Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Návyky čtenářů tištěných a internetových magazínů

Návyky čtenářů tištěných a internetových magazínů

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Mariya Patrovská
Šetření:28. 04. 2015 - 20. 05. 2015
Počet respondentů:142
Počet otázek (max/průměr):13 / 11.27
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:87,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:14
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, 

chtěla bych Vás požádat o vyplnění dotazníku k mé diplomové práci na téma "Návyky čtenářů tištěných a internetových magazínů a jejich předpokládaný vývoj".

Dotazník je určen všem ve věku od 13 do 19 let. Není složitý a jeho vyplnění zabere jen několik minut. 

Předem Vám moc děkuji za pomoc, ochotu a čas.

Mariya Patrovská

Univerzita Jana Amose Komenského

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7653,52 %53,52 %  
Muž6646,48 %46,48 %  

Graf

2. Kolik je vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
13 - 16 let7552,82 %52,82 %  
17 - 19 let6747,18 %47,18 %  

Graf

3. Jakou formu teenage nebo lifestylových časopisů preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internetovou8157,04 %57,04 %  
tištěnou6142,96 %42,96 %  

Graf

4. Jaká je z vašeho hlediska největší výhoda tištěných časopisů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nepotřebujete elektronické zařízení k jejich zobrazení5438,03 %38,03 %  
exkluzivní a jedinečný obsah3323,24 %23,24 %  
Žádná2920,42 %20,42 %  
přehlednost a utříděnost informací2316,2 %16,2 %  
cuz it works so good on toilet but it must be made of some soft materials i rly dont want to tear my ass 10,7 %0,7 %  
papír je papír10,7 %0,7 %  
vlastní uspořádání10,7 %0,7 %  

Graf

5. Jaká je z vašeho hlediska největší výhoda internetových časopisů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
většina časopisů je zdarma6847,89 %47,89 %  
aktuálnost informací3927,46 %27,46 %  
jednoduchá dostupnost3524,65 %24,65 %  

Graf

6. Jaké formě časopisů si myslíte, že dáte v budoucnu přednost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internetové9365,49 %65,49 %  
tištěné4934,51 %34,51 %  

Graf

7. Přemýšlíte o tom, že změníte typ vámi preferovaných časopisů?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11883,1 %83,1 %  
ano2416,9 %16,9 %  

Graf

8. Je možné, že byste si přestali kupovat tištěné teenage nebo lifestylové časopisy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tištěné časopisy si nekupuji6142,96 %42,96 %  
ano, pokud by se cena tištěných časopisů výrazně zvýšila3726,06 %26,06 %  
ne, mám rád/a tištěné zpracování2114,79 %14,79 %  
ano, pokud by se kvalita obsahu internetových časopisů vyrovnala těm tištěným1711,97 %11,97 %  
ne, myslím si, že internetové časopisy nebudou nikdy moci konkurovat tištěným64,23 %4,23 %  

Graf

9. Myslíte si, že tištěné časopisy jsou v dnešní době přežitkem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10976,76 %76,76 %  
ano3323,24 %23,24 %  

Graf

10. Myslíte si, že internetové časopisy můžou plně nahradit časopisy tištěné?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8559,86 %59,86 %  
ano5740,14 %40,14 %  

Graf

11. Nahradili jste někdy tištěný časopis internetovým, nebo naopak?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9768,31 %68,31 %  
ano4531,69 %31,69 %  

Graf

12. O jaký časopis se jednalo a za jaký tištěný/internetový časopis jste ho zaměnili?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bravo210 %1,41 %  
JIŽ ČTU JEN INTERNETOVÉ15 %0,7 %  
různé magazíny, např. z Alberta...15 %0,7 %  
bravo a top dívky 15 %0,7 %  
tištěný: rock & pop jsem vyměnila za internetový 15 %0,7 %  
foto video15 %0,7 %  
Score za jeho tištěnou verzi15 %0,7 %  
Všechny tištěné časopis za internetové15 %0,7 %  
Marie-Claire15 %0,7 %  
Blesk15 %0,7 %  
ostatní odpovědi Popcorn a Bravo za internetove stranky
Hulk
Cosmopolitan
internetová verze za tištěnou (elle, joy, ...)
Tistene casopisy za internetove stranky
divka, bravo girl jsem vymenila za internet
hudebni casopisy jsem vymenil za internetove hudebni stranky
driv jsem cetla bravo girl nebo top divky ale ted vsechno hledam na netu
Auto moto jsem si driv kupoval v tistene podobe, ted si dost casto zajdu na nejaky web
945 %6,34 % 

Graf

13. Z jakého důvodu jste časopis změnili?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

bohatší počtení v tištěné verzi

cena

dostupnost bez toho, aniž bych ho musel brat všude sebou.

informaci je na webu vic, muzu si hned proklikat k cemu chci a jsou aktualnejsi

Internetová verze je zadarmo

internetový šetří papír a tím i naši planetu..

je to zadarmo, informaci je vic a jsou cerstvejsi

jsou zadarmo a najdu si presne co chci

Jsou zdarma a je rychlejší zajít na webovou stránku

Lepsi dostupnost

Málo informací

Moc dětský časopis.

na webu se da dohledat vic informaci ale trva to

nepřehlednost, zahlcení reklamou

oblibeny casopis si kupuju ale jinak uz slededuju spis weby

web je rychlejsi a zadarmo

Zbytecne vyhozene penize

Zbytečné utrácet peníze, když je na internetu zdarma

Zvýšení ceny


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Jakou formu teenage nebo lifestylových časopisů preferujete?

  • odpověď internetovou:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žádná na otázku 4. Jaká je z vašeho hlediska největší výhoda tištěných časopisů?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi tištěné časopisy si nekupuji na otázku 8. Je možné, že byste si přestali kupovat tištěné teenage nebo lifestylové časopisy?

6. Jaké formě časopisů si myslíte, že dáte v budoucnu přednost?

  • odpověď internetové:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žádná na otázku 4. Jaká je z vašeho hlediska největší výhoda tištěných časopisů?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi tištěné časopisy si nekupuji na otázku 8. Je možné, že byste si přestali kupovat tištěné teenage nebo lifestylové časopisy?

8. Je možné, že byste si přestali kupovat tištěné teenage nebo lifestylové časopisy?

  • odpověď tištěné časopisy si nekupuji:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žádná na otázku 4. Jaká je z vašeho hlediska největší výhoda tištěných časopisů?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví?

2. Kolik je vám let?

3. Jakou formu teenage nebo lifestylových časopisů preferujete?

4. Jaká je z vašeho hlediska největší výhoda tištěných časopisů?

5. Jaká je z vašeho hlediska největší výhoda internetových časopisů?

6. Jaké formě časopisů si myslíte, že dáte v budoucnu přednost?

7. Přemýšlíte o tom, že změníte typ vámi preferovaných časopisů?

8. Je možné, že byste si přestali kupovat tištěné teenage nebo lifestylové časopisy?

9. Myslíte si, že tištěné časopisy jsou v dnešní době přežitkem?

10. Myslíte si, že internetové časopisy můžou plně nahradit časopisy tištěné?

11. Nahradili jste někdy tištěný časopis internetovým, nebo naopak?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví?

2. Kolik je vám let?

3. Jakou formu teenage nebo lifestylových časopisů preferujete?

4. Jaká je z vašeho hlediska největší výhoda tištěných časopisů?

5. Jaká je z vašeho hlediska největší výhoda internetových časopisů?

6. Jaké formě časopisů si myslíte, že dáte v budoucnu přednost?

7. Přemýšlíte o tom, že změníte typ vámi preferovaných časopisů?

8. Je možné, že byste si přestali kupovat tištěné teenage nebo lifestylové časopisy?

9. Myslíte si, že tištěné časopisy jsou v dnešní době přežitkem?

10. Myslíte si, že internetové časopisy můžou plně nahradit časopisy tištěné?

11. Nahradili jste někdy tištěný časopis internetovým, nebo naopak?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Patrovská, M.Návyky čtenářů tištěných a internetových magazínů (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://48849.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.