Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
ráda bych Vás požádala o vyplnění krátkého dotazníku, který se týká vnímání reklamy na alkohol. Vyplnění Vám zabere zhruba 4 minuty. Výsledky této sondy využiji pro svou bakalářskou práci na téma “Problematika alkoholu v reklamě”. Vzhledem k tématu prosím o vyplnění pouze respondenty starší 18 let.
Dotazník je zcela anonymní.
Díky za Váš čas! Olga Jiroušková 3. ročník, UTB, FMK
Odpovědi respondentů
1. Viděl jste v minulém roce v televizi nějakou reklamu na alkohol?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
306
95,03 %
95,03 %
nevím
13
4,04 %
4,04 %
ne
3
0,93 %
0,93 %
2. Slyšel jste v minulém roce nějakou reklamu na alkohol v rádiu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
131
40,68 %
40,68 %
ano
112
34,78 %
34,78 %
ne
79
24,53 %
24,53 %
3. Viděl jste v minulém roce nějakou reklamnu na alkohol v tisku?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
272
84,47 %
84,47 %
nevím
35
10,87 %
10,87 %
ne
15
4,66 %
4,66 %
4. Co si myslíte o právní regulaci reklamy na alkoholické nápoje? (v ČR)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Současná právní regulace je optimální.
101
31,37 %
31,37 %
Právní regulace by měla být přísnější.
65
20,19 %
20,19 %
Určitá právní regulace je potřeba, ale ne tak přísná jako je teď.
48
14,91 %
14,91 %
Reklama na alkohol nemusí být právně regulována vůbec.
34
10,56 %
10,56 %
Reklama na alkohol by měla být zákonem úplně zakázána.
33
10,25 %
10,25 %
Nevím.
24
7,45 %
7,45 %
Nezajímá mě to.
17
5,28 %
5,28 %
5. Jak se stavíte k faktu, že vysílání reklam na alkohol v televizi není časově omezeno?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Reklama na alkohol v televizi mi nevadi.
163
50,62 %
50,62 %
Reklama na alkohol by se měla vysílat až po 22 hodině.
105
32,61 %
32,61 %
Reklamu na alkohol v televizi bych zakázal/la.
31
9,63 %
9,63 %
Je mi to lhostejné.
23
7,14 %
7,14 %
6. Zaregistroval/la jste někdy na propagačních materiálech na alkohol webové stránky www.pijsrozumem.cz, www.napivosrozumem.cz a podobně?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
178
55,28 %
55,28 %
ano
114
35,4 %
35,4 %
nevím
30
9,32 %
9,32 %
7. Pokud jste v předchozí otázce odpověl/la "ano", navštívil/la jste někdy tyto webové stránky? Pokud jste odpověděl/la "ne" nebo "nevím" přejděte, prosím, na další otázku.
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
121
75,63 %
37,58 %
ano
39
24,38 %
12,11 %
8. Co a jak moc Vás může ovlivnit při nákupu alkoholu v obchodě? (1 nejméně, 5 nejvíce)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Akční sleva (např.: % snížení ceny, množstevní sleva 2+1 a podobně)
3.276
2.057
Dárek k produktu zdarma (např.: skleničky, otvírák, atd)
2.988
1.509
Soutěž (např.: pošli SMS s číslem účtenky a vyhraj....)
2.18
1.912
Akční vystavení produktu (např.:speciální stojan, paletové vystavení atd.)
2.442
1.584
9. Co a jak moc Vás může ovlivnit při rozhodování co si objednáte za alkohol v restauraci/hospodě. (1 nejméně, 5 nejvíce)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Happy hour (snížená cena produktu v určitou hodinu)
2.907
1.966
Dárek za panáka (stírací los nebo kupon, který lze vyměnit za dárek)
2.727
1.826
Reklama v televizi
2.323
1.535
Ochutnávka produktu s hosteskami
2.547
1.714
Výrazná komunikace určité značky (loga, světelné cedule atd)
2.429
1.425
10. Jak na Vás působí stojánky a propagační letáčky na vašem stole v hospodě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Prohlédnu si to, inspiruje mne to k objednání
150
46,58 %
46,58 %
Ignoruji to, je mi to fuk
97
30,12 %
30,12 %
Dost mě to otravuje, protože na stoje je málo místa
54
16,77 %
16,77 %
Nevím
21
6,52 %
6,52 %
11. Jste fanouškem nějaké alkoholové značky na Facebooku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
135
44,55 %
41,93 %
nepouzivam Facebook
87
28,71 %
27,02 %
ano
81
26,73 %
25,16 %
12. Navštívil/la jste někdy webové stránky některé vaší oblibené značky alkoholu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
141
53,21 %
43,79 %
ano
99
37,36 %
30,75 %
nevím
25
9,43 %
7,76 %
13. Jaký druh alkoholu pijete nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
víno
123
38,2 %
38,2 %
pivo
102
31,68 %
31,68 %
lihoviny
35
10,87 %
10,87 %
míchané nápoje
30
9,32 %
9,32 %
žádný
24
7,45 %
7,45 %
jiný
8
2,48 %
2,48 %
14. Jak často konzumujete alkohol?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše párkrát za měsíc
146
45,34 %
45,34 %
Několikrát v jednom týdnu
110
34,16 %
34,16 %
Velmi zřídka kdy
48
14,91 %
14,91 %
Alkohol nepiji vůbec
18
5,59 %
5,59 %
15. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
192
59,63 %
59,63 %
muž
130
40,37 %
40,37 %
16. Váš věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
18 - 29
185
57,45 %
57,45 %
30 - 49
110
34,16 %
34,16 %
50 +
27
8,39 %
8,39 %
17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Vysokoškolské (včetně studujících)
126
39,13 %
39,13 %
Středoškolské s maturitou
125
38,82 %
38,82 %
Základní
25
7,76 %
7,76 %
Středoškolské bez maturity
24
7,45 %
7,45 %
Vyšší odborné
19
5,9 %
5,9 %
Vysokoškolské
3
0,93 %
0,93 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
6. Zaregistroval/la jste někdy na propagačních materiálech na alkohol webové stránky www.pijsrozumem.cz, www.napivosrozumem.cz a podobně?
odpověď ano:
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 7. Pokud jste v předchozí otázce odpověl/la "ano", navštívil/la jste někdy tyto webové stránky? Pokud jste odpověděl/la "ne" nebo "nevím" přejděte, prosím, na další otázku.
odpověď ne:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádný na otázku 13. Jaký druh alkoholu pijete nejčastěji?
12. Navštívil/la jste někdy webové stránky některé vaší oblibené značky alkoholu?
odpověď ne:
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádný na otázku 13. Jaký druh alkoholu pijete nejčastěji?
16. Váš věk:
odpověď 18 - 29:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní na otázku 17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Viděl jste v minulém roce v televizi nějakou reklamu na alkohol?
2. Slyšel jste v minulém roce nějakou reklamu na alkohol v rádiu?
3. Viděl jste v minulém roce nějakou reklamnu na alkohol v tisku?
4. Co si myslíte o právní regulaci reklamy na alkoholické nápoje? (v ČR)
5. Jak se stavíte k faktu, že vysílání reklam na alkohol v televizi není časově omezeno?
6. Zaregistroval/la jste někdy na propagačních materiálech na alkohol webové stránky www.pijsrozumem.cz, www.napivosrozumem.cz a podobně?
7. Pokud jste v předchozí otázce odpověl/la "ano", navštívil/la jste někdy tyto webové stránky? Pokud jste odpověděl/la "ne" nebo "nevím" přejděte, prosím, na další otázku.
8. Co a jak moc Vás může ovlivnit při nákupu alkoholu v obchodě? (1 nejméně, 5 nejvíce)
9. Co a jak moc Vás může ovlivnit při rozhodování co si objednáte za alkohol v restauraci/hospodě. (1 nejméně, 5 nejvíce)
10. Jak na Vás působí stojánky a propagační letáčky na vašem stole v hospodě?
11. Jste fanouškem nějaké alkoholové značky na Facebooku?
12. Navštívil/la jste někdy webové stránky některé vaší oblibené značky alkoholu?
13. Jaký druh alkoholu pijete nejčastěji?
14. Jak často konzumujete alkohol?
15. Jste:
16. Váš věk:
17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Viděl jste v minulém roce v televizi nějakou reklamu na alkohol?
2. Slyšel jste v minulém roce nějakou reklamu na alkohol v rádiu?
3. Viděl jste v minulém roce nějakou reklamnu na alkohol v tisku?
4. Co si myslíte o právní regulaci reklamy na alkoholické nápoje? (v ČR)
5. Jak se stavíte k faktu, že vysílání reklam na alkohol v televizi není časově omezeno?
6. Zaregistroval/la jste někdy na propagačních materiálech na alkohol webové stránky www.pijsrozumem.cz, www.napivosrozumem.cz a podobně?
7. Pokud jste v předchozí otázce odpověl/la "ano", navštívil/la jste někdy tyto webové stránky? Pokud jste odpověděl/la "ne" nebo "nevím" přejděte, prosím, na další otázku.
8. Co a jak moc Vás může ovlivnit při nákupu alkoholu v obchodě? (1 nejméně, 5 nejvíce)
9. Co a jak moc Vás může ovlivnit při rozhodování co si objednáte za alkohol v restauraci/hospodě. (1 nejméně, 5 nejvíce)
10. Jak na Vás působí stojánky a propagační letáčky na vašem stole v hospodě?
11. Jste fanouškem nějaké alkoholové značky na Facebooku?
12. Navštívil/la jste někdy webové stránky některé vaší oblibené značky alkoholu?
13. Jaký druh alkoholu pijete nejčastěji?
14. Jak často konzumujete alkohol?
15. Jste:
16. Váš věk:
17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
J, O. – Reklama na alkohol (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://4863.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.