Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zdravá výživa

Zdravá výživa

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Matěj Langer
Šetření:03. 08. 2015 - 20. 08. 2015
Počet respondentů:268
Počet otázek (max/průměr):9 / 6.41
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:83,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.00:55
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník určený pro všechny, kdo nakupují potraviny.

Cílem je zjistit účelnost specializovaných obchodů.
Děkuji za Váš čas.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena19171 %71,27 %  
muž7829 %29,1 %  

Graf

2. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-2511843,87 %44,03 %  
26-305721,19 %21,27 %  
0-183011,15 %11,19 %  
31-35207,43 %7,46 %  
36-40197,06 %7,09 %  
41-50186,69 %6,72 %  
50-6051,86 %1,87 %  
61 a více20,74 %0,75 %  

Graf

3. Chodíte do obchodů se zdravou výživou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano17063,2 %63,43 %  
Ne9936,8 %36,94 %  

Graf

4. Preferujete jednu konkrétní prodejnu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12774,27 %47,39 %  
ano4425,73 %16,42 %  

Graf

5. Máte prodejnu se zdravou výživou ve Vašem městě/vesnici?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano13780,12 %51,12 %  
Ne3218,71 %11,94 %  
Nevím21,17 %0,75 %  

Graf

6. Kolikrát měsíčně nakupujete v obchodech se zdravou výživou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x za měsíc6739,18 %25 %  
2-3x za měsíc6035,09 %22,39 %  
4x a více za měsíc3017,54 %11,19 %  
nevím148,19 %5,22 %  

Graf

7. Co nejčastěji kupujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nedokážu určit2916,96 %10,82 %  
rostlinné/veganské zboží2916,96 %10,82 %  
sušené ovoce/ořechy2212,87 %8,21 %  
farmářské (české) zboží2112,28 %7,84 %  
čaje/koření158,77 %5,6 %  
Bio produkty148,19 %5,22 %  
Fair Trade (čokolády, káva ..)105,85 %3,73 %  
bezlepkové zboží84,68 %2,99 %  
křupky/kaše atd (pro děti)63,51 %2,24 %  
kosmetika31,75 %1,12 %  
celozrnné moky, rostlinné pomazánky10,58 %0,37 %  
vegan raw, nejlepe bio kvalita10,58 %0,37 %  
Šmakouny, Perfect Pasta, chia...10,58 %0,37 %  
sušenky,rýže,kroupy,fazole,musli,kaše,koření,sladidla10,58 %0,37 %  
pohankové vločky, špaldovou mouku10,58 %0,37 %  
vše10,58 %0,37 %  
semínka10,58 %0,37 %  
tofu, sójové jogurty10,58 %0,37 %  
čaje, koření a farmářské produkty10,58 %0,37 %  
to, o co mám zájem, ale nedostanu to v supermarketu10,58 %0,37 %  
soj. omáčky, mošty, sirupy, sladkosti10,58 %0,37 %  
raw food10,58 %0,37 %  
to co potřebuji nakoupit10,58 %0,37 %  
Perfect pasta, tempeh10,58 %0,37 %  

Graf

8. Kupujete BIO produkty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, jen když je cenově srovnatelné s ostatním zbožím7242,11 %26,87 %  
Nezáleží mi na tom5029,24 %18,66 %  
Ano, kupuji často2816,37 %10,45 %  
Ne, nikdy74,09 %2,61 %  
občas63,51 %2,24 %  
ano, někdy21,17 %0,75 %  
Když vypadají chutnější. 10,58 %0,37 %  
obcas10,58 %0,37 %  
záleží na kvalitě konkrétního produktu10,58 %0,37 %  
ano, ale ne často10,58 %0,37 %  
Občas ano10,58 %0,37 %  
ano, obcas10,58 %0,37 %  

Graf

9. Co by Vás přivedlo do obchodu se zdravou výživou?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nic47,14 %1,49 %  
zdravá výživa23,57 %0,75 %  
nevím 23,57 %0,75 %  
vyhledávané zboží23,57 %0,75 %  
haggis11,79 %0,37 %  
kdyby se tyto obchody přestaly tvářit, že jedině jejich cesta je správná a hlavně si přestaly účtovat za normální zboží nenormální peníze. Výživa není náboženství.11,79 %0,37 %  
Kdyby byla zdravá - neboli plně pestrá.11,79 %0,37 %  
1.) nesměli by prodávat úplně stejnézboží jako obchody s nezdravou výživou, ale za dvojnásobné ceny, 2.) museli by rozšířit sortiment asi tak stonásobně 3.) chodím do Sklizeno, tak nevím, jestli je to podle Vás obchod se zdravou výživou. Já jen vím, že tam mají některé věci chutné a IMO kvalitní11,79 %0,37 %  
Pokud budu přesvědčen o tom, že je to co tvrdí jejich reklama je pravda.11,79 %0,37 %  
rozhodnutí změnit svůj životní styl11,79 %0,37 %  
ostatní odpovědi chutné jídlo, nízké ceny
Změna jídelníčku
Větší informovanost, dostupnost takového obchodu v okolí bydlení a nižší ceny
Vše zdarma :)
Novy obchod
Levne a chutne jidlo
Dovoz domů
Příznivější ceny.
kdyby byly blize memu bydlisti
nižší ceny, lákavá reklama
Nadváha
betusim
Chtíč zdravě žít.
potraviny, které jen tak nekoupím v běžných obchodech
Musel bych vědět, že existují, kde jsou a musely by mít konkurenční ceny
zkušenost s výrobkem
zvědavost
neco co je zdrave a dobre to chuti...
Potřeba nebo kdybych znal nějakou takovou prodejnu a kdyby to tam nebylo.
kdybych měla nějake důvěryhodné potvrzení, že je to opravdu tak jak se píše, zkušenosti přátel, nějaká zajímavost
netuším
bio potraviny (rýže,luštěniny...)
Větší informovanost o výrobcích prodávaných ve zmiňovaných prodejnách
příznivé ceny, lahodné jídlo, snadná příprava
velmi špatný zdravotní stav
Férová cena
lepší chut výrobků
50% sleva
To co do každého jiného obchodu - rozumné ceny, dostupnost, kvalitní zboží, příjemná atmostféra/ochotná obsluha
nizsi cena,.nebo zarucena kvalita
Začátek nového a zdravého jídelníčku.
Nižší cena
jeho dostupnost
kamarádka :-)
nabídka čerstvého masa
Potřeba něčeho konkrétního, co se v běžné síti neprodává.
nižší ceny
nevím, umím nakupovat v normálních obchodech
Kdybych na něj narazila
slevy
4071,43 %14,93 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Chodíte do obchodů se zdravou výživou?

  • odpověď Ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 4. Preferujete jednu konkrétní prodejnu?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1x za měsíc na otázku 6. Kolikrát měsíčně nakupujete v obchodech se zdravou výživou?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 4x a více za měsíc na otázku 6. Kolikrát měsíčně nakupujete v obchodech se zdravou výživou?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 6. Kolikrát měsíčně nakupujete v obchodech se zdravou výživou?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bio produkty na otázku 7. Co nejčastěji kupujete?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi čaje/koření na otázku 7. Co nejčastěji kupujete?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Fair Trade (čokolády, káva ..) na otázku 7. Co nejčastěji kupujete?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi farmářské (české) zboží na otázku 7. Co nejčastěji kupujete?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi rostlinné/veganské zboží na otázku 7. Co nejčastěji kupujete?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi sušené ovoce/ořechy na otázku 7. Co nejčastěji kupujete?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, jen když je cenově srovnatelné s ostatním zbožím na otázku 8. Kupujete BIO produkty?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, kupuji často na otázku 8. Kupujete BIO produkty?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 5. Máte prodejnu se zdravou výživou ve Vašem městě/vesnici?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 5. Máte prodejnu se zdravou výživou ve Vašem městě/vesnici?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 4. Preferujete jednu konkrétní prodejnu?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2-3x za měsíc na otázku 6. Kolikrát měsíčně nakupujete v obchodech se zdravou výživou?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nezáleží mi na tom na otázku 8. Kupujete BIO produkty?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nedokážu určit na otázku 7. Co nejčastěji kupujete?

4. Preferujete jednu konkrétní prodejnu?

  • odpověď ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 6. Kolikrát měsíčně nakupujete v obchodech se zdravou výživou?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Chodíte do obchodů se zdravou výživou?

4. Preferujete jednu konkrétní prodejnu?

5. Máte prodejnu se zdravou výživou ve Vašem městě/vesnici?

6. Kolikrát měsíčně nakupujete v obchodech se zdravou výživou?

7. Co nejčastěji kupujete?

8. Kupujete BIO produkty?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Chodíte do obchodů se zdravou výživou?

4. Preferujete jednu konkrétní prodejnu?

5. Máte prodejnu se zdravou výživou ve Vašem městě/vesnici?

6. Kolikrát měsíčně nakupujete v obchodech se zdravou výživou?

7. Co nejčastěji kupujete?

8. Kupujete BIO produkty?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Langer, M.Zdravá výživa (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://49854.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.