Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování přes internet

Nakupování přes internet

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Nomin Altanbagana
Šetření:24. 02. 2016 - 10. 03. 2016
Počet respondentů:139
Počet otázek (max/průměr):20 / 16.15
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:76 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:15
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, věnujte prosím několik minut Vašeho času na vyplnění následujícího dotazníku. Děkuji :)

Odpovědi respondentů

1. Nakoupil/a jste někdy nějaký produkt přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12690,65 %90,65 %  
ne139,35 %9,35 %  

Graf

2. Jak často nakupujete přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednou měsíčně4535,71 %32,37 %  
jednou za půl roku3628,57 %25,9 %  
několikrát do měsíce3326,19 %23,74 %  
jednou ročně nebo méně129,52 %8,63 %  

Graf

3. Internet používáte k nákupu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
elektronika včetně počítačů8567,46 %61,15 %  
Oblečení, obuv, sportovní potřeby8365,87 %59,71 %  
vstupenky na kulturní akce7257,14 %51,8 %  
knihy, časopisy, učebnice6249,21 %44,6 %  
potraviny, kosmetika, zdravotní potřeby a léky5039,68 %35,97 %  
potřeby pro domácnost včetně elektrospotřebičů4434,92 %31,65 %  
ubytování4334,13 %30,94 %  
krmivo a potreby pro králíka10,79 %0,72 %  
zahrádkářské potřeby10,79 %0,72 %  
jizdenky10,79 %0,72 %  
šperky, bižuterie10,79 %0,72 %  
autodily,jidlo z restauraci,taxi10,79 %0,72 %  
granule pro psa10,79 %0,72 %  
hry na konzole a jiná multimédia10,79 %0,72 %  
potraviny10,79 %0,72 %  
náhradní díly pro auto10,79 %0,72 %  
Potřeby pro zvirata10,79 %0,72 %  
Kryty na telefon10,79 %0,72 %  
Letenky, opencard10,79 %0,72 %  

Graf

4. Jaký je Váš důvod nakupování přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pohodlí8265,08 %58,99 %  
větší výběr produktů8164,29 %58,27 %  
nižší ceny7055,56 %50,36 %  
názory a hodnocení od ostatních uživatelů3426,98 %24,46 %  
zábava, když se nudím10,79 %0,72 %  
Můžu si prohlédnout fotky prostitutky, aby na mě nečekalo překvapení v podobě shemale.10,79 %0,72 %  
rychlost10,79 %0,72 %  
přehlednost nabídky, dostupnost10,79 %0,72 %  
jsem liny prase10,79 %0,72 %  
Snadná dostupnost veškerého zboží10,79 %0,72 %  

Graf

5. Používáte internetové porovnávače zboží? Pokud ano, vyberte prosím které.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Heureka.cz8365,87 %59,71 %  
nepoužívám3930,95 %28,06 %  
Zbozi.cz1612,7 %11,51 %  
Srovname.cz21,59 %1,44 %  
Ebay, sbazar10,79 %0,72 %  
heureka.sk10,79 %0,72 %  

Graf

6. Používáte k nákupu slevové portály? Pokud ano, vyberte prosím které.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nepoužívám k nákupu slevové portály6148,8 %43,88 %  
slevomat.cz5544 %39,57 %  
hyperslevy.cz86,4 %5,76 %  
pepa.cz75,6 %5,04 %  
vykupto.cz32,4 %2,16 %  
Nepoužívám32,4 %2,16 %  
nepouzivam10,8 %0,72 %  
nepoužívám slevové portály10,8 %0,72 %  
a pokud ne?10,8 %0,72 %  
zlavomat.sk10,8 %0,72 %  

Graf

7. Jaké nevýhody vám nákup přes internet přináší?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zboží nelze osobně prohlédnout a vyzkoušet10784,92 %76,98 %  
Nepřesný popis produktů3527,78 %25,18 %  
žádné nevýhody nepřináší1310,32 %9,35 %  
Nemožnost se osobně poradit s prodávajícím75,56 %5,04 %  
navýšení ceny o poštovné a balné10,79 %0,72 %  
občasné problémy s doručováním10,79 %0,72 %  
dlouhá dodací doba10,79 %0,72 %  
muze se jednat o levnou nahradu10,79 %0,72 %  
zpusob reklamace10,79 %0,72 %  

Graf

8. Nejčastější způsoby platby při nákupu přes internet:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na dobírku7257,14 %51,8 %  
Platební kartou online6853,97 %48,92 %  
Bankovní převod3628,57 %25,9 %  
elektronická peněženka (Paypal apod.)129,52 %8,63 %  
při převzetí10,79 %0,72 %  
hotově při převzetí zboží10,79 %0,72 %  
SMS platba10,79 %0,72 %  

Graf

9. Jaký způsob dopravy zboží nejčastěji volíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Osobní odběr5946,83 %42,45 %  
Zásilková společnost5140,48 %36,69 %  
Česká pošta4838,1 %34,53 %  
Kurýr3023,81 %21,58 %  
tisk10,79 %0,72 %  
PPL, TNT10,79 %0,72 %  
vytisknout voucher10,79 %0,72 %  

Graf

10. Jakým způsobem vybíráte e-obchod pro svůj nákup?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Porovnáváním nabídky z různých obchodů7559,52 %53,96 %  
Zvolím si e-obchod, který znám, a se kterým mám dobrou zkušenost7458,73 %53,24 %  
Řídím se doporučením přátel a známých3326,19 %23,74 %  
Navštívím internetový obchod, jehož reklama mě zaujala1814,29 %12,95 %  
jízdenky/vstupenky atd. často není na výběr10,79 %0,72 %  
vybírám si eshop na základě image podniku, prestiže a recenzí od přátel10,79 %0,72 %  
Hodnocení obchodů a cena (minimálně 4 hvězdićky na heureka.cz)10,79 %0,72 %  
kontrola zda ma web eshopu https, overeni duveryhodneho obchodu, recenze10,79 %0,72 %  
Podle kladnych recenzi10,79 %0,72 %  
zadávám produkt do vyhledávače10,79 %0,72 %  
hodnoceni na heurece10,79 %0,72 %  
Přes vyhledávač si zvolím e-shop a následně se dívám, jestli se dá platit na dobírku. Pokud ano, e-shop zkusím.10,79 %0,72 %  

Graf

11. Před nákupem zboží u internetového prodejce věnujete nejvíce pozornosti těmto informacím:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena dopravy a způsob platby8668,25 %61,87 %  
Recenze o daném zboží či službě7861,9 %56,12 %  
Obchodní a reklamační podmínky3729,37 %26,62 %  
Kontaktní a identifikační údaje o prodávajícím2923,02 %20,86 %  
Design a mapa webové stránky2318,25 %16,55 %  
recenze obchodu10,79 %0,72 %  
kvalita prodávaného zboží10,79 %0,72 %  
Důvěřují e-obchodu , a nic neřeším .10,79 %0,72 %  
kontrola certifikatu webu10,79 %0,72 %  

Graf

12. Setkal/a jste se někdy s nějakým problémem při nakupování zboží či služeb prostřednictvím internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 13, neotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6954,76 %49,64 %  
ano5745,24 %41,01 %  

Graf

13. S jakým problémem jste se nejčastěji setkal/a při nakupování zboží či služeb přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dodané zboží bylo poškozené či jiné než objednané4171,93 %29,5 %  
Podvodné jednání915,79 %6,47 %  
reklamace byla neuspokojivě vyřízena610,53 %4,32 %  
zbytná nucená registrace11,75 %0,72 %  
problém s dopravou/doručováním11,75 %0,72 %  
zaslána špatná velikost11,75 %0,72 %  
Zboží nedorazilo včas.11,75 %0,72 %  
Nedodani zbozi11,75 %0,72 %  
zbozi neprislo11,75 %0,72 %  
slevomat- nekvalitní salon11,75 %0,72 %  
Objednané zboží mi nevyhovovalo.11,75 %0,72 %  

Graf

14. Reklamoval/a jste někdy zakoupené zboží přes internet

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 15, neotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3866,67 %27,34 %  
ne1933,33 %13,67 %  

Graf

15. Jak jste byl/a spokojen/a s vyřízením vaši reklamace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
byl/a jsem spíše spokojen/a1539,47 %10,79 %  
byl/a jsem velice spokojen/a1334,21 %9,35 %  
nebyl/a jsem spíše spokojen/a923,68 %6,47 %  
nebyl/a jsem vůbec spokojen/a12,63 %0,72 %  

Graf

16. Z jakého důvodu jste nikdy nenakoupil/a přes internet žádné zboží či služby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
preferuji nákup osobně538,46 %3,6 %  
obavy z nedůvěryhodnosti323,08 %2,16 %  
nepotřeboval/a jsem215,38 %1,44 %  
nevím, jak nakupovat přes internet215,38 %1,44 %  
je to nuda kdyz nmuzes sahat na veci a cuchat si k nim17,69 %0,72 %  

Graf

17. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9769,78 %69,78 %  
muž4230,22 %30,22 %  

Graf

18. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16-2410374,1 %74,1 %  
25-342215,83 %15,83 %  
45-5475,04 %5,04 %  
35-4453,6 %3,6 %  
65 a více10,72 %0,72 %  
55-6410,72 %0,72 %  

Graf

19. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou8057,55 %57,55 %  
vysoká škola2920,86 %20,86 %  
vyšší odborná škola139,35 %9,35 %  
základní107,19 %7,19 %  
střední bez maturity75,04 %5,04 %  

Graf

20. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student8359,71 %59,71 %  
zaměstnaný/á6345,32 %45,32 %  
na mateřské/rodičovské dovolené75,04 %5,04 %  
nezaměstnaný/á64,32 %4,32 %  
OSVČ53,6 %3,6 %  
důchodce32,16 %2,16 %  
|Bananas byznys10,72 %0,72 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Internet používáte k nákupu:

  • odpověď elektronika včetně počítačů:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi potřeby pro domácnost včetně elektrospotřebičů na otázku 3. Internet používáte k nákupu:

12. Setkal/a jste se někdy s nějakým problémem při nakupování zboží či služeb prostřednictvím internetu?

  • odpověď ano:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dodané zboží bylo poškozené či jiné než objednané na otázku 13. S jakým problémem jste se nejčastěji setkal/a při nakupování zboží či služeb přes internet?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 14. Reklamoval/a jste někdy zakoupené zboží přes internet
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 14. Reklamoval/a jste někdy zakoupené zboží přes internet
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi byl/a jsem spíše spokojen/a na otázku 15. Jak jste byl/a spokojen/a s vyřízením vaši reklamace?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi byl/a jsem velice spokojen/a na otázku 15. Jak jste byl/a spokojen/a s vyřízením vaši reklamace?
  • odpověď ne:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi jednou ročně nebo méně na otázku 2. Jak často nakupujete přes internet?

14. Reklamoval/a jste někdy zakoupené zboží přes internet

  • odpověď ano:
    • 3.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi byl/a jsem spíše spokojen/a na otázku 15. Jak jste byl/a spokojen/a s vyřízením vaši reklamace?
    • 3.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi byl/a jsem velice spokojen/a na otázku 15. Jak jste byl/a spokojen/a s vyřízením vaši reklamace?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakoupil/a jste někdy nějaký produkt přes internet?

2. Jak často nakupujete přes internet?

3. Internet používáte k nákupu:

4. Jaký je Váš důvod nakupování přes internet?

5. Používáte internetové porovnávače zboží? Pokud ano, vyberte prosím které.

6. Používáte k nákupu slevové portály? Pokud ano, vyberte prosím které.

7. Jaké nevýhody vám nákup přes internet přináší?

8. Nejčastější způsoby platby při nákupu přes internet:

9. Jaký způsob dopravy zboží nejčastěji volíte?

10. Jakým způsobem vybíráte e-obchod pro svůj nákup?

11. Před nákupem zboží u internetového prodejce věnujete nejvíce pozornosti těmto informacím:

12. Setkal/a jste se někdy s nějakým problémem při nakupování zboží či služeb prostřednictvím internetu?

13. S jakým problémem jste se nejčastěji setkal/a při nakupování zboží či služeb přes internet?

14. Reklamoval/a jste někdy zakoupené zboží přes internet

15. Jak jste byl/a spokojen/a s vyřízením vaši reklamace?

17. Jste:

18. Váš věk:

19. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

20. Jste:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakoupil/a jste někdy nějaký produkt přes internet?

2. Jak často nakupujete přes internet?

3. Internet používáte k nákupu:

4. Jaký je Váš důvod nakupování přes internet?

5. Používáte internetové porovnávače zboží? Pokud ano, vyberte prosím které.

6. Používáte k nákupu slevové portály? Pokud ano, vyberte prosím které.

7. Jaké nevýhody vám nákup přes internet přináší?

8. Nejčastější způsoby platby při nákupu přes internet:

9. Jaký způsob dopravy zboží nejčastěji volíte?

10. Jakým způsobem vybíráte e-obchod pro svůj nákup?

11. Před nákupem zboží u internetového prodejce věnujete nejvíce pozornosti těmto informacím:

12. Setkal/a jste se někdy s nějakým problémem při nakupování zboží či služeb prostřednictvím internetu?

13. S jakým problémem jste se nejčastěji setkal/a při nakupování zboží či služeb přes internet?

14. Reklamoval/a jste někdy zakoupené zboží přes internet

15. Jak jste byl/a spokojen/a s vyřízením vaši reklamace?

17. Jste:

18. Váš věk:

19. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

20. Jste:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Altanbagana, N.Nakupování přes internet (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://53351.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.