Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vysokorychlostní železnice v ČR (2)
Vysokorychlostní železnice v ČR (2)
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Petr Kratochvíl |
---|---|
Šetření: | 28. 10. 2015 - 07. 11. 2015 |
Počet respondentů: | 964 |
Počet otázek (max/průměr): | 21 / 19.8 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 81,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:45 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
rád bych Vás požádal o vyplnění dotazníku na téma Vysokorychlostní železnice v ČR. Výsledky poslouží pro účely mojí diplomové práce s názvem Vysokorychlostní železnice v ČR z pohledu cestujícího. Případným zájemcům svoji diplomovou práci rád poskytnu.
Za Váš čas předem děkuji
Petr Kratochvíl
Odpovědi respondentů
1. Využíváte železniční dopravu k pravidelnému dojíždění? (do školy, do zaměstnání...)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → otázka č. 3].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 573 | 59,44 % | 59,44 % |
Ano | 391 | 40,56 % | 40,56 % |
2. Železniční dopravě při pravidelném dojíždění dávám přednost oproti ostatním druhům dopravy kvůli:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pohodlí | 229 | 58,12 % | 23,76 % |
Účelnému využití času (práce, spánek, sledování filmu...) | 217 | 55,08 % | 22,51 % |
Ceně | 169 | 42,89 % | 17,53 % |
Rychlosti | 158 | 40,1 % | 16,39 % |
Četnosti spojů (krátké intervaly) | 122 | 30,96 % | 12,66 % |
Nevlastním řidičský průkaz / nemám automobil | 109 | 27,66 % | 11,31 % |
Neexistuje jiná možnost dopravy | 49 | 12,44 % | 5,08 % |
mám ráda vlaky | 2 | 0,51 % | 0,21 % |
Můžu tam balit holky | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
je integrována v PID a proto lépe navazuje | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
Mám rád vlaky :-) A není téměř možnost, aby v nich bylo člověku špatně ;-) Až na Pendolino :-P | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
koníček | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
Vlastním režijní průkaz. | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
spoje | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
Zbožňuji Železnici | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
vlaky jsou nejlepší | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
je to zábava | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
Poslední autobus jede v 16:00,vlak jezdí pořád | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
času, je to rychlejší než autobus | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
ekologičnost, bezpečnost, citový vztah k železnici | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
V autobuse a autě je mi nevolno | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
Protože řízení je náročné na psychiku. V železniční dopravě se o řízení nemusím starat, a tak si odpočinu. | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
bezpečnosti | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
Vyhnu se zácpám | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
jakožto člen železničářské rodiny mám výhodné celoroční jízdné | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
Nedávám přednost, využívám srovnatelně s ostatní veřejnou dopravou | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
služební cesty (otázka financí na cesťák) | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
železniční stanice je blízko mému bydlišti | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
Dopravní zácpy. | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
pracuji na železnici | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
mám to pěšky nedaleko na nádraží | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
odpadají problémy s parkováním, je možné před odjezdem domů požít alkohol :-) | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
dobře navazuje na autobusový spoj | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
ve vlaku se mi, narozdil od vetsiny ostatnich dopravnich prostredku, nedela spatne | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
na Slovensku mam cestu vlakom ako student zadarmo | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
mám rád vlak a železnici jako takovou | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
kladný vztah k železnici | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
šetrnost k životnímu prostředí | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
V době obléhání Brna ŘSD není jiná možnost | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
vlastním režijní jízdenku | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
do práce můžu buď metrem nebo vlakem zhruba stejně rychle. Ale vlak je výrazně pohodlnější a je tam sygnál. | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
dálnice je momentálně věčně zasekaná | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
nemusím přestupovat | 1 | 0,25 % | 0,1 % |
3. Vlak při pravidelném dojíždění nevyužívám kvůli:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zaměstnání / škola je v docházkové vzdálenosti (resp. dostupné MHD) / je blíže než vlaková stanice | 295 | 51,39 % | 30,6 % |
Nedostupnosti vlaku (vlak z místa domova do místa zaměstnání nejezdí, velká vzdálenost na zastávku) | 197 | 34,32 % | 20,44 % |
Nízká časová flexibilita (nutnost čekat na vlak) | 78 | 13,59 % | 8,09 % |
Rychlosti | 63 | 10,98 % | 6,54 % |
Ceně | 60 | 10,45 % | 6,22 % |
Zpoždění | 57 | 9,93 % | 5,91 % |
Četnosti spojů (dlouhé intervaly) | 52 | 9,06 % | 5,39 % |
Přestupům | 43 | 7,49 % | 4,46 % |
Nízké pohodlnosti | 35 | 6,1 % | 3,63 % |
jezdím autem | 4 | 0,7 % | 0,41 % |
Nikam nedojíždím | 2 | 0,35 % | 0,21 % |
to chceš být průvodčí? :D | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
u nás není nádraží | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
chodím pěšky | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
Již nestuduji. | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
Vlakem bych jezdil vždy kdybych mohl, ale do školy mám jen autobusové spojení, avšak když někam jedu tak vždy vlakem. | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
Krajský koordinátor zrušil zastavování převážné většiny vlaků na zastávce v obci, zbylé vlaky jsou obtížně využitelné a je nutné docházet na vzdálenější zastávku autobusu, který ani nemá zaručené přípoje na vlak. | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
Není potřeba | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
mam skolu v miste bydliste | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
Zaměstnání v místě bydliště. | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
bezpečí | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
jsem v důchodu | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
cestuji autem | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
Jezdím automobilem | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
jsem důchodce | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
nedocházím, nedojíždím | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
využívám MHD | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
vozím v autě nářadí k práci a je ho hodně | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
nikam nejezdim | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
zdravotnimu postizeni/invalidite | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
Jezdím nepravidelně , jako důchodce | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
Vlakem občas jezdím jen na výlety nebo za rodičema. jiný důvod není.. Jinak více upřednostňuji autobus. | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
Nikam pravidelně nejezdím. | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
vše mám dostupné pomocí MHD v Praze | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
Při použití veřejné dopravy cesta do práce 2 hodiny, při použítí auta 35 minut. | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
Nekompatibilita s praci | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
jezdím MHD | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
nepotřebuji | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
do práce jezdíme autem,vlakem když je dovolená nebo marodím | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
nedojíždím do práce | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
střídám s dopravou vlatním vozem | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
nedojíždím do práce vlakem | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
Autem je pro mne pohodlnější jezdit. | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
nepotřebuji používat | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
již nepracuji | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
pěšky | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
metro je dostupnější a flexibilnější | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
Nedojíždím blbě zvolení způsob otázky | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
nedojíždím pravidelně | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
nepotřebuji to | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
jsem důchodce, tak se mne netýká otázka | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
Jo, když to do práce trvá autem 13 minut a vlakem hodinu + k tomu ve vlaku jako bonus chytnu všecky bacily, kdo by jezdil vlakem?! o ceně radši ani nemluvě. x | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
nepotřebuju ho | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
Nejsem v zaměstnání (dúchodce) | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
bydlím kousek od zaměstnání | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
nedojíždím, ani dříve | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
jazdím vlastním autem | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
MHD | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
už nikde pravidelně nejezdím | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
Vlakové nádraží je daleko, autobus mám hned u bydlení, ale jezdím málo | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
Vlaky jsou špinavé | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
jsem dfúchodce | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
málo cestuji | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
Používám auto | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
do zaměstnání nedojíždím | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
pracuju doma | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
jsem nerada mezi lidmi | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
jsem důchodce, tak vlak využívám nepravidelně, ale co nejvíce | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
zaměstnání v místě bydliště | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
Práce v docházkové vzdálenosti | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
využívám k nepravidelnému dojíždění | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
Nemám kam jezdit pravidelně vlakem. | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
využívám nepravidelně | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
nesnáším vlaky | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
nedojíždím do zaměstnání | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
cestuji s dítětem a mám moc věcí k převozu | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
Bydlím tak blízko práce, že není potřeba | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
chybí bezbarierová nádraží i vlaky | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
pracuji doma | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
nikam pravidelne nedojizdim | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
pro mně naprosto nepotřebná služba | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
po městě využívám kolo | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
Zatím nemám potřebu jezdit někam vlakem. | 1 | 0,17 % | 0,1 % |
4. Jak často cestujete vlakem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Několikrát do roka nebo méně | 342 | 35,48 % | 35,48 % |
1 - 3 × měsíčně | 181 | 18,78 % | 18,78 % |
2 - 3 × týdně | 161 | 16,7 % | 16,7 % |
4 × týdně a více | 157 | 16,29 % | 16,29 % |
1 x týdně | 80 | 8,3 % | 8,3 % |
Vlakem nejezdím vůbec | 43 | 4,46 % | 4,46 % |
5. Jak vnímáte pohodlí ve VLAKU vyšší kvality (railjet, pendolino, vlaky EC), případně jiných nových / modernizovaných vlaků?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
8 | 312 | 34,1 % | 32,37 % |
9 | 214 | 23,39 % | 22,2 % |
7 | 143 | 15,63 % | 14,83 % |
10 | 112 | 12,24 % | 11,62 % |
5 | 50 | 5,46 % | 5,19 % |
6 | 40 | 4,37 % | 4,15 % |
3 | 14 | 1,53 % | 1,45 % |
4 | 13 | 1,42 % | 1,35 % |
2 | 12 | 1,31 % | 1,24 % |
1 | 5 | 0,55 % | 0,52 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 7.97 |
Minimum: | 5 |
Maximum: | 10 |
Variační rozpětí: | 5 |
Rozptyl: | 1.49 |
Směrodatná odchylka: | 1.22 |
Medián: | 8 |
Modus: | 8 |
6. Jak vnímáte pohodlí v AUTOBUSE?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5 | 208 | 21,58 % | 21,58 % |
4 | 150 | 15,56 % | 15,56 % |
6 | 138 | 14,32 % | 14,32 % |
3 | 133 | 13,8 % | 13,8 % |
7 | 105 | 10,89 % | 10,89 % |
2 | 78 | 8,09 % | 8,09 % |
8 | 71 | 7,37 % | 7,37 % |
1 | 52 | 5,39 % | 5,39 % |
9 | 21 | 2,18 % | 2,18 % |
10 | 8 | 0,83 % | 0,83 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 4.81 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 8 |
Variační rozpětí: | 7 |
Rozptyl: | 2.82 |
Směrodatná odchylka: | 1.68 |
Medián: | 5 |
Modus: | 5 |
7. Jak vnímáte pohodlí v AUTOMOBILU?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
10 | 238 | 24,69 % | 24,69 % |
9 | 187 | 19,4 % | 19,4 % |
8 | 150 | 15,56 % | 15,56 % |
7 | 122 | 12,66 % | 12,66 % |
5 | 94 | 9,75 % | 9,75 % |
6 | 64 | 6,64 % | 6,64 % |
4 | 33 | 3,42 % | 3,42 % |
3 | 28 | 2,9 % | 2,9 % |
2 | 28 | 2,9 % | 2,9 % |
1 | 20 | 2,07 % | 2,07 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 7.73 |
Minimum: | 3 |
Maximum: | 10 |
Variační rozpětí: | 7 |
Rozptyl: | 3.85 |
Směrodatná odchylka: | 1.96 |
Medián: | 8 |
Modus: | 10 |
8. Jak vnímáte pohodlí v LETADLE?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
8 | 129 | 15,19 % | 13,38 % |
5 | 129 | 15,19 % | 13,38 % |
9 | 111 | 13,07 % | 11,51 % |
7 | 109 | 12,84 % | 11,31 % |
6 | 108 | 12,72 % | 11,2 % |
10 | 85 | 10,01 % | 8,82 % |
4 | 61 | 7,18 % | 6,33 % |
3 | 46 | 5,42 % | 4,77 % |
1 | 40 | 4,71 % | 4,15 % |
2 | 31 | 3,65 % | 3,22 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 6.48 |
Minimum: | 2 |
Maximum: | 10 |
Variační rozpětí: | 8 |
Rozptyl: | 4.43 |
Směrodatná odchylka: | 2.11 |
Medián: | 7 |
Modus: | 8 |
9. Jak důležité je pro Vás při cestování POHODLÍ daného dopravního prostředku?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
8 | 230 | 23,86 % | 23,86 % |
10 | 204 | 21,16 % | 21,16 % |
9 | 168 | 17,43 % | 17,43 % |
7 | 167 | 17,32 % | 17,32 % |
6 | 66 | 6,85 % | 6,85 % |
5 | 65 | 6,74 % | 6,74 % |
4 | 26 | 2,7 % | 2,7 % |
3 | 25 | 2,59 % | 2,59 % |
2 | 7 | 0,73 % | 0,73 % |
1 | 6 | 0,62 % | 0,62 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 7.91 |
Minimum: | 4 |
Maximum: | 10 |
Variační rozpětí: | 6 |
Rozptyl: | 2.37 |
Směrodatná odchylka: | 1.54 |
Medián: | 8 |
Modus: | 8 |
10. Jak důležitá je pro Vás při cestování RYCHLOST?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
8 | 264 | 27,39 % | 27,39 % |
10 | 234 | 24,27 % | 24,27 % |
9 | 179 | 18,57 % | 18,57 % |
7 | 123 | 12,76 % | 12,76 % |
6 | 61 | 6,33 % | 6,33 % |
5 | 56 | 5,81 % | 5,81 % |
3 | 18 | 1,87 % | 1,87 % |
4 | 14 | 1,45 % | 1,45 % |
2 | 11 | 1,14 % | 1,14 % |
1 | 4 | 0,41 % | 0,41 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 8.16 |
Minimum: | 5 |
Maximum: | 10 |
Variační rozpětí: | 5 |
Rozptyl: | 2.03 |
Směrodatná odchylka: | 1.43 |
Medián: | 8 |
Modus: | 8 |
11. Jak důležitá je pro Vás při cestování CENA?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
10 | 230 | 23,86 % | 23,86 % |
8 | 212 | 21,99 % | 21,99 % |
9 | 180 | 18,67 % | 18,67 % |
7 | 131 | 13,59 % | 13,59 % |
5 | 68 | 7,05 % | 7,05 % |
6 | 67 | 6,95 % | 6,95 % |
3 | 29 | 3,01 % | 3,01 % |
4 | 25 | 2,59 % | 2,59 % |
1 | 13 | 1,35 % | 1,35 % |
2 | 9 | 0,93 % | 0,93 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 7.95 |
Minimum: | 3 |
Maximum: | 10 |
Variační rozpětí: | 7 |
Rozptyl: | 2.76 |
Směrodatná odchylka: | 1.66 |
Medián: | 8 |
Modus: | 10 |
12. Jak důležité je pro Vás při cestování ÚČELNÉ VYUŽITÍ ČASU (práce, čtení, spánek, sledování filmu...)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
8 | 194 | 20,12 % | 20,12 % |
9 | 141 | 14,63 % | 14,63 % |
7 | 132 | 13,69 % | 13,69 % |
10 | 129 | 13,38 % | 13,38 % |
5 | 100 | 10,37 % | 10,37 % |
6 | 97 | 10,06 % | 10,06 % |
3 | 52 | 5,39 % | 5,39 % |
4 | 51 | 5,29 % | 5,29 % |
2 | 39 | 4,05 % | 4,05 % |
1 | 29 | 3,01 % | 3,01 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 6.96 |
Minimum: | 2 |
Maximum: | 10 |
Variační rozpětí: | 8 |
Rozptyl: | 4.35 |
Směrodatná odchylka: | 2.09 |
Medián: | 7 |
Modus: | 8 |
13. Jak důležité je pro Vás při cestování FLEXIBILITA (možnost odjet ihned), resp. jak hodně Vám vadí čekání
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
8 | 200 | 20,75 % | 20,75 % |
10 | 160 | 16,6 % | 16,6 % |
9 | 150 | 15,56 % | 15,56 % |
7 | 125 | 12,97 % | 12,97 % |
5 | 111 | 11,51 % | 11,51 % |
6 | 83 | 8,61 % | 8,61 % |
4 | 54 | 5,6 % | 5,6 % |
3 | 49 | 5,08 % | 5,08 % |
2 | 19 | 1,97 % | 1,97 % |
1 | 13 | 1,35 % | 1,35 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 7.27 |
Minimum: | 3 |
Maximum: | 10 |
Variační rozpětí: | 7 |
Rozptyl: | 3.79 |
Směrodatná odchylka: | 1.95 |
Medián: | 8 |
Modus: | 8 |
14. Jaká by musela být maximální cena jízdenky na trase Praha - Plzeň [90 km] (resp. Praha - Ústí n. L. [90 km]), abyste zvolil/a vlak, při cestovní době vlaku 30 minut?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do 150 Kč | 434 | 45,02 % | 45,02 % |
méně než 100 Kč | 221 | 22,93 % | 22,93 % |
do 200 Kč | 185 | 19,19 % | 19,19 % |
vlak bych nevyužil/a bez ohledu na cenu | 63 | 6,54 % | 6,54 % |
do 250 Kč | 50 | 5,19 % | 5,19 % |
více než 250 Kč | 11 | 1,14 % | 1,14 % |
15. Jaká by musela být maximální cena jízdenky na trase Praha - Brno [200 km], abyste zvolil/a vlak, při cestovní době vlaku 60 minut?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do 200 Kč | 226 | 23,44 % | 23,44 % |
do 250 Kč | 224 | 23,24 % | 23,24 % |
do 300 Kč | 210 | 21,78 % | 21,78 % |
méně než 150 Kč | 92 | 9,54 % | 9,54 % |
do 350 Kč | 86 | 8,92 % | 8,92 % |
do 400 Kč | 60 | 6,22 % | 6,22 % |
vlak bych nevyužil/a bez ohledu na cenu | 45 | 4,67 % | 4,67 % |
více než 400 Kč | 21 | 2,18 % | 2,18 % |
16. Jaká by musela být maximální cena jízdenky na trase Praha - Ostrava [375 km], abyste zvolil/a vlak, při cestovní době vlaku 90 minut?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do 400 Kč | 260 | 26,97 % | 26,97 % |
do 300 Kč | 256 | 26,56 % | 26,56 % |
do 500 Kč | 187 | 19,4 % | 19,4 % |
méně než 200 Kč | 100 | 10,37 % | 10,37 % |
do 600 Kč | 86 | 8,92 % | 8,92 % |
vlak bych nevyužil/a bez ohledu na cenu | 34 | 3,53 % | 3,53 % |
do 700 Kč | 30 | 3,11 % | 3,11 % |
více než 700 Kč | 11 | 1,14 % | 1,14 % |
17. Jaký nejdelší interval mezi jednotlivými spoji považujete za vhodný v dálkové vnitrostátní dopravě?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do 60 minut | 308 | 33,12 % | 31,95 % |
do 30 minut | 250 | 26,88 % | 25,93 % |
do 15 minut | 105 | 11,29 % | 10,89 % |
do 45 minut | 95 | 10,22 % | 9,85 % |
do 90 minut | 68 | 7,31 % | 7,05 % |
do 120 minut | 47 | 5,05 % | 4,88 % |
do 75 minut | 32 | 3,44 % | 3,32 % |
do 105 minut | 6 | 0,65 % | 0,62 % |
30 minut, ale vzhledem k tomu, že jsou vlaky neustále zpožděné a někdy ani ta půl hodina nestačí, tak asi 45... Ale neznamená to, že bych chtěla čekat 45 minut, ale že bych chtěla následující spoj stihnout. | 1 | 0,11 % | 0,1 % |
Záleží na relaci a jak se jednotlivé relace doplňují ve stejné trase. | 1 | 0,11 % | 0,1 % |
V závislosti na trase. Třeba Praha-Brno i 30 minut, Praha-Vsetín 2 hodiny atd... | 1 | 0,11 % | 0,1 % |
To záleží na lince, většinou 60 nebo 120 min | 1 | 0,11 % | 0,1 % |
záleží, jestli na sebe spoje čekají v případě zpoždění | 1 | 0,11 % | 0,1 % |
takto se obecně naprosto nedá odpověď, samozřejmě bych byl nejradši, kdyby mi vlaky z Nymburka do Jičína jezdily co deset minut, ale chápu, že to ekonomicky a z hlediska kapacity není možné | 1 | 0,11 % | 0,1 % |
120 minut | 1 | 0,11 % | 0,1 % |
Podle trasy a denní doby | 1 | 0,11 % | 0,1 % |
dle trasy | 1 | 0,11 % | 0,1 % |
60min. ve špičce, 120min. mimo špičku | 1 | 0,11 % | 0,1 % |
Pokud nejede spoj alespoň 1 za hodinu, je čekání na následující spoj příliš dlouhé, 15 minutový interval naopak umožňuje cestujícím počítat s tím, že vlak vždy v krátké době pojede. | 1 | 0,11 % | 0,1 % |
ideální je samozřejmě 30 minut (jak zavádí ve Švýcarsku), ale 60 min interval je dostačující. To co se sem však nedalo napsat je, jak vnímáte zpoždění, protože to je si myslím poměrně zásadní problém, že vlaky poslední dobou mají často zpozdění a nedá se vždy na ně tedy spolehnout. | 1 | 0,11 % | 0,1 % |
individualne | 1 | 0,11 % | 0,1 % |
Nemyslím si, že by měl být takt.Vlaky by měly jezdit v době, kdy to lidé potřebují, nikoli aby to "vyšlo" do taktu. | 1 | 0,11 % | 0,1 % |
Na hlavních trase PRA-BNO = 15 min; PRA-PLZ, PRA-UnL, BNO-OVA = 30 min; ostatní trasy 30 min. až 1h maximálně | 1 | 0,11 % | 0,1 % |
a co když má vlak zpoždění?? pak je k dobru spíš větší interval, viva ČD | 1 | 0,11 % | 0,1 % |
záleží na trase/lince (v současnosti je na některých trasách 4 hodiny, na většině je jedna/dvě hodiny, co považuji za optimum)) | 1 | 0,11 % | 0,1 % |
180 minut | 1 | 0,11 % | 0,1 % |
nepřemýšlela jsem nad tím | 1 | 0,11 % | 0,1 % |
18. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Muž | 586 | 60,79 % | 60,79 % |
Žena | 378 | 39,21 % | 39,21 % |
19. Váš věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21 - 25 let | 279 | 28,94 % | 28,94 % |
26 - 35 let | 263 | 27,28 % | 27,28 % |
15 - 20 let | 129 | 13,38 % | 13,38 % |
46 - 60 let | 121 | 12,55 % | 12,55 % |
36 - 45 let | 114 | 11,83 % | 11,83 % |
více než 60 let | 43 | 4,46 % | 4,46 % |
méně než 15 let | 15 | 1,56 % | 1,56 % |
20. Vaše zaměstnání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zaměstnanec | 414 | 42,95 % | 42,95 % |
Student / student s částečným pracovním úvazkem | 345 | 35,79 % | 35,79 % |
OSVČ (Osoba samostatně výdělečně činná) | 71 | 7,37 % | 7,37 % |
Důchodce | 38 | 3,94 % | 3,94 % |
Student s plným pracovním úvazkem | 37 | 3,84 % | 3,84 % |
Nezaměstnaný | 34 | 3,53 % | 3,53 % |
Mateřská dovolená | 25 | 2,59 % | 2,59 % |
21. Nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vysokoškolské (bakalářské, magisterské, doktorandské...) | 418 | 43,36 % | 43,36 % |
Střední s maturitou | 361 | 37,45 % | 37,45 % |
Základní | 86 | 8,92 % | 8,92 % |
Střední s výučním listem | 63 | 6,54 % | 6,54 % |
Vyšší odborné | 36 | 3,73 % | 3,73 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.