Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupujete Online?

Nakupujete Online?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Alena Vraspírová
Šetření:28. 04. 2015 - 12. 05. 2015
Počet respondentů:177
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.01
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:88,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:12
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, 

prosím Vás o vyplnění dotazníku, který mi bude sloužit jako podklad k seminární práci. Výsledky dotazníku budou veřejné. 

Děkuji

Odpovědi respondentů

1. Nakupovali jste někdy přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 3, neotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano17598,31 %98,87 %  
ne31,69 %1,69 %  

Graf

2. Důvodem, proč nákupu přes internet nevyužíváte je?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

nechci

nevidím zboží ve skutečné podobě, obrázek mate, v zásilkovém obchodě jsem se přesvědčila (nejednou), že ve skutečnosti je vše jinak

nevim

3. Jaké zboží nejčastěji nakupujete přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
elektronika10660,57 %59,89 %  
oblečení10157,71 %57,06 %  
knihy7844,57 %44,07 %  
kosmetika6134,86 %34,46 %  
jiné5229,71 %29,38 %  
dovolená4123,43 %23,16 %  
služby3922,29 %22,03 %  
hračky2413,71 %13,56 %  
zážitkové balíčky2313,14 %12,99 %  
potraviny158,57 %8,47 %  

Graf

4. Porovnáváte nabídky internetových obchodů a

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jiné internetové obchody9856 %55,37 %  
se všemi druhy obchodů7241,14 %40,68 %  
kamenné prodejny4123,43 %23,16 %  
neporovnávám nic169,14 %9,04 %  

Graf

5. Proč považujete nákup přes internet za výhodný?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mohu nakupovat z pohodlí domova14784 %83,05 %  
internetové obchody nabízejí lepší ceny12068,57 %67,8 %  
mohu nakupovat v jakoukoliv hodinu a den11364,57 %63,84 %  
větší sortiment8649,14 %48,59 %  
dovoz do domu7744 %43,5 %  
nemusím čekat u pokladen5430,86 %30,51 %  
jiný důvod169,14 %9,04 %  

Graf

6. Kdy nejčastěji nakupujete přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přes internet nakupuji často9956,57 %55,93 %  
pokud nenajdu hledaný produkt v prodejně3017,14 %16,95 %  
jiná odpověd2011,43 %11,3 %  
výjimečně148 %7,91 %  
když nemám dostatek času k nákupu126,86 %6,78 %  

Graf

7. Co považujete za největší nevýhody nakupování online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
není možnost zboží vyzkoušet, či prohlédnout15385,96 %86,44 %  
internetové obchody nemusí být vždy spolehlivé7843,82 %44,07 %  
nereálné obrázky4826,97 %27,12 %  
neodpovídající popis4223,6 %23,73 %  
není možnost poradit se s prodejcem116,18 %6,21 %  
není možnost zboží vyzkoušet, či prohlédnout=110,56 %0,56 %  
nereálné obrázky=010,56 %0,56 %  
není možnost poradit se s prodejcem=310,56 %0,56 %  
internetové obchody nemusí být vždy spolehlivé=210,56 %0,56 %  
neodpovídající popis=410,56 %0,56 %  

Graf

8. Co nejčastěji ovlivní váš výběr internetového obchodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kladné hodnocení12972,47 %72,88 %  
cena produktu12167,98 %68,36 %  
nabídka dopravy zdarma6637,08 %37,29 %  
známé jméno obchodu5832,58 %32,77 %  
jiné1810,11 %10,17 %  
reklama int. obchodu v novinách, internetu52,81 %2,82 %  

Graf

9. jaký způsob platby upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
platit při převzetí9452,81 %53,11 %  
platit převodem na účet5832,58 %32,77 %  
platit kartou5128,65 %28,81 %  
jiné52,81 %2,82 %  

Graf

10. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena12871,91 %72,32 %  
muž5028,09 %28,25 %  

Graf

11. Uveďte prosím Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-30 let8849,44 %49,72 %  
15-20 let3117,42 %17,51 %  
41-50 let2514,04 %14,12 %  
31-40 let2312,92 %12,99 %  
51-60 let52,81 %2,82 %  
61 let a více42,25 %2,26 %  
méně než 15 let21,12 %1,13 %  

Graf

12. uveďte prosím Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední škola s maturitou9050,56 %50,85 %  
vysokoškolské5530,9 %31,07 %  
základní vzdělání1810,11 %10,17 %  
vyšší odborné vzdělání73,93 %3,95 %  
vyučen/a63,37 %3,39 %  
střední škola bez maturity21,12 %1,13 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Jaké zboží nejčastěji nakupujete přes internet?

  • odpověď elektronika:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi není možnost poradit se s prodejcem na otázku 7. Co považujete za největší nevýhody nakupování online?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupovali jste někdy přes internet?

3. Jaké zboží nejčastěji nakupujete přes internet?

4. Porovnáváte nabídky internetových obchodů a

5. Proč považujete nákup přes internet za výhodný?

6. Kdy nejčastěji nakupujete přes internet?

7. Co považujete za největší nevýhody nakupování online?

8. Co nejčastěji ovlivní váš výběr internetového obchodu?

9. jaký způsob platby upřednostňujete?

10. Jste

11. Uveďte prosím Váš věk

12. uveďte prosím Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupovali jste někdy přes internet?

3. Jaké zboží nejčastěji nakupujete přes internet?

4. Porovnáváte nabídky internetových obchodů a

5. Proč považujete nákup přes internet za výhodný?

6. Kdy nejčastěji nakupujete přes internet?

7. Co považujete za největší nevýhody nakupování online?

8. Co nejčastěji ovlivní váš výběr internetového obchodu?

9. jaký způsob platby upřednostňujete?

10. Jste

11. Uveďte prosím Váš věk

12. uveďte prosím Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Vraspírová, A.Nakupujete Online? (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://48839.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.