Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Klamavá reklama

Klamavá reklama

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Šmejkalová
Šetření:29. 05. 2015 - 10. 06. 2015
Počet respondentů:237
Počet otázek (max/průměr):18 / 16.49
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:84 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:07
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník je určen pro účely bakalářské práce na téma Klamavá reklama. Předem děkuji za vyplnění, vítány jsou také vlastní odpovědi. Děkuji

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ženaotázka č. 2, mužotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena16167,65 %67,93 %  
muž7732,35 %32,49 %  

Graf

2. Kolik je vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [méně jak 15 letotázka č. 3, 15 - 20 letotázka č. 3, 21 - 30 letotázka č. 3, 31 - 50otázka č. 3, 51 a vícotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 30 let11648,74 %48,95 %  
31 - 506527,31 %27,43 %  
15 - 20 let3313,87 %13,92 %  
51 a víc145,88 %5,91 %  
méně jak 15 let104,2 %4,22 %  

Graf

3. Vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [základníotázka č. 4, vyučen/áotázka č. 4, vyučen/á s maturitouotázka č. 4, vysokoškolskéotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské10142,44 %42,62 %  
vyučen/á s maturitou9037,82 %37,97 %  
základní3514,71 %14,77 %  
vyučen/á125,04 %5,06 %  

Graf

4. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet17473,11 %73,42 %  
televize15364,29 %64,56 %  
bilboardy9138,24 %38,4 %  
Všude7330,67 %30,8 %  
Tištěné letáky7029,41 %29,54 %  
tisk6125,63 %25,74 %  
mobil4820,17 %20,25 %  
Rozhlas3715,55 %15,61 %  
všude, kam se člověk podívá10,42 %0,42 %  

Graf

5. Jaký máte vztah k reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Některé mě baví, jiné obtěžují11849,58 %49,79 %  
Obtěžuje mě8736,55 %36,71 %  
Nevnímám ji208,4 %8,44 %  
Tento sektor sleduji (pro zábavu, zajímavost nebo jiné účely)83,36 %3,38 %  
v televizi ji vítám jako čas zajít si dolít čaj, na WC...10,42 %0,42 %  
Vyhledávám ji10,42 %0,42 %  
Pokud jsou zajímavé a nápadité, zajímám se o produkt10,42 %0,42 %  
obtěžuje mě, aktivně se jí bráním10,42 %0,42 %  
baví mě reklamy různých automobilek a nejmenovaných operátorů10,42 %0,42 %  

Graf

6. Věříte tomu, co se v reklamách uvádí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
záleží o jakou reklamu se jedná10744,96 %45,15 %  
spíše ne6226,05 %26,16 %  
ne, jen se tam lže3514,71 %14,77 %  
nezajímám se o to2811,76 %11,81 %  
většinou věřím31,26 %1,27 %  
Věřit těm žvástům může jen hlupák, protláčí se skoro vždy nekvalitní, neprodejné nebo závadné zboží pomocí reklam směřovaných na hloupé lidi, normálních, vtipných a chytrých reklam je jen hrstka.10,42 %0,42 %  
záleží, o jakou informaci v dané reklamě se jedná10,42 %0,42 %  
nečtu, nekoukám záměrně10,42 %0,42 %  

Graf

7. Necháváte se ovlivnit reklamou? (Při výběru zboží, služeb)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne13054,62 %54,85 %  
ne5221,85 %21,94 %  
spíše ano3514,71 %14,77 %  
nevím, reklamy nevnímám229,24 %9,28 %  
ano20,84 %0,84 %  
snažím se nenechat se ovlivnit10,42 %0,42 %  
Jen jde-li o pro mne zajímavou novinku. 10,42 %0,42 %  
Rozhodně ne, spíš naopak - beru je jako odstrašující příklad co NIKDY NEKOUPIT, netýká se hrstky reklam vtipných, neurážejících a koukatelných, drtivá většina reklam je ovšem HNUS !!10,42 %0,42 %  
viz odpověd č. 510,42 %0,42 %  
ne vědomě10,42 %0,42 %  
někdy, záleží jakého produktu/služby se reklama týká10,42 %0,42 %  
jak kdy10,42 %0,42 %  
ne,ale v podvědomí asi trochu jo,hlavněvenkovní10,42 %0,42 %  
myslím si , že ne, ale zřejmě něco podprahového funguje10,42 %0,42 %  
vědomě ne, při výběru zboží dávám na vlastní zkušenost a doporučení známých; podprahové ovlivnění reklamou nejsem schopna posoudit10,42 %0,42 %  
předpokládám, že na mě reklama působí podvědomě10,42 %0,42 %  
určitě ne vědomně10,42 %0,42 %  
občas asi ano10,42 %0,42 %  

Graf

8. Pokud Vás nějaký výrobek (služba) v reklamě zaujme, zjišťujete si o něm před koupí více informací? (složení výrobku, podmínky)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, z reklamy se nikdy nedozvím vše8134,03 %34,18 %  
záleží o jaký druh výrobku (služby) jde7631,93 %32,07 %  
ano, vždy5021,01 %21,1 %  
ne229,24 %9,28 %  
nevzpomínám si, že by mě něco v reklamě zaujalo10,42 %0,42 %  
Vše z reklam mě spíše odpudí10,42 %0,42 %  
Ano10,42 %0,42 %  
nezaujme10,42 %0,42 %  
Daleko přínosnější jsou pro mě při výběru služeb a produktů názory odborníků a jednotlivých uživatelů. 10,42 %0,42 %  
nevybírám podle reklamy10,42 %0,42 %  
ne, nikdy me v reklame nic nezaujalo10,42 %0,42 %  
reklamy ignoruji10,42 %0,42 %  
vybírám si zboží,které potřebuji bez návaznosti na reklamu10,42 %0,42 %  

Graf

9. Byli jste již některou reklamou oklamáni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano víckrát5523,11 %23,21 %  
nevím4719,75 %19,83 %  
ne, ale znám případy v mém okolí4117,23 %17,3 %  
ne, ale jen protože umím poznat, kdy o klamání jde3313,87 %13,92 %  
ne3113,03 %13,08 %  
ano jednou156,3 %6,33 %  
Stává se mi to často62,52 %2,53 %  
na reklamy kašlu10,42 %0,42 %  
Ne, ale málem se již stalo10,42 %0,42 %  
Reklama je vždy účelová, snaží se prezentovat pouze pozitivní část10,42 %0,42 %  
Ne, protože reklama pro mě není indikátor kvality.10,42 %0,42 %  
dvakrát10,42 %0,42 %  
nenakupuji na základě reklamy, takže ne10,42 %0,42 %  
ne, reklamam neverim10,42 %0,42 %  
reklamy ignoruji, takže ne10,42 %0,42 %  
nepamatuju si10,42 %0,42 %  
ne, protože jim nevěřím10,42 %0,42 %  

Graf

10. Který sektor podle Vás nejčastěji oklamává?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
prostředky na hubnutí14962,87 %62,87 %  
banky, finanční sektory9740,93 %40,93 %  
všechny uvedené sektory6929,11 %29,11 %  
léky4619,41 %19,41 %  
potraviny4518,99 %18,99 %  
nevím20,84 %0,84 %  
drogerie10,42 %0,42 %  
Protože jim nevěřím, nemohou mne oklamat. :) 10,42 %0,42 %  
viz odpověd č. 910,42 %0,42 %  
nelze specifikovat10,42 %0,42 %  
neřekla bych, že přímo sektor, spíš konkrétní firmy10,42 %0,42 %  
úklidové, čistící a prací prostředky, drogerie, apod.10,42 %0,42 %  
všechny uvedené sektory i všechny sektory neuvedené10,42 %0,42 %  

Graf

11. Napadá Vás nějaká konkrétní reklama, která podle Vás obsahuje klamavé nebo nepravdivé informace?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne56,94 %2,11 %  
všechny34,17 %1,27 %  
Vanish22,78 %0,84 %  
Půjčky22,78 %0,84 %  
XL Medical11,39 %0,42 %  
Třeba teď Alza - jak může processor Intel Atom označovat za výkonny?11,39 %0,42 %  
výhodné pujčky11,39 %0,42 %  
ty co zatajuji RPSN11,39 %0,42 %  
všechny zázračné čistící prostředky a prací prášky 11,39 %0,42 %  
to snad všechny, ne? třeba jogurty. 11,39 %0,42 %  
ostatní odpovědi Lepší by bylo zeptat se které ne. Klamavé jsou - granule Pedigree, Prostamol a veškeré léky a kosmetika, Pampers, bankovní produkty a půjčky, potraviny a všechny “úžasné“ produkty, které vám po koupi zajistí ten správný, šťastný a spokojený život...
JAKÉKOLI BANKOVNÍ REKLAMY
Reklama na internetu o tom, źe Angelina Jolie zhubla více než 10 kilo, která navádí, abych kliknula a zjistila jak.
třeba že antiperspirant nenechává skrvny nebo že vydrží po celý den
téměř všechny. Hlavně čokoládky vhodné pro děti
Například jakákoliv reklama od Provident financial.
Olds spice -můj syn je krásný muž, tak proč jsi mi ho vzal, old spice :)))
Xls medicls
Zubní pasty, keré dokonale bělí zuby.
neverim temer zadne
Každá, která pracuje se "statistikou" typu "v 65% českých domácností..." a podobné
jakékoliv prostředky na hubnutí
elektrický kartáček oral-B - není pravda ze zdravotního hlediska, že je lepší si čistit zuby tímto způsobem, ruka a běžný kartáček odvede lepší práci (podle stomatologů)
téměř všechny, např. půjčky, bankovní služby, kosmetika
O.B., Allways
reklama na půjčky
každá - cílem reklamy je zisk a ne prospěch zákazníka !
rybí prsty
Reklama na tarify operátorů
nevzpomínam,ale teměř každá přehání,což sice není klamavé,ale pro mne ano
Nebankovní půjčky
provident
aktivie
H. Pavlowská ukzauje, jak se s produktem účinně hubne
Kosmetika
Coca cola
opavia - spíše nenetická
hyundai který se srovnává se škodou a přitom je to ferrari pro socky
ne, reklamu neberu vážně, produktu nevěnuji pozornost, když tak zpracování reklamy
banky - úvěry
každá, ve které je dětem podávána sladkost plná cukru s tím, že jim prý dodá vitamíny apod.
Homecredit
Cetelem, kofidis
čaje na hubnutí, reklamy na půjčky
přípravky na klouby, Koenzym, apod....to je až nehorázné
Prostředky na zvětšení penisu, či proti plesateni
prací prášky
léky na hubnutí,léky na klouby
Nebankovní společnosti Direct, Provident...
vesměs všechny
takový ty dětský sladkosti, co je v nich údajně spousta mléka
reklama na očkování, na léčiva...
reklamy od UPC
léky na hubnutí
Maundfield vše za třetinu. (bazény stály přesně tolik co vloni.)
Reklama v TV na SkyLink HD - blbá a ještě k tomu lživá reklama
Zelená káva na hubnutí
Půjčky od Homecreditu
Raiffeisenbank
nemohu si uvědomit
na RWE - podle reklamy mají nárok na odměnu všichni-zjisti jsem na pobočce,že to tak není,manželka prostředek na hubnutí-neúspěšné bez nároku na vrácení peněz,které slibovali
www.krasno.cz
prostředky na hubnutí
Až na hrstku vyjimek skoro všechny, cílem je jen prodat nekvalitní nebo vadné výrobky a vytáhnout tak z hloupých lidí peníze.
5475 %22,78 % 

Graf

12. Nejčastější praktikou v rámci klamání v reklamě je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neúplnost informací (např. chybějící podmínky)13054,62 %54,85 %  
vytváření falešných emocí, které s produktem nesouvisí (počasí, pocit štěstí např. pri mestruaci)6728,15 %28,27 %  
zcela lživé informace187,56 %7,59 %  
srovnání s konkurencí72,94 %2,95 %  
nadbytečné informace, které s produktem nesouvisí72,94 %2,95 %  
neúplnost informací spolu s vytvářením falešných emocí10,42 %0,42 %  
Vše uvedené.10,42 %0,42 %  
Neanalizuji reklamy, mám pocit, že jsem se setkal se všemi výše uvedenými praktikami, ale v jakým kvantitativním zastoupení se aplikují netuším.10,42 %0,42 %  
opakované vytváření falešného pocitu potřeby10,42 %0,42 %  
vše je nejnejnejlepší, ....10,42 %0,42 %  
neúplnost informací i vytváření falešných emocí.10,42 %0,42 %  
vše uvedené10,42 %0,42 %  
vše dohromady10,42 %0,42 %  
zcestné, debilní a nesouvisející informace, které pro znalého a rozumně myslícího člověka jsou spíš vtip10,42 %0,42 %  

Graf

13. Co by podle Vás omezilo používání klamavé reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vše dohromady6828,57 %28,69 %  
důsledné finanční postihy5322,27 %22,36 %  
lepší legislativa, přísnější zákony4518,91 %18,99 %  
hrozba zákazu prodeje2510,5 %10,55 %  
více stížností od spotřebitelů218,82 %8,86 %  
častější kontroly145,88 %5,91 %  
pokuta vy výši nákladů na kampaň10,42 %0,42 %  
Aby lidi neskákali na lep10,42 %0,42 %  
Úplný zákaz reklamy. 10,42 %0,42 %  
Plošný zákaz reklamy10,42 %0,42 %  
větší informovanost spotřebitelů v dané problematice. Poté by nebylo možné v takové míře ovlivňovat myšlení lidí (manipulace) účelovými informacemi.10,42 %0,42 %  
Změna ekonomického a společenského modelu.10,42 %0,42 %  
nevím10,42 %0,42 %  
kritické myšlení při sledování reklamy10,42 %0,42 %  
nneí třeba nijak omezovat, každý spotřebitelmá rozum, pokud nemá, proč omezovat reklamu? Nechápu, je to socialistické myšlení....10,42 %0,42 %  
dokud budou lidi na reklamu reagovat, tak nic, každý má svobodu se rozhodnout10,42 %0,42 %  
použití mozku u spotřebitelů10,42 %0,42 %  
seriózní spotřebitelská organizace mapující a zveřejňující tyto praktiky, státní represe nepomůže10,42 %0,42 %  

Graf

14. Zjišťovali jste si někdy, na co má spotřebitel právo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, zákon o ochraně spotřebitele7732,35 %32,49 %  
ne, ale znám svá práva5723,95 %24,05 %  
ano, z jiného zdroje než je zákon (internetové diskuze, články, jiné)5121,43 %21,52 %  
ne, nezajímám se o to4518,91 %18,99 %  
ne, nevím že nějaká existují62,52 %2,53 %  
ne, pasivně se ke mě některá práva dostala10,42 %0,42 %  
ani ne. Ale kdyby to bylo nutné, více bych se o ně zajímala.10,42 %0,42 %  

Graf

15. Chrání podle Vás legislativa v ČR dostatečně spotřebitele před nekalými praktikami?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne8334,87 %35,02 %  
spíše ano5723,95 %24,05 %  
nevím5021,01 %21,1 %  
ne187,56 %7,59 %  
rozhodně ne177,14 %7,17 %  
ano114,62 %4,64 %  
rozhodně ano20,84 %0,84 %  

Graf

16. Obrátil/a jste se na některou z institucí pro ochranu spotřebitele kvůli klamavé reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne15765,97 %66,24 %  
ne, stejně by klamání spotřebitelů nepřestalo (nic by to nezměnilo)2811,76 %11,81 %  
ne, nemá to smysl s naší legislativou187,56 %7,59 %  
ano177,14 %7,17 %  
nevím, záleželo by na okolnostech156,3 %6,33 %  
Nemám důvod, mě neoklamali10,42 %0,42 %  
lide sva prava naopak zneuzivaji proti prodejcum10,42 %0,42 %  
ne, státní instituce nepomohou, pomohou spotřebitelské organizace10,42 %0,42 %  

Graf

17. Pokud vy nebo váš známy se obrátil na některou istituci, jak to dopadlo?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
špatně27,14 %0,84 %  
ne27,14 %0,84 %  
Bohužel jako tradičně - nijak, vyšumělo to do ztracena...13,57 %0,42 %  
Relativně pozitivně, ale bylo nutné vydat velké usilý13,57 %0,42 %  
V případě mBank po řízení ČNB s bankou klamavé tvrzení nahradila. V případě Českých drah vyznělo do ztracena - akce dříve skončila. V případě DP bylo tvrzení staženo. V případě telefonního operátora (dnešní O2) bylo tvrzení upraveno.13,57 %0,42 %  
Nikoho takového neznám.13,57 %0,42 %  
ČOI - vždy se snažili problém pomoci vyřešit13,57 %0,42 %  
Dobře, společnost uznala pochybení a vrátila peníze13,57 %0,42 %  
Nevím, nedostala jsem zpětnou vazbu (několikrát jsem podala podnět na ČOI).13,57 %0,42 %  
Oznámili, že s tím nic nemohou udělat, protože firma nebyla česká.13,57 %0,42 %  
ostatní odpovědi poměrně pozitivně, ale je to běh na dlouhou trať
ani neodpověděli...
nic se nemění...
Odmítnutím
střídavě oblačno
Dobře
nevím o nikom
Tehdejší operátor Paegas začal uznávat reklamace na telefon Sagem.
Česká obchodní inspekce situaci prověřila a zjistila, že skutečně došlo k pochybení.
obrátila jsem se na ČOI a dopadlo to dobře
ano - byla vrácena částka
Pozitivně pro spotřebitele
uspěl
k mému uspokojení
vítězně pro známého
Jako vždycky, nic se nestalo.
1657,14 %6,75 % 

Graf

18. Myslíte si, že v jiných zemích jsou spotřebitelé více chráněni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
netuším11950 %50,21 %  
určitě rozdíly jsou, ale spíše nepatrné5924,79 %24,89 %  
rozdíly jsou poměrně velké2711,34 %11,39 %  
ne, všude je to stejné156,3 %6,33 %  
ano, jinde takovou volnost v propagaci podniky nemají125,04 %5,06 %  
ano, jinde si nedovolí nabízet a prodávat spotřebitelům zboží podřadné kvality10,42 %0,42 %  
Kde je horší nevím, ale rozhodně lépe je na tom např.: Německo, Rakousko, Švýcarsko10,42 %0,42 %  
To jistě jak kde.10,42 %0,42 %  
Francie, lepší10,42 %0,42 %  
je to nepodstatné, legislativa problém neřeší, spotřebitelské organizace ano10,42 %0,42 %  
harmonizace v rámci EU je na obdobné úrovni 10,42 %0,42 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Kolik je vám let?

3. Vzdělání:

4. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamou?

5. Jaký máte vztah k reklamě?

6. Věříte tomu, co se v reklamách uvádí?

7. Necháváte se ovlivnit reklamou? (Při výběru zboží, služeb)

8. Pokud Vás nějaký výrobek (služba) v reklamě zaujme, zjišťujete si o něm před koupí více informací? (složení výrobku, podmínky)

9. Byli jste již některou reklamou oklamáni?

10. Který sektor podle Vás nejčastěji oklamává?

12. Nejčastější praktikou v rámci klamání v reklamě je:

13. Co by podle Vás omezilo používání klamavé reklamy?

14. Zjišťovali jste si někdy, na co má spotřebitel právo?

15. Chrání podle Vás legislativa v ČR dostatečně spotřebitele před nekalými praktikami?

16. Obrátil/a jste se na některou z institucí pro ochranu spotřebitele kvůli klamavé reklamě?

18. Myslíte si, že v jiných zemích jsou spotřebitelé více chráněni?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Kolik je vám let?

3. Vzdělání:

4. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamou?

5. Jaký máte vztah k reklamě?

6. Věříte tomu, co se v reklamách uvádí?

7. Necháváte se ovlivnit reklamou? (Při výběru zboží, služeb)

8. Pokud Vás nějaký výrobek (služba) v reklamě zaujme, zjišťujete si o něm před koupí více informací? (složení výrobku, podmínky)

9. Byli jste již některou reklamou oklamáni?

10. Který sektor podle Vás nejčastěji oklamává?

12. Nejčastější praktikou v rámci klamání v reklamě je:

13. Co by podle Vás omezilo používání klamavé reklamy?

14. Zjišťovali jste si někdy, na co má spotřebitel právo?

15. Chrání podle Vás legislativa v ČR dostatečně spotřebitele před nekalými praktikami?

16. Obrátil/a jste se na některou z institucí pro ochranu spotřebitele kvůli klamavé reklamě?

18. Myslíte si, že v jiných zemích jsou spotřebitelé více chráněni?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šmejkalová, J.Klamavá reklama (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://49326.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.