Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza chování spotřebitelů v obchodě Albert

Analýza chování spotřebitelů v obchodě Albert

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petra Augustinová
Šetření:29. 02. 2016 - 10. 03. 2016
Počet respondentů:238
Počet otázek (max/průměr):20 / 19.76
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:41
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
jsem studentkou třetího ročníku Obchodně podnikatelské fakulty v Karviné, obor marketing a management.  Prosím o vyplnění tohoto dotazníku, který mi pomůže analyzovat chování zákazníku v obchodním řetězci Albert. PROSÍM VYPLNIT JEN POKUD NAKUPUJETE ALESPOŇ NĚKDY V ALBERTU!

Děkuji za Váš čas

 

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena18477,31 %77,31 %  
Muž5422,69 %22,69 %  

Graf

2. Jaké je Vaše dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední s maturitou11447,9 %47,9 %  
Vysokoškolské9841,18 %41,18 %  
Střední bez maturity145,88 %5,88 %  
Základní125,04 %5,04 %  

Graf

3. Kolik Vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-3015565,13 %65,13 %  
31-403514,71 %14,71 %  
41-50229,24 %9,24 %  
51-60114,62 %4,62 %  
do 18104,2 %4,2 %  
61-7041,68 %1,68 %  
71 a více10,42 %0,42 %  

Graf

4. S kým sdílíte domácnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
S rodiči (či jedním z nich)8033,61 %33,61 %  
S druhem (družkou), s manželem (manželkou)6728,15 %28,15 %  
S druhem (družkou), s manželem (manželkou) s dětmi4318,07 %18,07 %  
Sám2410,08 %10,08 %  
Jiné (s kamarády..)2410,08 %10,08 %  

Graf

5. V současné době jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student10343,28 %43,28 %  
Zaměstnanec9439,5 %39,5 %  
OSVČ145,88 %5,88 %  
Na mateřské/rodičovské dovolené114,62 %4,62 %  
Nezaměstnaný104,2 %4,2 %  
Důchodce62,52 %2,52 %  

Graf

6. Do obchodu se dopravujete především?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Autem10443,7 %43,7 %  
Pěšky8435,29 %35,29 %  
MHD4820,17 %20,17 %  
Kolo, koloběžka apod.20,84 %0,84 %  

Graf

7. Do jaké typologie osobnosti byste se zařadil/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sangvinik (optimistický, lehce se přizpůsobuje okolí, soutěživý)7531,51 %31,51 %  
Melancholik (introvert, náladový, pesimistický, trpí depresemi)6125,63 %25,63 %  
Cholerik (pesimistický, výbušný, stojí si za svým názorem)5221,85 %21,85 %  
Flegmatik (trpělivý, pečlivý, lhostejný, nerad rozhoduje)5021,01 %21,01 %  

Graf

8. Zhodnoťte jednotlivá tvrzení (přičemž 1- úplně souhlasím, 5-úplně nesouhlasím)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Zkouším rád/a nové věci2.4331.245
Při rozhodování potřebuji čas na rozmyšlenou2.1131.109
Dám se ovlivnit reklamou3.6721.128
Dávám na své dosavadní zkušenosti1.6550.671
Jsem šetřivý typ2.3991.055
Vyšší cena = vyšší kvalita3.1431.047

Graf

9. Dostáváte do schránky letáky od Albertu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano14058,82 %58,82 %  
Ne9841,18 %41,18 %  

Graf

10. Pokud letáky dostáváte, nakupujete podle nich?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas12264,55 %51,26 %  
Nikdy5227,51 %21,85 %  
Velmi často157,94 %6,3 %  

Graf

11. S jakou formou reklamy se nejčastěji potkáváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Brožury, katalogy, letáky8535,71 %35,71 %  
Internet8033,61 %33,61 %  
Televize6125,63 %25,63 %  
Billboard125,04 %5,04 %  

Graf

12. Píšete si nákupní seznam?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas15565,13 %65,13 %  
Ano, pokaždé5623,53 %23,53 %  
Nikdy2711,34 %11,34 %  

Graf

13. Jak často nakupujete potraviny do domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Několikrát týdně15364,29 %64,29 %  
Jednou týdně5723,95 %23,95 %  
Každý den187,56 %7,56 %  
Jednou za 14 dní52,1 %2,1 %  
Jednou za měsíc52,1 %2,1 %  

Graf

14. Kolik peněz obvykle utratíte za nákup potravin měsíčně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2001-40008134,03 %34,03 %  
1000-20005523,11 %23,11 %  
4001-60004117,23 %17,23 %  
více než 60003113,03 %13,03 %  
do 10002912,18 %12,18 %  
20001-400010,42 %0,42 %  

Graf

15. Stává se Vám, že si koupíte i jiné zboží než pro které jste si původně šli?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, velmi často11648,74 %48,74 %  
Ano, občas9539,92 %39,92 %  
Výjimečně2510,5 %10,5 %  
Nestává20,84 %0,84 %  

Graf

16. Zhodnoťte jednotlivé faktory, které u Vás hrají roli při výběru obchodu, a to na stupnici 1-5 (přičemž hodnocení je 1 – velmi důležitá, 5- méně důležitá)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Široký sortiment1.6850.653
Dlouhá otvírací doba2.1431.282
Nízké ceny2.1341.074
Přehlednost rozmístění zboží2.0881.005
Blízkost domova1.9580.998
Příjemné prostředí prodejny2.1131
Kvalitní zboží1.5130.544
Čerstvost potravin1.3780.512
Nabídka Bio potravin3.7611.535
Příjemný personál2.3191.209
Věrností výhody3.4581.551

Graf

17. Co Vás naopak odrazuje? (přičemž 1- odrazuje nejvíce, 5- neodrazuje vůbec)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Dlouhé fronty u pokladen1.8190.846
Hodně lidí1.951.132
Nedostatek akčního zboží3.0251.571
Nepříjemný personál21.252

Graf

18. Zhodnoťte jednotlivé faktory při nákupu běžného zboží (například máslo, mléko), a to na stupnici 1-5 (přičemž 1 – velmi důležitá,5 – méně důležitá)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Kvalita1.4620.425
Cena1.8740.766
Složení21.034
Výrobce3.1391.355
Značka3.3741.175
Země původu2.841.504
Předchozí zkušenosti1.450.575

Graf

19. Zhodnoťte jednotlivé faktory při nákupu dražšího zboží (například televize apod.), a to na stupnici 1-5 (přičemž 1 – velmi důležitá,5 – méně důležitá)

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Kvalita1.2710.355
Cena1.6860.766
Výrobce2.2761.296
Země původu3.211.458
Značka2.411.351
Design1.9870.903
Předchozí zkušenosti1.610.782

Graf

20. Jaký způsob placeni preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kartou15464,71 %64,71 %  
Hotově8435,29 %35,29 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. S kým sdílíte domácnost?

  • odpověď S druhem (družkou), s manželem (manželkou) s dětmi:
    • 5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na mateřské/rodičovské dovolené na otázku 5. V současné době jste?

5. V současné době jste?

  • odpověď Student:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 18 na otázku 3. Kolik Vám je let?

9. Dostáváte do schránky letáky od Albertu?

  • odpověď Ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Velmi často na otázku 10. Pokud letáky dostáváte, nakupujete podle nich?

18. Zhodnoťte jednotlivé faktory při nákupu běžného zboží (například máslo, mléko), a to na stupnici 1-5 (přičemž 1 – velmi důležitá,5 – méně důležitá)

  • odpověď Kvalita=1:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vyšší cena = vyšší kvalita=1 na otázku 8. Zhodnoťte jednotlivá tvrzení (přičemž 1- úplně souhlasím, 5-úplně nesouhlasím)
  • odpověď Značka=5:
    • 5.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výrobce=5 na otázku 19. Zhodnoťte jednotlivé faktory při nákupu dražšího zboží (například televize apod.), a to na stupnici 1-5 (přičemž 1 – velmi důležitá,5 – méně důležitá)

19. Zhodnoťte jednotlivé faktory při nákupu dražšího zboží (například televize apod.), a to na stupnici 1-5 (přičemž 1 – velmi důležitá,5 – méně důležitá)

  • odpověď Předchozí zkušenosti=1:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Země původu=1 na otázku 19. Zhodnoťte jednotlivé faktory při nákupu dražšího zboží (například televize apod.), a to na stupnici 1-5 (přičemž 1 – velmi důležitá,5 – méně důležitá)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jaké je Vaše dosažené vzdělání

3. Kolik Vám je let?

4. S kým sdílíte domácnost?

5. V současné době jste?

6. Do obchodu se dopravujete především?

7. Do jaké typologie osobnosti byste se zařadil/a?

8. Zhodnoťte jednotlivá tvrzení (přičemž 1- úplně souhlasím, 5-úplně nesouhlasím)

9. Dostáváte do schránky letáky od Albertu?

10. Pokud letáky dostáváte, nakupujete podle nich?

11. S jakou formou reklamy se nejčastěji potkáváte?

12. Píšete si nákupní seznam?

13. Jak často nakupujete potraviny do domácnosti?

14. Kolik peněz obvykle utratíte za nákup potravin měsíčně?

15. Stává se Vám, že si koupíte i jiné zboží než pro které jste si původně šli?

16. Zhodnoťte jednotlivé faktory, které u Vás hrají roli při výběru obchodu, a to na stupnici 1-5 (přičemž hodnocení je 1 – velmi důležitá, 5- méně důležitá)

17. Co Vás naopak odrazuje? (přičemž 1- odrazuje nejvíce, 5- neodrazuje vůbec)

18. Zhodnoťte jednotlivé faktory při nákupu běžného zboží (například máslo, mléko), a to na stupnici 1-5 (přičemž 1 – velmi důležitá,5 – méně důležitá)

19. Zhodnoťte jednotlivé faktory při nákupu dražšího zboží (například televize apod.), a to na stupnici 1-5 (přičemž 1 – velmi důležitá,5 – méně důležitá)

20. Jaký způsob placeni preferujete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jaké je Vaše dosažené vzdělání

3. Kolik Vám je let?

4. S kým sdílíte domácnost?

5. V současné době jste?

6. Do obchodu se dopravujete především?

7. Do jaké typologie osobnosti byste se zařadil/a?

8. Zhodnoťte jednotlivá tvrzení (přičemž 1- úplně souhlasím, 5-úplně nesouhlasím)

9. Dostáváte do schránky letáky od Albertu?

10. Pokud letáky dostáváte, nakupujete podle nich?

11. S jakou formou reklamy se nejčastěji potkáváte?

12. Píšete si nákupní seznam?

13. Jak často nakupujete potraviny do domácnosti?

14. Kolik peněz obvykle utratíte za nákup potravin měsíčně?

15. Stává se Vám, že si koupíte i jiné zboží než pro které jste si původně šli?

16. Zhodnoťte jednotlivé faktory, které u Vás hrají roli při výběru obchodu, a to na stupnici 1-5 (přičemž hodnocení je 1 – velmi důležitá, 5- méně důležitá)

17. Co Vás naopak odrazuje? (přičemž 1- odrazuje nejvíce, 5- neodrazuje vůbec)

18. Zhodnoťte jednotlivé faktory při nákupu běžného zboží (například máslo, mléko), a to na stupnici 1-5 (přičemž 1 – velmi důležitá,5 – méně důležitá)

19. Zhodnoťte jednotlivé faktory při nákupu dražšího zboží (například televize apod.), a to na stupnici 1-5 (přičemž 1 – velmi důležitá,5 – méně důležitá)

20. Jaký způsob placeni preferujete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Augustinová, P.Analýza chování spotřebitelů v obchodě Albert (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://53544.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.