Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Cílem je zjistit všeobecné povědomí o právech spotřebitele.
Odpovědi respondentů
1. Jste
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ŽENA
25
62,5 %
62,5 %
MUŽ
15
37,5 %
37,5 %
2. Ve věku
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
21 -35 let
24
60 %
60 %
36 – 50 let
11
27,5 %
27,5 %
51 – 65 let
4
10 %
10 %
Méně než 20
1
2,5 %
2,5 %
3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Středoškolské s maturitou
14
35 %
35 %
Vysokoškolské (Bc.)
12
30 %
30 %
Vysokoškolské (Ing., Mgr.)
10
25 %
25 %
Vyšší odborné
2
5 %
5 %
Středoškolské bez maturity
2
5 %
5 %
4. Jste
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zaměstnanec
25
62,5 %
62,5 %
student
10
25 %
25 %
podnikatel
4
10 %
10 %
důchodce
1
2,5 %
2,5 %
5. Myslíte si, že se nějak změnila práva spotřebitele po zavedení Nového občanského zákoníku v lednu 2014?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ANO
33
82,5 %
82,5 %
NE
7
17,5 %
17,5 %
6. V případě, že uzavíráte smlouvu spotřebitelské povahy, zajímáte se vždy o obchodní podmínky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ANO
25
62,5 %
62,5 %
NE
15
37,5 %
37,5 %
7. Máte osobní zkušenost s reklamací zboží či služby?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ANO
39
97,5 %
97,5 %
NE
1
2,5 %
2,5 %
8. Jak nejčastěji Vaše reklamace dopadla?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
reklamované zboží bylo vyměněno za nové
13
32,5 %
32,5 %
reklamované zboží bylo opraveno
11
27,5 %
27,5 %
prodávající Vám vrátil peníze za reklamované zboží
9
22,5 %
22,5 %
reklamace byla odmítnuta
7
17,5 %
17,5 %
9. Myslíte si, že je nutné reklamovat zboží v původním obale?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
NE
36
90 %
90 %
ANO
4
10 %
10 %
10. Kolik dní má podle Vás obchodník na vyřízení reklamace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
30
39
97,5 %
97,5 %
10
1
2,5 %
2,5 %
11. Je dle Vašeho názoru možné reklamovat zboží pouze po předložení účtenky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ANO
24
60 %
60 %
NE
16
40 %
40 %
12. Reklamovali jste někdy zboží či službu na základě jiného dokladu než účtenky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
NE
30
75 %
75 %
ANO
10
25 %
25 %
13. Stalo se Vám někdy, že Vám bylo doručeno zboží, které jste si neobjednali, a byla požadovaná platba?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
NE
31
77,5 %
77,5 %
ANO
9
22,5 %
22,5 %
14. V případě, že je Vám doručeno zboží, které jste si neobjednali, myslíte si, že si ho můžete ponechat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
NE
31
77,5 %
77,5 %
ANO
9
22,5 %
22,5 %
15. Myslíte si, že musíte vždy udávat důvod, když chcete odstoupit od smlouvy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
NE
35
87,5 %
87,5 %
ANO
5
12,5 %
12,5 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vysokoškolské (Bc.) na otázku 3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jste
2. Ve věku
3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání
4. Jste
5. Myslíte si, že se nějak změnila práva spotřebitele po zavedení Nového občanského zákoníku v lednu 2014?
6. V případě, že uzavíráte smlouvu spotřebitelské povahy, zajímáte se vždy o obchodní podmínky?
7. Máte osobní zkušenost s reklamací zboží či služby?
8. Jak nejčastěji Vaše reklamace dopadla?
9. Myslíte si, že je nutné reklamovat zboží v původním obale?
10. Kolik dní má podle Vás obchodník na vyřízení reklamace?
11. Je dle Vašeho názoru možné reklamovat zboží pouze po předložení účtenky?
12. Reklamovali jste někdy zboží či službu na základě jiného dokladu než účtenky?
13. Stalo se Vám někdy, že Vám bylo doručeno zboží, které jste si neobjednali, a byla požadovaná platba?
14. V případě, že je Vám doručeno zboží, které jste si neobjednali, myslíte si, že si ho můžete ponechat?
15. Myslíte si, že musíte vždy udávat důvod, když chcete odstoupit od smlouvy?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jste
2. Ve věku
3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání
4. Jste
5. Myslíte si, že se nějak změnila práva spotřebitele po zavedení Nového občanského zákoníku v lednu 2014?
6. V případě, že uzavíráte smlouvu spotřebitelské povahy, zajímáte se vždy o obchodní podmínky?
7. Máte osobní zkušenost s reklamací zboží či služby?
8. Jak nejčastěji Vaše reklamace dopadla?
9. Myslíte si, že je nutné reklamovat zboží v původním obale?
10. Kolik dní má podle Vás obchodník na vyřízení reklamace?
11. Je dle Vašeho názoru možné reklamovat zboží pouze po předložení účtenky?
12. Reklamovali jste někdy zboží či službu na základě jiného dokladu než účtenky?
13. Stalo se Vám někdy, že Vám bylo doručeno zboží, které jste si neobjednali, a byla požadovaná platba?
14. V případě, že je Vám doručeno zboží, které jste si neobjednali, myslíte si, že si ho můžete ponechat?
15. Myslíte si, že musíte vždy udávat důvod, když chcete odstoupit od smlouvy?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Dusek, I. – Ochrana spotřebitele (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://50294.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Elena: Vyplnění dotazníku jsem ukončila, jelikož už v 4 otázce chyběla možnost "nezaměstnaný". Ostatní možnosti mi nevyhovovaly, tak jsem rozhodla, že zkreslovat výsledky nebudu.