pro vás důležitá vzájemná komunikace mezi PS/politikem a vámi?

12. Myslíte si, že sociální sítě jsou dobrým nástrojem pro komunikaci v předvolebním období?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví?

2. Věk?

3. Používáte sociální sítě?

4. Sledujete politické dění na sociálních sítích?

5. Sledujete politické strany na sociálních sítích?

6. Je pro vás důležité, aby PS či politik měl profil na sociální síti?

7. Stali jste se fanouškem nějakého politika či politické strany po shlédnutí stránek?

8. Jestliže ano, podle čeho se rozhodujete? (rodina, přátelé, škola, zaměstnání, program, kandidát)

9. Jste aktivní volič na sociální síti? (komentujete a sdílíte statusy PS, lajkute příspěvky)?

10. Je pro vás důležitá vzájemná komunikace mezi PS/politikem a vámi?

12. Myslíte si, že sociální sítě jsou dobrým nástrojem pro komunikaci v předvolebním období?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Galdová, K.Sociální sítě a jejich vliv na politickou komunikaci (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://48390.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.