Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Prokrastinace

Prokrastinace

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Marek Hanuš
Šetření:10. 05. 2015 - 24. 05. 2015
Počet respondentů:231
Počet otázek (max/průměr):11 / 10.26
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:30
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, dotazník se týká prokrastinace jakožto fenoménu dnešní doby. Otázky jsou stručné a jednoduché. Myslím, že by pro vás mohlo být zajímavé, zjistit jak na tom s prokrastinácí jste.

Odpovědi respondentů

1. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena17776,62 %76,62 %  
muž5423,38 %23,38 %  

Graf

2. Kolik je vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-2410645,89 %45,89 %  
více než 259038,96 %38,96 %  
16-183314,29 %14,29 %  
méně než 1520,87 %0,87 %  

Graf

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání (popř. probíhající studium)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysoká škola14060,61 %60,61 %  
střední škola s maturitou4619,91 %19,91 %  
gymnázium2711,69 %11,69 %  
základní škola125,19 %5,19 %  
střední škola s výučním listem62,6 %2,6 %  

Graf

4. Setkal/a jste se někdy s pojmem prokrastinace?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano22195,67 %95,67 %  
ne104,33 %4,33 %  

Graf

5. Víte co je to prokrastinace?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano22396,54 %96,54 %  
ne62,6 %2,6 %  
nevím20,87 %0,87 %  

Graf

6. Myslíte si, že trpíte prokrastinací?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 7, spíše anootázka č. 7, spíše neotázka č. 8, neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10947,19 %47,19 %  
spíše ano6929,87 %29,87 %  
spíše ne3816,45 %16,45 %  
ne156,49 %6,49 %  

Graf

7. Snažíte se aktivně odstranit prokrastinaci ze svého života? Jakou techniku pro svůj boj používáte? (pokud se nesnažíte, neodpovídejte)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Ano, metoda cukr a bič.

Ano, seznamy ukolu s terminy splneni

Ano, snažím. Trávím více času jinými činnostmi než na počítači nebo na mobilu, snažím se své povinnosti neodkládat, vedu si diář.

Ano. Kalendář, domluva s dalšími lidmi, konkrétní termíny splnění.

ano. prostě se snažím odstřihnout od všech "lákadel" (což může vlastně být i pouhé zírání do zdi) a soustředit se jen na tu jednu určitou věc.

ANO. Stanovení cíle, plán úkolů, vhodné návyky a disciplína.

Ano. Vypínám WiFi.

Aplikaci habitRPG

Buzerlístek (growjob, Ludwig)

disciplína, rozvrh činností, upomínky

GTD

Jakmile si uvědomím, že musím něco udělat, snažím se opravdu hned zvednou a jít to udělat.

Každý večer si v bodech sepíšu manuál na další den a rozplánuji si strukturu jednotlivých aktivit. V průběhu dne se snažím jednotlivé aktivity oddělit něčím, co mám pevně zařazené v rozvrhu např. denní jídla, ranní cvičení, odpolední trénink u koní, pravidelné porady v práci.

Když se přistihnu, že dělám nějakou neužitečnou činnost (nebo vůbec žádnou), přinutím se jít se učit

Konkrétně vytyčené úkoly na půl dne dopředu.

Lehnu si, ale přemýšlím

lístečky na stole - a snažím se jich splněním úkolu zbavit

lístek "to do", buzerlístek, diář

Menší cíle, zápisky činnosti, odškrtávání úkolů, odměňování za splnění

Milý Marecku, velice až převelice se snažím, ale bohužel to nejde. Ani vědomí, že bych se měla učit na maturitu, mě nedonuti se učit. Asi půjdu hrabat chodník. Jinak..jakou metodu používam? Vypnu fb o mobil, přičemž se na něj za půl hodiny stejně přihlásím "co kdyby mi náhodou někdo psal"

motivace, plánování

ne

ne, naprosto mi vyhovuje

ne; pozdě

Ne.

Někdy je potřeba říct dost, nehledat výmluvy, ale v moment kdy mám něco udělat nebo si usmyslím, že bych měla něco udělat to jednoduše udělám rovnou a nečekám.

nesnažím

Nesnažím vyhovuje mi...

Nutím se :D

občas, malá sebemotivační cvičení, většinou marně

planovani prace, deadliny

Pohana ma vypisanie tabulky s cislami otazok a ked otazku prejdem, vyskrtnem. Blbost, ale pomaha

pomocí diáře a rozplánovaných úkolů a následného odškrtávání splněného

Pouze technika "snažit se" :D

prostě se donutit pracovat.

Prostě vypnout počítač a učit se

přečetla jsem si tu knížku (Konec prokrastinace), ale pak jsem to vyprokrastinovala. občas mívám výčitky, ale moc si s tím nedokážu poradit.

Překonat se a udělat tu otravnou činnost, kterou odkládám

Rozdělení úkolů na menší celky, odškrtávání

rozplánování času, seznamy nedodělaných úkolů s předpokládaným termínem zhotovení

sebekázní, ctižádostivostí

sebepřesvědčování

seznam úkolů

seznamy úkolů a jejich odškrtávání, diáře, budíčky na čas...

Snažím se dělat věci dopředu, ale nedaří se ;)

snažím se donutit něco dělat

Snažím se ji odstranit tím, že si každý den napíšu seznam činností, které musím udělat a postupně si je odškrtávám, Také mám doma na nástěnce seznam každodenních cílů, které si odpíchávám.

Snažím se na chvilku soustředit a poté se odměním tím, že si mohu dát za naučenou látku pauzu na např. oblíbený seriál.

Snažím se nějak motivovat a přesvědčit... Často mi to ale nejde :-)

Snažím se neprokrastinovat a dělat věci včas.

Snažím se předvídat problémy dopředu a řešit je, dělat věci s předstihem, aby se nenahromadily a nebylo to na zhroucení. Ovšem ne vždy se to daří :(

snažím se si to zakazovat

Snažím se určovat priority úkolů, ty důležité vždycky nakonec stihnu v termínu, ale většinou je to stejně na poslední chvíli. Také jsem si pořídila a prostudovala knihu Konec prokrastinace, ale k aplikování cenných rad jsem se zatím jaksi nedostala.

To do list

Většinou začnu přemýšlet proč bych měla přestat..

vnitřní motivací

vše co začnu dokončit a nezačínat nové věci pokud to není nutné

všechno si snažím naplánovat

vůle, motivace

Vypnout počítač, zahodit telefon a hurá do práce na lepších věcech!

Vypsat si seznam úkolů a alespoň něco odškrtnout.

zadávání si malých a pravidelných úkolů (moc to nepomáhá)

zatim ne

Žádnou techniku nemám, jediné, co mi dokáže "pomoci" je to, pokud je nutnost neodkládát určitou věc již doopravdy akutní.

8. Souhlasíte s názorem, že je prokrastinace pouze vykonstruovanou diagnózou a převlečenou leností?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím9942,86 %42,86 %  
nesouhlasím6729 %29 %  
nevím6528,14 %28,14 %  

Graf

9. Máte ve svém okolí někoho o kom víte, že prokrastinací trpí? (vyjma sebe)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano17274,46 %74,46 %  
ne5925,54 %25,54 %  

Graf

10. V jaké situaci jste se poprvé osobně setkal/a s problémem prokrastinace?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ve škole104,42 %4,33 %  
Nevím73,1 %3,03 %  
studium73,1 %3,03 %  
učení na zkoušky62,65 %2,6 %  
Učení52,21 %2,16 %  
Maturita41,77 %1,73 %  
Při studiu41,77 %1,73 %  
Škola41,77 %1,73 %  
...41,77 %1,73 %  
nesetkala31,33 %1,3 %  
ostatní odpovědi v práci
učení do školy
.
při učení
v knize
studium na vš
Odkládání práce
učení na zkoušky na vš
nesetkal
-
Střední škola
nepamatuji si
na škole
nepamatuji se
na vysoké škole
už na základce, různé domácí úkoly atd
Při činnosti kterou jsou MUSELA udělat
se školou
Zkouškové období v prvním semestru VŠ.
před obtížnou zkouškou na VŠ
když jsem potkal svého šéfa
zatím jsem se s tímto problémem osobně nesetkala
svaťák
Učení na grk
článek v časopise
v zaměstnání
to už nevím
V zaměstnání u svých podřízených.
Začalo to na vysoké škole, kdy už člověka nikdo moc nehlídá.
Když kamarádi nesplnili něco, o co je prosím a stále to odkládali
to netuším, asi ve škole u spolužáků
Příprava na zkoušky na VŠ
ve škole před zkouškami
při studiu a VŠ
Ve škole - splnění zadaných úkolů i domácích prací.
u vysokoškoláků včetně sebe
první těžší zkoušky na gymnáziu
učení na zkoušky nebo cokoliv do školy
v rádiu?
zkouškové
U rodiny
kdyz me prestala bavit prace
s leností odjakživa
debata na čt24
při zpracování seminárních prací do školy
při učení na maturitu
vysoká škola, zkouškové
nwm
zřejmě při psaní důležitých prací do školy
když jsem se musela učit
Příprava na soubornou zkoušku, jejíž látka mi připadala neskutečně nudná, obtížná a podmínky atestace marné.
zkoušky na VŠ
učení na chemii. čeba kšemičitan
kolegyně v zaměstnání
první zkouškové období na vysoké
odkladam hubnuti
pri studiu
učení na zkoušku, psaní článků
uceni na gymnaziu
uklizeni, uceni se
prohlídky u lékaře
Při studiích, dietě..
asi od dětství, vždycky existovalo něco, co jsem "musela" udělat dřív, než povinnosti :)
znám 2 pány, kteří by se mohli stát oba olympioniky v oblaati prokrastinace
Při studiu, když jsem byla zahlcená učením.
V nějaké knize nebo časopisu
Na základní škole, kdy jsem trpěla vážnou depresí spojenou s nechutí cokoli dělat. Do té doby jsem byla jedničkářka, pak jsem najednou přestala plnit úkoly, učit se a tak.
v médiích
Učení před zkouškou
doma neni nic udelaneho. pak je udane e zas nic neumim
u přítele
při psaní prací do školy
na internetu :)
ve škole nám o tom bylo vykládáno
Studium na zkoušky...
při učení na zkoušky na VŠ
když mám dělat práci do školy
BP, DP
Pravdepodobne jsem narazila na nejaky clanek na socialni siti ci jinde na internetu plus nejaka zminka v TV
Prakticky od nepaměti. Již na ZŠ.
Celé vysokoškolské studium :D
v posteli
Při studiu na vysoké škole ve zkouškovém období
Na základní škole - běžné psaní úkolů před hodinou
při studiu na gymnáziu - v mém případě souvisí s nedostatkem motivace a pocitem zmaru
Slyším ho prvně
Nevzpomenu si
na SŠ
nevím, kdy poprvé, ale objeví se vždy, když musím udělat nějakou domácí práci nebo hlavně když se musím učit (obzvlášť teď, když maturuji)
Studium na střední a vejšce
Xxx
Na základní škole, když jsem si měla dělat úkoly.
ve zkouskovem obdobi
studium na vysoké škole vs. zaměstnání
při učení na písemku někdy na základní škole
na školení
s učením na střední škole
plnění pracovních povinností
Četla jsem o tom na internetu
Plnění průběžných úkolů do školy
stredni skola
při přípravě na zkoušky na gymnázium
v žádné
příliš úkolů najednou
Wer weiss?

učení se na zkoušku
odkládání plnění úkolů do školy na pozdější termín
Učení na střední škole
učení na maturitu
Asi jsem si to jako "problém" uvědomila, až když se to začalo nazývat odborně "prokrastinace", předtím to byl spíš nedostatek vnitřní disciplíny.
u sebe
Vyšla o tom populární kniha a moji líní přátele se začali vymlouvat na prokrastinaci.
Když měli všichni okolo mě zkouškové :)
s problémem ještě nikdy, ale s pojmem
uceni se na zkousky
uceni
Na VŠ
nikdy
Při studiu VŠ
ve škola
termín jsem poprvé viděla na fb, jinak zkouškové
článek v tisku
na internetu
Když jsem si založila poprvé blog (cca 2013)
Četla jsem článek a zjistila, že moje lenost má speciální název.
ukoly
před maturitou, hlavně ale na VŠ při zkouškovém období
u pocitace
Nevspomínám si
psaní diplomové práce
když jsem se měl učit nebo psát práce do školy..
V souvislosti s knihou
škola, práce
už si nepamatuji, určitě jsem byl ještě dítě
Při zkouškovém na vš
Nevím co to znamená
příprava do školy (učení)
Článek na internetu. Uvědomila jsem si, že tím trpím celou dobu.
nevzpomínám si
ucenie do skoly
Studium a uklid
na prednasce
Je myšleno s pojmem prokrastinace či s prokrastinací ve formě činnosti? S pojmem jsem se setkal asi před třemi až čtyřmi roky a jakožto s činností se jí zřejmě setkávám odkajživa.
Před koncem školního roku na střední škole.
patrně při nějakých školních aktivitách
Video na youtube
Npamatuji si
Školní úkoly na ZŠ
u sebe při studiu
zkouškové období, deadline seminárek
plnění domácích úkolů
u kamaráda
Na facebooku
17276,11 %74,46 % 

Graf

11. Jak moc je podle vás těžké zbavit se prokrastinace? (1 vůbec, 5 hodně těžké)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
47833,77 %33,77 %  
36829,44 %29,44 %  
55925,54 %25,54 %  
2208,66 %8,66 %  
162,6 %2,6 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.76
Minimum:2
Maximum:5
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.79
Směrodatná odchylka:0.89
Medián:4
Modus:4

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Kolik je vám let?

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání (popř. probíhající studium)?

4. Setkal/a jste se někdy s pojmem prokrastinace?

5. Víte co je to prokrastinace?

6. Myslíte si, že trpíte prokrastinací?

8. Souhlasíte s názorem, že je prokrastinace pouze vykonstruovanou diagnózou a převlečenou leností?

9. Máte ve svém okolí někoho o kom víte, že prokrastinací trpí? (vyjma sebe)

10. V jaké situaci jste se poprvé osobně setkal/a s problémem prokrastinace?

11. Jak moc je podle vás těžké zbavit se prokrastinace? (1 vůbec, 5 hodně těžké)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Kolik je vám let?

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání (popř. probíhající studium)?

4. Setkal/a jste se někdy s pojmem prokrastinace?

5. Víte co je to prokrastinace?

6. Myslíte si, že trpíte prokrastinací?

8. Souhlasíte s názorem, že je prokrastinace pouze vykonstruovanou diagnózou a převlečenou leností?

9. Máte ve svém okolí někoho o kom víte, že prokrastinací trpí? (vyjma sebe)

10. V jaké situaci jste se poprvé osobně setkal/a s problémem prokrastinace?

11. Jak moc je podle vás těžké zbavit se prokrastinace? (1 vůbec, 5 hodně těžké)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Hanuš, M.Prokrastinace (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://49037.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.