Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > ROPO efekt mezi VŠ studenty

ROPO efekt mezi VŠ studenty

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kryštof Vodrážka
Šetření:16. 10. 2015 - 25. 10. 2015
Počet respondentů:197
Počet otázek (max/průměr):11 / 11
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:03
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Prosíme o vyplnění tohoto krátkého dotazníku na téma ROPO efekt mezi VŠ studenty, jenž slouží jako podklad pro mkg studii. 

Odpovědi respondentů

1. Jste muž nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena13367,51 %67,51 %  
Muž6432,49 %32,49 %  

Graf

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-23 let12563,45 %63,45 %  
24 a více let5427,41 %27,41 %  
do 20 let189,14 %9,14 %  

Graf

3. Jaký typ studia studujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Magisterský typ11055,84 %55,84 %  
Bakalářský typ7839,59 %39,59 %  
Doktorský typ94,57 %4,57 %  

Graf

4. Kdy jste si naposledy zjišťovali informace o zboží nebo službách na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Během posledních 3 dní8241,62 %41,62 %  
Dnes7638,58 %38,58 %  
Tento týden2110,66 %10,66 %  
Během posledních 14 dní94,57 %4,57 %  
Déle než před měsícem52,54 %2,54 %  
Během měsíce42,03 %2,03 %  

Graf

5. Jak dlouho obvykle trávíte vyhledáváním informací o zboží/službě on-line?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 1 hodiny12965,48 %65,48 %  
1-3 hodiny5929,95 %29,95 %  
Více než 3 hodiny94,57 %4,57 %  

Graf

6. Na jaký druh informací se při vyhledávání zboží/služeb nejčastěji zaměřujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena18091,37 %91,37 %  
Zkušenosti uživatelů15478,17 %78,17 %  
Technické parametry13166,5 %66,5 %  
Dostupnost10653,81 %53,81 %  
Design6734,01 %34,01 %  
Značka4824,37 %24,37 %  
Doprava10,51 %0,51 %  

Graf

7. Vyberte 5 kategorií produktů/služeb, o kterých si nejčastěji zjišťujete informace na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spotřební elektronika12663,96 %63,96 %  
Cestování11960,41 %60,41 %  
Oblečení/Obuv11357,36 %57,36 %  
Knihy7538,07 %38,07 %  
Kultura6935,03 %35,03 %  
Sportovní vybavení6734,01 %34,01 %  
Drogerie/kosmetika6130,96 %30,96 %  
Domácnosti (dekorace, doplňky)4924,87 %24,87 %  
Potraviny4321,83 %21,83 %  
Bankovní služby4020,3 %20,3 %  
Bílé zboží3015,23 %15,23 %  
Auto/moto2311,68 %11,68 %  
Lékárna2110,66 %10,66 %  
Nábytek2010,15 %10,15 %  
Nemovitosti199,64 %9,64 %  
5 kategorií je moc, nedokáži vybrat10,51 %0,51 %  
hry10,51 %0,51 %  
výtvarné potřeby10,51 %0,51 %  
dárky 10,51 %0,51 %  
restaurace10,51 %0,51 %  
PC software10,51 %0,51 %  
restaurace, hotelové služby 10,51 %0,51 %  
potřeby pro psy10,51 %0,51 %  

Graf

8. U které produktové kategorie nakupujete způsobem, kdy si nejprve zjistíte informace o zboží/službě on-line a poté si jej jdete koupit do kamenného obchodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spotřební elektronika9045,69 %45,69 %  
Oblečení/Obuv7136,04 %36,04 %  
Sportovní vybavení6130,96 %30,96 %  
Drogerie/kosmetika5829,44 %29,44 %  
Knihy5125,89 %25,89 %  
Potraviny3718,78 %18,78 %  
Bílé zboží3316,75 %16,75 %  
Cestování3216,24 %16,24 %  
Nábytek3216,24 %16,24 %  
Bankovní služby3115,74 %15,74 %  
Domácnosti (dekorace, doplňky)3015,23 %15,23 %  
Lékárna2713,71 %13,71 %  
Kultura2613,2 %13,2 %  
Auto/moto2412,18 %12,18 %  
Nemovitosti147,11 %7,11 %  
nenakupuju v kamenném obchodě10,51 %0,51 %  
takhle to nedělám10,51 %0,51 %  
U zadneho, delam to naopak10,51 %0,51 %  
Zadna10,51 %0,51 %  
restaurace10,51 %0,51 %  
žádné10,51 %0,51 %  
asi u žádné. Na internetu moc nenakupuji.10,51 %0,51 %  
u všeho10,51 %0,51 %  
spíše přesně obráceně10,51 %0,51 %  
ne10,51 %0,51 %  
U ničeho10,51 %0,51 %  

Graf

9. Jak často nakupujete způsobem – zjistím informace on-line, koupím zboží/službu v kamenném obchodě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou za měsíc13769,54 %69,54 %  
Jednou za 14 dní3417,26 %17,26 %  
Jednou týdně147,11 %7,11 %  
Nikdy94,57 %4,57 %  
Více než jednou týdně31,52 %1,52 %  

Graf

10. V jakém časovém rozmezí obvykle realizujete nákup po vyhledání informací o daném zboží/službě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Během týdne7236,55 %36,55 %  
Během 3 dnů6633,5 %33,5 %  
Během měsíce3015,23 %15,23 %  
Den168,12 %8,12 %  
Ihned84,06 %4,06 %  
Déle než za měsíc52,54 %2,54 %  

Graf

11. Znáte pojem ROPO efekt?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne17387,82 %87,82 %  
Ano2412,18 %12,18 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Jaký typ studia studujete?

  • odpověď Bakalářský typ:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 20 let na otázku 2. Kolik je Vám let?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste muž nebo žena?

2. Kolik je Vám let?

3. Jaký typ studia studujete?

4. Kdy jste si naposledy zjišťovali informace o zboží nebo službách na internetu?

5. Jak dlouho obvykle trávíte vyhledáváním informací o zboží/službě on-line?

6. Na jaký druh informací se při vyhledávání zboží/služeb nejčastěji zaměřujete?

7. Vyberte 5 kategorií produktů/služeb, o kterých si nejčastěji zjišťujete informace na internetu?

8. U které produktové kategorie nakupujete způsobem, kdy si nejprve zjistíte informace o zboží/službě on-line a poté si jej jdete koupit do kamenného obchodu?

9. Jak často nakupujete způsobem – zjistím informace on-line, koupím zboží/službu v kamenném obchodě?

10. V jakém časovém rozmezí obvykle realizujete nákup po vyhledání informací o daném zboží/službě?

11. Znáte pojem ROPO efekt?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste muž nebo žena?

2. Kolik je Vám let?

3. Jaký typ studia studujete?

4. Kdy jste si naposledy zjišťovali informace o zboží nebo službách na internetu?

5. Jak dlouho obvykle trávíte vyhledáváním informací o zboží/službě on-line?

6. Na jaký druh informací se při vyhledávání zboží/služeb nejčastěji zaměřujete?

7. Vyberte 5 kategorií produktů/služeb, o kterých si nejčastěji zjišťujete informace na internetu?

8. U které produktové kategorie nakupujete způsobem, kdy si nejprve zjistíte informace o zboží/službě on-line a poté si jej jdete koupit do kamenného obchodu?

9. Jak často nakupujete způsobem – zjistím informace on-line, koupím zboží/službu v kamenném obchodě?

10. V jakém časovém rozmezí obvykle realizujete nákup po vyhledání informací o daném zboží/službě?

11. Znáte pojem ROPO efekt?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vodrážka, K.ROPO efekt mezi VŠ studenty (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://50546.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.