Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Ochrana spotřebitele

Ochrana spotřebitele

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ivana Vlčková
Šetření:27. 09. 2015 - 29. 09. 2015
Počet respondentů:11
Počet otázek (max/průměr):13 / 13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:40 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:52
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem dotazníku je zjištění znalostí spotřebilů o jejich právech.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena872,73 %72,73 %  
Muž327,27 %27,27 %  

Graf

2. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
41 let a více545,45 %45,45 %  
20 - 30 let327,27 %27,27 %  
31 - 40 let327,27 %27,27 %  

Graf

3. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou763,64 %63,64 %  
vysokoškolské (Ing., Mgr.)327,27 %27,27 %  
středoškolské bez maturity19,09 %9,09 %  

Graf

4. Která strana je podle Vás při uzavírání smluv v nevýhodě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spotřebitel11100 %100 %  

Graf

5. Proč je podle Vás v nevýhodě?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

mám takové zkušenosti

Nema takovy prehled jako podnikatel.

Neni tak informovany a znaly veci.

Neni tak informovany.

nvm

Protože zpravidla nezná legislativu vztahující se k podmínkám uzavírání dané smlouvy.

Skryté kličky, tajemna slovní spojeni, kterým nemusí rozumět.

Smlouvy jsou sepsány podnikatelem a spotřebitel s podmínkami smlouvy může souhlasit anebo jít tzv. o dům dál, což u určitých druhů zboží není možné.

Spotrebiteľ je vždy na druhom mieste,než podnikateľ.

Spotřebitel musí striktně odsouhlasit všechny podnikatelovi podmínky. Pokud ne, obchod neproběhne. Spotřebitel nemá možnost smluvní podmínky upravit k oboustranné spokojenosti.

Všude plno gaunerů a vymahatelnost práva nulová, díky korupci v justici.

6. Uzavíráte smlouvy (např. kupní) přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano654,55 %54,55 %  
ne545,45 %45,45 %  

Graf

7. Nakupujete raději v kamenných obchodech nebo přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V kamenném obchodě654,55 %54,55 %  
Přes internet545,45 %45,45 %  

Graf

8. Proč? (viz. otázka č. 7)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Časová a mnohdy i finanční úspora.

Je to pohodlnejsi a setri to cas

Lepší možnost reklamace, osobní prohlédnutí zboží

lepšia reklamácia

Mnohem lepší ceny na internetu (srovnejte si třeba lékárny nebo krmivo pro psy).

mohu si výrobek řádně prohlédnout a vyzkoušet před zakoupením

Moznost vyzkouseni a prohlednuti veci

Nikam nemusim a zbozi mi dorazi az do domu.

pohodlnější a rychlejší

Vizuální prohlédnutí si obrázku je něco jiného než seznámení se s výrobkem v prodejně a jeho vyzkoušení na místě. Lépe posoudím materiál, složení atd.

Zboží si mohu rovnou vyzkoušet, např. u textilu jak velikost tak kvalitu materiálu, stejně tak např. u nábytku stabilitu zboží atd..

9. Pročítáte obchodní podmínky před uzavřením spotřebitelské smlouvy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano - vždy545,45 %45,45 %  
ano - u neznámého prodejce327,27 %27,27 %  
ne - nikdy327,27 %27,27 %  

Graf

10. Reklamovat zboží je možné:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v jakékoli provozovně prodejce981,82 %81,82 %  
pouze ve stejné prodejně, kde bylo zboží zakoupeno218,18 %18,18 %  

Graf

11. Reklamační lhůta činí:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
maximálně 30 dní872,73 %72,73 %  
maximálně 15 dní327,27 %27,27 %  

Graf

12. Když vám prodejce dodá zboží, které jste si neobjednali:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zboží vrátím na náklady prodejce654,55 %54,55 %  
zboží si mohu ponechat i bez zaplacení kupní ceny327,27 %27,27 %  
zboží na své náklady vrátím218,18 %18,18 %  

Graf

13. Které právní předpisy chrání práva spotřebitelů v ČR?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

neviem

Nevim

nvm

Obcansky zakonik

Obcansky zakonik, zakon na ochranu spotrebitele

Občanský zakonik

Občanský zákoník

Ochrana spotřebitele, Česká obchodní inspekce..

OZ č. 89/2012 Sb., evropské směrnice a nařízení týkající se práv spotřebitelů..

V tomto korupčním státěsoudy máme “nezávislé“ - ovšem na. nechrání práva především justice,

zákon


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vlčková, I.Ochrana spotřebitele (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://50307.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.