Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Návyky čtenářů tištěných a internetových magazínů

Návyky čtenářů tištěných a internetových magazínů

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Mariya Patrovská
Šetření:28. 04. 2015 - 10. 05. 2015
Počet respondentů:120
Počet otázek (max/průměr):13 / 11.41
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:56
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, 

chtěla bych Vás požádat o vyplnění dotazníku k mé diplomové práci na téma "Návyky čtenářů tištěných a internetových magazínů a jejich předpokládaný vývoj".

Dotazník je určen všem ve věku od 20 do 60 let. Není složitý a jeho vyplnění zabere jen několik minut. 

Předem Vám moc děkuji za pomoc, ochotu a čas.

Mariya Patrovská

Univerzita Jana Amose Komenského

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena9780,83 %80,83 %  
Muž2319,17 %19,17 %  

Graf

2. Kolik je vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 35 let7965,83 %65,83 %  
36 - 45 let2420 %20 %  
46 - 60 let108,33 %8,33 %  
20 - 60 let75,83 %5,83 %  

Graf

3. Jakou formu lifestylových časopisů preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tištěnou6856,67 %56,67 %  
internetovou5243,33 %43,33 %  

Graf

4. Jaká je z vašeho hlediska největší výhoda tištěných časopisů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nepotřebujete elektronické zařízení k jejich zobrazení5445 %45 %  
přehlednost a utříděnost informací3932,5 %32,5 %  
exkluzivní a jedinečný obsah108,33 %8,33 %  
Žádná75,83 %5,83 %  
můžu si ho schovat10,83 %0,83 %  
jako malý jsem si u prarodičů rád procházel stará Abc, Junáky... po tátovi.10,83 %0,83 %  
nepotřebuji elektronické zařízení, neničím si oči ani zdraví, je to pohodlnější a informace jsou více utříděné10,83 %0,83 %  
klasika10,83 %0,83 %  
sentiment10,83 %0,83 %  
Hodnotnější obsah, větší jazyková vytříbenost.10,83 %0,83 %  
sila zvyku10,83 %0,83 %  
mohu si je uchovat10,83 %0,83 %  
radeji listuji casopisem nez na webu. jine vyhody obsahove nevidim10,83 %0,83 %  
dotyk s papirem10,83 %0,83 %  

Graf

5. Jaká je z vašeho hlediska největší výhoda internetových časopisů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednoduchá dostupnost5848,33 %48,33 %  
většina časopisů je zdarma4335,83 %35,83 %  
aktuálnost informací1815 %15 %  
jsou ekologičtější10,83 %0,83 %  

Graf

6. Jaké formě časopisů si myslíte, že dáte v budoucnu přednost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internetové7058,33 %58,33 %  
tištěné5041,67 %41,67 %  

Graf

7. Přemýšlíte o tom, že změníte typ vámi preferovaných časopisů?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10789,17 %89,17 %  
ano1310,83 %10,83 %  

Graf

8. Je možné, že byste si přestali kupovat tištěné lifestylové časopisy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tištěné časopisy si nekupuji4436,67 %36,67 %  
ne, mám rád/a tištěné zpracování3125,83 %25,83 %  
ano, pokud by se cena tištěných časopisů výrazně zvýšila2420 %20 %  
ano, pokud by se kvalita obsahu internetových časopisů vyrovnala těm tištěným1411,67 %11,67 %  
ne, myslím si, že internetové časopisy nebudou nikdy moci konkurovat tištěným75,83 %5,83 %  

Graf

9. Myslíte si, že tištěné časopisy jsou v dnešní době přežitkem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10184,17 %84,17 %  
ano1915,83 %15,83 %  

Graf

10. Myslíte si, že internetové časopisy můžou plně nahradit časopisy tištěné?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7663,33 %63,33 %  
ano4436,67 %36,67 %  

Graf

11. Nahradili jste někdy tištěný časopis internetovým, nebo naopak?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7058,33 %58,33 %  
ano5041,67 %41,67 %  

Graf

12. O jaký časopis se jednalo a za jaký tištěný/internetový časopis jste ho zaměnili?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nepamatuji si28 %1,67 %  
Tištěný Ekonom jsem vyměnil za internetový server proinvestory včetně předplatného14 %0,83 %  
albert magazín14 %0,83 %  
score, zahranicni ktere jsou spatne dostupne14 %0,83 %  
ne14 %0,83 %  
Metro14 %0,83 %  
Klub Bechtěreviků - měsíčník14 %0,83 %  
red14 %0,83 %  
nevim, nectu blbosti14 %0,83 %  
Marianne14 %0,83 %  
ostatní odpovědi praktická žena
Reportér - tištěný za online
Tyden, Reflex
Žena a život za www.prozeny.cz
Epocha
elle
domov
Harpers Bazaar
Marie Claire, Elle, Harpers Bazaar
jednalo se především o zahraniční vydání časopisů
ELLE za ELLE na internetu
Časopisy o bydlení jsem nahradila za internetová média.
Blesk, za novinky.cz
Přírodovědné
1456 %11,67 % 

Graf

13. Z jakého důvodu jste časopis změnili?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

casopis je tentyz, pouze je pro mě lepší to, že všechny časopisy mam v tabletu a tak nemusím tahat nekolik výtisku...setrim přírodu

Cena

čas

četba do vlaku :)

Dostupnost

dostupnost v cr, kdyz zacal byt online

chtěla jsem to zkusit

jelikož cena zahraničního tištěného časopisu je zde na stáncích mnohonásobně vyšší a časopis je téměř nedostupný

Kvůli snazší dostupnosti

lepší obsah

Metro už nebylo ráno v metru dostání - přečtu si ho na internetu)

moc reklam a zvyšuje se cena

Na internetu je kdykoliv k dispozici, nemusím za něj platit a nemusím jej objednávat či pro něj běhat do trafiky...

Na zkoušku, ale vrátila jsem se zpět k tištěné podobě. Je pro mě přehlednější a nejsem odkázaná na to, mít po ruce elektronický zdroj.

Nedostatek peněz

Nedostupnost,vysoka cena

Nemusím tahat časopis sebou a mám ho jen v mobilu.

nepamatuji si

Nepotrebuji si kupovat casopis, na internetu si najdu jen ten clanek, ktery me zajima. A je to zdarma, najite ihned.

Nestihla jsem cislo koupit

papír je lepší na oči , je přehlednější, rychlejší a nedojdou mu baterky, je společensky reprezentativnější

raději zdarma a kdykoli, než platit a mít jen občas

uchování obrázků


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Jakou formu lifestylových časopisů preferujete?

  • odpověď internetovou:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi tištěné časopisy si nekupuji na otázku 8. Je možné, že byste si přestali kupovat tištěné lifestylové časopisy?
  • odpověď tištěnou:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi tištěné na otázku 6. Jaké formě časopisů si myslíte, že dáte v budoucnu přednost?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, mám rád/a tištěné zpracování na otázku 8. Je možné, že byste si přestali kupovat tištěné lifestylové časopisy?

6. Jaké formě časopisů si myslíte, že dáte v budoucnu přednost?

  • odpověď internetové:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi internetovou na otázku 3. Jakou formu lifestylových časopisů preferujete?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi tištěné časopisy si nekupuji na otázku 8. Je možné, že byste si přestali kupovat tištěné lifestylové časopisy?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 9. Myslíte si, že tištěné časopisy jsou v dnešní době přežitkem?

10. Myslíte si, že internetové časopisy můžou plně nahradit časopisy tištěné?

  • odpověď ano:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 9. Myslíte si, že tištěné časopisy jsou v dnešní době přežitkem?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví?

2. Kolik je vám let?

3. Jakou formu lifestylových časopisů preferujete?

4. Jaká je z vašeho hlediska největší výhoda tištěných časopisů?

5. Jaká je z vašeho hlediska největší výhoda internetových časopisů?

6. Jaké formě časopisů si myslíte, že dáte v budoucnu přednost?

7. Přemýšlíte o tom, že změníte typ vámi preferovaných časopisů?

8. Je možné, že byste si přestali kupovat tištěné lifestylové časopisy?

9. Myslíte si, že tištěné časopisy jsou v dnešní době přežitkem?

10. Myslíte si, že internetové časopisy můžou plně nahradit časopisy tištěné?

11. Nahradili jste někdy tištěný časopis internetovým, nebo naopak?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví?

2. Kolik je vám let?

3. Jakou formu lifestylových časopisů preferujete?

4. Jaká je z vašeho hlediska největší výhoda tištěných časopisů?

5. Jaká je z vašeho hlediska největší výhoda internetových časopisů?

6. Jaké formě časopisů si myslíte, že dáte v budoucnu přednost?

7. Přemýšlíte o tom, že změníte typ vámi preferovaných časopisů?

8. Je možné, že byste si přestali kupovat tištěné lifestylové časopisy?

9. Myslíte si, že tištěné časopisy jsou v dnešní době přežitkem?

10. Myslíte si, že internetové časopisy můžou plně nahradit časopisy tištěné?

11. Nahradili jste někdy tištěný časopis internetovým, nebo naopak?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Patrovská, M.Návyky čtenářů tištěných a internetových magazínů (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://48830.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.