Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Necháte se ovlivnit reklamou?

Necháte se ovlivnit reklamou?

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Adam Fiala
Šetření:11. 04. 2016 - 20. 04. 2016
Počet respondentů:333
Počet otázek (max/průměr):12 / 12
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:45
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondente,

obracím se na Vás s prosbou o vyplnění dotazníku na téma: „Necháte se ovlivnit reklamou?“.

Dotazník je určen pro širokou veřejnost starší 15 let. Cílem průzkumu je zjistit, jak lidé reagují na určité typy reklam a která je nejvíce ovlivní.

Všechny otázky v průzkumu jsou povinné. Dotazník je zcela anonymní, a proto Vás žádám, abyste na otázky odpovídali zodpovědně a pravdivě. Výsledky průzkumu budou použity v rámci seminární práce z předmětu Statistické metody v marketingu na ekonomické fakultě VŠB – TUO.

Předem děkuji za Váš čas a ochotu.

Adam Fiala, student EKF VŠB – TUO.

Odpovědi respondentů

1. Kde si nejvíce všimnete reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
TV13941,74 %41,74 %  
Internet (Soc. sítě, google, seznam)12938,74 %38,74 %  
Outdoorová reklama (billboardy, reklamní bannery, horizonty…)3911,71 %11,71 %  
Tiskoviny (noviny, letáky, časopisy)164,8 %4,8 %  
Rádio103 %3 %  

Graf

2. Která z těchto tří reklam Vás nejvíce zaujala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kofola16048,05 %48,05 %  
Vodafone6920,72 %20,72 %  
Old Spice5516,52 %16,52 %  
Žádná nezaujala4914,71 %14,71 %  

Graf

3. Rozhodli jste se někdy podle takového typu reklamy pro výběr zboží/služby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE20962,76 %62,76 %  
ANO12437,24 %37,24 %  

Graf

4. Nakupujete produkty podle reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Téměř nikdy17151,35 %51,35 %  
Ano, občas11333,93 %33,93 %  
Nikdy4613,81 %13,81 %  
Ano, pravidelně30,9 %0,9 %  

Graf

5. Jaké objekty v reklamě Vás zaujmou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zvířata15446,25 %46,25 %  
Animované postavy/zvířata12336,94 %36,94 %  
Jiné9428,23 %28,23 %  
Ženy6820,42 %20,42 %  
Děti5516,52 %16,52 %  
Rodiny s dětmi288,41 %8,41 %  
Starší lidi92,7 %2,7 %  

Graf

6. Kdybyste měli kupovat na základě zhlédnutých reklam bonboniéru, kterou byste zvolili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ferrero11333,93 %33,93 %  
Merci10531,53 %31,53 %  
Toffifee6318,92 %18,92 %  
Žádnou z nich5215,62 %15,62 %  

Graf

7. Jaké outdoorové reklamy si nejvíce všímáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Billboardy20561,56 %61,56 %  
Žádné5015,02 %15,02 %  
Plakátovací plochy4613,81 %13,81 %  
Promo lavičky164,8 %4,8 %  
Jiné92,7 %2,7 %  
Reklamní bannery na zábradlích72,1 %2,1 %  

Graf

8. Na kterých internetových serverech si nejčastěji rozkliknete placené reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádné17351,95 %51,95 %  
Facebook10631,83 %31,83 %  
Google247,21 %7,21 %  
Jiné185,41 %5,41 %  
Seznam113,3 %3,3 %  
LinkedIn10,3 %0,3 %  

Graf

9. Ohodnoťte jednotlivé typy reklam, jak moc Vás ovlivňují k nákupu, na stupnici 1-5 (1 – velmi, 2 – občas, 3 – málokdy, 4 – téměř vůbec, 5 - vůbec)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Placený příspěvek na facebooku, který se zobrazuje na Vaší zdi4.0691.29
Na facebooku v pravém sloupci4.121.199
TV spoty3.5771.385
Spoty v rádiu4.0871.251
Reklamní letáky3.091.68
Videoreklama na YouTube4.1261.377
Reklamní bannery na webových stránkách3.9341.245
Outdoorová reklama (billboardy, bigboardy, plakáty, reklamy na veřejných osvětleních atd.)3.5261.306

Graf

10. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena20360,96 %60,96 %  
Muž13039,04 %39,04 %  

Graf

11. Jaký je Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 – 29 let22066,07 %66,07 %  
15 – 19 let4613,81 %13,81 %  
30 – 39 let309,01 %9,01 %  
40 – 49 let216,31 %6,31 %  
50 a více let164,8 %4,8 %  

Graf

12. Jaké je Vaše nejvýše dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ s maturitou20762,16 %62,16 %  
8324,92 %24,92 %  
SŠ bez maturity (vyučen/vyučena)278,11 %8,11 %  
164,8 %4,8 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Jaké je Vaše pohlaví?

  • odpověď Žena:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rodiny s dětmi na otázku 5. Jaké objekty v reklamě Vás zaujmou?

11. Jaký je Váš věk

  • odpověď 15 – 19 let:
    • 6.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi na otázku 12. Jaké je Vaše nejvýše dosažené vzdělání

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kde si nejvíce všimnete reklamy?

2. Která z těchto tří reklam Vás nejvíce zaujala?

3. Rozhodli jste se někdy podle takového typu reklamy pro výběr zboží/služby?

4. Nakupujete produkty podle reklamy?

5. Jaké objekty v reklamě Vás zaujmou?

6. Kdybyste měli kupovat na základě zhlédnutých reklam bonboniéru, kterou byste zvolili?

7. Jaké outdoorové reklamy si nejvíce všímáte?

8. Na kterých internetových serverech si nejčastěji rozkliknete placené reklamy?

9. Ohodnoťte jednotlivé typy reklam, jak moc Vás ovlivňují k nákupu, na stupnici 1-5 (1 – velmi, 2 – občas, 3 – málokdy, 4 – téměř vůbec, 5 - vůbec)

10. Jaké je Vaše pohlaví?

11. Jaký je Váš věk

12. Jaké je Vaše nejvýše dosažené vzdělání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kde si nejvíce všimnete reklamy?

2. Která z těchto tří reklam Vás nejvíce zaujala?

3. Rozhodli jste se někdy podle takového typu reklamy pro výběr zboží/služby?

4. Nakupujete produkty podle reklamy?

5. Jaké objekty v reklamě Vás zaujmou?

6. Kdybyste měli kupovat na základě zhlédnutých reklam bonboniéru, kterou byste zvolili?

7. Jaké outdoorové reklamy si nejvíce všímáte?

8. Na kterých internetových serverech si nejčastěji rozkliknete placené reklamy?

9. Ohodnoťte jednotlivé typy reklam, jak moc Vás ovlivňují k nákupu, na stupnici 1-5 (1 – velmi, 2 – občas, 3 – málokdy, 4 – téměř vůbec, 5 - vůbec)

10. Jaké je Vaše pohlaví?

11. Jaký je Váš věk

12. Jaké je Vaše nejvýše dosažené vzdělání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Fiala, A.Necháte se ovlivnit reklamou? (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://55044.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.