Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Online nakupování brýlí

Online nakupování brýlí

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Filip Šuška
Šetření:10. 11. 2015 - 24. 11. 2015
Počet respondentů:116
Počet otázek (max/průměr):21 / 20.5
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:37
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

Rád bych Vás požádal o vyplnění dotazníku, který využiji při vypracování mojí diplomové práce. Výzkum se zabývá nákupním chováním zákazníka na internetu při výběru slunečních i dioptrických brýlí Všem respondetům moc děkuji.

Filip

Odpovědi respondentů

1. Je pro Vás rozhodující při výběru slunečních brýlí jejich značka?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8875,86 %75,86 %  
ano2824,14 %24,14 %  

Graf

2. Je pro Vás rozhodující při výběru dioptrických brýlí jejich značka?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5950,86 %50,86 %  
Nenosím3731,9 %31,9 %  
Ano2017,24 %17,24 %  

Graf

3. Upřednostňujete internetové obchody, ve kterých je uvedena cena u produktů včetně všech poplatků za dopravu a platbu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8472,41 %72,41 %  
ne3227,59 %27,59 %  

Graf

4. Berete v úvahu cenu dopravy a ostatních poplatků při porovnávání cen mezi obchody?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9682,76 %82,76 %  
ne2017,24 %17,24 %  

Graf

5. Koupili byste si brýle přes internetový obchod, které jste si fyzicky nevyzkoušeli?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10086,21 %86,21 %  
ano1613,79 %13,79 %  

Graf

6. Využili byste službu, která Vám umožní si doma před samotným nákupem brýle vyzkoušet?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8875,86 %75,86 %  
ne2824,14 %24,14 %  

Graf

7. Módní trendy jsou při výběru brýlí pro mne:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Velmi důležité vs. Nedůležité2-1-0-1-2-0.2241.605

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

8. Sledujete doporučení např. od módních blogerů?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10388,79 %88,79 %  
ano1311,21 %11,21 %  

Graf

9. Je pro Vás zajímavé, když za nákup brýlí budete zařazeni do slosování o hodnotné ceny (např. zahraniční dovolená)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7766,38 %66,38 %  
ano3933,62 %33,62 %  

Graf

10. Jste ochotni sdílet internetový obchod na sociální síti výměnou za účast ve slosování o brýle nebo jiný dárek?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6858,62 %58,62 %  
ano2723,28 %23,28 %  
nevím2118,1 %18,1 %  

Graf

11. Co Vás motivuje označit stránku obchodu „To se mi líbí“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dobrý zkušenost s nákupem5749,14 %49,14 %  
Zajímavosti4841,38 %41,38 %  
Sledování novinek3631,03 %31,03 %  
Sleva na nákup2925 %25 %  
nic43,45 %3,45 %  
kamarádi10,86 %0,86 %  
Časté nákupy v obchodě10,86 %0,86 %  
Nic, nebudu se tam registrovat10,86 %0,86 %  
jen když mě o to kamarádi prosí, jinak to nedělám10,86 %0,86 %  
asi nic10,86 %0,86 %  
Něco, co se mi líbí. 10,86 %0,86 %  
facebook nepoužívám10,86 %0,86 %  
exkluzivní zboží10,86 %0,86 %  
módní inspirace 10,86 %0,86 %  
Myšlenka brandu10,86 %0,86 %  
nálada momentální10,86 %0,86 %  
neoznacuji10,86 %0,86 %  
Nedlám to10,86 %0,86 %  
nic, toto nedelam10,86 %0,86 %  
nic, nemám FB účet10,86 %0,86 %  

Graf

12. Vrátíte se do obchodu, kde jste si koupili předešlé brýle? (za předpokladu, že nákup proběhl podle Vašich představ)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10691,38 %91,38 %  
nevím97,76 %7,76 %  
ne10,86 %0,86 %  

Graf

13. Co by Vás motivovalo si zakoupit brýle na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena5950,86 %50,86 %  
Velký výběr5345,69 %45,69 %  
Možnost je do 14 dní vrátit3429,31 %29,31 %  
Pohodlí2420,69 %20,69 %  
nic54,31 %4,31 %  
Znám provozovatele.10,86 %0,86 %  
Nic, brýle je potřeba si vyzkoušet. 10,86 %0,86 %  
nechat si je poslat na prodejnu a zkusit si je s možností vrátit10,86 %0,86 %  
neobvyklý design10,86 %0,86 %  
netuším10,86 %0,86 %  
nic, nikdy bych je na internetu nekoupila10,86 %0,86 %  
mohu si vybrat par produktu, poslou mi je, ja si vyzkousim, mohu je vratit, viz. Mister Spex z DE10,86 %0,86 %  
nic, brýle musí sedět, nekupovala bych je přes e-shop10,86 %0,86 %  
asi nic, brýle jsou na každým kroku a můžu si je vyzkoušet, jak mi sedí.10,86 %0,86 %  
Nic, nekoupila bych si brýle bez predešlého vyzkoušení10,86 %0,86 %  
asi nic10,86 %0,86 %  
nekoupil bych10,86 %0,86 %  
určitě mi to nevyhovuje10,86 %0,86 %  
nepřemýšlela jsem o tom10,86 %0,86 %  
Předchozí dobrá zkušenost mých známých, doporučení10,86 %0,86 %  
Nekoupila bych je bez vyzkoušení po internetu10,86 %0,86 %  
-10,86 %0,86 %  
možnost si je vyzkoušet10,86 %0,86 %  
vůbec nic10,86 %0,86 %  
nic, brýle bych si on-line nekoupila10,86 %0,86 %  
Výběr podle mých představ a zkušeností. Ale jelikož už Rudy project nevyrábí model Definition a R2 svou kopii, tak nevím.. Není nabídka.10,86 %0,86 %  
vzhledem k tomu, že potřebuji dioptrické brýle, tak nic10,86 %0,86 %  

Graf

14. Zakoupili jste si brýle na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6959,48 %59,48 %  
Ne, ale prohlížel/a jsem si nabídku obchodů.3731,9 %31,9 %  
Ano108,62 %8,62 %  

Graf

15. Znáte nějaký internetový obchod s brýlemi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neznám9380,87 %80,17 %  
originalnibryle.cz54,35 %4,31 %  
Eiffel optic, grand optical, a ruzne obchody s modnimi znackami10,87 %0,86 %  
Originální brýle. Cz10,87 %0,86 %  
Mister Spex, brillen.de, Brille2410,87 %0,86 %  
aj eiffel optic ma svoj eshop...10,87 %0,86 %  
nepamatuji si názvy10,87 %0,86 %  
čočky kupuji na netu běžně, ale to asi není předmětem ankety10,87 %0,86 %  
Ray Ban10,87 %0,86 %  
napr. www.okuliare.sk10,87 %0,86 %  
Konkrétní jména si nevybavuju10,87 %0,86 %  
BrýleOnline, Misteroptic, Originálníbrýle10,87 %0,86 %  
Originálníbryle.cz, Asos.com10,87 %0,86 %  
Specsavers 10,87 %0,86 %  
originalni bryle10,87 %0,86 %  
originani bryle10,87 %0,86 %  
www.sunglasses-price.com10,87 %0,86 %  
http://www.wayfarer.cz10,87 %0,86 %  
Bryle-domu10,87 %0,86 %  

Graf

16. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8068,97 %68,97 %  
Muž3631,03 %31,03 %  

Graf

17. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
22-357867,24 %67,24 %  
méně a 211916,38 %16,38 %  
35-551714,66 %14,66 %  
55 a více21,72 %1,72 %  

Graf

18. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student5749,14 %49,14 %  
Zaměstnaný4841,38 %41,38 %  
Podnikatel86,9 %6,9 %  
Nezaměstnaný32,59 %2,59 %  

Graf

19. Jak často si kupujete sluneční brýle?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně často3933,62 %33,62 %  
Jednou za dva roky3429,31 %29,31 %  
Jednou ročně3429,31 %29,31 %  
Více než jednou za rok97,76 %7,76 %  

Graf

20. Jakou značku slunečních brýlí jste si koupili naposledy?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ray Ban 711,86 %6,03 %  
Nevím58,47 %4,31 %  
Relax35,08 %2,59 %  
H&M23,39 %1,72 %  
Armani23,39 %1,72 %  
RayBan23,39 %1,72 %  
R223,39 %1,72 %  
Hugo Boss11,69 %0,86 %  
C&A11,69 %0,86 %  
Diesel11,69 %0,86 %  
ostatní odpovědi neznačkové z reserved
Komono
Netuším
Lacný shit za 99 kc
Esprit
claire's
netuším, něco na dovolený
HM
Aldo
nepamatuji si
Emporio Armani
Nevím.
govany
nemam znackove
viet-nam
sluneční brýle nekupuji, protože nosím dioptrické
Chopard
ZARA
Asos
vans
no name
Ray Ben
spy
neznačkové
Red Bull
Neznacku
Cole Haan (v outletu)
Blizzard
Dior
Bvlgari
z terranovi
ralph lauren
samozabarvovací dioptrické
3355,93 %28,45 % 

Graf

21. Nosíte dioptrické brýle? Pokud ano, jak často si kupujete nové?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Když moje oční vada vyžaduje5345,69 %45,69 %  
Nenosím4437,93 %37,93 %  
Častěji1916,38 %16,38 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

21. Nosíte dioptrické brýle? Pokud ano, jak často si kupujete nové?

  • odpověď Nenosím:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nenosím na otázku 2. Je pro Vás rozhodující při výběru dioptrických brýlí jejich značka?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Je pro Vás rozhodující při výběru slunečních brýlí jejich značka?

2. Je pro Vás rozhodující při výběru dioptrických brýlí jejich značka?

3. Upřednostňujete internetové obchody, ve kterých je uvedena cena u produktů včetně všech poplatků za dopravu a platbu?

4. Berete v úvahu cenu dopravy a ostatních poplatků při porovnávání cen mezi obchody?

5. Koupili byste si brýle přes internetový obchod, které jste si fyzicky nevyzkoušeli?

6. Využili byste službu, která Vám umožní si doma před samotným nákupem brýle vyzkoušet?

7. Módní trendy jsou při výběru brýlí pro mne:

8. Sledujete doporučení např. od módních blogerů?

9. Je pro Vás zajímavé, když za nákup brýlí budete zařazeni do slosování o hodnotné ceny (např. zahraniční dovolená)?

10. Jste ochotni sdílet internetový obchod na sociální síti výměnou za účast ve slosování o brýle nebo jiný dárek?

11. Co Vás motivuje označit stránku obchodu „To se mi líbí“?

12. Vrátíte se do obchodu, kde jste si koupili předešlé brýle? (za předpokladu, že nákup proběhl podle Vašich představ)

13. Co by Vás motivovalo si zakoupit brýle na internetu?

14. Zakoupili jste si brýle na internetu?

15. Znáte nějaký internetový obchod s brýlemi?

16. Jste

17. Jaký je Váš věk?

18. Jste

19. Jak často si kupujete sluneční brýle?

21. Nosíte dioptrické brýle? Pokud ano, jak často si kupujete nové?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Je pro Vás rozhodující při výběru slunečních brýlí jejich značka?

2. Je pro Vás rozhodující při výběru dioptrických brýlí jejich značka?

3. Upřednostňujete internetové obchody, ve kterých je uvedena cena u produktů včetně všech poplatků za dopravu a platbu?

4. Berete v úvahu cenu dopravy a ostatních poplatků při porovnávání cen mezi obchody?

5. Koupili byste si brýle přes internetový obchod, které jste si fyzicky nevyzkoušeli?

6. Využili byste službu, která Vám umožní si doma před samotným nákupem brýle vyzkoušet?

7. Módní trendy jsou při výběru brýlí pro mne:

8. Sledujete doporučení např. od módních blogerů?

9. Je pro Vás zajímavé, když za nákup brýlí budete zařazeni do slosování o hodnotné ceny (např. zahraniční dovolená)?

10. Jste ochotni sdílet internetový obchod na sociální síti výměnou za účast ve slosování o brýle nebo jiný dárek?

11. Co Vás motivuje označit stránku obchodu „To se mi líbí“?

12. Vrátíte se do obchodu, kde jste si koupili předešlé brýle? (za předpokladu, že nákup proběhl podle Vašich představ)

13. Co by Vás motivovalo si zakoupit brýle na internetu?

14. Zakoupili jste si brýle na internetu?

15. Znáte nějaký internetový obchod s brýlemi?

16. Jste

17. Jaký je Váš věk?

18. Jste

19. Jak často si kupujete sluneční brýle?

21. Nosíte dioptrické brýle? Pokud ano, jak často si kupujete nové?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šuška, F.Online nakupování brýlí (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://51066.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.