Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama na alkohol

Reklama na alkohol

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Olga J
Šetření:03. 01. 2010 - 30. 01. 2010
Počet respondentů:322
Počet otázek (max/průměr):17 / 16.26
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:73,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:15
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,


ráda bych Vás požádala o vyplnění krátkého dotazníku, který se týká vnímání reklamy na alkohol. Vyplnění Vám zabere zhruba 4 minuty. Výsledky této sondy využiji pro svou bakalářskou práci na téma “Problematika alkoholu v reklamě”.
Vzhledem k tématu prosím o vyplnění pouze respondenty starší 18 let.

Dotazník je zcela anonymní.

 

Díky za Váš čas!
Olga Jiroušková
3. ročník, UTB, FMK

Odpovědi respondentů

1. Viděl jste v minulém roce v televizi nějakou reklamu na alkohol?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano30695,03 %95,03 %  
nevím134,04 %4,04 %  
ne30,93 %0,93 %  

Graf

2. Slyšel jste v minulém roce nějakou reklamu na alkohol v rádiu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím13140,68 %40,68 %  
ano11234,78 %34,78 %  
ne7924,53 %24,53 %  

Graf

3. Viděl jste v minulém roce nějakou reklamnu na alkohol v tisku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano27284,47 %84,47 %  
nevím3510,87 %10,87 %  
ne154,66 %4,66 %  

Graf

4. Co si myslíte o právní regulaci reklamy na alkoholické nápoje? (v ČR)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Současná právní regulace je optimální. 10131,37 %31,37 %  
Právní regulace by měla být přísnější. 6520,19 %20,19 %  
Určitá právní regulace je potřeba, ale ne tak přísná jako je teď. 4814,91 %14,91 %  
Reklama na alkohol nemusí být právně regulována vůbec. 3410,56 %10,56 %  
Reklama na alkohol by měla být zákonem úplně zakázána. 3310,25 %10,25 %  
Nevím.247,45 %7,45 %  
Nezajímá mě to.175,28 %5,28 %  

Graf

5. Jak se stavíte k faktu, že vysílání reklam na alkohol v televizi není časově omezeno?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklama na alkohol v televizi mi nevadi.16350,62 %50,62 %  
Reklama na alkohol by se měla vysílat až po 22 hodině.10532,61 %32,61 %  
Reklamu na alkohol v televizi bych zakázal/la.319,63 %9,63 %  
Je mi to lhostejné.237,14 %7,14 %  

Graf

6. Zaregistroval/la jste někdy na propagačních materiálech na alkohol webové stránky www.pijsrozumem.cz, www.napivosrozumem.cz a podobně?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne17855,28 %55,28 %  
ano11435,4 %35,4 %  
nevím309,32 %9,32 %  

Graf

7. Pokud jste v předchozí otázce odpověl/la "ano", navštívil/la jste někdy tyto webové stránky? Pokud jste odpověděl/la "ne" nebo "nevím" přejděte, prosím, na další otázku.

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12175,63 %37,58 %  
ano3924,38 %12,11 %  

Graf

8. Co a jak moc Vás může ovlivnit při nákupu alkoholu v obchodě? (1 nejméně, 5 nejvíce)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Akční sleva (např.: % snížení ceny, množstevní sleva 2+1 a podobně)3.2762.057
Dárek k produktu zdarma (např.: skleničky, otvírák, atd)2.9881.509
Soutěž (např.: pošli SMS s číslem účtenky a vyhraj....)2.181.912
Akční vystavení produktu (např.:speciální stojan, paletové vystavení atd.)2.4421.584

Graf

9. Co a jak moc Vás může ovlivnit při rozhodování co si objednáte za alkohol v restauraci/hospodě. (1 nejméně, 5 nejvíce)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Happy hour (snížená cena produktu v určitou hodinu)2.9071.966
Dárek za panáka (stírací los nebo kupon, který lze vyměnit za dárek)2.7271.826
Reklama v televizi2.3231.535
Ochutnávka produktu s hosteskami2.5471.714
Výrazná komunikace určité značky (loga, světelné cedule atd)2.4291.425

Graf

10. Jak na Vás působí stojánky a propagační letáčky na vašem stole v hospodě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Prohlédnu si to, inspiruje mne to k objednání15046,58 %46,58 %  
Ignoruji to, je mi to fuk9730,12 %30,12 %  
Dost mě to otravuje, protože na stoje je málo místa5416,77 %16,77 %  
Nevím216,52 %6,52 %  

Graf

11. Jste fanouškem nějaké alkoholové značky na Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne13544,55 %41,93 %  
nepouzivam Facebook8728,71 %27,02 %  
ano8126,73 %25,16 %  

Graf

12. Navštívil/la jste někdy webové stránky některé vaší oblibené značky alkoholu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14153,21 %43,79 %  
ano9937,36 %30,75 %  
nevím259,43 %7,76 %  

Graf

13. Jaký druh alkoholu pijete nejčastěji? 

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
víno12338,2 %38,2 %  
pivo10231,68 %31,68 %  
lihoviny3510,87 %10,87 %  
míchané nápoje309,32 %9,32 %  
žádný247,45 %7,45 %  
jiný82,48 %2,48 %  

Graf

14. Jak často konzumujete alkohol? 

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše párkrát za měsíc14645,34 %45,34 %  
Několikrát v jednom týdnu11034,16 %34,16 %  
Velmi zřídka kdy4814,91 %14,91 %  
Alkohol nepiji vůbec185,59 %5,59 %  

Graf

15. Jste: 

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena19259,63 %59,63 %  
muž13040,37 %40,37 %  

Graf

16. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 2918557,45 %57,45 %  
30 - 4911034,16 %34,16 %  
50 +278,39 %8,39 %  

Graf

17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské (včetně studujících)12639,13 %39,13 %  
Středoškolské s maturitou 12538,82 %38,82 %  
Základní 257,76 %7,76 %  
Středoškolské bez maturity 247,45 %7,45 %  
Vyšší odborné 195,9 %5,9 %  
Vysokoškolské 30,93 %0,93 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Zaregistroval/la jste někdy na propagačních materiálech na alkohol webové stránky www.pijsrozumem.cz, www.napivosrozumem.cz a podobně?

  • odpověď ano:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 7. Pokud jste v předchozí otázce odpověl/la "ano", navštívil/la jste někdy tyto webové stránky? Pokud jste odpověděl/la "ne" nebo "nevím" přejděte, prosím, na další otázku.
  • odpověď ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádný na otázku 13. Jaký druh alkoholu pijete nejčastěji? 

12. Navštívil/la jste někdy webové stránky některé vaší oblibené značky alkoholu?

  • odpověď ne:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádný na otázku 13. Jaký druh alkoholu pijete nejčastěji? 

16. Váš věk:

  • odpověď 18 - 29:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní na otázku 17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Viděl jste v minulém roce v televizi nějakou reklamu na alkohol?

2. Slyšel jste v minulém roce nějakou reklamu na alkohol v rádiu?

3. Viděl jste v minulém roce nějakou reklamnu na alkohol v tisku?

4. Co si myslíte o právní regulaci reklamy na alkoholické nápoje? (v ČR)

5. Jak se stavíte k faktu, že vysílání reklam na alkohol v televizi není časově omezeno?

6. Zaregistroval/la jste někdy na propagačních materiálech na alkohol webové stránky www.pijsrozumem.cz, www.napivosrozumem.cz a podobně?

7. Pokud jste v předchozí otázce odpověl/la "ano", navštívil/la jste někdy tyto webové stránky? Pokud jste odpověděl/la "ne" nebo "nevím" přejděte, prosím, na další otázku.

8. Co a jak moc Vás může ovlivnit při nákupu alkoholu v obchodě? (1 nejméně, 5 nejvíce)

9. Co a jak moc Vás může ovlivnit při rozhodování co si objednáte za alkohol v restauraci/hospodě. (1 nejméně, 5 nejvíce)

10. Jak na Vás působí stojánky a propagační letáčky na vašem stole v hospodě?

11. Jste fanouškem nějaké alkoholové značky na Facebooku?

12. Navštívil/la jste někdy webové stránky některé vaší oblibené značky alkoholu?

13. Jaký druh alkoholu pijete nejčastěji? 

14. Jak často konzumujete alkohol? 

15. Jste: 

16. Váš věk:

17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Viděl jste v minulém roce v televizi nějakou reklamu na alkohol?

2. Slyšel jste v minulém roce nějakou reklamu na alkohol v rádiu?

3. Viděl jste v minulém roce nějakou reklamnu na alkohol v tisku?

4. Co si myslíte o právní regulaci reklamy na alkoholické nápoje? (v ČR)

5. Jak se stavíte k faktu, že vysílání reklam na alkohol v televizi není časově omezeno?

6. Zaregistroval/la jste někdy na propagačních materiálech na alkohol webové stránky www.pijsrozumem.cz, www.napivosrozumem.cz a podobně?

7. Pokud jste v předchozí otázce odpověl/la "ano", navštívil/la jste někdy tyto webové stránky? Pokud jste odpověděl/la "ne" nebo "nevím" přejděte, prosím, na další otázku.

8. Co a jak moc Vás může ovlivnit při nákupu alkoholu v obchodě? (1 nejméně, 5 nejvíce)

9. Co a jak moc Vás může ovlivnit při rozhodování co si objednáte za alkohol v restauraci/hospodě. (1 nejméně, 5 nejvíce)

10. Jak na Vás působí stojánky a propagační letáčky na vašem stole v hospodě?

11. Jste fanouškem nějaké alkoholové značky na Facebooku?

12. Navštívil/la jste někdy webové stránky některé vaší oblibené značky alkoholu?

13. Jaký druh alkoholu pijete nejčastěji? 

14. Jak často konzumujete alkohol? 

15. Jste: 

16. Váš věk:

17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

J, O.Reklama na alkohol (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://4863.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.