Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Komunikace na sociálních médiích 2015

Komunikace na sociálních médiích 2015

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Otakar Ungerman
Šetření:14. 12. 2015 - 12. 01. 2016
Počet respondentů:202
Počet otázek (max/průměr):7 / 7
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:67,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:08
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený pane/paní,
rádi bychom Vás poprosili o vyplnění jednoduchého dotazníku, který se týká komunikace, uskutečňované prostřednictvím sociálních médií. Získané informace jsou anonymní a budou využity pro účely univerzitního výzkumu. Cílem je identifikovat spokojenost uživatelů sociálních médií s komerční komunikací firem a definovat důležitost jednotlivých faktorů, které ji ovlivňují za rok 2015. Velice děkujeme za čas, věnovaný tomuto dotazníku.

Odpovědi respondentů

1. Které faktory Vás ovlivňují při komerční komunikaci firem na sociálních médiích? (u každého faktoru označte míru důležitosti, 1 = velmi důležité, …… 7 = velmi nedůležité)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Rychlost odpovědi na můj dotaz - velmi důležité vs. Rychlost odpovědi na můj dotaz - velmi nedůležité1-2-3-4-5-6-73.6342.787
Individuální přístup od firmy - velmi důležité vs. Individuální přístup od firmy - velmi nedůležité1-2-3-4-5-6-72.6341.242
On – line firemní komunikace celý den - velmi důležité vs. On – line firemní komunikace celý den - velmi nedůležité1-2-3-4-5-6-73.3322.34
Pravidelná aktualizace informací - velmi důležité vs. Pravidelná aktualizace informací - velmi nedůležité1-2-3-4-5-6-72.482.735
Pravdivost poskytovaných informací - velmi důležité vs. Pravdivost poskytovaných informací - velmi nedůležité1-2-3-4-5-6-71.7331.334
Srozumitelnost poskytovaných informací - velmi důležité vs. Srozumitelnost poskytovaných informací - velmi nedůležité1-2-3-4-5-6-72.1731.272
Humorná forma informací - velmi důležité vs. Humorná forma informací - velmi nedůležité1-2-3-4-5-6-74.2032.795
Odbornost poskytovaných informací - velmi důležité vs. Odbornost poskytovaných informací - velmi nedůležité1-2-3-4-5-6-72.4011.775
Loterie, soutěže, kupony firem na SM - velmi důležité vs. Loterie, soutěže, kupony firem na SM - velmi nedůležité1-2-3-4-5-6-72.9413.769
Vyřizování reklamací přes SM - velmi důležité vs. Vyřizování reklamací přes SM - velmi nedůležité1-2-3-4-5-6-73.5742.641
Získávání informací na SM z reklamy - velmi důležité vs. Získávání informací na SM z reklamy - velmi nedůležité1-2-3-4-5-6-74.1043.054
Obsah firemních informací na SM - velmi důležité vs. Obsah firemních informací na SM - velmi nedůležité1-2-3-4-5-6-72.8421.757
Způsob poskytování firemních informací na SM - velmi důležité vs. Způsob poskytování firemních informací na SM - velmi nedůležité1-2-3-4-5-6-72.6092.1
Prezentace v češtině - velmi důležité vs. Prezentace v češtině - velmi nedůležité1-2-3-4-5-6-72.6532.157
Společenská odpovědnost firem (ekologie, náboženství, etika) - velmi důležité vs. Společenská odpovědnost firem (ekologie, náboženství, etika) - velmi nedůležité1-2-3-4-5-6-72.9462.418
Podpora neziskových akcí (sponzoring v oblasti kultury, sportu......) - velmi důležité vs. Podpora neziskových akcí (sponzoring v oblasti kultury, sportu......) - velmi nedůležité1-2-3-4-5-6-73.2772.775
Propojení s firemní WWW stránkou/e-shopem - velmi důležité vs. Propojení s firemní WWW stránkou/e-shopem - velmi nedůležité1-2-3-4-5-6-73.3563.318
Získávání pouze vyžádaných informací - velmi důležité vs. Získávání pouze vyžádaných informací - velmi nedůležité1-2-3-4-5-6-72.5642.256
Získávání úplných, podrobných a kompletních informací - velmi důležité vs. Získávání úplných, podrobných a kompletních informací - velmi nedůležité1-2-3-4-5-6-72.2672.305
Komunikace prostřednictví fóra (chat) - velmi důležité vs. Komunikace prostřednictví fóra (chat) - velmi nedůležité1-2-3-4-5-6-73.6492.971

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

2. Vyjádřete Vaši celkovou míru spokojenosti se současnou komunikací mezi Vámi a komerčními firmami.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
velmi spokojen vs. velmi nespokojen1-2-3-4-5-6-73.2771.864

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

3. Jaké typy sociálních médií využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
YouTube, Instagram,17184,65 %84,65 %  
Facebook, Google plus, LinkedIn16782,67 %82,67 %  
Wikipedia16380,69 %80,69 %  
Twitter7738,12 %38,12 %  
Firemní blogy4321,29 %21,29 %  
Yahoo!, Answers, veřejná fóra2612,87 %12,87 %  
Libimseti. cz, Lidé.cz a Spolužáci.cz.2210,89 %10,89 %  
nemám20,99 %0,99 %  
LinkedIn10,5 %0,5 %  
Dlouhevlasy.cz a vlaky.net10,5 %0,5 %  
Quora10,5 %0,5 %  
Tumblr10,5 %0,5 %  
BBM10,5 %0,5 %  
nic10,5 %0,5 %  
vk10,5 %0,5 %  

Graf

4. Demografické údaje - věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
30 - 397436,63 %36,63 %  
40 - 495125,25 %25,25 %  
20 - 294220,79 %20,79 %  
50 a více2210,89 %10,89 %  
13 - 19136,44 %6,44 %  

Graf

5. Demografické údaje - pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena10853,47 %53,47 %  
muž9446,53 %46,53 %  

Graf

6. Demografické údaje - vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední všeobecné8542,08 %42,08 %  
střední odborné s maturitou5125,25 %25,25 %  
vysokoškolské2813,86 %13,86 %  
střední odborné bez maturity188,91 %8,91 %  
vyšší odborné136,44 %6,44 %  
základní73,47 %3,47 %  

Graf

7. Demografické údaje - ekonomická aktivita

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
podnikatel, živnostník3014,85 %14,85 %  
student, učeň3014,85 %14,85 %  
dělník, prodavač, řidič2813,86 %13,86 %  
zaměstnanec státní správy2110,4 %10,4 %  
manažer209,9 %9,9 %  
zdravotník, učitel, technik178,42 %8,42 %  
IT specialista125,94 %5,94 %  
nezaměstnaný104,95 %4,95 %  
důchodce73,47 %3,47 %  
rodič na mateřské62,97 %2,97 %  
zemědělec52,48 %2,48 %  
právník, lékař41,98 %1,98 %  
účetní20,99 %0,99 %  
THP10,5 %0,5 %  
pracovník finančního oddělení10,5 %0,5 %  
zaměstnanec v soukromé firmě10,5 %0,5 %  
projektant10,5 %0,5 %  
Zaměstnaný student10,5 %0,5 %  
obchod10,5 %0,5 %  
recepční10,5 %0,5 %  
analytik10,5 %0,5 %  
supervizor10,5 %0,5 %  
finanční poradce10,5 %0,5 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Demografické údaje - ekonomická aktivita

  • odpověď student, učeň:
    • 6.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 13 - 19 na otázku 4. Demografické údaje - věk

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Které faktory Vás ovlivňují při komerční komunikaci firem na sociálních médiích? (u každého faktoru označte míru důležitosti, 1 = velmi důležité, …… 7 = velmi nedůležité)

2. Vyjádřete Vaši celkovou míru spokojenosti se současnou komunikací mezi Vámi a komerčními firmami.

3. Jaké typy sociálních médií využíváte?

4. Demografické údaje - věk

5. Demografické údaje - pohlaví

6. Demografické údaje - vzdělání

7. Demografické údaje - ekonomická aktivita

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Které faktory Vás ovlivňují při komerční komunikaci firem na sociálních médiích? (u každého faktoru označte míru důležitosti, 1 = velmi důležité, …… 7 = velmi nedůležité)

2. Vyjádřete Vaši celkovou míru spokojenosti se současnou komunikací mezi Vámi a komerčními firmami.

3. Jaké typy sociálních médií využíváte?

4. Demografické údaje - věk

5. Demografické údaje - pohlaví

6. Demografické údaje - vzdělání

7. Demografické údaje - ekonomická aktivita

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Ungerman, O.Komunikace na sociálních médiích 2015 (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://51588.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.