Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
ráda bych vás tímto požádala o vyplnění následujícího dotazníku. Jsem studentkou ekonomické fakulty VŠB – TU Ostrava a tento dotazník bude sloužit jako podklad pro vypracování mé diplomové práce na téma Typologie chování zákazníků na trhu s medovými produkty. Dotazník je zcela anonymní.
Děkuji vám za spolupráci
Jestliže není uvedeno jinak, uveďte vždy jen jednu odpověď.
Odpovědi respondentů
1. Nakupujete produkty od společnosti Marlenka?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → konec dotazníku].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
171
76,68 %
76,68 %
Ne
52
23,32 %
23,32 %
2. Co je pro vás hlavním zdrojem informací o produktech Marlenka?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
má předchozí zkušenost
91
52,6 %
40,81 %
známí, přátelé
26
15,03 %
11,66 %
prodejci v místě prodeje
11
6,36 %
4,93 %
sociální sítě (např. Facebook)
8
4,62 %
3,59 %
partner (partnerka)
8
4,62 %
3,59 %
jiné
7
4,05 %
3,14 %
webové stránky společnosti
6
3,47 %
2,69 %
rodiče
5
2,89 %
2,24 %
reklama v denících a časopisech
4
2,31 %
1,79 %
Internetové vyhledávače (typu Google, Seznam)
3
1,73 %
1,35 %
děti
3
1,73 %
1,35 %
televizní reklama
1
0,58 %
0,45 %
3. Kdo ve Vaší domácnosti nejčastěji nakupuje produkty Marlenka?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
já
87
50,58 %
39,01 %
otec /matka
39
22,67 %
17,49 %
přítel/kyně
17
9,88 %
7,62 %
manžel /ka
16
9,3 %
7,17 %
syn/dcera
9
5,23 %
4,04 %
prarodič
3
1,74 %
1,35 %
jiný, prosím, uveďte ………………...………………………………
1
0,58 %
0,45 %
4. V rozhodovacím procesu o nákupu produktů Marlenka nejčastěji zastávám tyto role. Možnost zvolit více odpovědí
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
užívám/konzumuji
116
67,44 %
52,02 %
nakupuji
69
40,12 %
30,94 %
ovlivňuji nákup
53
30,81 %
23,77 %
rozhoduji o nákupu
44
25,58 %
19,73 %
neplním žádnou roli
14
8,14 %
6,28 %
5. Kde obvykle nakupujete medové produkty? Můžete vyznačit i více variant
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
v síti obchodních řetězců
107
62,57 %
47,98 %
ve stáncích Marlenka
49
28,65 %
21,97 %
v kavárně
43
25,15 %
19,28 %
v restauraci
36
21,05 %
16,14 %
v cukrárně
28
16,37 %
12,56 %
v dárkové prodejně
17
9,94 %
7,62 %
jiné
15
8,77 %
6,73 %
v prodejně zdravé výživy
5
2,92 %
2,24 %
přes e-shop
3
1,75 %
1,35 %
6. Jak často průměrně nakupujete produkty firmy Marlenka?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1x čtvrtletně
71
41,52 %
31,84 %
1x měsíčně
36
21,05 %
16,14 %
1x za půl roku
29
16,96 %
13 %
méně často
25
14,62 %
11,21 %
1x za 14 dní
8
4,68 %
3,59 %
1x týdně
2
1,17 %
0,9 %
7. Kolik vaše domácnost průměrně utratí za produkty firmy Marlenka na 1 nákup?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
151–300 Kč
65
38,01 %
29,15 %
151–300 K
47
27,49 %
21,08 %
301–450 Kč
21
12,28 %
9,42 %
0 –150 Kč
20
11,7 %
8,97 %
0–150 Kč
14
8,19 %
6,28 %
nevím
2
1,17 %
0,9 %
451-600 Kč
1
0,58 %
0,45 %
více než 601 Kč
1
0,58 %
0,45 %
8. Jaký produkt od společnosti Marlenka Vám nejvíce chutná?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Medový dort Marlenka klasický
102
59,65 %
45,74 %
Medový dort Marlenka kakaový
26
15,2 %
11,66 %
Medové kuličky Marlenka klasické
13
7,6 %
5,83 %
Medové kuličky Marlenka kakaové
10
5,85 %
4,48 %
Napoleonky
7
4,09 %
3,14 %
Pachlava
3
1,75 %
1,35 %
Medový dort Marlenka citronový
3
1,75 %
1,35 %
Medový dortík Marlenka
2
1,17 %
0,9 %
Medový dort Marlenka sváteční
2
1,17 %
0,9 %
Bezlepková Marlenka
1
0,58 %
0,45 %
Medový SNACK Marlenka
1
0,58 %
0,45 %
káva
1
0,58 %
0,45 %
9. Vyjádřete svůj postoj k tvrzením týkající se medových produktů (1- zcela nesouhlasím, 5- zcela souhlasím):
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Produkty Marlenka nakupuji pravidelně
2.883
1.366
Produkty Marlenka nakupuji díky jejich přírodnímu složení (výrobky neobsahují konzervanty či umělá barviva)
3.152
1.673
Medové dorty nakupuji pouze od společnosti Marlenka
3.93
1.878
S kvalitou produktů Marlenka jsem spokojen/a
4.105
1.533
Při nákupů produktů Marlenka jsem ovlivněn svým okolím/rodinou
2.942
1.657
Marlenka medové dorty nakupujeme pouze na oslavy/sváteční události
3.216
1.901
Produkty Marlenka kupuji díky jejich výjimečné trvanlivosti
2.994
2.041
Při nákupu medových dortů Marlenka preferuju koupi celého dortu namísto jednotlivých částí
3.632
2.291
Jsem spokojen/a s kvalitou medových produktů Marlenka (certifikáty, značky kvality)
3.947
1.407
Preferuji produkty z medu před výrobky z cukru
3.55
2.025
Preferuji nákup v kamenném obchodě před nákupem online
3.912
1.905
Preferuji konzumaci produktů doma před restaurací
3.655
1.676
Medový dortík Marlenka kupuji na cesty
2.135
1.52
Jsem proti palmovému olej v produktech Marlenka
3.743
2.144
10. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
112
65,5 %
50,22 %
muž
59
34,5 %
26,46 %
11. Do jaké věkové kategorie patříte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
15 - 35 let
91
53,22 %
40,81 %
36 - 55 let
57
33,33 %
25,56 %
nad 56 let
23
13,45 %
10,31 %
12. Jaké je vaše dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
střední škola s maturitou
73
42,69 %
32,74 %
vysoká škola
51
29,82 %
22,87 %
základní škola, výuční list, bez maturity
47
27,49 %
21,08 %
13. Kde žijete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
město
121
70,76 %
54,26 %
venkov
50
29,24 %
22,42 %
14. Počet členů v domácnosti
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
4
60
35,09 %
26,91 %
3
38
22,22 %
17,04 %
2
38
22,22 %
17,04 %
5
22
12,87 %
9,87 %
6
8
4,68 %
3,59 %
1
4
2,34 %
1,79 %
7
1
0,58 %
0,45 %
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
3.47
Minimum:
2
Maximum:
6
Variační rozpětí:
4
Rozptyl:
1.02
Směrodatná odchylka:
1.01
Medián:
4
Modus:
4
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
4. V rozhodovacím procesu o nákupu produktů Marlenka nejčastěji zastávám tyto role. Možnost zvolit více odpovědí
odpověď užívám/konzumuji:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Preferuji nákup v kamenném obchodě před nákupem online=2 na otázku 9. Vyjádřete svůj postoj k tvrzením týkající se medových produktů (1- zcela nesouhlasím, 5- zcela souhlasím):
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Preferuji produkty z medu z před výrobky z cukru=3 na otázku 9. Vyjádřete svůj postoj k tvrzením týkající se medových produktů (1- zcela nesouhlasím, 5- zcela souhlasím):
5. Kde obvykle nakupujete medové produkty? Můžete vyznačit i více variant
odpověď v síti obchodních řetězců:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Medový dortík Marlenka kupuji na cesty=4 na otázku 9. Vyjádřete svůj postoj k tvrzením týkající se medových produktů (1- zcela nesouhlasím, 5- zcela souhlasím):
9. Vyjádřete svůj postoj k tvrzením týkající se medových produktů (1- zcela nesouhlasím, 5- zcela souhlasím):
odpověď Medové dorty nakupuji pouze od společnosti Marlenka=5:
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Produkty Marlenka nakupuji díky jejich přírodnímu složení (výrobky neobsahují konzervanty či umělá barviva)=5 na otázku 9. Vyjádřete svůj postoj k tvrzením týkající se medových produktů (1- zcela nesouhlasím, 5- zcela souhlasím):
odpověď S kvalitou produktů Marlenka jsem spokojen/a=5:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Produkty Marlenka nakupuji díky jejich přírodnímu složení (výrobky neobsahují konzervanty či umělá barviva)=5 na otázku 9. Vyjádřete svůj postoj k tvrzením týkající se medových produktů (1- zcela nesouhlasím, 5- zcela souhlasím):
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsem spokojen/a s kvalitou medových produktů Marlenka (certifikáty, značky kvality)=5 na otázku 9. Vyjádřete svůj postoj k tvrzením týkající se medových produktů (1- zcela nesouhlasím, 5- zcela souhlasím):
10. Jaké je Vaše pohlaví?
odpověď žena:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Medové kuličky Marlenka klasické na otázku 8. Jaký produkt od společnosti Marlenka Vám nejvíce chutná?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Preferuji produkty z medu z před výrobky z cukru=3 na otázku 9. Vyjádřete svůj postoj k tvrzením týkající se medových produktů (1- zcela nesouhlasím, 5- zcela souhlasím):
11. Do jaké věkové kategorie patříte?
odpověď 15 - 35 let:
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi otec /matka na otázku 3. Kdo ve Vaší domácnosti nejčastěji nakupuje produkty Marlenka?
odpověď 36 - 55 let:
3.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi jiné na otázku 5. Kde obvykle nakupujete medové produkty? Můžete vyznačit i více variant
13. Kde žijete?
odpověď město:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0–150 Kč na otázku 7. Kolik vaše domácnost průměrně utratí za produkty firmy Marlenka na 1 nákup?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Preferuji produkty z medu před výrobky z cukru=1 na otázku 9. Vyjádřete svůj postoj k tvrzením týkající se medových produktů (1- zcela nesouhlasím, 5- zcela souhlasím):
14. Počet členů v domácnosti
odpověď < 1 - 2 >:
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 1. Nakupujete produkty od společnosti Marlenka?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Nakupujete produkty od společnosti Marlenka?
2. Co je pro vás hlavním zdrojem informací o produktech Marlenka?
3. Kdo ve Vaší domácnosti nejčastěji nakupuje produkty Marlenka?
4. V rozhodovacím procesu o nákupu produktů Marlenka nejčastěji zastávám tyto role. Možnost zvolit více odpovědí
5. Kde obvykle nakupujete medové produkty? Můžete vyznačit i více variant
6. Jak často průměrně nakupujete produkty firmy Marlenka?
7. Kolik vaše domácnost průměrně utratí za produkty firmy Marlenka na 1 nákup?
8. Jaký produkt od společnosti Marlenka Vám nejvíce chutná?
9. Vyjádřete svůj postoj k tvrzením týkající se medových produktů (1- zcela nesouhlasím, 5- zcela souhlasím):
10. Jaké je Vaše pohlaví?
11. Do jaké věkové kategorie patříte?
12. Jaké je vaše dosažené vzdělání?
13. Kde žijete?
14. Počet členů v domácnosti
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Nakupujete produkty od společnosti Marlenka?
2. Co je pro vás hlavním zdrojem informací o produktech Marlenka?
3. Kdo ve Vaší domácnosti nejčastěji nakupuje produkty Marlenka?
4. V rozhodovacím procesu o nákupu produktů Marlenka nejčastěji zastávám tyto role. Možnost zvolit více odpovědí
5. Kde obvykle nakupujete medové produkty? Můžete vyznačit i více variant
6. Jak často průměrně nakupujete produkty firmy Marlenka?
7. Kolik vaše domácnost průměrně utratí za produkty firmy Marlenka na 1 nákup?
8. Jaký produkt od společnosti Marlenka Vám nejvíce chutná?
9. Vyjádřete svůj postoj k tvrzením týkající se medových produktů (1- zcela nesouhlasím, 5- zcela souhlasím):
10. Jaké je Vaše pohlaví?
11. Do jaké věkové kategorie patříte?
12. Jaké je vaše dosažené vzdělání?
13. Kde žijete?
14. Počet členů v domácnosti
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
vitaskova, A. – Typologie zákazníků na trhu s medovými produkty (Marlenka) (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://52977.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.